apua!

odema

elikkäs minulle on tulossa 5.1 cavan urospentu. ja minulla on oikeuteen meno 8.1 pohjoseen , eli pentu on otettava mukaan, kasvattajan kanssa juttelin ja eikä hänelle sopinut sekään että olisi pitänyt pentua jonkin aikaa vielä. minulla on koti lapissa, ja nyt itse asun siis oulussa ja äitini lapissa, ja päiväksi koiralle hoitaja mutta miten tuo matkustaminen koira on 8vko ikäinen kun tulee minulle, matkaa olisi 600-700 km eli jtn 9h30min, ja pennun pitäisi jaksaa istua kanssani linja-autossa sen aikaa, elikkäs kärsiikö pentu paljonkin tästä vai??? miten saisin pennun ajan kulumaan paremmin, kaikki neuvot ja niksit ovat tervetulleita kiitos paljon vastanneille!!

5

346

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ystäviä tai....

      kysy jotain ystävääsi/tuttavaasi olisiko jollain aikaa katsoa koiraa sen aikaa.
      Tai googleta onko jossain lähellä jotain koirahoitolaa ja kysy sieltä neuvoa ?
      paitsi onhan se nuori varmaan hoitolassa olemaan...en tiiä :)
      tovottavasti keksit ratkaisun

      • maamuliini

        On aika pitkä aika ajatellen sitä että pieni pentu ei jaksa pidättää pissaansa kauaa.. suurimman osan matkasta varmaan kyllä nukkuu mutta hätä iskee jossain vaiheessa. Meillä koira ei ainakaan malttanut haettaessa tehdä mitään taukopaikoissa joten pissat tulivat koriin mikä oli mukana.
        Ihmettelen kyllä kasvattajan asennetta.


      • odema
        maamuliini kirjoitti:

        On aika pitkä aika ajatellen sitä että pieni pentu ei jaksa pidättää pissaansa kauaa.. suurimman osan matkasta varmaan kyllä nukkuu mutta hätä iskee jossain vaiheessa. Meillä koira ei ainakaan malttanut haettaessa tehdä mitään taukopaikoissa joten pissat tulivat koriin mikä oli mukana.
        Ihmettelen kyllä kasvattajan asennetta.

        kävimme hakemassa pennun viides päivä, ja muutenkin asia on jo hoidossa. :) ei poika pissannut autoon kertaakaan kuuden tunnin hakumatkalla. pysähtelimme, ja ei tehnyt kertaakaan autoon vaan ulos. :D
        mutta nyt on vain ongelma se kotona että se ei suosti tekemään ulos. varmaan kolmisen kertaa tehnyt vasta ulos, ei vaan suostu tekemään, mutta onhan tuolla ulkona nyt kylmäkin :/


      • cavaliers
        odema kirjoitti:

        kävimme hakemassa pennun viides päivä, ja muutenkin asia on jo hoidossa. :) ei poika pissannut autoon kertaakaan kuuden tunnin hakumatkalla. pysähtelimme, ja ei tehnyt kertaakaan autoon vaan ulos. :D
        mutta nyt on vain ongelma se kotona että se ei suosti tekemään ulos. varmaan kolmisen kertaa tehnyt vasta ulos, ei vaan suostu tekemään, mutta onhan tuolla ulkona nyt kylmäkin :/

        Toinen on vielä niin pieni että kestää hetken kun tajuaa mihin saa/pitää pissata =)
        Onnea pennusta ja pitkiä hermoja! Onneksi cavalier on helppo kouluttaa ainakin perustavoille.


      • vastaava tapaus
        odema kirjoitti:

        kävimme hakemassa pennun viides päivä, ja muutenkin asia on jo hoidossa. :) ei poika pissannut autoon kertaakaan kuuden tunnin hakumatkalla. pysähtelimme, ja ei tehnyt kertaakaan autoon vaan ulos. :D
        mutta nyt on vain ongelma se kotona että se ei suosti tekemään ulos. varmaan kolmisen kertaa tehnyt vasta ulos, ei vaan suostu tekemään, mutta onhan tuolla ulkona nyt kylmäkin :/

        itselläni oli vähän saman tapainen ongelma cavalierin pennun kanssa. Asuimme keskustassa eikä suostunut tekemään ulos asioitaan, pidätteli vaikka kuinka pitkään mutta sisälle tultaessa meni heti paperille asioille. Ongelmaan en oikeastaan löytänyt kunnosn ratkaisua. Jännää oli se että olimme jouluna muutaman yön vanhempani luona ja siellä koira tajusi ihan itsestään mennä ulko ovelle kun tuli hätä. Siinä sitten sen huomatessa itselle pika pikaa takki päälle ja kengät jalkaan ja pihalle. Koira juoksi suoraan asioille. Siitä viisastuneena yritimme aina lähteä hiljaisemmille seuduille asioille, välillä tuli tulosta, toisinaan taas ei. Ongelmana vain että pienen pennun kanssa on huono lähteä puolen kilometrin päähän asioille kun ei lenkkeily oiokein onnistu. Onneksemme meille tuli muutto eteen ja muutimme väliaikaisesti isämme luo jossa oli pari viikkoa nuorempi cavalieri, joka kylläkin oli innokkaampi tekemään asiansa ulos. Siinä sitten lenkillä ollessa kehui kun nuorempi teki asiansa niin aika nopeaa hoksasi myös oma koirani idean. Tekivät usein peräkkäin asiansa ettei vaan toinen saa enempää kehuja. Nyt on meidän aika opetellä jo sisäsiisteiksi ja siinä olen koittanut käyttää tehokeinona namuja. Aina ulos asiansa tehdessä saa välittömästi toiminnan loputtua namin. Ja aika hyvin on toiminut tähän asti. Välillä asiat tulee aivan keskelle tietä ja ihmisiä tulee joka suunnasta tietty pällistelemäään, mutta pakko on kehua. Välilllä ihmiset katsovat kuin hullua kun kehuu ja hyppii innosta kun koira tekee keskelle tietä, kyllä se vähän koomiselta itsekin välillä tuntuu. Niin ja pusseja on aina oltava mukana. Toivottavasti tästä jaarittelusta löytyi jotain apua kun oikein rivien välistä lukee.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      41
      3021
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      11
      2011
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      17
      1473
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1355
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      11
      1331
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1241
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1161
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1095
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1054
    10. 22
      1047
    Aihe