Tarvitsisin tietoa neulekoneista. Netistä en löydä neulekoneita ollenkaan myytävän eli onko ne nyt jo ihan out? Haluaisin myös tietää kuinka paljon maksaa, onko helppo käyttää ja mitä sillä sitten voi ylipäätään tehdä.
Neulekone
13
6582
Vastaukset
- alataso
Neulekoneita myy esim. Piikkopirta, jolla on myös kotisivut. Neulekoneet eivät ole out! Pienen opettelun jälkeen neulominen on helppoa.
- money_penny
minäkin olen hankkimassa itselleni ensimmäistä konetta ja huomannut kuinka vaikeata on löytää neulekoneista tietoa. Netistä löytyy hakusanalla knittingmachine joitain asiaa selventäviä kirjoituksia ja huuto.netissä on muutamia käytettyjä neulekoneita myynnissä.
Hintahaarukka vaikuttaa olevan hyvin laaja. Parista sadasta pariin tonniin riippuen millaisen koneen haluaa.
Neulekoneen käyttö on ollut pitkään aika out ja monet valmistajatkin, esim. Brother, ovat lopettaneet koneiden valmistuksen. Pikkuhiljaa on kuitenkin havaittavissa uutta kiinnostusta neulekoneisiin. - ekki
huuto.netistä koko setin ohjekirjoineen päivineen. Brother -merkkinen yli 20v vanha. Erinomainen ostos ja opin ohjekirjojen avulla helposti. Suositten huuto.netiä, kunhan olet tarkkana, että on kaikki osat ja ehjät neulat.
- poppana^^
Kiitos kaikista tähän astisista vastauksista. Haluaisin vielä tietää, mitä ns. perusvarusteita tuohon koneeseen tarvitaan kun kaikissa tuntuu olevan eri kelkat ja välineet. Eli mitä kaikkia tavaroita tarvitsisin jos haluaisin tehdä esim. villapaitoja, sukkia, lapasia ja yleensäkin ihan perusneuleita?
- taiska
poppana^^ kirjoitti:
Kiitos kaikista tähän astisista vastauksista. Haluaisin vielä tietää, mitä ns. perusvarusteita tuohon koneeseen tarvitaan kun kaikissa tuntuu olevan eri kelkat ja välineet. Eli mitä kaikkia tavaroita tarvitsisin jos haluaisin tehdä esim. villapaitoja, sukkia, lapasia ja yleensäkin ihan perusneuleita?
ainakin on kaikki tarvittava sukan tekoon millä resorin saa käännettyä pyöreäksi neuleeksi.No sitten,luontikammat,painot,kelkat,ja sit'niitä erilaisia koukkuja ja neuloja joilla saa silmukoita siirrettyä tasolta toiselle.Esim.resorin jälkeen silmät siirrettävä alatasolta ylätasolle jos neulot oikeaa.Kuvia saa sähköpostilla.
- kurjuudenkurjuus
koneestani on tullut riippakivi, neuleeni putoaa viimeistään 46 kierroksen jälkeen, mitä teen väärin
- iko
kun olet ostamassa neulekonetta kannattaa huomioidan myös miten "leveitä" kuvioita haluat.vanhemmat koneet ovat ns. reikäkorttikoneita,kuvion leveys 24 neulaa.uusimmat koneet ovat ns.elektroonisia,kuvion leveys koko neuleen leveydeltä.elektroonisissa koneissa on huomattavasti enemmän mahdollisuuksia kuin rerikäkorttikoneissa(90 asteen kääntö,2x leveyden näppäin,negatiivinäppäin,oman kuvion ohjelmointi,peilikuvat ym.)jollet osta kaksitasokonetta et voi neuloa ns.pyöröneuletta.jos ostat koneen lainaa kirjastosta Haavisto-Heikkinen-Honkaranta-Mikkola Neuleita.opit itse laskemaan kaikki mallit!!!!!
- punavarpunen2
Voisiko joku neuvoa minua, mistä voisin saada tai ostaa Brother KH 900 neulekoneen kokoonpano-ohjeen. Ostin koneen käytettynä. Uskon,että koneessa on kaikki osat tallella, minä vain en osaa koota konetta käyttökuntoon. Olisin kiitollinen tiedoista.
- 651
Eikö ollut ohjekirjaa,yleensä siellä neuvotaan kasaaminen.
- husovarnatar
651 kirjoitti:
Eikö ollut ohjekirjaa,yleensä siellä neuvotaan kasaaminen.
Minulla on käyttöohjeet Brother KH-840 neulekoneelle.Reikäkorttikone. Se on yksitasoinen ja pöydän reunaan kiinnitettävä. Olettaisin, että kokoaminen on suunnilleen samaa 900- mallillakin.
Tämä ohjekirja on vaan niitattu metallinastoilla kasaan, 113 sivua, eikä siitä saa repimättä sivuja irti.Voisin kyllä yrittää skannerilla jotain tulostaa ja lähettää vaikka
normaalissa postissa,jos on tarpeen.
Takasivulla on osoite: Maahantuoja ja huolto:
Enestam Ky, Valimontie 23 00380 Helsinki 38 , puh. 90-648 405.Siis tosi vanha
numero.Mutta toivon, että Googlella löydät apua.
Kirjoita tänne, jos voin auttaa.
- brotherska
Brother KH-800
Tottakai ohjekirja puuttuu. Onkohan kenelläkään ohjekirjaa? Voisin skannata itse jos saisin lainaksi joltain. Kova into olis opetella neulomaan, mutta ilman ohjeita näyttää olevan tuskien taival. - jelppiä
Täältä löytyy :) https://www.box.com/s/3g5d0rq9q7/1/73526225
- Anonyymi
Ostin neulomakoneen fb kirppikseltä ja sitten selvisi, että se onkin kuulemma nauhuri. En saa sitä toimimaan ollenkaan. Langan kulkunen ongelma. En tiedä minne minä tämän kanssa joudun.
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 448411
- 724846
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus14740Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon373530Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2483156Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella512986Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme262905- 402880
- 412166
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731827