Meganen (-97) toinen kaukoavain lakkasi toimimasta. Vaihdatin paristot, ei vaikutusta. Lähettää kyllä signaalia (punainen led palaa).
Jos avain on hukannut koodin, voiko koodauksen
tehdä itse ja miten?
Etuovet eivät liioin aukene mekaanisisesti avaimella vääntämällä, normaalia?
Avaimen koodaus
3
5809
Vastaukset
- ---
Tuossa on vissiin infrapunaohjain. Koodausta ei muistaakseni siihen saa itse tehtyä. Kannattaa tarkistaa ensin että tuo avain todellakin lähettää signaalia. Osoitat sillä vaikka digikameraa päin ja painat nappia ja katsot ruudulta välähtääkö ledi. Kameran kenno "näkee" tuonkin valon vaikka paljaalla silmällä sitä ei näe. Tuo punaisen valon välähdys ei vielä kerro että toimii. Itselläni tuo avain alkoi toimia kun korjasin avaimen sisältä tuon infrapunaledin juotokset, jotka oli irtipoikki.
Etuovien pitäisi aueta kullä noista lukoista, ne lukot ei vain ohjaa keskuslukkoa, joten ne aukenee vain yksi kerrallaan tai sitten kaikki loput keskikonsolin keskuslukkonapista. - ettet jää nalkkiin
Jos et pääse avaimellasi sisään, ovat lukot täynnä kuraa ja suolavettä. Käytä aseöljyä tai CRC:tä tai vastaavaa ja avaa ovet varoen.
Itselläni oli 1998 Scénic, jonka toinen avain hukkasi koodinsa pari kertaa. Ei sitä voi itse koodata vaan koodaaminen piti tehdä korjaamolla. Kolmannella kerralla jäin pulaan 200 km päähän kun koodi hukkui taas ja oli pakko järjestää vara-avain paikalle. Tällä kerralla koodaaminen ei onnistunut, vaan Ranskasta oli tilattava uusi avaimen lähetinosa joka maksoi satasen verran. Ongelmat loppuivat siihen paikkaan ja loppuajan kummatkin avaimet toimivat moitteettomasti.
Huom! Selvitä maahantuojalta oman autosi nelinumeroinen koodi, jolla saat auton käyntiin vaikka avain koodin hukkaisikin etkä jää pulaan kuten minä jäin. Käyttöohjekirjasta löytyy ohje, miten tulee toimia (painat tiettyä nappia tietyssä järjestyksessä).
Perheessämme on ollut kolme Renaultia, ja tuo kerta on ollut ainut jolloin olemme jääneet pulaan. Mitään muuta matkan teon keskeyttänyttä vikaa ei ole ollut.
Autot ovat olleet
1998 Scénic ostettaessa 25 tkm myytäessä 125 tkm
2001 Megane Coupe ostettaessa 34 tkm nyt 46 tkm
2003 Megane Break ostettaessa 41 tkm nyt 80 tkm - Auttakaa...!
Vein auton merkkihuoltoon, jossa he ystävällisesti selvittivät käynnistykseneston numerokoodin, sitä kun ei minulle ollut kerrottu auton myynnin yhteydessä. Toimimaton avain saatiin ohjelmoitua uudelleen, joten nyt molemmat
avaimet toimivat.
Ovetkin tosiaan saa auki, kun öljyää lukot. Auton
ostin pari vuotta sitten alle neljällä tonnilla,
ja olen ollut tyytyväinen ostokseeni.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1221701
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup161382Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA
Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR329982- 61980
- 65826
J miehestä oikeaa
Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen78816- 1770
- 46741
Kysyit firman bileissä..
.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta9671Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin
Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta62658