Subway työntekijän

palkka?

Kuinka paljon subwayn työntekijä tienaa tunnilta?

14

20236

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MMMMMMM

      Subissa saa ihan normaalisti TES:sin mukaista palkkaa, 2 luokan mukaan.

      Eli alkupalkka on 8,79 € tunnilta ja lisät päälle.

      • subikonkari

        Subilla on käytössä harjoittelupalkka, jota saat ensimmäiset 320 tuntia, ja se on 80% peruspalkasta!

        Itse olen ollut töissä Subilla tänän vuonna, ja silloin peruspalkka oli 8,42 mutta sain ne ensimmäiset 320 tuntia 7,65 tai jotain sellaista.

        Nyt palkat ovat hieman nousseet, mutta tuo 80% harjoittelupalkka on silti käytössä!


    • MMMMMMM

      Nyt on kyllä pakko selventää!! Subilla EI TODELLAKAAN KETJUNA ole mitään tuollaista 320 tunnin harjoittelupalkkaa. Mäkillä ja Hesellä vastaavanlaisia olen kuullut olevan, mutta Subin kohdalta tuo on kyllä täyttä puppua.
      Itse olen ollut vuosia esimiehenä Subissa, ja tiedän kyllä miten toimitaan. Eli jos edellisellä kirjoittajalla on noin toimittu, niin lakia on rikottu ja räikeästi...ei muuta kun viet tessin yrittäjillesi, ja jos ei auta niin yhteys PAM:iin.
      Ja ykköskalleusluokassa tuntipalkka on tuo 8,79 tunnilta, niinkuin ensimmäisessä viestissäni mainitsin.
      Harjoitteluajan palkkaa saa maksaa sen aikaa kun työntekijä tarvitsee jatkuvaa ohjausta ja opastusta, meillä se on ollut 1 kk, ja silloinkin on maksettu 90 % tuosta normi tuntipalkasta( vaikka tessin mukaan saa maksaa 80 %...) Eli kannattaa tosella ottaa selvää että yrittäjillä on työlainsäädäntrö selvillä!!!

      • 7,85€

        Todellakin on harjoitteluajanpalkka. Tässä pätkä mun työsopimuksesta: Koeajan pituus 320h, palkka 7,85€. Ja kirjoitettu heinäkuussa 2007. Juu, ja PAM:ssa ollaa oikein porukalla käyty ja asiaa viedään eteenpäin, ei tosin tämän asian takia. Yksikin huono yrittäjä on miinusta ketjulle, vai oletko managerina samaa mieltä? Mieluusti jatkan kanssasi keskustelua Subwayn konseptista, siinä ei mielestäni ole vikaa, mutta työnantajassamme sitäkin enemmän...


      • MMMMMM
        7,85€ kirjoitti:

        Todellakin on harjoitteluajanpalkka. Tässä pätkä mun työsopimuksesta: Koeajan pituus 320h, palkka 7,85€. Ja kirjoitettu heinäkuussa 2007. Juu, ja PAM:ssa ollaa oikein porukalla käyty ja asiaa viedään eteenpäin, ei tosin tämän asian takia. Yksikin huono yrittäjä on miinusta ketjulle, vai oletko managerina samaa mieltä? Mieluusti jatkan kanssasi keskustelua Subwayn konseptista, siinä ei mielestäni ole vikaa, mutta työnantajassamme sitäkin enemmän...

        Niinkuin edellisessä viestissäni sanoin, maksetaan meilläkin harjoitteluajan palkkaa ensimmäisen kuukauden ajalta, tuo 90 % taulukkopalkasta, eli 7,91 € tunnilta.

        Mutta varmaan tiedät, että vaikka Subi ketju onkin, on jokainen ravintola oma yrityksensä, franchising-periaatteella kun toimitaan. Eli Subwaylla ei tosiaankaan YHTENÄISENÄ KETJUNA ole mitään tuollaista 320 tunnin harjoitteluaikaa, vaan se tosiaan riippuu yrittäjästä.

        Ja kuten ed. viestissäni mainitsin, ei taida olla oikein lain mukaista tuo mitä teillä on sovittu. Eli ikävä juttu jos teillä tosiaan on noin mennyt, mutta ei silti kannata yleistää, koska tosiaan on olemassa paremmin ja vähemmän paremmin hommansa osaavia ja tietäviä yrittäjiä. Harmi että kohdallesi on tuollainen huonompi tapaus sattunut, olen täysin samaa mieltä kanssasi siitä että yksikin huonosti hommansa hoitava yrittäjä on häpeäksi koko ketjulle...


      • eat fresh? eh...
        MMMMMM kirjoitti:

        Niinkuin edellisessä viestissäni sanoin, maksetaan meilläkin harjoitteluajan palkkaa ensimmäisen kuukauden ajalta, tuo 90 % taulukkopalkasta, eli 7,91 € tunnilta.

        Mutta varmaan tiedät, että vaikka Subi ketju onkin, on jokainen ravintola oma yrityksensä, franchising-periaatteella kun toimitaan. Eli Subwaylla ei tosiaankaan YHTENÄISENÄ KETJUNA ole mitään tuollaista 320 tunnin harjoitteluaikaa, vaan se tosiaan riippuu yrittäjästä.

        Ja kuten ed. viestissäni mainitsin, ei taida olla oikein lain mukaista tuo mitä teillä on sovittu. Eli ikävä juttu jos teillä tosiaan on noin mennyt, mutta ei silti kannata yleistää, koska tosiaan on olemassa paremmin ja vähemmän paremmin hommansa osaavia ja tietäviä yrittäjiä. Harmi että kohdallesi on tuollainen huonompi tapaus sattunut, olen täysin samaa mieltä kanssasi siitä että yksikin huonosti hommansa hoitava yrittäjä on häpeäksi koko ketjulle...

        Kylää se vaan noin menee mitä eiemmin sanottiin. 7,?? jotain. Näin managerina voin vahvistaa.


      • tinde||
        eat fresh? eh... kirjoitti:

        Kylää se vaan noin menee mitä eiemmin sanottiin. 7,?? jotain. Näin managerina voin vahvistaa.

        Kuukauden ollut Subissa töissä.
        Koeaika kestää 4kk ja siltä ajalta saan 80% 8,70eurosta eli ekat 4kk palkka VAIVAISET 6,96 euroa. Ja tieto tästä tuli kun töitä oli tehty jo kuukausi.
        Liitto vahvistanut sopimuksen lailliseksi.

        Vie täysin innon työnteolta.


      • Jdkksla

        Oon ite töissä subilla ja mulle maksetaan vähemmä ku mitä tessissä. Ku valitin pomolle nii se sano vaa et ”ööhm sulla ei oo tarpeeks ravintolaalan kokemusta et saat ton palkan” ja se luki tessissä. Nyt oon ollu 8kk siel enkä vieläkää oo saanu mun 10€ tuntipalkkaa mitä tessissä lukee 🤬, mun piti saada se jo syyskuussa🙄


    • yrittäjyys kunniaan

      Pitäähän yrittäjällekin jotain jäädä

      • fjgosg

        Noiden patonkien täyttely on aika helvetin rasittavaa hommaa kiireessä. Välillä saattaa rysähtää yhtäkkiä kymmenenkin asiakasta kerralla, ja jotkut ostavat monta patonkia.


      • SandwichArtist

        huhhuh, oletko itse mahdollisesti työskennelly subissa??

        Siinä on niin paljon muutakin kun sämpylän täyttäminen, varsinkin kun ruuhka iskee, siinä saa juosta hikihatussa keittiössä tekemässä lisää tavaraa tiskille, välillä kassalla, välilä tekemässä leipää ym. Yksikin lauantai yövuoro jouduttiin tekemään kahdestaan työkaverin kanssa, ja kun ne baari ihmiset alkoi tulvia sisään, siinä vedettiin linjastolla lähemmäs 50 leipää tunnissa, ja se on aika paljon kahdelta ihmiseltä, vielä kun kukaan ei ollut keittiön puolella tekemässä lisää tavaraa tiskille, valmistamassa leipää ym, piti käydä itse välillä tekemässä.
        Tuollaista en siis todellakaan tekisi 6€ tuntiliksalla! itsellä nyt 9,40e kun harjotteluajat sun muut on mennyt, nyt lähes vuoden ollut samassa paikassa ja nyt päätin etten enää jaksa, varsinkin kun omassa työpaikassa ei tunnu toimivan oikein pitään. Järjestyksenvalvojakin otettiin "säästösyistä" pe ja la yöltä pois! Siellä me neidit ollaan keskenään känniläisten kanssa ja muutamista "vaara"tilanteista huolimatta ei otettu järkkäriä takaisin. Näin meillä.
        Mutta voihan muissa Subeissa asiat olla paremminkin, en siis sano etteikö kannattaisi kokeilla. En myöskään viitsi paikkakuntaa tässä mainita...


    • hakekaa lainaa pennu

      12.37€/h, sinne vaan kaikki opiskelijat viemään "roska"työpaikka kaikilta niiltä, jotka viitsisivät tehdä noita "roska"töitä vaikka lopun elämäänsäkin!

      Toinen on kaupan kassa.

    • Tahon ison

      Onko kukaan koskaan joutunu tekemää sellasta jättisubia? Siis sellasta jota ainakin mainostellaan juhliin ja sellaisiin.

    • vielä toistaiseksi

      .. sandwich artist

      On tullut tehtyä juu.. Hyviä hommia..

      En tiedä muista Subeista, mutta meillä maksetaan palkat ihan "käsin",
      milloin minäkin päivänä, kuun alussa. En tiedä onko ihan täysin laillista
      tuokaan, että palkanmaksupäivä on ihan miten sattuu, eikä sitä ilmoiteta
      etukäteen. Esim. viime kuussa palkka tuli 4.11., ja nyt 7.12. ei näy eikä kuulu..

      Olen saanut 7,60€/tunti harjoittelijapalkkaa. 14.12. tulee 4kk täyteen ja nousee
      huimaan 9,50 euroon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      106
      1972
    2. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1460
    3. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      96
      1376
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1327
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1144
    6. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      478
      1073
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      48
      947
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      933
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      872
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      846
    Aihe