Terve!
Sain juuri puhelinmyyntihommia (DNA liittymiä) ja aloitan ensi maanantaina. Meille uusille opetetaan joitain perusasioita tietenkin, mutta koska olen ihan noviisi koko homassa, haluaisin kysyä joiltain kokeneimmilta seuraavia asioita
1. Kestääkö kauan ennen kuin oppii kunnolla alan kikat?
2. Vaikka tekniikat olisikin kunnossa, niin onko helppoa saada ihmiset ostamaan tuotetta?
3. Kuinka monta menee noin yhdessä päivässä myynniksi?
Kiitoksia etukäteen vastaajille
Vinkkejä puhelinmyyntihommaan
35
10227
Vastaukset
- sal87
Itse olen myös todella uusi alalla, joten vastauksistani ei välttämättä ole mitään hyötyä, olen itse ollut hommassa vähän alle 2kk. Myyn Tele Finlandia.
Kikat minulla on jo teoriassa päässä, mutta se on sitten eri asia miten vielä osaan niitä käytännössä käyttää. Käytännössä oppiminen onkin tärkeintä. Vaikka sulle sanotaan mitä pitää sanoa milloinkin ja spiikki on valmiina, ei voi koskaan tietää millainen asiakas luurin toisessa päässä on. Hyvä myyjä ei koskaan luovuta ensimmäisestä ei-vastauksesta.
Vaikka tekniikka on kunnossa, lopputulos riippuu asiakkaasta. Hän tekee ostopäätöksen. Tärkeintä on saada asiakas motivoitua ostamaan tuote. Myynnin portaissa motivointi onkin tärkeää; sinun pitää vakuuttaa että tuote on juuri sopiva asiakkaalle. Kännykkäliittymiä myytäessä myös kartoitus on erittäin tärkeää, eli kartoitetaan sitä millainen liittymätarve asiakkaalla on, että osaa tarjota oikeaa liittymää.
Tuo, kuinka monta liittymää menee päivässä, vaihtelee todella suuresti. Jonakin päivänä menee 10 liittymää, toisena ei yhtään. Päivät harvoin ovat samanlaisia keskenään. Muista, että jos tänään sait hyvän päivän, huomenna se voi olla huono, tai toisinpäin.
Työ helpottuu huomattavasti siinä vaiheessa, kun et enää "pelkää" sitä mitä luurin toisessa päässä on. Aluksi minua jännitti hirveästi soittaa. Nyt on jo ihan sama millainen ihminen siellä on, ei paljon liikuta minkäänlaiset haukut tai luurit korvaan. Täytyy kyllä sanoa että 95% asiakkaista on mukavia.
Tsemppiä sulle työhön! :)- puhelinmyyjät
vain tekevät, tiedetään, mutta alkaa itse ärsyttämään jatkuvat soitot milloin mistäkin. "hyvä myyjä ei koskaan luovuta ensimmäisestä ei-vastauksesta". Kyllä ei tarkoittaa ainakin mun tapauksessa ei,vaikka myyjä puhuisi mitä. Jos ei ensimmäisestä ei-vastauksesta mene jakeluun, lyön luurin kiinni, sillä varsinkin liittymämyyjillä myyntipuhetta tulee taukoamatta, johon ei saa sanottua mitään itse väliin.
- sal87
puhelinmyyjät kirjoitti:
vain tekevät, tiedetään, mutta alkaa itse ärsyttämään jatkuvat soitot milloin mistäkin. "hyvä myyjä ei koskaan luovuta ensimmäisestä ei-vastauksesta". Kyllä ei tarkoittaa ainakin mun tapauksessa ei,vaikka myyjä puhuisi mitä. Jos ei ensimmäisestä ei-vastauksesta mene jakeluun, lyön luurin kiinni, sillä varsinkin liittymämyyjillä myyntipuhetta tulee taukoamatta, johon ei saa sanottua mitään itse väliin.
Kyllä me kuulepas varsin hyvin tiedämme mitä "ei" tarkoittaa. Sitä että asiakas ei halua tuotetta? Ja ei haittaa luurin korvaan lyöminen, senkus lyöt vaan.
Ja ei ole minun vikani jos sulle usein soitellaan. Myyntifirmoja on todella paljon ja kaikissa on sinun yhteystietosi. Kerran meillä ihan oikeasti tietokonejärjestelmä meni vikaan ja koneelta tuli soitetuksi henkilöitä joille oli jo soitettu, se oli todella ärsyttävää, en minä halua häiritä ihmisiä moneen kertaan. Ihmiset olivat mukavia kun kohteliaasti selitin asian ja pyysin anteeksi häiriötä enkä tyrkyttänyt mitään. - otit
sal87 kirjoitti:
Kyllä me kuulepas varsin hyvin tiedämme mitä "ei" tarkoittaa. Sitä että asiakas ei halua tuotetta? Ja ei haittaa luurin korvaan lyöminen, senkus lyöt vaan.
Ja ei ole minun vikani jos sulle usein soitellaan. Myyntifirmoja on todella paljon ja kaikissa on sinun yhteystietosi. Kerran meillä ihan oikeasti tietokonejärjestelmä meni vikaan ja koneelta tuli soitetuksi henkilöitä joille oli jo soitettu, se oli todella ärsyttävää, en minä halua häiritä ihmisiä moneen kertaan. Ihmiset olivat mukavia kun kohteliaasti selitin asian ja pyysin anteeksi häiriötä enkä tyrkyttänyt mitään.asian henkilökohtaisesti. Yleistin asian, en kohditanut sitä yksin suhun, kuten tekstistäni pitäisi se kyllä huomata, vaikka nyt lainasinkin yhtä sun lausetta. Huomata pitäisi myös se, että en syyttänyt sua mun terrorisoimisesta...että näin väännettynä sama asia...
- osaa luovuttaa
Kyllä se näin asiakkaan näkökulmasta katsottuna on niin, että hyvä myyjä luovuttaa ensimmäisen ei-vastauksen jälkeen. Pelkkää ajantuhlausta alkaa jankuttamaan että "no ottaisit nyt". Ei muuta kuin kiitos hei ja hyvät päivän jatkot siinä tilanteessa ja sitten vaan uutta matoa koukkuun.
- k-k-k-k
puhelinmyyjät kirjoitti:
luurin lyöminen voi tuntua tylyltä joistakin, mutta sillä säästää sekä asiakkaan että työntekijän aikaa.
yleensä sitä tulee jatkettua ensimmäisen ein jälkeen, sillä asiakas ei vielä tiedä mistä kieltäytyy. voipi olla, että tarjous onkin hyvä ja mieluinen. - tiibetinjoogi
osaa luovuttaa kirjoitti:
Kyllä se näin asiakkaan näkökulmasta katsottuna on niin, että hyvä myyjä luovuttaa ensimmäisen ei-vastauksen jälkeen. Pelkkää ajantuhlausta alkaa jankuttamaan että "no ottaisit nyt". Ei muuta kuin kiitos hei ja hyvät päivän jatkot siinä tilanteessa ja sitten vaan uutta matoa koukkuun.
"Kyllä se näin asiakkaan näkökulmasta katsottuna on niin, että hyvä myyjä luovuttaa ensimmäisen ei-vastauksen jälkeen. Pelkkää ajantuhlausta alkaa jankuttamaan että "no ottaisit nyt". Ei muuta kuin kiitos hei ja hyvät päivän jatkot siinä tilanteessa ja sitten vaan uutta matoa koukkuun. "
Vastaukseni tuohon noin. Hyvä myyjä EI LUOVUTA ensimmäisen ei-vastauksen jälkeen. Miettikää miten paljon vähemmän tulee kauppaa kun kysyt ekan kerran ja asiakas sanoo ei. Sit olet no ei sit mitään, hyvää päivän jatkoa ja uutta soittoa...
Ensimmäinen ei tulee asiakkaalta yleensä vaistonomaisesti vaikka ei edes aina ymmärär mitä myydään. asiakkaalta täytyy kysyä 3x ennen ku se ees tajuaa mitä sille myydään. 5x on hyvä kysyä kauppaa ja sitten pyytää soittopyyntö jos onnistuu.
Monesti asiakkaalla voi olla väärinkäsitys eli jokin väärä kuvitelma asiasta, vanhaa tietoa tai muuten vain epävarma. sitten pitää kysyä että mikä siinä mietityttää tai kertoa lisää ARGUMENTTEJA.
esim. jos kerrotaan ensin että vaihdetaan liittymä minuuttiveloitteiseen ja saat hintatakuun jne. sitten asiakas sanoo ei. ( yleensä sanoo ) sitten vasta kerrotaan KAMPANJA, että saat näin ja näin paljon puheaikaa. sitten jos sanoo taas ei, sitten kerrotaan taas jostai edusta ja argumentteja miksi kannattaisi vaihtaa.
ASIAKKAALLE EI KANNAT KERTOA PUTKEEN heti kaikki edut, koska jos asiakas sanoo et mitä muuta saan tai ei niin on aika sormi suussa. Myyntitekniikka tai ei mut niin se asia vain menee. monet soneran asiakkaat niin niille ei myydä hinnalla ( suomen kallein operaattori) vaan palvelulla. ei niitä monia kiinnosta vaik sanosi et laskut tippuu puolella ja saisit puheaikaa 10 000 minuuttia ja mökin espanjasta,ku ne on "tyytyväisiä" liittymäänsä. Monet asiakkaat voi olla tyytyväisiä vaikka niil ois monen sadan euron laskut. siksi meidän työ on tärkeää ja tärkeää on kartoittaa ja tarjota OIKEASTi edullisempi liittymä.
Hyvä myyjä ei luovuta ekaan esteeseen vaan keksii jotain. vertauskuva: rakennat taloa ja siinä on neljä seinää. vasaroit vikaa seinää ku yks seinä kaatuu. mitä teet ? a ) fuck that, i am going away b) analysoit ( jos mä tekisin noin kävis noin jne) c) otat seinän käteen ja vasaroit takas ja jatkat hommaa
naisesi ei ehkä osaa arvostaa kun rakennat taloa tai ymmärrä, mutta se arvostaa kun vaivalla rakennat sen talon valmiiksi. Sama juttu asiakkaassa. se ei ehkä alus arvosta sua, mut kun pudotat sen laskuja yli puolella niin ky lse sit kiittä äsua ku näkee valmiin talon.
sama asia puhelinmyynnissä. voit joko lopettaa heti ekan ei-vastauksen jälkeen häntä ojossa tai sit sivuutat sen tai selvität asian. välillä pitää vähän vääntää, että saa kauppaa.
tämä sama mentaliteetti koskee myös monia muita aluita elämässä. ihmiset luovuttaa liian helposti kun toiselta tulee yllättävä reaktio/kommentti. älä pelästy vaan keksi jotain.
- kokemukseni alalta
Olin kanssa myymässä DNA liittymiä ja provisio palkalla. Ei siihen kauan mene kun se jo sujuu luontevasti, siinä on vain yksi paha mutta, esim: soitat vaikkapa sanotaan soneran asiakkaalle, monella on määräaikainen liittymä, kytky liittymä tai sunnuntai etu. Eipä tule kauppoja, olet sitten kuinka hyvä vaan, koska asiakas on sidottuna siihen kilpailevaan yritykseen. Toiset vaihtaa kyllä liittymää kun eivät tiedä että on määräaikainen liittymä. Siitä ei saa palkkaa jos liittymä ei aukea.
Jos sinulla on pohja joka on sidottu esim:soitettuihin minuutteihin, niin saat aika haipakkaa soitella, että ne minuutit täyttyy, sillä siinä ei todellakaan mene kauaakaan kuin kysyt, tai sanot että dna:lta hei, soittelen ihan liittymä ja säästöasioilla, kyselisin, että vieläkös sinulla on se soneran liittymä? onko se määräaikainen...kyllä...ja seuraava puhelu. Voit ihan kotona treenata, että montako kertaa kerkeet tekemään se vaadittuihin minuutteihin.
Siihen kukaan ei voi vastata, että paljonko päivässä myyt, voi olla ettei mene yhtään. Minulla oli yksi sellainen viikko, ettei mennyt yhtään ainoaa liittymää ja se kyllä pisti mielen matalaksi.- miiiies
mullekun soitavat känny liitymistä,,,laitan puhelimen kajarille ja sanon joskus jotain,parhaat yrittänny myydä yli 30 minsaa,sit sanonnu et nyt pitää mennä soitakaa myöhemmin,ne taas joskus soitaa,,mukava vertailla myyjiä,,toise tosi surkeita,,jännittävät,,rennot hyvijä,,100 varmaan 10 alalle sopivaa ,,,ääni puhe,,iloisuus,,hyvijä,,lisäksi puhuvat muutakin kuin sitä spiikkii
- kauppakone
Itse myyn liittymiä myös. Provisiopalkalla. Ei mitään pohjaa. Saan palkkani on liittymä sitten auki tai ei. 2 kuukautta hommaa tehnyt ja yli 2100 euron liksoille päässyt. Ei huono.
Mitä voin sanoa. Myyjän tehtävä on myydä. Ei soitella(viittaan niihin edellisen kirjoittajan "soittominuutteihin") - kauppakone
kauppakone kirjoitti:
Itse myyn liittymiä myös. Provisiopalkalla. Ei mitään pohjaa. Saan palkkani on liittymä sitten auki tai ei. 2 kuukautta hommaa tehnyt ja yli 2100 euron liksoille päässyt. Ei huono.
Mitä voin sanoa. Myyjän tehtävä on myydä. Ei soitella(viittaan niihin edellisen kirjoittajan "soittominuutteihin")Eikä niitä määräaikaisia niin kauheasti muuten ole.
- kylläkin
kauppakone kirjoitti:
Mitä voin sanoa. Myyjän tehtävä on myydä. Ei soitella(viittaan niihin edellisen kirjoittajan "soittominuutteihin")Mitä voin sanoa. Myyjän tehtävä on myydä. Ei soitella(viittaan niihin edellisen kirjoittajan "soittominuutteihin")
Miten myyt, jos et soittele???????
Minulla oli niin, että jos liittymä ei aukea niin ei tule palkkaakaan.
Ja kyllä niitä määräaikaisia on paljon. Yhtenä päivänä voi joka toinen sanoa, että on määräaikainen sopimus ja taas toisena päivänä monikin voi vaihtaa, se on ihan tuurista kiinni. Minulle maksettiin provikkaa 2e/per liittymä, aika vähän. Kuukaudessa tuli aika pieni liksa. Vaikka niitä liittymiä sain niin kun niistä aukesi vain 20%, ei se paljon inspiroi. Älkääkä nyt hyvät ihmiset aina mollatko, me ollaan erillaisia ja meillä on erillaiset kokemukset ja mielipiteet =) eikä tarvi heti tyrmätä toisen mielipidettä ja kokemusta. - Ihmettelijä!?
kylläkin kirjoitti:
Mitä voin sanoa. Myyjän tehtävä on myydä. Ei soitella(viittaan niihin edellisen kirjoittajan "soittominuutteihin")
Miten myyt, jos et soittele???????
Minulla oli niin, että jos liittymä ei aukea niin ei tule palkkaakaan.
Ja kyllä niitä määräaikaisia on paljon. Yhtenä päivänä voi joka toinen sanoa, että on määräaikainen sopimus ja taas toisena päivänä monikin voi vaihtaa, se on ihan tuurista kiinni. Minulle maksettiin provikkaa 2e/per liittymä, aika vähän. Kuukaudessa tuli aika pieni liksa. Vaikka niitä liittymiä sain niin kun niistä aukesi vain 20%, ei se paljon inspiroi. Älkääkä nyt hyvät ihmiset aina mollatko, me ollaan erillaisia ja meillä on erillaiset kokemukset ja mielipiteet =) eikä tarvi heti tyrmätä toisen mielipidettä ja kokemusta.firmassa noin huonon provikan saa ku 2 euroa!? Tuo on jo kyllä hyväksikäyttöä! Itse tiedän firman joka maksaa 20 euroa/liittymä ja ko. firma myy juuri DNA:ta, tuo 20 euroa on toki palkkiota ei palkkaa, mutta aivan eri tasoa joka tapauksessa.
- maksaa 2e/liittymä
Ihmettelijä!? kirjoitti:
firmassa noin huonon provikan saa ku 2 euroa!? Tuo on jo kyllä hyväksikäyttöä! Itse tiedän firman joka maksaa 20 euroa/liittymä ja ko. firma myy juuri DNA:ta, tuo 20 euroa on toki palkkiota ei palkkaa, mutta aivan eri tasoa joka tapauksessa.
ainakin vielä kaksikuukautta sitten.
- liittymämyyjäke
maksaa 2e/liittymä kirjoitti:
2 euroa on todella vähän, verrattuna mitä muut maksaa. Onks toi matkapuhelinkeskus se lafka jonka asiakkaiden sopimuksia löytyi sieltä roskiksista?
- Kysyjä...
liittymämyyjäke kirjoitti:
2 euroa on todella vähän, verrattuna mitä muut maksaa. Onks toi matkapuhelinkeskus se lafka jonka asiakkaiden sopimuksia löytyi sieltä roskiksista?
samojen yrittäjien kuin mitä on PP-media, joka taasen on glorium oy:n aputoiminimi?
- sopimus juttua
liittymämyyjäke kirjoitti:
kuullutkaan. Missä on tapahtunut näin?
- googlettaa
Kysyjä... kirjoitti:
samojen yrittäjien kuin mitä on PP-media, joka taasen on glorium oy:n aputoiminimi?
Sieltä löytyy mitä ihmeellisempiä juttuja. Samoin aina jos hakee johonkin töihin, oli se mikä firma tahansa niin kannattaa katsoa mitä kirjoituksia firmasta löytyy.
- digitodayn lukija
sopimus juttua kirjoitti:
kuullutkaan. Missä on tapahtunut näin?
http://www.digitoday.fi/tietoturva/2007/12/31/Saunalahden salaisia papereita roskiin/200732984/66
http://www.digitoday.fi/tietoturva/2007/12/31/Saunalahden asiakastietoja lojui j%E4tekatoksessa/200732987/66
http://www.savonsanomat.fi/uutiset/talous/saunalahden-salaisia-asiakastietoja-roskiksessa(48892).ece - Eräs vain..
Kysyjä... kirjoitti:
Glorium Oy omistaa molemmat yhtiöt, eli ne molemmat ovat omia yhtiöitä gloriumin alla.
- Eräs vain..
Ihmettelijä!? kirjoitti:
firmassa noin huonon provikan saa ku 2 euroa!? Tuo on jo kyllä hyväksikäyttöä! Itse tiedän firman joka maksaa 20 euroa/liittymä ja ko. firma myy juuri DNA:ta, tuo 20 euroa on toki palkkiota ei palkkaa, mutta aivan eri tasoa joka tapauksessa.
Itse möin 2006 kyseisessä mestassa dna:ta ja siellä maksettiin 19 euroa ja siitä joka tilistä otettiin 30% peruutusvaraus, eli todellinen provisio oli 19 x 0,7. 3 kuukauden päästä sitten tehtiin tasoitus tili, eli jos peruutukset olivat alle 30%, jos taas yli...voitte kuvitella itse. Lisäksi provision maksuehdot olivat aika mielenkiintoiset. Liittymän piti olla auki vähintään 3 kuukautta ja mm. asiakkaan keskilaskutuksen täytyi olla tietyn suuruinen.
3 päivää kyseisellä sopimuksella tein ja vaihdoin taloa.
Onhan näitä mestoja monenlaisia. - Myyntimies85
Paskapuhetta, että maksettaisiin kaksi euroa liittymältä ja myös se, että kaksi kuukautta sitten olisi ollut noin.
Itse olen nimittäin ollut 2007 tammikuusta asti töissä kyseisessä yrityksessä ja ei koskaan ole ollut noin pieniä provisioita myynnistä.
Suosittelen, että lukisit ne sopimusehdot ensin, ennen kuin latelet mitään... - No just joo
Oon ollut kohta kaks vuotta töissä SMK:lla eikä meillä ole todellakaan ikinä ollut provikka 2 euroa! 10-15 euroa on mulla ollut aina.
Nykyään on tuntipalkka provikat bonukset - johtuu..
Eräs vain.. kirjoitti:
Itse möin 2006 kyseisessä mestassa dna:ta ja siellä maksettiin 19 euroa ja siitä joka tilistä otettiin 30% peruutusvaraus, eli todellinen provisio oli 19 x 0,7. 3 kuukauden päästä sitten tehtiin tasoitus tili, eli jos peruutukset olivat alle 30%, jos taas yli...voitte kuvitella itse. Lisäksi provision maksuehdot olivat aika mielenkiintoiset. Liittymän piti olla auki vähintään 3 kuukautta ja mm. asiakkaan keskilaskutuksen täytyi olla tietyn suuruinen.
3 päivää kyseisellä sopimuksella tein ja vaihdoin taloa.
Onhan näitä mestoja monenlaisia.Me pääsemme näistä myyjistä aika nopeasti eroon, kun koko perheemme puhelinlasku liikkuu 20-30 euron tienoilla/kk. Ei ihme, ettei myyjiä kiinnosta myydä. Puolisolla on työsuhde-etu ja lapset näkevät kavereitaan koulussa, itse käytän paljon sähköpostia.
Tämä on loppunut, mutta joskus ennen muinoin koettivat puolisolle myydä työpuhelimeenkin liittymiä. Ei ehkä ihan onnistu. Nykyään kai jostain näkee, että on työpuhelin, kun niitä soittoja ei enää tule. - myyntitykki69
johtuu.. kirjoitti:
Me pääsemme näistä myyjistä aika nopeasti eroon, kun koko perheemme puhelinlasku liikkuu 20-30 euron tienoilla/kk. Ei ihme, ettei myyjiä kiinnosta myydä. Puolisolla on työsuhde-etu ja lapset näkevät kavereitaan koulussa, itse käytän paljon sähköpostia.
Tämä on loppunut, mutta joskus ennen muinoin koettivat puolisolle myydä työpuhelimeenkin liittymiä. Ei ehkä ihan onnistu. Nykyään kai jostain näkee, että on työpuhelin, kun niitä soittoja ei enää tule.Kerro numerosi, niin voin myydä teidän koko perheelle liittymät 2 egee/kk per kappale ja ilmasta puheaikaa melkein tunti joka kuukaus.
Hah :)
- puhelinmyyjä
suuri kiitos asiallisista ja opettavaisista vastauksistanne! Yksi kysymys minulta jäi pois vahingossa tuosta pääkirjotuksesta, eli onko homma pelkkää soittohommaa vai kuuluko siihen väliin joitain pieniä aikoja paperityöhön?
- sal87
Paperityöhön menee vähän aikaa sen jälkeen kun on saanut liittymän myytyä. Tai siis eihän ne varsinaisesti "paperihommia" ole kun sopparit tehdään tietokoneella (ainakin meillä). Kaupan teon jälkeen teen sopimuksen ja laitan eteenpäin ja sen jälkeen merkkaan päiväraporttiin tehdyn kaupan. Ei siinä mene kuin muutama minuutti.
Mulla on onneksi pohjapalkka, 7e/h. Proviikat riippuu ihan pisteistä mitä saa päivän aikana tehtyä, ja pisteet taas siitä millaisen liittymän saa myytyä. On niin monimutkainen systeemi etten tässä jaksa selittää. Ihan kivasti palkkaa tulee.
Määräaikaisia kyllä on. Niiltä kannattaa kysyä että onko toisen liittymän tarvetta itsellä, tai perhepiirissä edullisen liittymän tarvetta. Yleensähän vastaus on ei, mutta kokeilla kannattaa (ja pitääkin).
Myyjänhän nimenomaan pitää MYYDÄ tuotetta, ei MAINOSTAA sitä. Ja ostajalle pitää jäädä todenmukainen kuva että hän teki hyvät kaupat, eikä sellainen että hän tuli jonkun puhelinmyyjän huijaamaksi.
- Mika0800
Kerrot asiakkaalle, että dna:n asiakkaana hyötyy aina:
Pienen hyödyn saa jo sillä, että ottaa esim. dna Onni -liittyjmän Elisan tai Soneran tilalle -pääsee eroon näiden isojen perimistä puhelun aloitusmaksuista ja Soneran osalta myös puhelulaksutuksen perustumisesta alkaviin minuutteihin - dna:llahan on sekuntiveloitus.
Mutta huomattavan isot hyödyt saa vain houkuttelemalla myös kaikki kaverit/tuttavat ottamaan myös dna:n liittymä, jolloin asiakas itse voi hyötyä erityisesti dna Helmi ja Aarre -liittymien suorastaan superhalvoista hinnoista dna:n liittymiin soitettaessa ja tekstattaessa.
dna Helmi ja Aarre eivät silti ole kohtuuttoman kalliita muuallekaan soitettaessa - vaikka 9c/min saattaa kuulostaa kalliilta, niin dna:n 9c/min on monissa tapauksissa edullisempi kuin Soneran 7,9c/min, kun ottaa huomioon, että Sonera veloittaa esim. 5 sekunnin mittaisesta, esim vastaajaan ohjautuneesta puhelusta seuraavasti:
aloitusmaksu: 4,9c
Aikaveloitus: 7,9c (5 sek pyöristettynä ylöspäin täyteen minuuttiin = 1 min)
yhteensä: 12,8c
sama vaikkapa dna Onnilla:
5/60 * 6,9c/min = 0,58c eli 0,0058 €.
Olepa sitten tarkkana!
Valitettavan suuri osa ihmisistä ei hahmota oikein ykköstä pienempiä desimaalilukuja - noissa moni tekee 10 -kertaisia virheitä !
Siis oikein on esim Onnin minuuttihinnasta:
0,069 €/min = 6,9 c/min.
Aarre ja Helmi -liittymien hintaedun varmistamiseksi kannattaa hyödyntää joko;
http://www.siirretytnumerot.fi/
tai sama ILMAISnumerossa:
0800 0 2202.
Sille, joka ei viitsi vaivautua näitä käyttämään, on soittomääristä riippuen halvin joko:
Onni, Lahja, Ilona, Urho - tai himotextaajalle Voitto.
Jollekin voi sopia dna Toivokin -mutta useille Aarre on halvempi - Toivosta kun loppuu nopeasti kesken nuo minuutit.
Kannattaa muistuttaa potentiasalisia asiakkaita tästä:
Helmi ja Aarre -liittymiä lukuunottamatta dna:lla soittelu on samanhintaista kaikkien operaattoreidfen liittymiin - mutta jos saa kaverit houkuteltua myös vaihtamaan niin juuri Helmi ja Aarre tarjoavat edullisimmat puhelut ja tekstarit - oikein hoidettuna SINÄ saat myyntiprovikat myös noiden kaverien vaihdetuista liittymistä.
Ja muista: dna -liittymä toimivat ehjissä ja laadukkaissa 2 -taajuuspuhelimissa.
Jos erehdyt myymään dna:n liittymän sille ikivanhaan 1-taajuus- Nokia 3110 tai 5110 tai jopa 6110 -käyttäjälle, voit olla varma saaneesi juuri tyytymättömän asiakkaan joka sitten selittelee kavereilleen kuinka dna on huono liittymä kun se ei toimi.
Sama koskee 1800 MHz:n osalta viallisia usein Nokian 32xx ja 33xx -sarjan 2-taajuuspuhelimia, jotka viallisesta 1800 MHz radio-osastaan huolimatta toimivat hyvin Elisan ja Soneran verkoissa, mutta aiheuttavat pahoja kuuluvuusongelmia dna:n liittymillä.
Itse olen käyttänyt dna:n liittymää näillä:
Ericsson R320s
Sony Ericsson K600i
ja hyvin on toiminut- niin stadissa kuin muuallakin Suomessa - siellä minne juna vie.- puhelinmyyjä
nyt annan suuret kiitokset sal87 ja mikalle :) Etenkin tämä mikan hieno valaisu juuri kyseisestä dna operaattorista. Teidän avuillanne olen paljon valmiimpi aloittamaan työni :) Kiitokset
- oot kun noi tiedät
Missä firmassa työskentelet Mika0800 kun tollasia juttuja tiedät?
- sal87
oot kun noi tiedät kirjoitti:
Missä firmassa työskentelet Mika0800 kun tollasia juttuja tiedät?
Kyllä nuo oppii tietämään ja hahmottamaan kun viitenä päivänä viikossa soittelee samaa asiaa :)
Minäkin voin luetella vaikka unissani TF:n kaikkien liittymien hinnat :D Ja tosiaan, sitä oppii nopeasti muistamaan ulkoa muidenkin operaattoreiden hinnat kun niitä joutuu selaamaan joka päivä vertailun vuoksi. - liittymiä myyjiltä
sal87 kirjoitti:
Kyllä nuo oppii tietämään ja hahmottamaan kun viitenä päivänä viikossa soittelee samaa asiaa :)
Minäkin voin luetella vaikka unissani TF:n kaikkien liittymien hinnat :D Ja tosiaan, sitä oppii nopeasti muistamaan ulkoa muidenkin operaattoreiden hinnat kun niitä joutuu selaamaan joka päivä vertailun vuoksi.ostaa? Mulla ainakin on firman kännykkä ja firma maksaa laskut.
- Yritteliäs.
liittymiä myyjiltä kirjoitti:
ostaa? Mulla ainakin on firman kännykkä ja firma maksaa laskut.
Niin, jostainhan se firma on liittymät kuitenkin hankkinut :D
- alkaen 1/2008
Puhut paskaa jos väität että Dna:lla on sekuntiveloitus. Vasta tuli kirje, jossa ilmoittivat tästä uudistuksesta. Eli on aika uudistaa tuota myyntipuhettasi.
- juuri dnan sivuja lukenut
alkaen 1/2008 kirjoitti:
Puhut paskaa jos väität että Dna:lla on sekuntiveloitus. Vasta tuli kirje, jossa ilmoittivat tästä uudistuksesta. Eli on aika uudistaa tuota myyntipuhettasi.
Kannattaa sinunkin tuota wikipedian tietokantaasi pääkopasta päivittää sillä ihan selvästi dnan sivuilla lukee suomeksi että sekuntiveloitus on jokaisessa liittymässä.
Löytyy helpommin muuten kun vastauspankista haet hakusanalla avausmaksu.
Terveiset sinne Soneran myyntiin!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 427105
- 323978
- 503428
- 412978
- 172756
- 372248
- 162206
- 412173
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472157- 432112