Miten vanhaksi

dobermannit elävät?

.........................................................

8

932

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dobberit

ovat olleet hyvinkin eri ikäisiä kuollessaan.

1. narttu ´Donna` oli vain 5 1/2 vuotias kuollessaan. (saman pentueen uros kuoli 3kk myöhemmin, kardiomyopatiaan)

2. uros ´Roni` oli 11v 10kk (meni yht'äkkiä illan aikana todella huonoon kuntoon: ei jaksanut kunnolla kävellä, oksensi vaahtoa, ja kunnon turvotus rintakehällä, hengitys oli raskasta ja puuskuttavaa, eläinlääkäri totesi että on vain tullut elämä tiensä päähän, ja koira päästettiin kärsimyksistään, ettei tarvinnut riutua enään edes muutamaa tuntia jonka el arvioi jäljellä olevasta ajasta)

3. narttu ´Sara` on nyt 8 1/2 vuotias virkeä, eloisa ja terve koira (lukuunottamatta kilpirauhasen vajaatoimintaa, joka lääkityksellä hyvässä hoidossa) toivottavasti olisi vielä paljon vuosia jäljellä :)

Parilla tutulla kellä ollut dobberi niin ovat kuolleet 8-, 13- ja 6 vuotiaina joten hyvinkin eri ikäisiä ovat olleet.

• tania78

Täytetään nyt 10v.
        Terve ja virtaa täynnä oleva !

• vanhoja
        tania78 kirjoitti:

Täytetään nyt 10v.
        Terve ja virtaa täynnä oleva !

Täällä elelee dobermannit iältään
        dn 10.2
        du 9.6
        du 7.5

• voisitko
        vanhoja kirjoitti:

Täällä elelee dobermannit iältään
        dn 10.2
        du 9.6
        du 7.5

kivan ikäisiä toopermanneja:)
        et viittis kertoa mitä syötät koirillesi ja harrastatteko jotain? montako tuntia olette liikkuneet/päivä ? :))

• 3dobberia
        voisitko kirjoitti:

kivan ikäisiä toopermanneja:)
        et viittis kertoa mitä syötät koirillesi ja harrastatteko jotain? montako tuntia olette liikkuneet/päivä ? :))

Meillä koirat elävät tällähetkellä ihan normaalia lapsiperheen elämää. Kaikilla on harrastettu enemmän tai vähemmän aktiivisesti.

Koirat ovat hyvin erinlaisista linjoista. Käy kurkkaa meidän kotisivuilla www.elisanet.fi/dobermann

Koirat syövät kotiruokaa(riisi/liha) sekä teollista ruokaa sekaisin

• njanneli

"Tyhjäpäät" elävät liiankin vanhoiksi,rauhoittuvat vasta silloin kun on metri multaa niskassa.
      Sellaset harvat yksilöt,jolla on päässä muutakin kun korvat,tuntuvat kuolevan/sairastuvan liian nuorena...

• 3 dobberia

No meiltähän näitä tyhjiksii sit vissiin löytyy. Jösses mitä juttuu....

• siiri07
        3 dobberia kirjoitti:

No meiltähän näitä tyhjiksii sit vissiin löytyy. Jösses mitä juttuu....

Meillä myös kaksi tyhjäpäätä eli 11v.narttu ja pian 9v.uros,minä kyllä olen aivan eri mieltä tuosta asiasta,ovat hyvinkin fiksuja yksilöitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      44
      5219
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      24
      3430
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      298
      2822
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      55
      2618
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      169
      2294
    6. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      24
      2109
    7. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      1881
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      366
      1835
    9. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1761
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      16
      1391
    Aihe