http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1471494
On ollut varmasti mieleenpainuva lentokokemus. Eihän tämä tietysti ole Finnairin vika, mutta maksavat asiakkaat voivat kyllä vaatia hajutonta kuljetusta.
Tämänkin uutisen mukaan kenttähenkilökunta on yleisin syy vaaratilanteisiin!?! Joten nämäkin matkustajat voivat olla tyytyväisiä, että vain vessa unohtui tyhjentää...
http://www.tekniikkatalous.fi/tyo/article53084.ece
Pitäis varmaan panostaa myös kenttähenkilökunnan kouluttamiseen ja rekrytointiin hieman enemmän.
Kenttähenkilökunta ammattitaitoista?
31
6991
Vastaukset
- koneille tilaa
Missä ihminen, siellä virhe.
Turvallisuuden kannalta parasta että, koneita huolletaan maassa ennen siihen syöksymistä? Voipi olla vmyöhäistä tehdä jälki huoltoja, pysykää kotimaassa ei tarvii nipottaa jossain lentokentillä?
- MendeZZ
riosku kirjoitti:
Turvallisuuden kannalta parasta että, koneita huolletaan maassa ennen siihen syöksymistä? Voipi olla vmyöhäistä tehdä jälki huoltoja, pysykää kotimaassa ei tarvii nipottaa jossain lentokentillä?
Kannattaisi itse harrastaa lentomatkustusta sen verran, että ymmärtäisi, että lentoasemalla on kiirehuippuina TODELLA paljon lentokoneita liikeellä. Jäänpoistot ym. tehdään tiukalla aikataululla, kiireessä.
Kuten edellinen kirjoittaja totesi, koneita huoltavat/pesevät yhä ihmiset, joten inhimillinen virhe on aina mahdollinen. Esim. lentopesu on sen tyyppinen operaatio, että kelistä riippuen huolto-olosuhteet ovat tosi surkeat. Siksi mahdollisuus virheisiin on aina olemassa, oli kenttähenkilökunnan koulutus kuinka hyvää tahansa.
Kannattaa vielälopuksi muistaa, että Finnairin koneista ei ole juuri koskaan jouduttu kutsumaan takaisin teknisten vikojen takia. Viat on havaittu ja korjattu ennen lähtöä. Luulisi tämän olevan pelkkää plussaa lentomatkustajille. - ei puutu vihreitä
.....nii kukapa meistä ei ois joskus tehny ainakii yhtä virhettä,ja nyt huomaa senkii miten tärkee virka on paskanpuhdistajilla,vaikka niille nyrpistellään nenää sillon ku pöntät on puhdistettu.
- Zevilt
MendeZZ kirjoitti:
Kannattaisi itse harrastaa lentomatkustusta sen verran, että ymmärtäisi, että lentoasemalla on kiirehuippuina TODELLA paljon lentokoneita liikeellä. Jäänpoistot ym. tehdään tiukalla aikataululla, kiireessä.
Kuten edellinen kirjoittaja totesi, koneita huoltavat/pesevät yhä ihmiset, joten inhimillinen virhe on aina mahdollinen. Esim. lentopesu on sen tyyppinen operaatio, että kelistä riippuen huolto-olosuhteet ovat tosi surkeat. Siksi mahdollisuus virheisiin on aina olemassa, oli kenttähenkilökunnan koulutus kuinka hyvää tahansa.
Kannattaa vielälopuksi muistaa, että Finnairin koneista ei ole juuri koskaan jouduttu kutsumaan takaisin teknisten vikojen takia. Viat on havaittu ja korjattu ennen lähtöä. Luulisi tämän olevan pelkkää plussaa lentomatkustajille.Ei Finnair tänä päivänä enään oo mikään esimerkki yhtiö, ainakaan huoltojen osalta. Koneet lentää "vikalista" täynnä, kun vikoja ei ehditä korjaamaan tiukkojen aikataulujen vuoksi. On vedetty narut niin tiukoille. Siitä taitaa myös johtua Finnairin viime aikojen myöhästelyt ja teknikaali välilaskut ym ym... Ei se Finnairkaan ole enää entisensä veronen.
Esim. Finnairin Tekniikasta on lähtenyt roppakaupalla kokeneita ja päteviä mekaanikkoja muihin firmoihin missä maksetaan paremmin, ja jäljelle on jäänyt vaan pohjasakka joka ei kelpaa enää muualle. - noin,
Zevilt kirjoitti:
Ei Finnair tänä päivänä enään oo mikään esimerkki yhtiö, ainakaan huoltojen osalta. Koneet lentää "vikalista" täynnä, kun vikoja ei ehditä korjaamaan tiukkojen aikataulujen vuoksi. On vedetty narut niin tiukoille. Siitä taitaa myös johtua Finnairin viime aikojen myöhästelyt ja teknikaali välilaskut ym ym... Ei se Finnairkaan ole enää entisensä veronen.
Esim. Finnairin Tekniikasta on lähtenyt roppakaupalla kokeneita ja päteviä mekaanikkoja muihin firmoihin missä maksetaan paremmin, ja jäljelle on jäänyt vaan pohjasakka joka ei kelpaa enää muualle.jäljellä on kokeneita pian eläköityviä mekaanikoita, joilla on erittäin hyvä ammattitaito, uusia valmistuu ensin asentajaksi ja vasta viiden vuoden päästä on mekaanikko. Montakos vuotta on esim. sairaanhoitajan koulutus, joka vastaa ihmishengestä. Minä ja työkaverini vastaamme siitä, että kone pysyy ilmassa eli päivittäin satojen ihmisten hengistä, siis ettei kone tipu.
- mech MFV
Zevilt kirjoitti:
Ei Finnair tänä päivänä enään oo mikään esimerkki yhtiö, ainakaan huoltojen osalta. Koneet lentää "vikalista" täynnä, kun vikoja ei ehditä korjaamaan tiukkojen aikataulujen vuoksi. On vedetty narut niin tiukoille. Siitä taitaa myös johtua Finnairin viime aikojen myöhästelyt ja teknikaali välilaskut ym ym... Ei se Finnairkaan ole enää entisensä veronen.
Esim. Finnairin Tekniikasta on lähtenyt roppakaupalla kokeneita ja päteviä mekaanikkoja muihin firmoihin missä maksetaan paremmin, ja jäljelle on jäänyt vaan pohjasakka joka ei kelpaa enää muualle.Finnair on kyllä esimerkillinen yhtiö, jos tietää mitään muista yhtiöistä. Kannattaa tutustua tilastoihin ennen kun narisee.
"Vikalista" "täynnä" lentämisestä et näköjään tiedä mitään muuta kun sen että se kuulostaa dramaattiselta.
Nykyään on vaan muodikasta valittaa heti jos koneissa on mitä tahansa sanomista, kun se on LENTOKONEESSA. Koneessa on kuitenkin vielä vessoja jäljellä vaikka kaksi olisikin pois käytöstä. - Kusi valuu puntista
MendeZZ kirjoitti:
Kannattaisi itse harrastaa lentomatkustusta sen verran, että ymmärtäisi, että lentoasemalla on kiirehuippuina TODELLA paljon lentokoneita liikeellä. Jäänpoistot ym. tehdään tiukalla aikataululla, kiireessä.
Kuten edellinen kirjoittaja totesi, koneita huoltavat/pesevät yhä ihmiset, joten inhimillinen virhe on aina mahdollinen. Esim. lentopesu on sen tyyppinen operaatio, että kelistä riippuen huolto-olosuhteet ovat tosi surkeat. Siksi mahdollisuus virheisiin on aina olemassa, oli kenttähenkilökunnan koulutus kuinka hyvää tahansa.
Kannattaa vielälopuksi muistaa, että Finnairin koneista ei ole juuri koskaan jouduttu kutsumaan takaisin teknisten vikojen takia. Viat on havaittu ja korjattu ennen lähtöä. Luulisi tämän olevan pelkkää plussaa lentomatkustajille.Ja matkustajien päänupista saakka lattialle.
Nykyään aikatalut on äärimmäisen teikkoja joka helvetin allala, niin tuha ihmetellä unohduksia/virheitä.
Ihmisen on saatava kaikki heti, yhtään ei viitsitä odottaa. Pitää päästä perille heti vetämään prenkkua jumalauta. Sama saatanan kiire sieltä sikailuhuorausreissulta on himaan vaikka paskat housuun tulisi.
Kuluttajien syyksi palveluallala, suurin osa näistä onnettomuudet ja virheet voi laittaa.
Vedetään urakalla herneet neniin ja perseisiin minuutin kahden myöhästymisestä. Vittu kulkeeko se elämä ohi jos ei ola matkalla kaiken aikaa, perilläkö se elämä odottaa saapujaa?
ITEkiEKÄÄ VAIPOISSANNE IDIOOTIT. - totean
Kusi valuu puntista kirjoitti:
Ja matkustajien päänupista saakka lattialle.
Nykyään aikatalut on äärimmäisen teikkoja joka helvetin allala, niin tuha ihmetellä unohduksia/virheitä.
Ihmisen on saatava kaikki heti, yhtään ei viitsitä odottaa. Pitää päästä perille heti vetämään prenkkua jumalauta. Sama saatanan kiire sieltä sikailuhuorausreissulta on himaan vaikka paskat housuun tulisi.
Kuluttajien syyksi palveluallala, suurin osa näistä onnettomuudet ja virheet voi laittaa.
Vedetään urakalla herneet neniin ja perseisiin minuutin kahden myöhästymisestä. Vittu kulkeeko se elämä ohi jos ei ola matkalla kaiken aikaa, perilläkö se elämä odottaa saapujaa?
ITEkiEKÄÄ VAIPOISSANNE IDIOOTIT.jatkoksi että. Joka helvetin taho on nykyään niin pohjattoman ahne että sitä turvallisuuden uhallakin otetaan kaikki irti joka sekunnista. Nopeasti, enemmän, jatkuvasati lisää, lisää lisää lisää lisää, enemmän moor moor, haluan haluan.. RAHAA VALTAA LISÄÄ HALUAN RAHAA VALTAA ENEMMÄN NOPEAMMIN ENEMMÄN MOOR MOOR MOOR:. MUISTA PIITAAMATTA HALUN HALUN ITSELLENI ITSELLENI ENEMMÄN!!!!!!! AHHHHHHHAAAAAJHHHHHHHH
Tätä on nykyhelvetti. !!!!!
- repe
Kyl kysyä osataan mut vastaukset on harvassa pitäs sit ny jotai osataki.
- sadsadsad
kyseisen maan miehet vaan kuksivat ja katselevat blondien perään...
- -------------11
Oletko katellinen,voi voi sinua raukkaa.Ole sinäkin yhtä kohtelias ja huomaavainen ja"lipevä"niin kyllä blondit huomaa.
- on ihminen
No hei siis.. Ihminen on ihminen ja ihminen on erehtyväinen!
Siitä ei pääse yli eikä ympäri. On ihan sama kuinka hyvin on koulutettu jne, niitä virheitä aina tulee tapahtumaan.
Kuitenkin lentäminen on paljon turvallisempaa kuin esimerkiksi autolla matkustaminen... - tapahtui espanjalaisen
maavoiman piittaamattomuudesta, vastaavaa ei Finnairilla VOI tapahtua. Suomalainen maavoima on joka suhteessa erittäin pätevää henkilökuntaa. Myös lentäjäksi pääsy on todella vaikeaa, tämän vuoden pääsykokeissa muist. 5000:sta valitaan 50 loppukarsintoihin/koulutukseen (?).
- en lennä
"- Käytävällä alkoholikärryt kulkivat normaalisti, mutta kukaan ei uskaltanut ostaa mitään"
Kenen vika tuo sitten oli? - visionääri,
LENTOYHTIÖT haluaa maksimoida voittoja turvallisuuden hinnalla koska kilailu on todella kovaa,, !
Tulevaisuus tuo vain lisää ongelmia ja kohta lehdet kirkuu HIRVITTÄVISTÄ LENTO-ONNETTOMUUKSISTA !- kortit
pois ja syö vähemmän sieniä ja käy enemmän ulkona. Juuri tehdyn tutkimuksen mukaan vuosi 2007 on turvallisin vuosi lentoliikenteessä, vaikka liikennemäärät ovatkin huimasti kasvaneet. Oletko harkinnut muuten tv-evangelistan hommaa? Sinulla tuntuu olevan tarvetta vedota tunteisiin ja joukkohurmokseen?
- -illuusio-
kortit kirjoitti:
pois ja syö vähemmän sieniä ja käy enemmän ulkona. Juuri tehdyn tutkimuksen mukaan vuosi 2007 on turvallisin vuosi lentoliikenteessä, vaikka liikennemäärät ovatkin huimasti kasvaneet. Oletko harkinnut muuten tv-evangelistan hommaa? Sinulla tuntuu olevan tarvetta vedota tunteisiin ja joukkohurmokseen?
Mie hä se syyllinen oon ko rajoja siirrä ?
Toiset vaa konneita särkee ja matkustajii kiusaa,,,
Täst alkaa viell kohva rähinä ?
Koha se yks kahjo sielt Saksat lähtee höökimää,ja mie nilkit peräs, sano miu sanonee ?
No ei hättää pijä pää allaal se se on se hyökkäys-sova ratekia !
nää nykyset suihkukoneet on hyvvii,,niit oll vaa vähä talvisovas ? - Maapalvelun tollo
Jatkuva tehostaminen ja vyön kiristäminen tavallista työntekijää kohtaan johtaa vielä suurempiin lento-onnettomuuksiin kuin kyseinen vessa-episodi. Mut eihän se omistajien vika ole, työntekijöiden pää vaan vadille ja kaikki on taas hyvin! Mediakin sais katsoa peiliin.
riskihän on aina olemassa,mutta kyllä ihmeelliseltä tuntuu kun tällaisia ihme tapauksia on sattunut paljon ihan pienellä aikaa.
- riski.
Voisiko lentämisen suurin riski olla eräs uskonto?
- Pastori
Kyllä, ja se uskonto on Huomionhakuisten Internethäiriköiden Kaikkitietävä seurakunta eli HIK. Kokoontuu Suomi24:n matkailupalstalla arkisin ja viikonloppuisin.
- ----------------------
Kylläpä finnairilla käy huono tuuri:)
Siitähän tämä kaikki johtuu.Koneet myöhässä jatkuvasti ja vessat unohtuu tyhjentää! Lentoemot on ovat ylimielisiä ja koppavia.Paitsi kallessa ison jaon aikoihin.
Palvelu huononee finskillä jatkuvasti.Onneksi on muitakin lentoyhtiöitä.- ...taas
Ensinnäkin Finnair on yhtiönä maailman täsmällisin lentoyhtiö, mikä tulee myöhästelyihin. Jos viittaat Thaimaan lentoihin, olivan Finmatkojen omia koneita johon Finnairilla ei ole osuutta. Itse ainakin matkustan monta kertaa mielummin Finskillä, kun esim SAS:illa, kun eivät oikein tuppaa pysyä ilmassa. SAS:illa ollut pitkin syksyä ongelmia ja joutunut tekemään pakkolaskuja kentille, tai sitten koneet olleet rikki ja jouduttu kotimaasta lennättämään uusia.
- mea culpa
P**kat levisi matkustamoon??
No matkustajat voivat olla "tyytyväisiä" ainakin siitä, että Finnairin pr-osasto keksii PARHAIMMAT selitykset tähänkin sotkuun.
Valitsen mieluummin lentoyhtiön, jonka ei tarvitse keksiä selityksiä. - vaikeuksia
mea culpa kirjoitti:
P**kat levisi matkustamoon??
No matkustajat voivat olla "tyytyväisiä" ainakin siitä, että Finnairin pr-osasto keksii PARHAIMMAT selitykset tähänkin sotkuun.
Valitsen mieluummin lentoyhtiön, jonka ei tarvitse keksiä selityksiä.Sun valittavissa on lähijuna tai seutubussi. Etelänmatkasi on bussilippu Hankoon ja takaisin. Keu keu.
- Nettinen
Kyllä uskosin suurin riski roikkuu siellä ilmassa,
junatki laski kaiken tavaran radalle, ei kovin kauaa sitten, kai tässäkin tapauksessa olis voinu tyhjentää.- joo.
Alhaalla olis ihmetelty yllättävää sadekuuroa
ja ufomiesten aivonkappaleita...
- taaskin yritys
Olipa taas provosoiva otsikko S24-aloituksessa. Ei maatoiminnalla ja sen kolhuilla aiheuteta suurinta riskiä lentämiselle. Konehan on maassa eikä lento vielä alkanutkaan ja korjataan varmasti ennen lentoa jos niin katsotaan tarpeelliseksi.
Taitaa olla hyvistä jutuista pulaa ip-lehdistöllä ja nettisaiteilla kun noilla pitää yrittää revitellä. Viime aikaiset tapahtumat ovat olleet kiusallisia matkustajien ja yhtiöidenkin kannalta, mutta niitä tulee aina kun kapasiteetti toimii äärirajoilla eikä kymmenien miljoonien arvoisia varakoneita kannata seisottaa kentän reunoilla.
On tietysti keskustelemisen arvoista, onko lentotoiminta jo kilpailutettu liian tiukalle ja markkinoille tunkevat halpalentoyhtiöt yrittävät säästää kaikessa aiheuttaen näin kustannuspaineita perinteisillekin yhtiöille.- Nimetön
Lentäminen olisi paljon turvallisempaa, jos ihmiset ymmärtäis odottaa. Turvallisinta olisi ajan kanssa tarkistaa koneiden kunto ja laittaa paikat kuntoon matkustajia varten. Koneet on melkein jatkuvassa käytössä ja ei ole ihme, että kaikkea sattuu. Lentokenttillä ei kuuluisi olla kiitoradalla kuin yksi kone kerrallaan, mutta isoilla kansainvälisillä kentillä on jopa vielä kiireisempää.
Jos ajattelutapa on että matkustajat nousee lentokoneeseen kuin bussiin, silloin kuin huvittaa, niin se on varmaan lentoliikenteessä liian kiireistä. Toisaalta yhtiöt sitä juuri haluavat ja niiden vastuullahan se on miten koneet kulkee lentokentillä. Mekaaninen vika on aina mahdollinen, mutta sekin on yleensä estettävissä koneiden huollolla ja uusilla osilla sekä koneiden järkevällä käytöllä. Nehän on vain koneita ja menee jossain vaiheessa aina rikki ja poistetaan käytöstä. (tai myydään halpalentoyhtiöille:)
- mmjklms
totta.....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .472966Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen472851Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631242639Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3391703- 711084
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101061Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.193917Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että101772Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26770- 44739