muutto amerikkaan?

oppis

Haluan muuttaa amerikkaan tässä jossain vaiheessa. Oisko jotain hyviä linkkejä joillekkin sivuille, mistä saa tietoa noista green card yms jutuista. on kuulemma olemassa myös joku arvonta millä voi päästä asumaan USA:han. Jos on myös jotain omia neuvoja niin otan vastaan. :)

20

3289

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miten on

      että ilmeisesti työ on valmiina katsottu jenkeissä sillä muuten ei asiaa sinne pysyvästi ole.

    • hille2

      Green cardia ei saa suoraan Suomeen mitenkään. Alussa anotaan siis työlupa (tai siis amerikkalainen työnantajasi anoo sen, jos katsoo sen rahan ja vaivan arvoiseksi). Kun olet muutaman vuoden keikkunut näillä työluvilla USAssa, voit alkaa anoa green cardia (jälleen siis työnantajasi järjestää sen, et sinä itse).

    • vaihtoehdot linkista
    • apua

      Seuraavalta sivulta löytyy tiedot oleskeluluvista ja asuntojen ostoista USA:ssa. www.asuntokauppasuomeksi.com

    • BJa

      Olen kans kattellu työpaikkoja LA:sta ja aika hyvin on vastailtu. Mutta ei vielä mitää varmaa. Koska sä olet lähdössä? Mä ajattelin lähtee sylsyllä.

    • Napsahti

      Minun mieheni voitti Green Cardin juurikin tuolta arvonnasta viideksi vuodeksi. Ja samalla saamme sen siis koko perhe. Vielä emme ole päättäneet, lähdemmekö ylipäätään mihinkään, kun tuli hiukan yllättäen koko juttu. Mies on osallistunut arvontaan neljä vuotta sitten, ja nyt sitten voitti sen.
      Haluaisin kyllä tutustua Kaliforniaan, mutta muutto voikin olla hiukan hankalampi homma. Näinä päivinä työ on varmaan kiven alla, eikä oikein innosta enää lasten kanssa lähteä seikkailemaan tietämättä tulevaisuudesta mitään...
      Tietysti voisi ottaa muutaman kuukauden "loman" sinne, ja katsella, mitä löytyy.

      • voihuohuohhuohhuoh

        Vanha viesti näemmä, mutta pakko kommentoida.... on nimittäin jotakuta kusetettu rankasti ja pihalla ollaan. Arvontaan osallistuttu jo neljä vuotta aikaisemmin ja sitten ilmoitus voitosta? Jep jep. Viiden vuoden määräaikainen Green Card? Jep jep. Green cardilla muutaman kuukauden lomailu jenkeissä? Jep jep.


    • Losissa asuva

      tehkaa niinkuin mina! Tuli tanne ja tiesin etta 3kk paasta on pakko poistua, sita ennen menin kuitenkin naimisiin ja nyt on luvat ja kortit taskussa :)

      • sun...

        ...pitäny sitä ennen tulla käymään vielä suomessa vai saitko jäädä sinne suoraan? oliko kuin ''helppoa'' ? Oon kateellinen :D Oot kyllä onnekas! :) Mäki haluisin sinne asumaan..


    • meiguo

      hmm, on se vaan niin pirun vaikeaa saada työlupa enkä aio kyllä naimakauppoja tehdä hätiköidysti, siitä ei seuraa mitään hyvää jos siihen vähänkin tunteitaan investoi

      Sen sijaan taidan tyytyä asumaan briteissä ja lomailla jenkeissä sallitut 3kk mahd. usein. Olen nimittäin ollut kovan luokan USA-fani jo yli 10 vuotta, mutta eihän minulla tavallisella ihmisellä ole mitään erityisosaamista, jonka USA:han tuomisen työnantaja haluaisi kustantaa. Pakko kai tähän vain on tyytyä. Suomen sijasta Pohjois-Irlanti on kyllä tyydyttänyt aika hyvin, ollaan kuitenkin saman kulttuurin lähteillä ja se on tosi hienoa. Lupsakka työ ja eläminen on halpaa, kaikki oikein mukavasti täällä. En aiemmin edes osannut kuvitella osaavani nauttia näistä saarista lainkaan, mutta nyt tästä on tullut minun amerikkani

    • Avustusta?

      Tällainen mahdollinen tulevaisuuden haave/suunnitelma olisi lähteä Los Angelesiin asumaan, mutta oon vaan löytänyt linkkejä omistusasuntoihin, miten on vuokra-asuntojen laita? Minkä sortin hinta-haitarista puhutaan milläkin alueella? Siis tarkoitan alueella sitä minkälaisiksi hinnat muuttuu keskustasta kauemmas? Oletan että keskustan asunnot ovat todella kalliita, mutta miten kauas asti pitää muuttaa sieltä jotta hinnat alkaisivat olla kohtuullisia? Ja oletan että kohtuullisimmat asunnot löytyvät soluasunnoista, joten mistähän löytyisi hintoja mm. niihin? Kyselen mielellään omakohtaisia kokemuksia asiasta tai nettilinkkejä, sillä en halua ruveta soittelemaan minnekään vain sen takia että mietin asiaa n. 5 vuoden päähän. Silti haluaisin jo nyt saada vähän enemmän kuvaa siitä onko idea realistinen, jotta voin luopua siitä jos se onkin epärealistinen.

      • 20

        Aika heikoilla jailla olet jos et osaa googlettaa 'rentals'. Asunnon saaminen ei ole suurin huolesi vaan se etta miten aiot paasta USAaan.
        LA:takin voisit tutkia vahan enemman, jos aiot asua keskikaupungilla mutta saatkin tyota vaikka Malibu Beachilta niin matkaa tulee 58kilsaa.
        Taidat olla koululainen viela.


      • Kiitoksia.
        20 kirjoitti:

        Aika heikoilla jailla olet jos et osaa googlettaa 'rentals'. Asunnon saaminen ei ole suurin huolesi vaan se etta miten aiot paasta USAaan.
        LA:takin voisit tutkia vahan enemman, jos aiot asua keskikaupungilla mutta saatkin tyota vaikka Malibu Beachilta niin matkaa tulee 58kilsaa.
        Taidat olla koululainen viela.

        Opiskelija kyllä, mutta tuskinpa sinua montaa vuotta nuorempi.
        Et sitten itse pidä jonkun kokemuksia googlea kätevämpänä? Eiköhän kyseessä ole mielipide-ero miten asiat parhaiten kannattaa hoitaa. Itse tykkään kysellä kun kysymällä selviää sellaisiakin asioita joita ei googlesta löydä välttämättä ollenkaan, kuten suosituksia, omakohtaisia kokemuksia vuokralla asumisesta kyseisessä kaupungissa jne.

        Mielestäni en viestissäni mitenkään antanut sellaista kuvaa että keskustassa asuminen olisi toiveena, enemmänkin minua kiinnosti vuokra-hintojen muutos keskustasta kauemmas päin lähtiessä.
        Ja kuten kirjoitin, niin asia oli vasta ajatus-asteella.
        Vähemmän vähättelevään sävyyn enskerralla tai jätä vastaamatta.


    • kinkkujuusto1234

      hehe :) sul on kyl ihana haave. Vanha tämä viestisi kyllä on, empä tiedä asutko kenties jo sielä jenkeissä, mutta itsekkin olen hamuamassa sinne. Se tosin on vielä kapinen haave... Mutta aina saa unelmoida ! :) Olen vasta 13 vuoden ikäinen. Ollaan ystävän kanssa suunniteltu kämppiksiks, ja koti jenkeistä ! (:

      • 6+14

        Oo kiltti ja sano, että provoilet vaan. :/


    • haluantietää

      Mitä olette mieltä siitä että pitääkö olla usan kansalainen jos haluaa liittyä yhdysvallan armeijaan?

    • seppochuuuuu

      Usan armeijaan ei tarvitse olla kansalainen.
      Usan armeijaan liittymällä voit saada kansalaisuuden. Se tosin tarkottaa mukavan pitkää aikaa lähi-idän kettumaisimmissa paikoissa ja vaarallisimmissa tehtävissä

    • katasd558

      Kiinnostaa että asuukohan ketjun aloittaja jo siellä jenkeissä, sillä aloittajan viestistä on jo 4 vuotta : ) olisi ihanaa jos aloittaja muistaisi tämän keskustelun ja kirjoittaisi jotain.

      Aloittaja, jos asut jo jenkeissä niin kerro missä päin asut ja kerro miten pääsit sinne yms !

      • khyllä

        Juu..mä nain yhden mexicaanon ja San Diegon itäpuolella asutaan..et silleen. Helppoo kun sen osaa. t.ap


    • katasd558

      mexicaaaanooo, hieno juttu......

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      618
      17027
    2. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      59
      15208
    3. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      393
      9397
    4. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      48
      5794
    5. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      12
      4699
    6. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      174
      3365
    7. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      118
      1975
    8. Mitä hänellä oli päällään kun viimeksi näit hänet?

      Avoimia vastauksia saa kirjoitella... Ehkä joku saattaa tunnistaa itsensä kommenttien joukosta :)
      Ikävä
      57
      1399
    9. Meidän tarinako on ohi?

      Ootko niin päättänyt?
      Ikävä
      102
      1347
    10. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      41
      1247
    Aihe