Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

lyhyt ei ole AINA lyhytkasvuinen

lyhytkasvuinen

tänne on kirjoittanut moni n.150cm pitkä! ja he kutsuvat itseään lyhytkasvuisiksi, mikä ei todellakaan pidä paikkaansa. He ovathieman keskiverto ihmisen pituuden alarajoilla, mutta yleensä ottaen terveitä ihmisiä.
Lyhytkasvuisilla ihmisillä pituus on jäänyt reilusti alle tuosta keskiverto ihmisen pituudesta, ja heillä tähän syynä on YLEENSÄ jokin sairaus. en tiedä olenko itse nyt väärällä palstalla, kun luulin että tämä on lyhytkasvuisille ja siitä keskusteleville, ei normaalisti lyhyemmille ihmisille jotka vain kuvittelevat olevansa lyhytkasvuisia.. -nainen 130cm-

6

1626

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aivan oikeassa osoitteessa

      ...tänne vaan tuppaavat kirjoittamaan sellaiset jotka eivät osaa tehdä eroa lyhytkasvuisen ja lyhyen välillä. siis lyhytkasvuisella tarkoitetaan sellaista henkilöä joka jonkin sairauden tms takia on lyhyt n. alle 140 cm.

      tämä palsta alunperin perustettiin "oikeille" lyhytkasvuisille.

      • kääpiö-man

        Oikea täyskasvuinen lyhytkasvuinen = kääpiö


        Siis "lyhytkasvuinen" on tilaa kuvaava sana! Kääpiö on se abstrakti termi, jota meistä todella lyhyistä kuuluu käyttää.
        Kääpiökasvu voi johtua useasta syystä, aivan kuten syöpäkin. Syöpä on kuitenkin se yleistä tilaa kuvaava abstrakti termi, sillä eihän kukaan puhu toisista " solujen hallitsemattomasta jakautumisesta kärsivä henkilö "

        Olen 148,7cm pitkä ja tulen toimeen itseni kanssa ilman että täytyy kohottaa itsetuntoa millään väkisin väännetyilä termeillä kuten "lyhytkasvuinen"


      • Bianca*
        kääpiö-man kirjoitti:

        Oikea täyskasvuinen lyhytkasvuinen = kääpiö


        Siis "lyhytkasvuinen" on tilaa kuvaava sana! Kääpiö on se abstrakti termi, jota meistä todella lyhyistä kuuluu käyttää.
        Kääpiökasvu voi johtua useasta syystä, aivan kuten syöpäkin. Syöpä on kuitenkin se yleistä tilaa kuvaava abstrakti termi, sillä eihän kukaan puhu toisista " solujen hallitsemattomasta jakautumisesta kärsivä henkilö "

        Olen 148,7cm pitkä ja tulen toimeen itseni kanssa ilman että täytyy kohottaa itsetuntoa millään väkisin väännetyilä termeillä kuten "lyhytkasvuinen"

        Vai tulet toimeen itsesi kanssa - saanen epäillä ja kovasti...

        Jo se kertoo sinun maailmankuvastasi todella paljon kun hääräät tällä palstalla. Kovasti sinua tuntuu kiinnostavan lyhytkavuisten asiat ja erilaiset heistä käytettävät termit.

        Kannattaa ensin katsoa peiliin ja miettiä omia ajatuksiaan oikeasti ennen kuin alkaa kirjoittelemaan asioista mistä ei mitään tiedä.


      • kääpiö-man
        Bianca* kirjoitti:

        Vai tulet toimeen itsesi kanssa - saanen epäillä ja kovasti...

        Jo se kertoo sinun maailmankuvastasi todella paljon kun hääräät tällä palstalla. Kovasti sinua tuntuu kiinnostavan lyhytkavuisten asiat ja erilaiset heistä käytettävät termit.

        Kannattaa ensin katsoa peiliin ja miettiä omia ajatuksiaan oikeasti ennen kuin alkaa kirjoittelemaan asioista mistä ei mitään tiedä.

        Oletko sitten omasta mielestäsi parempi "lyhytkasvuinen" tai mitä termiä sitten itse ikinä käytätkään?


      • Bianca*
        kääpiö-man kirjoitti:

        Oletko sitten omasta mielestäsi parempi "lyhytkasvuinen" tai mitä termiä sitten itse ikinä käytätkään?

        En tiedä mitä tuolla paremmuudella tarkoitit, mutta siihen ehkä tarvinnekaan ottaa kantaa.

        Mutta olen kyllä itse lyhytkasvuinen, mittaa on alle 120 senttiä. Ja jos joku toinen lyhytkasvuinen tykkää itsestään käytettävän nimitystä kääpiö, niin siitä vaan. Yleisesti ottaen vain se termi on aikansa elänyt ja saanut hyvin negatiivisen merkityksen. Ja huom. puhun nyt ihan omasta kokemuksesta, enkä mistään "musta tuntuu" -jutusta.


    • tarinan

      Jokunen vuosi sitten sovittiin tapaaminen pariskunnan kanssa johon mies oli alkanut kirjoitella netin kautta ihan sattumalta, miehet sopivat tapaamisesta ja niinpä se ilta alkoi ja hämmästyksellä. Nainen oli aikuinen, todella lyhyt ja hyvin mukava todellinen nainen joka ei jättänyt arvailujen varaan mitä hän toivoi tai oli.
      Jäi mieleen hyvänä esimerkkinä miten muuten tasapaksuutta/tasapituutta vaaliva yhteiskunta antaa toisenlaiselle ihmiselle mahdollisuuden olla itsensä ja olla yksi muiden joukossa ilman sen kummempia.
      Tuttavuus ei siitä edistynyt erilaisten kieliongelmien johdosta mutta jos sinä vantaalainen S lukee tätä niin minun vaimosi halusi tavata sinut

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2227
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2063
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1668
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1490
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1486
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1248
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe