Tänään kirjoitin jo yhteen kysymykseen lasten vaatteista, ja siinä yhteydessä viittasin tuohon ensikotiin. Olen tästä asiasta kirjoitellut viime vuonna, mutta puhutaampa uudestaan.Islamin usko ei hyväksy esiaviollisia suhteita, mutta kuitenkin niitä tapahtuu. Yksinäisen äidin elämä ei ole helppoa. Aikaisemmin näitä lapsia ei edes rekisteröity, joten he eivät päässeet esim kouluun.Katu taisi olla ainut paikka.Uuden perhelain myötä nämäkin lapset rekisteröidään.Jolloin koulunkäyntimahdollisuus on olemassa..Sveitsiläinen järjestö perusti tuon mainitun ensikodin. Tänä päivänä se on kuitenkin marokkolaisten hoidossa.Kävin tuossa ensikodissa viime vuoden huhtikuussa Aurinkomatkojen upeiden rouvien Maaritin ja Tuulan kanssa.Nuorin "Allahin lapsi" oli tuolloin 19 päivän ikäinen.Äiti oli myöskin kovin nuori.Tuo koti pyrkii tukemaan äitejä heidän äitiydessään niin että he eivät hylkäisi lastaan.Ehtona kotiin taisi olla se, ettei äiti käytä huumeita eikä ole prostituoitu ja että hän on ensikertalainen.Lapsi tuodaan kotiin aamulla ja äiti hakee hänet illansuussa kun pääsee töistä. Työpaikka ja asunto pitää olla.Ilmeisesti koti myöskin auttaa asuntoäja työpaikka-asiassa. Tuo koti pyrkii myös luomaan uudelleen suhteen äidin omaan sukuun, koska suhde pääsääntöisesti katkeaa kun avioton lapsi syhtyy.Minulle tuo käynti siellä oli hämmentävää ja ajatuksia herättävää. Asia oli vielä pitkäänn mielessäni kotimaahan palattuani.Syyttävä sormi osoitti kuitenkin asianomaisia miehiä ja heidän vastuutaan.Kaikesta huolimatta ja ensikodista huolimatta äidin ja tuon pienen "Allahin lapsen" elämä ei tule jatkossakaan olemaan helppoa.Eihän se lapsi ole mitään pahaa tehnyt. Hämmennyksestä huolimatta käynti oli positiivinen, ja siitä myöskin erikoinen että siellä on avoimet ovet.Turisti voi mennä tutustumaan -ainakin aikaisemmin. Kuitenkin tulee muistaa, ettei ensikoti ole uteliaisuuden tyydyttämispaikka. kalevi
Oum el Bainen ensikoti
0
492
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2032175
- 1341198
- 1131073
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa23827- 58806
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34771ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42638Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175584Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46577- 10560