valmennuskurssien järjestäjien

ja johtokunnan ikä?

Minkähän ikäistä porukkaa eri valmennuskurssijärjestäjien organisaatioissa liikkuu? En oikein ole varma, uskallanko poikaani laittaa kurssille, jonka johtokunta koostuu vähän päälle parikymppisistä. Aika harvoin siinä iässä vielä todellista osaamista on. Siinä iässähän halutaan takoa rahaa hinnalla millä hyvänsä (ja periaatteella "rahat pois"), kun on juuri rahan ja bisneksen makuun päästy.

7

775

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kurssista saa

      tietoa kysymällä sen aiemmin käyneiltä, tai kysymällä järjestäjältä tilastotietoja sisäänpääsystä. Moni kakku päältä kaunis pätee myös tällä alalla.

      Monella alalla parhaat valmentavat kurssit järjestetään alan opiskelijoiden järjestöjen toimesta, ja silloin järjestävä porukka on useimmiten nuorta. Useimmiten takana on silti paljon kokemusta, koska vanhat parrat opettavat nuorille homman salat.

      Omalla alallani ainejärjestö on pitänyt kurssejaan jo yli 50 vuotta ja yli puolet sisäänpääsevistä käy sen kurssit joka vuosi, eikä kellään ole kursseista pahaa sanottavaa. Ei varmasti ole kaikille välttämätöntä ja joskus järjestelytavat ovat..hmm.. miten sen sanoisi, vähän nuoria ja harrastelijamaisia, mutta enemmän valituksia epäpätevästä opetuksesta ja rahanteosta kuulee silti ns. kaupallisten järjestäjien kursseista.

      • tzzzz-----

        Mitä väliä sillä minkä ikäistä "johtokunta" siis osakeyhtiön hallitus oikein on? Opettajat kuitenkin tekevät työn ja heille maksetaan palkkaa, joten jos opettajat ovat ammattilaisia, eivät opiskelijoita luulisi asian olevan kunnossa. Kannattaa siis kysyä ennemminkin:

        a) onko kurssijärjestäjän toiminta vakiintunutta siinä määrin että kurssi todella järjestetään
        b) ketkä ovat opettajia ja mikä on heidän opetuskokemuksensa
        c) millaisia arvioita toiminta yleensä tai ko. opettajien toiminta on aikaisemmin saanut (ja kannattaa uskoa oppilaita enemmän kuin toimitusjohtajan vakuutteluita)

        Varsinkin opiskelijoiden eli ainejärjestöjen kurssilla opettajat vaihtuvat joka vuosi, eikä valmistumisista johtuen toimintakaan ole aina kovin vakiintunutta.

        Vakiintuneilla toimijoilla saattaa olla ongelmana se rahan takominen "totuutta vääristelemällä". Molemmissa tapauksissa opettajien ammattitaito on avain onnistuneeseen kurssiin. Ja joka tapauksesa lapsesi sen työn tekee, kurssi on vain apuna.


      • opettajan "ammattitait...
        tzzzz----- kirjoitti:

        Mitä väliä sillä minkä ikäistä "johtokunta" siis osakeyhtiön hallitus oikein on? Opettajat kuitenkin tekevät työn ja heille maksetaan palkkaa, joten jos opettajat ovat ammattilaisia, eivät opiskelijoita luulisi asian olevan kunnossa. Kannattaa siis kysyä ennemminkin:

        a) onko kurssijärjestäjän toiminta vakiintunutta siinä määrin että kurssi todella järjestetään
        b) ketkä ovat opettajia ja mikä on heidän opetuskokemuksensa
        c) millaisia arvioita toiminta yleensä tai ko. opettajien toiminta on aikaisemmin saanut (ja kannattaa uskoa oppilaita enemmän kuin toimitusjohtajan vakuutteluita)

        Varsinkin opiskelijoiden eli ainejärjestöjen kurssilla opettajat vaihtuvat joka vuosi, eikä valmistumisista johtuen toimintakaan ole aina kovin vakiintunutta.

        Vakiintuneilla toimijoilla saattaa olla ongelmana se rahan takominen "totuutta vääristelemällä". Molemmissa tapauksissa opettajien ammattitaito on avain onnistuneeseen kurssiin. Ja joka tapauksesa lapsesi sen työn tekee, kurssi on vain apuna.

        on ristiriitainen käsite.

        Esimerkiksi oikeustieteen kurssilla voisi periaatteessa etsiä pedagogisesti pätevää opettajaa, ihmistä joka tietää eniten pyrkimisestä tai ihmistä, joka tietää eniten oikeustieteestä.

        Pedagogisesti harjaantuneimmat oikeustieteen asiantuntijat ovat yleensä itse alalla, ts. yliopistossa ja ovat nykyään esteellisiä opettamaan.

        Kasvatustieteilijä tms on täysin hyödytön opettajana, koska hän ei pysty avaamaan oikeustieteen ominaispiirteitä. Meille on tiedekunnassa jonkin verran pidetty esim. lakikielen kursseja muun alan edustajien toimesta ja yhteisen käsitemaailman puuttuminen on vähintäänkin turhauttavaa.

        Oikeustieteen harjoittaja, siis joku lakimies, kuulostaa yleensä hienolta, mutta oikeustieteilijät eivät ole kuuluisia interaktiostaan ja pahimmassa tapauksessa kurssia vetää ns. puhuva pää.

        Itse olen saanut parasta valmennuskurssiopetusta opettajalta, joka itse oli 4. vuoden opiskelija ja tutorointia ihmiseltä, joka opiskeli oikiksessa toista vuottaan, koska he muistivat itse vielä minkälaista pääsykokeisiin lukeminen oli. Huonoin opettajani oli asianajaja joka paasasi edes katsomatta meihin päin ja pilkkasi ns. tyhmiä kysymyksiä. Hän myös jatkuvasti kyseenalaisti kirjan tietoja, mikä sinänsä kannustaa luovaan ajatteluun, mutta oli hakemisen kannalta aivan turhaa.


      • tzzzz---------
        opettajan "ammattitait... kirjoitti:

        on ristiriitainen käsite.

        Esimerkiksi oikeustieteen kurssilla voisi periaatteessa etsiä pedagogisesti pätevää opettajaa, ihmistä joka tietää eniten pyrkimisestä tai ihmistä, joka tietää eniten oikeustieteestä.

        Pedagogisesti harjaantuneimmat oikeustieteen asiantuntijat ovat yleensä itse alalla, ts. yliopistossa ja ovat nykyään esteellisiä opettamaan.

        Kasvatustieteilijä tms on täysin hyödytön opettajana, koska hän ei pysty avaamaan oikeustieteen ominaispiirteitä. Meille on tiedekunnassa jonkin verran pidetty esim. lakikielen kursseja muun alan edustajien toimesta ja yhteisen käsitemaailman puuttuminen on vähintäänkin turhauttavaa.

        Oikeustieteen harjoittaja, siis joku lakimies, kuulostaa yleensä hienolta, mutta oikeustieteilijät eivät ole kuuluisia interaktiostaan ja pahimmassa tapauksessa kurssia vetää ns. puhuva pää.

        Itse olen saanut parasta valmennuskurssiopetusta opettajalta, joka itse oli 4. vuoden opiskelija ja tutorointia ihmiseltä, joka opiskeli oikiksessa toista vuottaan, koska he muistivat itse vielä minkälaista pääsykokeisiin lukeminen oli. Huonoin opettajani oli asianajaja joka paasasi edes katsomatta meihin päin ja pilkkasi ns. tyhmiä kysymyksiä. Hän myös jatkuvasti kyseenalaisti kirjan tietoja, mikä sinänsä kannustaa luovaan ajatteluun, mutta oli hakemisen kannalta aivan turhaa.

        Tarkoitan ammattitaidolla juuri sitä että ymmärtää opettamastaan asiasta enemmän kuin juuri asian oppinut opiskelija ja osaa myös pedagogisesti järkevällä tavalla opettaa ja ohjata. Ei siinä ole mitään ristiriitaista.


      • yhdistelmää
        tzzzz--------- kirjoitti:

        Tarkoitan ammattitaidolla juuri sitä että ymmärtää opettamastaan asiasta enemmän kuin juuri asian oppinut opiskelija ja osaa myös pedagogisesti järkevällä tavalla opettaa ja ohjata. Ei siinä ole mitään ristiriitaista.

        vain ei ole saatavilla.

        Edes tiedekunnassa.


      • tzzz----
        yhdistelmää kirjoitti:

        vain ei ole saatavilla.

        Edes tiedekunnassa.

        On sitä, usko pois. Tiedekunnissa tuskin, mutta muualla kyllä.


    • valmennuskurssin käynyt

      Moi!

      Oma kokemukseni oli hyvä valmennuskurssista, jossa opettaja oli vielä parikymppinen. Oma pääsykoe oli hyvin mielessä ja opiskelijoilla oli paljon yhtymäkohtia opettajaan. Kannustus tuntui aidolta ja opetus oli ns. "ajan hermoilla" eikä laahannut perässä vuosikymmeniä.

      Toisaalta opettajalla oli jo muutaman vuoden kokemus valmennuskurssien vetämisestä.

      Johtokunnasta tapasin yhden henkilön, jolla oli itsellä kaksoistutkinto alla ja ikää n. 30 vuotta. Asiantuntevaa väkeä kaiken kaikkiaan! Aidosti kiinnostuneita asiastaan eikä ns. "leipiintyneitä".

      Kävin siis viime vuonna valmennuskeskuksen kurssin, jota voin suositella (osittain sen vuoksi pääsin sisään). Tämä on kuitenkin ihan mun oma subjektiivinen kokemus - huolesi on noin yleisesti varmasti aiheellinen.

      Kyseisellä kurssilla oli yhdellä oppilaalla "maksaja" mukana ensimmäisellä oppitunnilla, jonka jälkeen pystyi tehdä päätöksen kurssille jäämisestä. Olivat tyytyväisiä ja oppilas jäi kurssille - ihan toimiva käytäntö. Tätäkin voi siis ehdottaa kurssinjärjestäjälle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      6153
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3738
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1955
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1949
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1768
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1626
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1542
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      14
      1455
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1448
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      31
      1365
    Aihe