MacBook - salasana ei kelpaa??

KoobCam

Asensin macbookkiin uudestaan leopardin achive & install tyylillä ja tämän jälkeen en ole päässyt kirjautumaan sisään. EN ole unohtanut salasanaa, ENKÄ kirjoita sitä väärin. Apple on ilmoittanut ongelmasta jossa kahdeksan merkkiä (tai enemmän) pitkät salasanat saattavan käyttiksen päivityksen yhteydessä lakata kelpaamasta. Salasanani oli juuri tuo 8 merkkiä pitkä. Ongelma pitäisi korjata käynnistämällä MacBook single user modessa ja kirjoittamalla muutamia rivejä komentoja. Ongelma kuitenkin on, että mun macci ei tottele ainoatakaan buuttauksen yhdessä painettavaa key comboa vaan käynnistyy aina normaalisti kirjautumisikkunaan. Mitä vaihtoehtoja jäljellä? Pitääkö soittaa tukeen ja vaatia korjausta?

4

1072

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jason-blue

Onko koneessa Admin- ja user-tilit, vai surffaatko järjestelmänvalvojana. Jos jälkimmäinen, niin älä, ja soo soo.

----- -----

Heitä levy sisään, boottaa levyltä ja vaihda Järjestelmänvalvojan salasana. Kirjaudu adminina sisään ja vaihda userin salasana. Lopuks vaihdat salasanat alkuperäsiks.

En oo koittanu (no Leopard), mutta vois toimia.

• KoobCam

...en voi buutata CD:ltä kun eivät toimi ollenkaan nuo buuttauksen yhteydessä painettavat komennot? Muuten olisin tehnyt tuon jo.

• 1stMacFinn
        KoobCam kirjoitti:

...en voi buutata CD:ltä kun eivät toimi ollenkaan nuo buuttauksen yhteydessä painettavat komennot? Muuten olisin tehnyt tuon jo.

Se, ettei tottele mitään bootin yhteydessä painettavia näppäimiä viittaa rautavikaan.

Voisit silti kokeilla tätä
        http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=303319

• rrr

Voisit myös kokeilla, jos sulla sattuu olemaan ylimääräinen USB-näppis, kytkeä ulkoisen näppiksen ja koittaa käyttää esim. sitä c-käynnistystä.
      MB:ssä ja MBP:ssä havaittiin joissakin näppisongelmaa Leopardin asennuksen jälkeen, mutta tuohon on Applelta tullut korjaus, tosin, en usko, että se korjaus on ehtinyt vielä asennus-DVD:lle, joten tällä palstalla jo annetut vinkit kannattaa koittaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Tappo Kajaanissa

Ketkä ulkomaanvahvistukset tässä kyseessä? https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010752697.html
      Kajaani
      61
      2825
    2. Nyt kaikki joukolla....

...tukkeen Folkkeja, nyt siihen on hyvä tilaisuus. Jos jokkainen kynnelle kykenevä nakkaa kassaan muutaman euron ja rikk
      Haapavesi
      28
      2192
    3. Oletko jo unohtanut minut mies?

Oliko se oikeasti kiva juttu se hymiöpallo, se oli osoitus siitä että minä oikeasti pidän sinusta todella paljon. Tekisi
      Tunteet
      22
      1657
    4. Putinistipersut vauhdissa, oppikirjoja pitäisi sensuroida

Putinistipersut halunnevat seuraavaksi muuttaa historiankirjoitustakin kuten heidän isäntänsä Bunkkeripappa. Eli Suomen
      Maailman menoa
      270
      1571
    5. Mietin yön yli

Sinua ja minua. Laitan viestiä sinulle suoraan sitten, jos nyt mitään tolkkua tulen meistä saamaan. Jos en laita, niin e
      Ikävä
      47
      1303
    6. Kuvittele että olen hän

Mitä kaipaat eniten?
      Ikävä
      77
      1266
    7. Nainen älä tee

Mitään, tai ainakaan älä yritä edistää enää mitään.
      Ikävä
      150
      1150
    8. Iljettävä Maisa Torppa

Hyi helvetti. Esittelee uuden salarakkaansa aviomiehelleen verukkeena että auttaa pollaria eroprosessin läpikäymisessä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      166
      1147
    9. Mitä kannustavaa

Ja sievää haluaisit hänelle sanoa
      Ikävä
      76
      1012
    10. Olet elämäni mies

Olen ihan täysin vakuuttunut siitä. Olet ainoa, johon olen rakastunut. Eikö voitaisi jo aloittaa yhteinen elämä, vai mit
      Ikävä
      59
      812
    Aihe