Miten vanhaksi

dobermannit elävät?

.........................................................

8

1056

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dobberit

      ovat olleet hyvinkin eri ikäisiä kuollessaan.

      1. narttu ´Donna` oli vain 5 1/2 vuotias kuollessaan. (saman pentueen uros kuoli 3kk myöhemmin, kardiomyopatiaan)

      2. uros ´Roni` oli 11v 10kk (meni yht'äkkiä illan aikana todella huonoon kuntoon: ei jaksanut kunnolla kävellä, oksensi vaahtoa, ja kunnon turvotus rintakehällä, hengitys oli raskasta ja puuskuttavaa, eläinlääkäri totesi että on vain tullut elämä tiensä päähän, ja koira päästettiin kärsimyksistään, ettei tarvinnut riutua enään edes muutamaa tuntia jonka el arvioi jäljellä olevasta ajasta)

      3. narttu ´Sara` on nyt 8 1/2 vuotias virkeä, eloisa ja terve koira (lukuunottamatta kilpirauhasen vajaatoimintaa, joka lääkityksellä hyvässä hoidossa) toivottavasti olisi vielä paljon vuosia jäljellä :)

      Parilla tutulla kellä ollut dobberi niin ovat kuolleet 8-, 13- ja 6 vuotiaina joten hyvinkin eri ikäisiä ovat olleet.

      • tania78

        Täytetään nyt 10v.
        Terve ja virtaa täynnä oleva !


      • vanhoja
        tania78 kirjoitti:

        Täytetään nyt 10v.
        Terve ja virtaa täynnä oleva !

        Täällä elelee dobermannit iältään
        dn 10.2
        du 9.6
        du 7.5


      • voisitko
        vanhoja kirjoitti:

        Täällä elelee dobermannit iältään
        dn 10.2
        du 9.6
        du 7.5

        kivan ikäisiä toopermanneja:)
        et viittis kertoa mitä syötät koirillesi ja harrastatteko jotain? montako tuntia olette liikkuneet/päivä ? :))


      • 3dobberia
        voisitko kirjoitti:

        kivan ikäisiä toopermanneja:)
        et viittis kertoa mitä syötät koirillesi ja harrastatteko jotain? montako tuntia olette liikkuneet/päivä ? :))

        Meillä koirat elävät tällähetkellä ihan normaalia lapsiperheen elämää. Kaikilla on harrastettu enemmän tai vähemmän aktiivisesti.

        Koirat ovat hyvin erinlaisista linjoista. Käy kurkkaa meidän kotisivuilla www.elisanet.fi/dobermann

        Koirat syövät kotiruokaa(riisi/liha) sekä teollista ruokaa sekaisin


    • njanneli

      "Tyhjäpäät" elävät liiankin vanhoiksi,rauhoittuvat vasta silloin kun on metri multaa niskassa.
      Sellaset harvat yksilöt,jolla on päässä muutakin kun korvat,tuntuvat kuolevan/sairastuvan liian nuorena...

      • 3 dobberia

        No meiltähän näitä tyhjiksii sit vissiin löytyy. Jösses mitä juttuu....


      • siiri07
        3 dobberia kirjoitti:

        No meiltähän näitä tyhjiksii sit vissiin löytyy. Jösses mitä juttuu....

        Meillä myös kaksi tyhjäpäätä eli 11v.narttu ja pian 9v.uros,minä kyllä olen aivan eri mieltä tuosta asiasta,ovat hyvinkin fiksuja yksilöitä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      141
      1478
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      115
      1225
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1043
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      984
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      871
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      722
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      676
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      644
    Aihe