MAXI-COSI RIKKI?

Kuuluuko olla näin?

Tilasin Saksasta Maxi-Cosi Cabriofix -turvakaukalon Isofix-alustalla. Nyt minua kummastuttaakin seuraava asia;

Isofix-alusta kiinnittyy autoon erittäin tukevasti, mutta turvakaukaloa ei saa tukevasti kiinni Isofix-alustaan. Siinä on hieman klappia, eli se heiluu siinä vähän sivusuunnassa. Irti sitä ei siitä saa ilman kiinnityksen avaamista, mutta tuntuu omituiselta, ettei istuin ole tukevasti kiinni. Kysymys kuuluukin, että kuuluuko sen päästä liikkumaan siinä vai pitäisikö sen kiinnittyä siihen niin, ettei se pääse liikkumaan lainkaan?

Uusi tulokas on tulossa lähipäivinä ja istuinkin olisi kiva olla olemassa.

5

4950

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kookospähkinä81

      Jos heiluu edestakaisin vain hiukan, meilläkin heiluu mutta tosiaan niin vähän etten edes pelännyt sen olevan rikki:) Ja tosiaan ei lähde alustasta irti itellään. Isofix-alustahan ei liikahda mihinkään suuntaan. Meillä systeemi ollut käytössä nyt puoli vuotta enkä voi kuin kehua:)

      Tsemppiä synnytykseen!

      • ...vastauksesta

        Kiitos tiedosta! Minusta se vain heiluu vähän turhan paljon (= ei tunnu luotettavalta). Ja heti kun tilaa jotain ulkomailta herää epäilykset ja pahimmat pelot. Mutta enköhän uskalla sitä käyttää, jos se kerta on normaalia käyttäytymistä.


      • Kookospähkinä81
        ...vastauksesta kirjoitti:

        Kiitos tiedosta! Minusta se vain heiluu vähän turhan paljon (= ei tunnu luotettavalta). Ja heti kun tilaa jotain ulkomailta herää epäilykset ja pahimmat pelot. Mutta enköhän uskalla sitä käyttää, jos se kerta on normaalia käyttäytymistä.

        Tyhjänä se varsinkin heiluu erityisen paljon, ootas vaan kun saat siihen muutaman kilon päälle painoa niin ehkä se vähän hillitsee keinumista;)

        Mekin tilattiin ko setti ulkomailta, se on ihan kunnossa vaikka matkalla hukkuikin ja paketti löytyi vasta kun vauva oli lähes kuukauden ikäinen! Samaan syssyyn tilattiin myös vaunut jotka sitten menikin heti takuuseen:( Eli tarkasti kyllä tutkin myös kaukalon että on kunnossa.


      • Kookospähkinä81
        Kookospähkinä81 kirjoitti:

        Tyhjänä se varsinkin heiluu erityisen paljon, ootas vaan kun saat siihen muutaman kilon päälle painoa niin ehkä se vähän hillitsee keinumista;)

        Mekin tilattiin ko setti ulkomailta, se on ihan kunnossa vaikka matkalla hukkuikin ja paketti löytyi vasta kun vauva oli lähes kuukauden ikäinen! Samaan syssyyn tilattiin myös vaunut jotka sitten menikin heti takuuseen:( Eli tarkasti kyllä tutkin myös kaukalon että on kunnossa.

        Niin ja piti vielä sanomani että jos se susta edelleen heiluu hirveästi myös vauvan siinä istuessa niin ehkä sitten vois huolestua? Meillä se liikkuu kyllä sivusuunnassa jonkin verran muttei mitään älyttömiä.. vaikea kuvailla;) Niin että kahva liikkuu jonkun sentin-puoltoista suunnilleen.


      • nyt isä jo kahdelle
        Kookospähkinä81 kirjoitti:

        Niin ja piti vielä sanomani että jos se susta edelleen heiluu hirveästi myös vauvan siinä istuessa niin ehkä sitten vois huolestua? Meillä se liikkuu kyllä sivusuunnassa jonkin verran muttei mitään älyttömiä.. vaikea kuvailla;) Niin että kahva liikkuu jonkun sentin-puoltoista suunnilleen.

        Luulen, että liikkuminen on samanlaista kuin teilläkin. Eipä siitä vaaraa voi olla kolaritilanteessa, mutta ihmetyttää, miksi lukitus ei tee sitä täysin liikkumattomaksi, kun siihen olisi varmasti mahdollisuus. Lähinnä ihmetyttää suunnittelijoiden aivoitukset.

        Luulen, että saadaa hakea vauva huomenna laitokselta, joten sitten näkee sen käytännössä. Taidan kuitenkin käydä jonkin liikkeen kautta vielä katsomassa josko olisi esillä.

        Kyllä tuo ulkomailta ostaminen on silti kannattavaa, vaikka näitä huolia tulisikin. Täällä kun taitaa olla jonkinmoinen kartelli noissa tuotteissa. Sen verran tasainen on tuo hintataso.

        Seuraavaksi pitäisi ostaa toiselle muksulle uusi turvaistuin ja kyllä se kaikesta huolimatta menee Saksasta tilaukseen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      110
      1080
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      103
      959
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      807
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      87
      758
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      655
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      17
      627
    7. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      539
    8. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      36
      536
    9. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      143
      522
    10. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      515
    Aihe