HEi!
Olen yrittänyt etsiä kuvia mustista irliksistä!
Olen sellaisen joskus sveitsissä aikoinani nähnyt, mutta suomessa en yhtään. Onko musta väri yleinen? ja kasvatetaanko suomessa mustaa väriä?
Irlanninsusikoiran värit
4
769
Vastaukset
Musta väri irliksellä on harvinainen! Ettei yhdellä kasvattajalla olis Suomessa 1 musta/tositumma kuitenkin? Taitaa sekin olla tuontikoira.. En nyt kuitenkaan mene vannomaan sitä ;-)
- louhikka
Kyllä mustia irliksiä on, KoiraNet-rekisteröintejä selaamalla näkyy, että mustiksi rekisteröityjä pentuja on nykyisin paljon enemmän kuin takavuosina. Syy: musta väri on resessiivinen, ja Suomessa on ollut tuontiuroksia jotka ovat jättäneet sitä. 70-luvun mustien linja on hävinnyt. Musta ei kyllä aikuisena ole täysin musta, se harmaantuu (Greying-geeni). Minulla on syntynyt v.92 kolme mustaa pentua brindle-vanhemmista. Pentujen isä oli jättänyt Hollannissa mustia ennen Suomeen tuloaan.
- komeakoira
koira. Muistan mummoni koiraa Jannea Irlannin susikoira. Se oli iso koira, ihmiset pelkäsivät sitä lähistöltä siksi sitä tapettiin poliisin toimesta. Tyhmät ihmiset pelkäsivät sitä turhaan, koira tapettiin aivan turhaan mukamas vaaraa ihmisille ja muille koirille.
- on se
aikas harvinainen.. kannatta ihan soitella/ surffailla tuolla kennekli sivuilla
värithän on bridle,musta,harmaa,fawn, punainen/ruskea
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun614458KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar1543325Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?582637Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo492574- 1202399
- 241903
- 241711
- 301636
- 1721579
- 371285