Kenttähenkilökunta ammattitaitoista?

lentävälentäjä

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1471494

On ollut varmasti mieleenpainuva lentokokemus. Eihän tämä tietysti ole Finnairin vika, mutta maksavat asiakkaat voivat kyllä vaatia hajutonta kuljetusta.

Tämänkin uutisen mukaan kenttähenkilökunta on yleisin syy vaaratilanteisiin!?! Joten nämäkin matkustajat voivat olla tyytyväisiä, että vain vessa unohtui tyhjentää...

http://www.tekniikkatalous.fi/tyo/article53084.ece

Pitäis varmaan panostaa myös kenttähenkilökunnan kouluttamiseen ja rekrytointiin hieman enemmän.

31

6975

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koneille tilaa

      Missä ihminen, siellä virhe.

      • Turvallisuuden kannalta parasta että, koneita huolletaan maassa ennen siihen syöksymistä? Voipi olla vmyöhäistä tehdä jälki huoltoja, pysykää kotimaassa ei tarvii nipottaa jossain lentokentillä?


      • MendeZZ
        riosku kirjoitti:

        Turvallisuuden kannalta parasta että, koneita huolletaan maassa ennen siihen syöksymistä? Voipi olla vmyöhäistä tehdä jälki huoltoja, pysykää kotimaassa ei tarvii nipottaa jossain lentokentillä?

        Kannattaisi itse harrastaa lentomatkustusta sen verran, että ymmärtäisi, että lentoasemalla on kiirehuippuina TODELLA paljon lentokoneita liikeellä. Jäänpoistot ym. tehdään tiukalla aikataululla, kiireessä.

        Kuten edellinen kirjoittaja totesi, koneita huoltavat/pesevät yhä ihmiset, joten inhimillinen virhe on aina mahdollinen. Esim. lentopesu on sen tyyppinen operaatio, että kelistä riippuen huolto-olosuhteet ovat tosi surkeat. Siksi mahdollisuus virheisiin on aina olemassa, oli kenttähenkilökunnan koulutus kuinka hyvää tahansa.

        Kannattaa vielälopuksi muistaa, että Finnairin koneista ei ole juuri koskaan jouduttu kutsumaan takaisin teknisten vikojen takia. Viat on havaittu ja korjattu ennen lähtöä. Luulisi tämän olevan pelkkää plussaa lentomatkustajille.


      • ei puutu vihreitä

        .....nii kukapa meistä ei ois joskus tehny ainakii yhtä virhettä,ja nyt huomaa senkii miten tärkee virka on paskanpuhdistajilla,vaikka niille nyrpistellään nenää sillon ku pöntät on puhdistettu.


      • Zevilt
        MendeZZ kirjoitti:

        Kannattaisi itse harrastaa lentomatkustusta sen verran, että ymmärtäisi, että lentoasemalla on kiirehuippuina TODELLA paljon lentokoneita liikeellä. Jäänpoistot ym. tehdään tiukalla aikataululla, kiireessä.

        Kuten edellinen kirjoittaja totesi, koneita huoltavat/pesevät yhä ihmiset, joten inhimillinen virhe on aina mahdollinen. Esim. lentopesu on sen tyyppinen operaatio, että kelistä riippuen huolto-olosuhteet ovat tosi surkeat. Siksi mahdollisuus virheisiin on aina olemassa, oli kenttähenkilökunnan koulutus kuinka hyvää tahansa.

        Kannattaa vielälopuksi muistaa, että Finnairin koneista ei ole juuri koskaan jouduttu kutsumaan takaisin teknisten vikojen takia. Viat on havaittu ja korjattu ennen lähtöä. Luulisi tämän olevan pelkkää plussaa lentomatkustajille.

        Ei Finnair tänä päivänä enään oo mikään esimerkki yhtiö, ainakaan huoltojen osalta. Koneet lentää "vikalista" täynnä, kun vikoja ei ehditä korjaamaan tiukkojen aikataulujen vuoksi. On vedetty narut niin tiukoille. Siitä taitaa myös johtua Finnairin viime aikojen myöhästelyt ja teknikaali välilaskut ym ym... Ei se Finnairkaan ole enää entisensä veronen.
        Esim. Finnairin Tekniikasta on lähtenyt roppakaupalla kokeneita ja päteviä mekaanikkoja muihin firmoihin missä maksetaan paremmin, ja jäljelle on jäänyt vaan pohjasakka joka ei kelpaa enää muualle.


      • noin,
        Zevilt kirjoitti:

        Ei Finnair tänä päivänä enään oo mikään esimerkki yhtiö, ainakaan huoltojen osalta. Koneet lentää "vikalista" täynnä, kun vikoja ei ehditä korjaamaan tiukkojen aikataulujen vuoksi. On vedetty narut niin tiukoille. Siitä taitaa myös johtua Finnairin viime aikojen myöhästelyt ja teknikaali välilaskut ym ym... Ei se Finnairkaan ole enää entisensä veronen.
        Esim. Finnairin Tekniikasta on lähtenyt roppakaupalla kokeneita ja päteviä mekaanikkoja muihin firmoihin missä maksetaan paremmin, ja jäljelle on jäänyt vaan pohjasakka joka ei kelpaa enää muualle.

        jäljellä on kokeneita pian eläköityviä mekaanikoita, joilla on erittäin hyvä ammattitaito, uusia valmistuu ensin asentajaksi ja vasta viiden vuoden päästä on mekaanikko. Montakos vuotta on esim. sairaanhoitajan koulutus, joka vastaa ihmishengestä. Minä ja työkaverini vastaamme siitä, että kone pysyy ilmassa eli päivittäin satojen ihmisten hengistä, siis ettei kone tipu.


      • mech MFV
        Zevilt kirjoitti:

        Ei Finnair tänä päivänä enään oo mikään esimerkki yhtiö, ainakaan huoltojen osalta. Koneet lentää "vikalista" täynnä, kun vikoja ei ehditä korjaamaan tiukkojen aikataulujen vuoksi. On vedetty narut niin tiukoille. Siitä taitaa myös johtua Finnairin viime aikojen myöhästelyt ja teknikaali välilaskut ym ym... Ei se Finnairkaan ole enää entisensä veronen.
        Esim. Finnairin Tekniikasta on lähtenyt roppakaupalla kokeneita ja päteviä mekaanikkoja muihin firmoihin missä maksetaan paremmin, ja jäljelle on jäänyt vaan pohjasakka joka ei kelpaa enää muualle.

        Finnair on kyllä esimerkillinen yhtiö, jos tietää mitään muista yhtiöistä. Kannattaa tutustua tilastoihin ennen kun narisee.
        "Vikalista" "täynnä" lentämisestä et näköjään tiedä mitään muuta kun sen että se kuulostaa dramaattiselta.
        Nykyään on vaan muodikasta valittaa heti jos koneissa on mitä tahansa sanomista, kun se on LENTOKONEESSA. Koneessa on kuitenkin vielä vessoja jäljellä vaikka kaksi olisikin pois käytöstä.


      • Kusi valuu puntista
        MendeZZ kirjoitti:

        Kannattaisi itse harrastaa lentomatkustusta sen verran, että ymmärtäisi, että lentoasemalla on kiirehuippuina TODELLA paljon lentokoneita liikeellä. Jäänpoistot ym. tehdään tiukalla aikataululla, kiireessä.

        Kuten edellinen kirjoittaja totesi, koneita huoltavat/pesevät yhä ihmiset, joten inhimillinen virhe on aina mahdollinen. Esim. lentopesu on sen tyyppinen operaatio, että kelistä riippuen huolto-olosuhteet ovat tosi surkeat. Siksi mahdollisuus virheisiin on aina olemassa, oli kenttähenkilökunnan koulutus kuinka hyvää tahansa.

        Kannattaa vielälopuksi muistaa, että Finnairin koneista ei ole juuri koskaan jouduttu kutsumaan takaisin teknisten vikojen takia. Viat on havaittu ja korjattu ennen lähtöä. Luulisi tämän olevan pelkkää plussaa lentomatkustajille.

        Ja matkustajien päänupista saakka lattialle.
        Nykyään aikatalut on äärimmäisen teikkoja joka helvetin allala, niin tuha ihmetellä unohduksia/virheitä.

        Ihmisen on saatava kaikki heti, yhtään ei viitsitä odottaa. Pitää päästä perille heti vetämään prenkkua jumalauta. Sama saatanan kiire sieltä sikailuhuorausreissulta on himaan vaikka paskat housuun tulisi.

        Kuluttajien syyksi palveluallala, suurin osa näistä onnettomuudet ja virheet voi laittaa.

        Vedetään urakalla herneet neniin ja perseisiin minuutin kahden myöhästymisestä. Vittu kulkeeko se elämä ohi jos ei ola matkalla kaiken aikaa, perilläkö se elämä odottaa saapujaa?

        ITEkiEKÄÄ VAIPOISSANNE IDIOOTIT.


      • totean
        Kusi valuu puntista kirjoitti:

        Ja matkustajien päänupista saakka lattialle.
        Nykyään aikatalut on äärimmäisen teikkoja joka helvetin allala, niin tuha ihmetellä unohduksia/virheitä.

        Ihmisen on saatava kaikki heti, yhtään ei viitsitä odottaa. Pitää päästä perille heti vetämään prenkkua jumalauta. Sama saatanan kiire sieltä sikailuhuorausreissulta on himaan vaikka paskat housuun tulisi.

        Kuluttajien syyksi palveluallala, suurin osa näistä onnettomuudet ja virheet voi laittaa.

        Vedetään urakalla herneet neniin ja perseisiin minuutin kahden myöhästymisestä. Vittu kulkeeko se elämä ohi jos ei ola matkalla kaiken aikaa, perilläkö se elämä odottaa saapujaa?

        ITEkiEKÄÄ VAIPOISSANNE IDIOOTIT.

        jatkoksi että. Joka helvetin taho on nykyään niin pohjattoman ahne että sitä turvallisuuden uhallakin otetaan kaikki irti joka sekunnista. Nopeasti, enemmän, jatkuvasati lisää, lisää lisää lisää lisää, enemmän moor moor, haluan haluan.. RAHAA VALTAA LISÄÄ HALUAN RAHAA VALTAA ENEMMÄN NOPEAMMIN ENEMMÄN MOOR MOOR MOOR:. MUISTA PIITAAMATTA HALUN HALUN ITSELLENI ITSELLENI ENEMMÄN!!!!!!! AHHHHHHHAAAAAJHHHHHHHH

        Tätä on nykyhelvetti. !!!!!


    • repe

      Kyl kysyä osataan mut vastaukset on harvassa pitäs sit ny jotai osataki.

    • sadsadsad

      kyseisen maan miehet vaan kuksivat ja katselevat blondien perään...

      • -------------11

        Oletko katellinen,voi voi sinua raukkaa.Ole sinäkin yhtä kohtelias ja huomaavainen ja"lipevä"niin kyllä blondit huomaa.


    • on ihminen

      No hei siis.. Ihminen on ihminen ja ihminen on erehtyväinen!
      Siitä ei pääse yli eikä ympäri. On ihan sama kuinka hyvin on koulutettu jne, niitä virheitä aina tulee tapahtumaan.

      Kuitenkin lentäminen on paljon turvallisempaa kuin esimerkiksi autolla matkustaminen...

    • tapahtui espanjalaisen

      maavoiman piittaamattomuudesta, vastaavaa ei Finnairilla VOI tapahtua. Suomalainen maavoima on joka suhteessa erittäin pätevää henkilökuntaa. Myös lentäjäksi pääsy on todella vaikeaa, tämän vuoden pääsykokeissa muist. 5000:sta valitaan 50 loppukarsintoihin/koulutukseen (?).

    • en lennä

      "- Käytävällä alkoholikärryt kulkivat normaalisti, mutta kukaan ei uskaltanut ostaa mitään"

      Kenen vika tuo sitten oli?

    • visionääri,

      LENTOYHTIÖT haluaa maksimoida voittoja turvallisuuden hinnalla koska kilailu on todella kovaa,, !
      Tulevaisuus tuo vain lisää ongelmia ja kohta lehdet kirkuu HIRVITTÄVISTÄ LENTO-ONNETTOMUUKSISTA !

      • kortit

        pois ja syö vähemmän sieniä ja käy enemmän ulkona. Juuri tehdyn tutkimuksen mukaan vuosi 2007 on turvallisin vuosi lentoliikenteessä, vaikka liikennemäärät ovatkin huimasti kasvaneet. Oletko harkinnut muuten tv-evangelistan hommaa? Sinulla tuntuu olevan tarvetta vedota tunteisiin ja joukkohurmokseen?


      • -illuusio-
        kortit kirjoitti:

        pois ja syö vähemmän sieniä ja käy enemmän ulkona. Juuri tehdyn tutkimuksen mukaan vuosi 2007 on turvallisin vuosi lentoliikenteessä, vaikka liikennemäärät ovatkin huimasti kasvaneet. Oletko harkinnut muuten tv-evangelistan hommaa? Sinulla tuntuu olevan tarvetta vedota tunteisiin ja joukkohurmokseen?

        Mie hä se syyllinen oon ko rajoja siirrä ?

        Toiset vaa konneita särkee ja matkustajii kiusaa,,,

        Täst alkaa viell kohva rähinä ?
        Koha se yks kahjo sielt Saksat lähtee höökimää,ja mie nilkit peräs, sano miu sanonee ?

        No ei hättää pijä pää allaal se se on se hyökkäys-sova ratekia !

        nää nykyset suihkukoneet on hyvvii,,niit oll vaa vähä talvisovas ?


      • Maapalvelun tollo

        Jatkuva tehostaminen ja vyön kiristäminen tavallista työntekijää kohtaan johtaa vielä suurempiin lento-onnettomuuksiin kuin kyseinen vessa-episodi. Mut eihän se omistajien vika ole, työntekijöiden pää vaan vadille ja kaikki on taas hyvin! Mediakin sais katsoa peiliin.


    • riskihän on aina olemassa,mutta kyllä ihmeelliseltä tuntuu kun tällaisia ihme tapauksia on sattunut paljon ihan pienellä aikaa.

    • riski.

      Voisiko lentämisen suurin riski olla eräs uskonto?

      • Pastori

        Kyllä, ja se uskonto on Huomionhakuisten Internethäiriköiden Kaikkitietävä seurakunta eli HIK. Kokoontuu Suomi24:n matkailupalstalla arkisin ja viikonloppuisin.


    • ----------------------

      Kylläpä finnairilla käy huono tuuri:)
      Siitähän tämä kaikki johtuu.Koneet myöhässä jatkuvasti ja vessat unohtuu tyhjentää! Lentoemot on ovat ylimielisiä ja koppavia.Paitsi kallessa ison jaon aikoihin.
      Palvelu huononee finskillä jatkuvasti.Onneksi on muitakin lentoyhtiöitä.

      • ...taas

        Ensinnäkin Finnair on yhtiönä maailman täsmällisin lentoyhtiö, mikä tulee myöhästelyihin. Jos viittaat Thaimaan lentoihin, olivan Finmatkojen omia koneita johon Finnairilla ei ole osuutta. Itse ainakin matkustan monta kertaa mielummin Finskillä, kun esim SAS:illa, kun eivät oikein tuppaa pysyä ilmassa. SAS:illa ollut pitkin syksyä ongelmia ja joutunut tekemään pakkolaskuja kentille, tai sitten koneet olleet rikki ja jouduttu kotimaasta lennättämään uusia.


      • mea culpa

        P**kat levisi matkustamoon??

        No matkustajat voivat olla "tyytyväisiä" ainakin siitä, että Finnairin pr-osasto keksii PARHAIMMAT selitykset tähänkin sotkuun.

        Valitsen mieluummin lentoyhtiön, jonka ei tarvitse keksiä selityksiä.


      • vaikeuksia
        mea culpa kirjoitti:

        P**kat levisi matkustamoon??

        No matkustajat voivat olla "tyytyväisiä" ainakin siitä, että Finnairin pr-osasto keksii PARHAIMMAT selitykset tähänkin sotkuun.

        Valitsen mieluummin lentoyhtiön, jonka ei tarvitse keksiä selityksiä.

        Sun valittavissa on lähijuna tai seutubussi. Etelänmatkasi on bussilippu Hankoon ja takaisin. Keu keu.


    • Nettinen

      Kyllä uskosin suurin riski roikkuu siellä ilmassa,
      junatki laski kaiken tavaran radalle, ei kovin kauaa sitten, kai tässäkin tapauksessa olis voinu tyhjentää.

      • joo.

        Alhaalla olis ihmetelty yllättävää sadekuuroa
        ja ufomiesten aivonkappaleita...


    • taaskin yritys

      Olipa taas provosoiva otsikko S24-aloituksessa. Ei maatoiminnalla ja sen kolhuilla aiheuteta suurinta riskiä lentämiselle. Konehan on maassa eikä lento vielä alkanutkaan ja korjataan varmasti ennen lentoa jos niin katsotaan tarpeelliseksi.
      Taitaa olla hyvistä jutuista pulaa ip-lehdistöllä ja nettisaiteilla kun noilla pitää yrittää revitellä. Viime aikaiset tapahtumat ovat olleet kiusallisia matkustajien ja yhtiöidenkin kannalta, mutta niitä tulee aina kun kapasiteetti toimii äärirajoilla eikä kymmenien miljoonien arvoisia varakoneita kannata seisottaa kentän reunoilla.
      On tietysti keskustelemisen arvoista, onko lentotoiminta jo kilpailutettu liian tiukalle ja markkinoille tunkevat halpalentoyhtiöt yrittävät säästää kaikessa aiheuttaen näin kustannuspaineita perinteisillekin yhtiöille.

      • Nimetön

        Lentäminen olisi paljon turvallisempaa, jos ihmiset ymmärtäis odottaa. Turvallisinta olisi ajan kanssa tarkistaa koneiden kunto ja laittaa paikat kuntoon matkustajia varten. Koneet on melkein jatkuvassa käytössä ja ei ole ihme, että kaikkea sattuu. Lentokenttillä ei kuuluisi olla kiitoradalla kuin yksi kone kerrallaan, mutta isoilla kansainvälisillä kentillä on jopa vielä kiireisempää.

        Jos ajattelutapa on että matkustajat nousee lentokoneeseen kuin bussiin, silloin kuin huvittaa, niin se on varmaan lentoliikenteessä liian kiireistä. Toisaalta yhtiöt sitä juuri haluavat ja niiden vastuullahan se on miten koneet kulkee lentokentillä. Mekaaninen vika on aina mahdollinen, mutta sekin on yleensä estettävissä koneiden huollolla ja uusilla osilla sekä koneiden järkevällä käytöllä. Nehän on vain koneita ja menee jossain vaiheessa aina rikki ja poistetaan käytöstä. (tai myydään halpalentoyhtiöille:)


    • mmjklms

      totta.....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      424
      1839
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      189
      1491
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1411
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      163
      1372
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1046
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      980
    7. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      966
    8. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      119
      923
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      93
      900
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      886
    Aihe