Mikä varoitusvalo?

NadjaP

Kertokaahan mikä varoitusvalo tuohon -95 corollaan syttyi (ja sammui) eli punainen kolmio, jossa on huutomerkki keskellä?!

20

8569

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jarrunesteen

      määrä.

      • NadjaP

        Jarrunesteet on kunnossa...


    • fasdfsafsd

      -98 Corollan käyttöoppaassa ei edes mainita tuollaisesta valosta, niin ja tiedetään että on pykälää uudempi malli mutta mittarinvalot tuskin on mihinkään muuttunu.

      • NadjaP

        Niinhän sitä luulisi, ettei mittarinvalot muuttuisi... mutta tuossa corollassa nyt kuitenkin sellainen varoitusvalo palaa... eli siis punainen kolmio, jossa on huutomerkki keskellä, ko. corollassa käsijarrun valo on punainen kolmio, jossa on P keskellä, joten ei ole siis käsijarrun valo...toivotaan että joltain löytyisi juuri tuon -95 corollan ohjekirja/käyttöopas...


      • adfasdfasfas
        NadjaP kirjoitti:

        Niinhän sitä luulisi, ettei mittarinvalot muuttuisi... mutta tuossa corollassa nyt kuitenkin sellainen varoitusvalo palaa... eli siis punainen kolmio, jossa on huutomerkki keskellä, ko. corollassa käsijarrun valo on punainen kolmio, jossa on P keskellä, joten ei ole siis käsijarrun valo...toivotaan että joltain löytyisi juuri tuon -95 corollan ohjekirja/käyttöopas...

        Pykälää vanhemmassa Corollassa joka sinulla taas on on näköjään ihan samanlainen käsijarruvalo kuin itselläni(punainen ympyrä huutomerkki keskellä, tarkistin veljen autosta) eikä mitään punaista kolmiovaloa ole olemassa siinäkään.


      • NadjaP
        adfasdfasfas kirjoitti:

        Pykälää vanhemmassa Corollassa joka sinulla taas on on näköjään ihan samanlainen käsijarruvalo kuin itselläni(punainen ympyrä huutomerkki keskellä, tarkistin veljen autosta) eikä mitään punaista kolmiovaloa ole olemassa siinäkään.

        Varoitusvalo ei näköjään olekkaan kolmio, vaan ympyrä suluissa ja sisällä huutomerkki... Löytyisikö tietoa siitä???


      • Jarrupalat
        NadjaP kirjoitti:

        Varoitusvalo ei näköjään olekkaan kolmio, vaan ympyrä suluissa ja sisällä huutomerkki... Löytyisikö tietoa siitä???

        Jarrupalat ovat kuluneet loppuun?


      • sdaafsdfdafdas
        NadjaP kirjoitti:

        Varoitusvalo ei näköjään olekkaan kolmio, vaan ympyrä suluissa ja sisällä huutomerkki... Löytyisikö tietoa siitä???

        Se valo palaa kahdesta anturista, toinen on käsijarrukahvan juuressa ja toinen jarrunestesäiliössä. Jos käsijarruvipu on varmasti alhaalla ja jarrunesteen taso on viivojen välissä niin sitten kyseessä on anturin kosketushäiriö eli älä sillä päätäs vaivaa, kovaa ajoa vaan.


      • Corolla 1.6/95
        sdaafsdfdafdas kirjoitti:

        Se valo palaa kahdesta anturista, toinen on käsijarrukahvan juuressa ja toinen jarrunestesäiliössä. Jos käsijarruvipu on varmasti alhaalla ja jarrunesteen taso on viivojen välissä niin sitten kyseessä on anturin kosketushäiriö eli älä sillä päätäs vaivaa, kovaa ajoa vaan.

        Kyseinen merkkivalo syttyi pojan autoon,ja syy miksi.Laturi oli sanonut sopimuksen irti,auto saatiin juuri ja juuri ajettua kotiin akku oli niin tyhjä että startti vain napsui ,pendixi ei enää lyönyt päälle.Ladatulla akulla auto käyntiin ja valo ei enää palanut.Samalla volttimittarilla todettiin että laturi oli sökö,rompparilta käytetty ja taas pelittää.Näin meillä kävi valon kanssa.


      • Varmuusonparas
        sdaafsdfdafdas kirjoitti:

        Se valo palaa kahdesta anturista, toinen on käsijarrukahvan juuressa ja toinen jarrunestesäiliössä. Jos käsijarruvipu on varmasti alhaalla ja jarrunesteen taso on viivojen välissä niin sitten kyseessä on anturin kosketushäiriö eli älä sillä päätäs vaivaa, kovaa ajoa vaan.

        Tohjon anturit ihan tunnetusti elää omaa elämäänsä. Ikävä kyllä jarrujen ja moottoriajoneuvojen kanssa ei uskalla ottaa riskiä - kiikuta pajalle.


      • Anonyymi
        Jarrupalat kirjoitti:

        Jarrupalat ovat kuluneet loppuun?

        Näin voi olla ja nestepinta laskenut alle puolen välin.


    • tumpelovaan

      omassa corolla terrassa vm-98 käsijarruvalo palaa koko ajan. oisko vinkkejä, vaikuttaako leiman saamiseen.

      • Pyhäyksinkertaisuus

        No eikö yhtään häiritse? Luulis että kannattaa vaikka irrottaa se valo. Ja muutkin turhat varotusvalot joita ei aio noudattaa.


    • Valojenpaljous

      Tojoss on olevinaan paljon varoitusvaloja mutta niissä on kyllä usein vikaa. Minulla on Ave joka on koko talven varoitellut ihan turhia, tuulilasissa oleva anturi menee huurteesta sekaisin koko talven ihan riippumatta säistä ja tuulilasin puhtaudesta eikä edes sisätilan lämmitin auta, mutta yllättäen myös ABS-, moottori- ja öljynpainevalot vilkuttelee ihan omiaan. Pari ylimääräistä huoltokäyntiä niistäkin on tullut. Tympii koko auto.

    • Tojonvalot

      Tojojen varoitus valot :D

      Kourallinen palaa sen merkiksi että on talvi ja loput saattaa merkitä että nesteet on vähissä.

      Yuu kaiken ei ilmoita että kansi on taas korventunut käyränsi ja moottori puhaltaa paineet pihalle.

    • Anonyymi

      Ilmoittaako Toyota Corollassa vm 2002 jokin merkkivalo jarrupalojen kulumisen?

    • Anonyymi

      Ei ilmoita. Jarrupalat on akustiset.
      Kun jarrupalat on lopussa, niin jarrutuksessa kuuluu jokin ääni.
      Mitään merkkivaloa ei siis ole, eikä jarrupaloihin mene sitä varoitin piuhaa.

      • Anonyymi

        Mitenkäs täyskuuro Corollapappa sitten älyää, että palikat on jarruissa loppu, jos ei lamppu syty siihen näkösälle. Säästetty on taas vikapaikassa.


    • Anonyymi

      Merkkivalo ilmoittaa kilometrien tulleen täyteen Eli romutusvalo.

    • Anonyymi

      Jos on täys kuuro tai täys sokea niin kannattaa huoltaa auto liikkeessä.
      Eihän se täyskuuro kuule kun pyöränlaakeri rohisee viimeisiä henkäyksiään ennen kuin se leikkaa kiinni ja pyörä irtoaa. Tähän vikaan ei ole merkkivaloa, tämä rohina pitää itse kuulla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      113
      1135
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      854
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      669
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      275
      642
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      77
      608
    6. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      61
      597
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      584
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      523
    9. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      89
      445
    Aihe