En löydä ajanmukaista tietoa ko. latujen kunnosta; nämähän ovat näitä tykkilatuja tms. pk-seudulla.
Jos tiedät niin kerro!
Huomennan taidan kuitenkin mennä kokeilemaan Paippia, mutta jos jo sitten pääsisi ulos hiihtämään...
Ladut?: Paloheinä, Hakunila, Oittaa, Nummela
9
6300
Vastaukset
- paloheinän kiitäjä
Enpä viitsi kertoa sinulle. Meneppä itse paikan päälle tarkistamaan kyseisten latujen kunto. Ole omatoiminen vai oletko niitä uusavuttomia henkilöitä.
- mikkojii
En halua olla maantiekiitäjä. Asun Vihdissä ja matkaa on
- Nummelaan 20km, siellä on tykkilunta, mutta latu ei ainakaan eilen ollut hiihdettävissä
- Paloheinän (55km) nettisivuilla oli vielä eilen 28.12. tiedot; nyt siellä lukee "EI".
- Hakunilassa (60km) olin hiihtämässä viime viikolla, mutta lehtien perusteella siellä on lunta nyt huonosti
- Oittaalla (n 50km) ei kai ole lunta vähään aikaan ollutkaan?
Netissä ei voi hiihtää, mutta olisihan se kiva saada sentään tietää, mistä lunta kannattaa etsiä. Olen ihan syntymäavuton, mitään uutta tässä ei ole ainakaan itselle.
Jos voisimme tänne aina tiedotella, niin voisi lähteä oikeaan suuntaan ajelemaan. Näin ajattelin.
Kaikkea hyvää kaikille muillekin, hiihtäminen on aika hullua näillä keleillä. Kivaa se vain on.
mikkojii
- LATU SULJETTU
Hakunilassa.
- ex-TA
On paikka, joka kannattaa katsoa ensin. Espoo ja Helsinki käyttävät mSki:tä, joten tieto ajetusta ladusta (latukoneenkuljettaja lähettää sms viestin heti ajettuaan ladun) päivittyy parissa sekunnissa nettiin. Toki kunto voi vaihdella sateisina päivinä nopeastikin, eikä netistä näe reaaliaikaista tietoa ilman kameraa. Näille sivuille ei mielestäni latutilapäivityksiä kannata tehdä. Kuntien omat tiedotkin läytyvät hiihtonetin kautta.
- mikkoj
Minä en ainakaan löytänyt Hakunilan latutilannetta mistään.
Paloheinänkään 1 km latua ei minusta ollut tuolla palvelussa.
Nummelasta siellä nyt ei ole puhettakaan.
Näissä kaikissa on kuitenkin ollut latua hiihdettävänä tänä talvena.
Uusia juttuja ei tosiaan kanata aloittaa, mutta nyt kelit vaihtuvat niin tiuhaan ja hiihtohalut ovat kovat, monella. Olisin kiva löytää ajantasaita tietoa mihi kannattaa lähteä.
Tänään ajoin 100 km Paippiin. Lunta oli, mutta todella nihkeää; eivät saa uutta lunta kuin tykillä, koska heillä on putkirikko. Hiihdin silti 2h vapaata ja tunnin pertsaa. Liu'usta ei voinut puhua, mutta olihan se kivaa. Lomapäivät ovat jees, muuallakin kuin Lapissa.
Mikkoj - TommiN
mikkoj kirjoitti:
Minä en ainakaan löytänyt Hakunilan latutilannetta mistään.
Paloheinänkään 1 km latua ei minusta ollut tuolla palvelussa.
Nummelasta siellä nyt ei ole puhettakaan.
Näissä kaikissa on kuitenkin ollut latua hiihdettävänä tänä talvena.
Uusia juttuja ei tosiaan kanata aloittaa, mutta nyt kelit vaihtuvat niin tiuhaan ja hiihtohalut ovat kovat, monella. Olisin kiva löytää ajantasaita tietoa mihi kannattaa lähteä.
Tänään ajoin 100 km Paippiin. Lunta oli, mutta todella nihkeää; eivät saa uutta lunta kuin tykillä, koska heillä on putkirikko. Hiihdin silti 2h vapaata ja tunnin pertsaa. Liu'usta ei voinut puhua, mutta olihan se kivaa. Lomapäivät ovat jees, muuallakin kuin Lapissa.
MikkojVantaan latutiedotus on ollut näihin päiviin asti aivan surkealla tolalla. Kaupungin omilla nettisivuilla on saattanut olla joku pieni uutinen, että latuja on tai ei ole. Sitä tietoa on päivitetty pari kolme kertaa hiihtokauden aikana. Käytännössä yhtä tyhjän kanssa. Nyt tilanne paranee.
Tässä Hakunilan lumitilanteesta kertovassa jutussa on myös linkki Vantaalla SM-kisojen jälkeen käyttöön tulevasta latutietopalvelusta:
http://www.vantaa.fi/i_perusdokumentti.asp?path=1;565;1527;64670
Saapa sitten nähdä, miten tuo käytännössä tulee toimimaan. mSki-palvelusta mulla on aika hyvät kokemukset, vähän harmittaa, että oma kotikaupunki ensin viivytteli pitkään ja sitten lähti sooloilemaan...no ehkä siitä tulee ihan hyvä.
Minusta on aivan ok myös tällä palstalla kysyä latutilanteesta ellei muualta tietoa saa. Jos sillä tavalla yksi tai useampi säästyy turhalta ajomatkalta, olipa se 10 tai 50 km, niin eipä se ole keltään pois.
- mikkoj
lukee että 1 km valmistuu viikonlopuksi. Laittakaa viestiä, jos joku käy siellä.
- mikkoj
Lähdin klo 16 hiihtämään 1km lenkkiä, mutta yllätyksekseni 3km lenkki olikin luistelukunnossa; ajettuja pertsan latuja ei.
Kolmen lenkin jälkeen viimeisessä ylämäessä alkoi suksi vähän tökkiä.
1 km pätkä on oikein hyvä.
Tiedoksenne, iloisena hiihtolenkistä.- TommiN
Perskutarallaa, kun tuli itse mentyä maanantai-iltana Hakunilaan. Siellä pääsi hiihtämään ainoastaan pientä, ehkä 600 metrin lenkkiä pellon ympäri. Ja ohuelti oli lunta. Onneksi oli sorakelin sukset mukana, muuten olisi jäänyt hiihtämättä. Tänään sitten lähdenkin kokeilemaan Paloheinän latuja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k542409Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖281759Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt701434Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me2381320- 1191154
Yritin saada
Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.13990Kronikat..
Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu11963vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos23948- 68933
- 59856