Hei!Onko kenelläkään kokemusta sisustuskivestä keittiökaapiston välitilana?Miten puhtaanapito?Myyjä väitti,että tahrat lähtee pyyhkimällä ja pari kertaa vuodessa kevyt harjaus.Ja että sopii myös lieden kohdalle.Onko näin?Kokemuksia pliiis...
Keittiön välitila
10
9199
Vastaukset
- ei välitilaan
Itse olin sitä myös laittamassa keittiön välitilaan mutta onneksi tulin järkiini. Myyjä sanoi, että koska se kivi on huokoinen siihen imeytyy kaikki (mm. mustikkamehu ym) ja niitä ei koskaan saa pois. Samoin rasva joka on muutenkin vaikea puhdistaa niin saati sitten karhean tiilen pinnasta.suojakäsittelyä voi toki käyttää mutta käytännössä siitä ei ole oikein hyötyä. Koska kuitenkin halusin "tiilimäisen" pinnan, valitsin lasitetun laatan jossa on ikäänkuin tiililohkareita ladottuna päällekkäin. On suht helppo pyyhkiä roiskeet pois vaikka onkin sitä pintastruktuuria aika kivasti.
- Kokemusta on
Meillä on verhoilutiiltä (terran väristä)- vieläpä lieden takana olevassa välitilassa!
Erittäin helppo pitää puhtaana (roiskeet/rasva eivät edes yleensä erotu.. vaaleat roiskeet saa hyvin pyyhittyä tai harjattua pois)
En näe mitään estettä verhoilukiven käyttämiseen välitilassa - kenties ihan vaaleinta väriä en kuitenkaan itse käyttäisi.
Tuo mustikkamehu-esimerkki on suorastaan hupaisa :D Mutta jos haluaa nähdä asiat mahdollisimman negatiivisesti, niin toki noinkin voi ajatella.
Meillä ei kyllä mustikkamehua edes juoda... saati roiskita välitiloihin.
Omasta kokemuksesta voin siis suositella ko. materiaalia. Se on todella kaunis ja herättää ansaittua huomiota - ja sopii loistavasti moderniinkin keittiöön luoden kontrastia valkoisten kalusteiden ja teräskodinkoneiden kanssa. - ei välitilaan
Kokemusta on kirjoitti:
Meillä on verhoilutiiltä (terran väristä)- vieläpä lieden takana olevassa välitilassa!
Erittäin helppo pitää puhtaana (roiskeet/rasva eivät edes yleensä erotu.. vaaleat roiskeet saa hyvin pyyhittyä tai harjattua pois)
En näe mitään estettä verhoilukiven käyttämiseen välitilassa - kenties ihan vaaleinta väriä en kuitenkaan itse käyttäisi.
Tuo mustikkamehu-esimerkki on suorastaan hupaisa :D Mutta jos haluaa nähdä asiat mahdollisimman negatiivisesti, niin toki noinkin voi ajatella.
Meillä ei kyllä mustikkamehua edes juoda... saati roiskita välitiloihin.
Omasta kokemuksesta voin siis suositella ko. materiaalia. Se on todella kaunis ja herättää ansaittua huomiota - ja sopii loistavasti moderniinkin keittiöön luoden kontrastia valkoisten kalusteiden ja teräskodinkoneiden kanssa.Niin, meidän keittiö kun on ihan elämistä varten eikä pelkästään koristeena. Siellä touhuavat myös lapset ja niiden kaverit eikä mehujen roiskumisia todellakaan voi välttää saati rasvoja sun muita. Voitko selittää, miten saat rasvan pois huokoisesta kivestä? Ei se kyllä harjaamalla lähde. Katselin itse laattaliikkeessä näitä sisustuskiviä ja olen 100 %:sen varma että jos siihen roiskahtaa nestettä tai rasvoja niin ne kyllä imeytyvät kiveen ja syvälle.
Eri asia on sitten keittiö missä ei paljoo ruokaa tehdä yms.Ehkä sinulla sitten on sellainen tai ei lapsia lainkaan. - mainiosti
ei välitilaan kirjoitti:
Niin, meidän keittiö kun on ihan elämistä varten eikä pelkästään koristeena. Siellä touhuavat myös lapset ja niiden kaverit eikä mehujen roiskumisia todellakaan voi välttää saati rasvoja sun muita. Voitko selittää, miten saat rasvan pois huokoisesta kivestä? Ei se kyllä harjaamalla lähde. Katselin itse laattaliikkeessä näitä sisustuskiviä ja olen 100 %:sen varma että jos siihen roiskahtaa nestettä tai rasvoja niin ne kyllä imeytyvät kiveen ja syvälle.
Eri asia on sitten keittiö missä ei paljoo ruokaa tehdä yms.Ehkä sinulla sitten on sellainen tai ei lapsia lainkaan.No, ensinnäkin olen ruoka-alan ammattilainen eli keittiö ei todellakaan ole koriste ;) Toiseksi meillä on kaksi lasta (poikia), mutta en ihan tarkkaan tiedä, miten se välitilan materiaaliin liittyy... siis ainakaan tähän mennessä (iät 4 ja 11) eivät ole roiskineet pahemmin seinille.
Voi olla, että rasvaa kiveen imeytyy. Pointtini on, että minä en sitä ainakaan siitä erota. Kyseessä on huokoinen tiilen näköinen (ja värinen) sisustuskivi ja siitä ei todellakaan erota kuin vaaleat roiskeet (esim. kerman vaahdottamisesta syntyvät) jotka on helppo puhdistaa.
Verhoilukivi on suihkutettu tarkoitukseen soveltuvalla suoja-aineella (jonka nimeä en tiedä), remonttimies tosin sanoi, että hiuslakkakin kelpaisi.. no, ei ole ollut tarpeen kokeilla.
Ymmärrän kyllä, että et halua sisustuskiveä välitilaasi, mutta itselläni on siitä ihan oikeasti kokemusta (2 vuoden ajalta) ja sen perusteella katson kyllä pystyväni paremmin kertomaan sen ominaisuuksista kuin sinä.
Verhoilukiveä/-tiiltä tulen käyttämään myös tulevassa asunnossamme keittiön välitilassa.
Ja muuten: olen nähnyt myös sellaisia ratkaisuja, joissa verhoilun eteen on asennettu lasilevy. Meidän keittiössä toisella seinällä on välitilassa maitolasia (joka varmasti lienee sisustuskiveä vastustaneen mielestä vähintään yhtä kamala vaihtoehto lapsiperheeseen ;)
No, itse joka tapauksessa koen kaakelien saumat paljon hankalammiksi puhdistaa kuin verhoilukiven tai lasin. Mutta jokainen toki tyylillään! :)
- sisustuslehdessä hyvältä
ja kauniilta ei välttämättä luonnistu sitten käytännössä, en suosittele mitään kivimateriaalia roiskeherkille paikoille.. rasva näkyy, roiskeet, ei millään saa pois.. KOkemusta on nimittäin :).
- ai-ja
Kiittäe vastauksista jään miettimään välitilan materiaalia...
- vaihtoehtoja on
ai-ja kirjoitti:
Kiittäe vastauksista jään miettimään välitilan materiaalia...
Mä valitsin laminaatin välitilaan - toiveena on saada helposti puhdistettava pinta. Toinen vaihtoehto olisi voinut olla tuo maitolasi tai jopa rosteri.
- jaa kömpelö vai?
Hyvänen aika, ei tarvitse olla lapsi voidakseen sotkea keittiössä. Esimerkiksi viime viikolla avasin saksilla paseerattua tomaattipurkkia, ja enkös vain puristanut hieman liikaa ja kaaressa lensi tomaattivana pitkin pöytää ja vähän seinäänkin. Kun vatkaan kermavaahtoa, pärskäyttää (huono) vatkaimemme roiskeita helposti seinään. En siis syyttäisi sotkemisesta pelkästään lapsia. :-)
- vanhaan
laitettiin kovalevyä oli muuten laatn näköistä,kaunista suosittelen
- dekoshop
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1017443
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?805028- 794859
- 1324258
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan103048- 522689
- 402586
- 502237
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102211Suudeltiin unessa viime yönä
Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit211840