tänne on kirjoittanut moni n.150cm pitkä! ja he kutsuvat itseään lyhytkasvuisiksi, mikä ei todellakaan pidä paikkaansa. He ovathieman keskiverto ihmisen pituuden alarajoilla, mutta yleensä ottaen terveitä ihmisiä.
Lyhytkasvuisilla ihmisillä pituus on jäänyt reilusti alle tuosta keskiverto ihmisen pituudesta, ja heillä tähän syynä on YLEENSÄ jokin sairaus. en tiedä olenko itse nyt väärällä palstalla, kun luulin että tämä on lyhytkasvuisille ja siitä keskusteleville, ei normaalisti lyhyemmille ihmisille jotka vain kuvittelevat olevansa lyhytkasvuisia.. -nainen 130cm-
lyhyt ei ole AINA lyhytkasvuinen
6
1657
Vastaukset
- aivan oikeassa osoitteessa
...tänne vaan tuppaavat kirjoittamaan sellaiset jotka eivät osaa tehdä eroa lyhytkasvuisen ja lyhyen välillä. siis lyhytkasvuisella tarkoitetaan sellaista henkilöä joka jonkin sairauden tms takia on lyhyt n. alle 140 cm.
tämä palsta alunperin perustettiin "oikeille" lyhytkasvuisille.- kääpiö-man
Oikea täyskasvuinen lyhytkasvuinen = kääpiö
Siis "lyhytkasvuinen" on tilaa kuvaava sana! Kääpiö on se abstrakti termi, jota meistä todella lyhyistä kuuluu käyttää.
Kääpiökasvu voi johtua useasta syystä, aivan kuten syöpäkin. Syöpä on kuitenkin se yleistä tilaa kuvaava abstrakti termi, sillä eihän kukaan puhu toisista " solujen hallitsemattomasta jakautumisesta kärsivä henkilö "
Olen 148,7cm pitkä ja tulen toimeen itseni kanssa ilman että täytyy kohottaa itsetuntoa millään väkisin väännetyilä termeillä kuten "lyhytkasvuinen" - Bianca*
kääpiö-man kirjoitti:
Oikea täyskasvuinen lyhytkasvuinen = kääpiö
Siis "lyhytkasvuinen" on tilaa kuvaava sana! Kääpiö on se abstrakti termi, jota meistä todella lyhyistä kuuluu käyttää.
Kääpiökasvu voi johtua useasta syystä, aivan kuten syöpäkin. Syöpä on kuitenkin se yleistä tilaa kuvaava abstrakti termi, sillä eihän kukaan puhu toisista " solujen hallitsemattomasta jakautumisesta kärsivä henkilö "
Olen 148,7cm pitkä ja tulen toimeen itseni kanssa ilman että täytyy kohottaa itsetuntoa millään väkisin väännetyilä termeillä kuten "lyhytkasvuinen"Vai tulet toimeen itsesi kanssa - saanen epäillä ja kovasti...
Jo se kertoo sinun maailmankuvastasi todella paljon kun hääräät tällä palstalla. Kovasti sinua tuntuu kiinnostavan lyhytkavuisten asiat ja erilaiset heistä käytettävät termit.
Kannattaa ensin katsoa peiliin ja miettiä omia ajatuksiaan oikeasti ennen kuin alkaa kirjoittelemaan asioista mistä ei mitään tiedä. - kääpiö-man
Bianca* kirjoitti:
Vai tulet toimeen itsesi kanssa - saanen epäillä ja kovasti...
Jo se kertoo sinun maailmankuvastasi todella paljon kun hääräät tällä palstalla. Kovasti sinua tuntuu kiinnostavan lyhytkavuisten asiat ja erilaiset heistä käytettävät termit.
Kannattaa ensin katsoa peiliin ja miettiä omia ajatuksiaan oikeasti ennen kuin alkaa kirjoittelemaan asioista mistä ei mitään tiedä.Oletko sitten omasta mielestäsi parempi "lyhytkasvuinen" tai mitä termiä sitten itse ikinä käytätkään?
- Bianca*
kääpiö-man kirjoitti:
Oletko sitten omasta mielestäsi parempi "lyhytkasvuinen" tai mitä termiä sitten itse ikinä käytätkään?
En tiedä mitä tuolla paremmuudella tarkoitit, mutta siihen ehkä tarvinnekaan ottaa kantaa.
Mutta olen kyllä itse lyhytkasvuinen, mittaa on alle 120 senttiä. Ja jos joku toinen lyhytkasvuinen tykkää itsestään käytettävän nimitystä kääpiö, niin siitä vaan. Yleisesti ottaen vain se termi on aikansa elänyt ja saanut hyvin negatiivisen merkityksen. Ja huom. puhun nyt ihan omasta kokemuksesta, enkä mistään "musta tuntuu" -jutusta.
- tarinan
Jokunen vuosi sitten sovittiin tapaaminen pariskunnan kanssa johon mies oli alkanut kirjoitella netin kautta ihan sattumalta, miehet sopivat tapaamisesta ja niinpä se ilta alkoi ja hämmästyksellä. Nainen oli aikuinen, todella lyhyt ja hyvin mukava todellinen nainen joka ei jättänyt arvailujen varaan mitä hän toivoi tai oli.
Jäi mieleen hyvänä esimerkkinä miten muuten tasapaksuutta/tasapituutta vaaliva yhteiskunta antaa toisenlaiselle ihmiselle mahdollisuuden olla itsensä ja olla yksi muiden joukossa ilman sen kummempia.
Tuttavuus ei siitä edistynyt erilaisten kieliongelmien johdosta mutta jos sinä vantaalainen S lukee tätä niin minun vaimosi halusi tavata sinut
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä521916Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1651668Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701398Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2411347Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2191278Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3381163- 1281155
- 781106
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3151075Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271067