Löytyykö muita?

Ylva

Olen yksinäinen wiccalainen täällä eteläisessä Suomessa. Olen perheellinen, mutta silti yksinäinen, sillä mieheni ei erityisemmin hyväksy elämänkatsomustani ja lapsilleni en ole halunnut syystä tai toisesta kertoa. Kun lapseni syntyivät en vielä tiennyt olevani wiccalainen. Kuulostaako hölmöltä? Olen koko ikäni (tai 17-vuotiaasta lähtien) elänyt tietyn elämänkatsomuksen mukaan ja luulin, että meitä ei muita olekaan. Vasta n. kuusi vuotta sitten sain käsiini Wiccan käsikirjan ja elämänkatsomukseni sai nimen. Valintani pysyä yksinäisenä on luonteva, sillä olen suurimman osan nuoruudestani viettänyt yksin. Olen siis eräänlainen perheellinen erakko... Löytyykö bittiavaruudesta muita kaltaisiani?

4

801

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaappinoita

Itsekin löysin wiccalaisuuden varsin "myöhään" eli 23-vuotiaana. Sitä ennen suhtauduin uskontoihin suhteellisen välinpitämättömästi.
      Itsekin olen parisuhteessa ja olen joskus yrittänyt selittää miehelleni mitä wicca ja pakanuus on ja hänellä ei oikein ole riittänyt kiinnostusta. Mieheni on uskonnollisesti välinpitämätön, tapakristitty.
      No ainakin olen elämästäni karsinut kaikki ulkoisesti näyttävät rituaalit. Kaikki on hyvin pientä. Kirjahyllyn kirjat ehkä paljastavat osan ajatuksistani. Ja juhla-aikoina koristelen kotiani jonkin verran, mutta mieheni taitaa senkin laskea sisustusinnostuksen piikkiin.
      Mutta toisaaltta en koe huonona yksinäistä uskonharjoitusta, Kävelen mielelläni yksin luonnossa ja keskustelen mahtien kanssa.
      Ja en kyllä tunne tuttavapiiristäni yhtään toista pakanaa, eli samanhenkiset olen löytäny netistä. Vaikka en näitä nettituttuja ole ikinä tavannutkaan.

• Ylva

Minulla on aika lailla samanlaiset kujeet, eli koristelen kotiani ja kunnioitan luontoa. Kerään mukaani esim. kiviä, jotka jollakin lailla kiinnittävät huomioni. Hoidan pihallani yrttitarhaa ja siunaan jokaisen pikku yrttipenkkini Suuren Äidin nimeen, ennenkuin istutan siihen kasvattamani taimet. Kirjahyllystäni ei löydy kirjallisuutta, vaan ne ovat tarot-korttien ja kristallipallon kanssa samassa pikku kirstussa.

Keventää mieltä kuulla, etten ole ainoa lajiani. Täytyy yrittää tulevaisuudessa päästä käymään useammin nettikoneen ääressä, jotta pysyy ajan tasalla kaikesta.

• wicca mutta
        Ylva kirjoitti:

Minulla on aika lailla samanlaiset kujeet, eli koristelen kotiani ja kunnioitan luontoa. Kerään mukaani esim. kiviä, jotka jollakin lailla kiinnittävät huomioni. Hoidan pihallani yrttitarhaa ja siunaan jokaisen pikku yrttipenkkini Suuren Äidin nimeen, ennenkuin istutan siihen kasvattamani taimet. Kirjahyllystäni ei löydy kirjallisuutta, vaan ne ovat tarot-korttien ja kristallipallon kanssa samassa pikku kirstussa.

Keventää mieltä kuulla, etten ole ainoa lajiani. Täytyy yrittää tulevaisuudessa päästä käymään useammin nettikoneen ääressä, jotta pysyy ajan tasalla kaikesta.

Itse olen tapakristityssä ystäväpiirissäni/perhepiirissäni ainoa (tietääkseni) joka on "pakana".
        Uskontoni ja uskomukseni eivät kuitenkaan estä millään lailla suhteitani toisiin ihmisiin, joilla saattaa olla eri uskonto.
        En ole tosin kailottanut sitä, mihin uskon, suureen ääneen torilla. Jätän ilosanoman julistamisen jehoville ;). Jokainen uskoo mihin kykenee..
        Jaksamisia teille kaikille jotka olette löytäneet sisällön arkeen.

-Gullveig-

• Pronsu

www.pakanaverkko.fi ja www.lehto.org ja www.wicca.fi/forum

Meitä on ja monia ja kuten huomaat yhdistyksiäkin on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

Oikein häiritsee?
      Ikävä
      146
      1970
    2. Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa

Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir
      Maailman menoa
      302
      1165
    3. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      83
      981
    4. Minä tiedän sen

Sinun ei tarvitse nainen sitä sanoa, minä tiedän jo sen.
      Ikävä
      35
      888
    5. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      829
    6. Hitto että tekis

Mieli saada sua
      Ikävä
      53
      799
    7. Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?

https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta
      Maailman menoa
      18
      756
    8. 71
      754
    9. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      56
      709
    10. Onko kaivattusi

Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?
      Ikävä
      44
      701
    Aihe