Kertokaapa te enemmän eri rinteitä kiertäneet, mistä löytyy aloittelijalle parhaat rinteet. Itse asiassa olen aloittanut jo n. 10 vuotta sitten, mutta kun nelikymppisenä menee eka kerran rinteeseen ja käy siellä noin kerran talvessa, ei taito ja rohkeus parane. Asun Keski-Suomessa ja olen käynyt Häkärinteillä, Äänemäessä ja Riihivuoressa. Häkärinteiden lasten rinne on liian helppo, helpoin normaali rinne ok hyvällä säällä, jäisenä jo vähän liian vaikea minulle. Riihivuoren helpoin rinne ok, muutaman tunnin harjoittelun jälkeen voin uskaltaa jo toiseenkin helppoon siellä.
Lisäksi jännitän hissiin pääsyä, nappihissi on helpoin. Myös hissistä pois pääsyssä oma jännityksensä, olen nimittäin ollut joskus vähällä jäädä roikkumaan takin helmasta (kyseessä kevyttoppapuku). Joskus laskettelukeskuksissa onkin yllättäen suljettu esim. nappihissi ja olen joutunut tulemaan ylös viereisellä ankkurihissillä.
Onko Lapin rinteissä aloitteleville hyvin sopivia rinteitä? Entä hissit siellä? Onko tuolihissi vaikea aloittelijalle? Löytyykö muita arkoja?
Aloittelijalle sopiva
3
4377
Vastaukset
- ¨~~~
Oletko käynyt hiihtokoulussa? Hiihdonopettajat opastavat mielellään aloittelijaa tai vähän laskenutta - myös ankkurihissin käytössä. Tunti tai pari hiihtokoulussa auttaa sinua myös löytämään mahdolliset virheet tekniikassasi.
Pohjoisen keskuksista loivimmat rinteet lienevät Ukkohallassa, joka sijaitsee Kainuussa. Suurin todellinen korkeusero siellä on noin 150 metriä, mitä voit verrata Riihivuoren 120 metriin. Kaikilta hisseiltä pääsee helppoja rinteitä alas.
Suurimpien keskusten parhaat aloittelijanrinteet löytyvät Ylläkseltä. Ylläsjärven puolella alahissin rinteet ovat erinomaisia harjoitteluun. Pitkissä rinteissä ehtii laskun aikana tehdä useita käännöksiä. Äkäslompolon puolella on muutamia nimenomaan vasta-alkajille rakennettuja hissejä loivine rinteineen
Taitojen karttuessa on Ylläksellä helppo siirtyä asteittain haastavampiin rinteisiin.
Levillä aloittelijalle sopivat Etelä-rinteet, joihin hinaa Suomen pisin ankkurihissi, sekä Utsuvaaran hissin rinteet. - Sop1va
Kuvaa rinteestä: http://62.145.183.146/view/index.shtml
Ukkohallan sivut: http://www.ukkohalla.fi/- Arka laskija
Kiitos hyvistä vinkeistä! Ukkohallasta en ollut koskaan kuullutkaan.
Olen eka kerralla ottanut kaksi tuntia hiihdonopettajan opastusta, mutta silloin opetettiin vain nappihissin käyttö. Ehkäpä pitää taas ostaa tunteja, jos menen johonkin uuteen paikkaan.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1725263Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä432595- 1562202
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161749- 821374
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241291Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1471239Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https321213Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.106972Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi
Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannanhoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.119913