Tolleri

Kerrostalosta..

Hei! Kysyisin sellaista asiaa, että sopiiko tolleri kerrostaloon? Meillä on melko iso asunto ja monta innokasta lenkittäjää. Asumme 6 kerroksessa ja talossa on hissi. Lähellä on hyvät lenkkeilymahdollisuudet sillä asumme sen verran kaupungin laidalla, että läheltä löytyy paljon metsää ja lenkkeilyreittejä. Myös kaupunkimaisemaa löytyy vähän matkan päästä. Olen täysin rakastunut kyseiseen rotuun ja myös tutustunut hieman sillä eräällä tutullani on sellainen.
Olisi kiva jos joku viitsisi jakaa kokemuksiaan ja jos ei kokemuksia niin tietojaan.. Hyvää uuttavuotta viellä kaikille! Odotan innolla vastauksia.

3

489

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jke

      Moi!

      En näe mitään syytä, miksei tolleri sopisi kerrostaloon. Tienkin pennun sisäsiistiksi opettaminen on paljon työläämpää kuudennessa kerroksesta käsin kuin mitä se olisi esim. omakotitalossa asuttaessa. Mitään estettä tollerin hankinnalle en kuitenkaan näe.

      Kuten varmasti tiedät, on tollereiden yksilölliset erot rodun sisällä aivan valtavia, joten mitää kaikille yksilöille varmasti pätevää on mahdoton sanoa. Tolleri on kuitenkin sisätiloissa yleensä todella hillitty ja huomaamaton. Sen vietit ja työskentelyhalukkuus ovat voimakkaasti sidoksissa ympäristöön. Kun sen vie vaikkapa oikein risukkoiseen ja mutaiseen metsään, rapa roiskuu ja männynkävyt kimpoilee kun tolleri purkaa virtaansa. Tasaisella pellolla se taas kävelee tylsistyneenä ympyrää.

      Tollerit, kuten noutajat yleensä, eivät ole herkkähaukkuisia. Oma yksilöni on varmasti sieltä eniten haukkuvasta päästä, mutta silti ei mitään ongelmaa ole koitunut vaikka kerrostalossa asummekin. Kotona se ei hauku kuin ovikelloa (ja sekin olisi helppo opettaa pois, jos laiska isäntä jaksaisi) ja kun se joskus herää johonkin epämääräiseen ääneen tai muuten säikähtää. Eroahdistusta tai isännän perään vinkumista sillä ei missään vaiheessa ole ollut.

    • puuhapeke

      että tolleri tarvitsee ulkona olemista ja paljon...se on nimittäin niin aktiivinen koira...tuo minun pikku kaverini,trista,nauttii kun se saa olla irti...ja vielä kun sen kaverina on lappis :)kummatkin pysyy pihalla...

    • mirtsu88

      Mulla on nyt 4 vuotias tolleri narttu. Koira kulkee mukanani joka paikkaan ja kerrostalossa asustetaan. Tolleri soveltuu hyvin kerrostaloon, kunhan vain tekemistä on tarpeeksi. Mun koira on ollut siinä mielessä todella helppo, että sopeutuu nopeasti tilanteeseen kun tilanteeseen. Jouduin pari vuotta kulkemaan koulun takia 200km kotipaikkakunnalle viikonlopuiksi ja koira kulki mukana.

      Tolleri on kyllä upea rotu :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      202
      8009
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4552
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2210
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2109
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1925
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1795
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1726
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1699
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1633
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1448
    Aihe