Matkapuhelimista

lechuga

Toimiiko suomalaiset matkapuhelimet ecuadorissa? Sen tiedän, että pitää olla 3 taajuinen puhelin euroopan ulkopuolella, mutta toimivatko ne myös ecuadorissa?

6

2717

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • liittymä?

      Porta ja Movistar taitavat toimia 850 -bandilla, eli kolmitaajuus ei taida riittää, tarvitset nelitaajuuspuhelimen, Alegro toimii 1900-bandilla mikä hoituu kolmitaajuuspuhelimella.

      En ole niiden kuuluvuusalueesta varma, mutta mutu-tuntumalla Movistar on yleisin...

      Joka tapauksessa Ecuadorissa ostamani kännykkä (Movistarin perusnokialainen) ei toiminut Perussa...

      En mene vannomaan näistä tiedoista ja niiden ajantasaisuudesta....

      Jos haluat käyttää suomalaista liittymää Ecudorissa pitää operaattorillasi olla sopimus paikallisen operaattorin kanssa.

      • lechuga

        Joo eli mulla on Elisan liittymä... Tarkoitus olisi vierailla Ecuadorissa pidemmän aikaa, onko järkevämpää ostaa sieltä uusi puhelin ja liittymä, vai suomesta uusi 4 taajuus puhelin ja ostaa ecuadorilaisen operaattorin kortti siihen? Nykyinen puhelin täällä suomessa on todella huono, ei toimi edes jenkeissä...


      • nokinahka
        lechuga kirjoitti:

        Joo eli mulla on Elisan liittymä... Tarkoitus olisi vierailla Ecuadorissa pidemmän aikaa, onko järkevämpää ostaa sieltä uusi puhelin ja liittymä, vai suomesta uusi 4 taajuus puhelin ja ostaa ecuadorilaisen operaattorin kortti siihen? Nykyinen puhelin täällä suomessa on todella huono, ei toimi edes jenkeissä...

        Amerikkan mantereelle matkatessa on varminta hankkia nelitaajuuspuhelin, josta löytyy 850, 900, 1800 ja 1900 MHz:n taajuudet. Silloin toimivuus on taattu kaikkialla, myös Ecuadorissa, missä on käytössä juuri tuo 850 MHz:n taajuus. Mitä tuossa viimeksi katselin, niin 129 eurolla sellaisen ainakin saa, ehkä halvemmallakin. Esim. Nokia 6085 tai Nokia 6131.

        Operaattoreista Elisan ja Soneran pitäisi toimia siellä ja toki voit laittaa paikallisen sim-kortin Suomesta hankkimaasi puhelimeen.


      • paikallinen
        lechuga kirjoitti:

        Joo eli mulla on Elisan liittymä... Tarkoitus olisi vierailla Ecuadorissa pidemmän aikaa, onko järkevämpää ostaa sieltä uusi puhelin ja liittymä, vai suomesta uusi 4 taajuus puhelin ja ostaa ecuadorilaisen operaattorin kortti siihen? Nykyinen puhelin täällä suomessa on todella huono, ei toimi edes jenkeissä...

        Jos lähinnä soittelet Ecuadorin sisäisiä puheluita kannattaa hankkia paikallinen prepago-liittymä. Jos puhelimesi on nelitaajuuspuhelin (täällä Suomessa saat sellaisen n. 130 €, kuten joku tuossa vastailikin), et muuta tarvitse. Tai sitten ostat paikanpäällä sekä puhelimen että liittymäkortin, minä muistaakseni maksoin n. 40 $ vuonna 2006 Nokian peruskapulasta ja prepago-SIMMista. Mutta se peruspuhelin ei sitten toimi Suomessa. Kännykät eivät ole Etelä-Amerikassa kovin paljon halvemia kuin meillä.


    • Joannaelisa

      Serkku kävi täällä vasta ja hänen kännykkänsä toimi ja ei toiminut. Eli suomalainen liittymä ei toiminut, kenelläkään ei tähän mennessä ole toiminut jonka olen itse 12 vuoden aikana tavannut. Sen sijaan Portan prepago liittymä jonka hän osti ilman puhelinta, maksoi muistaakseni 10 dollaria mutten ole ihan varma, toimi suomalaisessa kännykässä.
      Paras kuuluvuus täällä Ecuadorissa on juuri tuolla Portalla, edullisin on Alegro mutta se toimii vain suurimmilla asuinalueilla.
      Myöskään Suomestä lähetetyt tekstiviestit eivät saavu tänne, millään operaattorilla.

    • -J-

      Olin viime vuonna 3kk ecuadorissa. Elisa toimi ja mulla oli nokian 6120 classic ja pärjäs hyvin. Movistarit ja muut toimi hyvin. Ja Movistarilla pystyt soittamaan Suomeenkin...
      Prepaid -kortit eri hintasia, riippuen paljonko haluat puheaikaa.

    Ketjusta on poistettu 22 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4185
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      124
      1640
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      70
      1436
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1412
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1274
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      48
      1160
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1141
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1096
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1081
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      61
      1050
    Aihe