Selviytyminen

dgdfhjfjghfdyf

onko se kiinni ihmisen luonteesta? Jos on esimerkiksi iloinen hurjapää ihminen, ei pelkää oikeastaan mitään, joka ei ole koskaan masentunut, selviytyy nopeammin kuin semmoinen alakuloinen ihminen joka pelkää melkein joka asiaa vaikkei mitään olisi tapahtunutkaan? Anteeksi tämmöinen. Toivon kaikille jaksamista. Olette kokeneet todella kovia...

6

782

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaikuttaa

      se että onko iloinen vai alakuloinen.
      Toiset selviävät nopeammin kuin toiset, johtuen ihan jostakin muusta. Tietenkin oma tahto on myöskin asia joka selviytymiseen voi vaikuttaa, mutta sekin on ihan riippumatta edellä mainituista luonteen piirteistä. Se että on alakuloinen, ei tarkoita että olisi huonompi jaksamaan. Voi olla että näkee jopa vastaan tulevat vastoinkäymiset pienempänä kuin ihminen joka ei niitä aiemmin paljoakaan ole nähnyt.

      • shokkiko

        Sattui reilu kolme vuotta sitten , et auto ensin peruutti päältäni ja ajoi sit vielä uudelleen yli. Ensin takapuörä meni rintakehän päältä, etu pyörä myös, sit lantion päältä, kertokaa ,miksi en tuntenut kipua, pystyin vielä nostamaan murtunutta kättäkin.Sanokaa myös, miten saa loppumaan ajatukset, kuinka ja jos oisin kuollut, oli vain puolen sentin päässä. Minulle on syntynyt pelko autoja kohtaa ,eli panikoin , jos auto vielä lähelläni peruuttaa.Silloin tulee onnettomuus elävänä mieleen Tarvinko psykiatria?


      • kipuileva
        shokkiko kirjoitti:

        Sattui reilu kolme vuotta sitten , et auto ensin peruutti päältäni ja ajoi sit vielä uudelleen yli. Ensin takapuörä meni rintakehän päältä, etu pyörä myös, sit lantion päältä, kertokaa ,miksi en tuntenut kipua, pystyin vielä nostamaan murtunutta kättäkin.Sanokaa myös, miten saa loppumaan ajatukset, kuinka ja jos oisin kuollut, oli vain puolen sentin päässä. Minulle on syntynyt pelko autoja kohtaa ,eli panikoin , jos auto vielä lähelläni peruuttaa.Silloin tulee onnettomuus elävänä mieleen Tarvinko psykiatria?

        Voimia sinulle ensinnäkin.
        Ihmisellä on suojautumismekanismi. En ole asiantuntija, mutta omasta kokemuksesta voin sanoa, että siinä menee ensin jonkunlaiseen shokkiin ja kivut tulevat viiveellä. Itse törmäys ei aina käy edes kipeää?!?!?


    • kipuileva

      Moi.Varmaankin toipuminen yksilöllistä. Itse jouduin onnettomuuteen pyörätiellä. Sairaslomalla jo puoli vuotta. Vakuutusyhtiön päätöksiä olen joutunut odottamaan, sekä kunnon tutkimuksia. Buranaa olen syönyt kuin "leipää", että jaksan kipujeni kanssa. Olen luonteeltani avoin, sosiaalinen ja mielestäni positiivinen. Mutta täytyypi myöntää, että nykyään itku on herkässä ja masennuskin välillä yrittelee. Jalat pelaa, joten olen pyrkinyt ulkoilemaan mahdollisimman paljon.

      Eniten ottaa päähän ihmisten kateus, kun "saa" olla sairaslomalla sekä parit ilkeät huomautukset, jopa tahallisesta uhriksi joutumisesta, haloooo...

      Päiovärahat tippuu tosi hitaasti ja lisänä on taloudellinen huoli. Mutta onneksi on niitä positiivisiakin päiviä :). Voimia sinullekin!

      • shokkiko

        Ihmetyttää, eikö vois antaa voimakkaimpia lääkkeitä sinulle ja niille, jotka kehtaavat lyödä vielä lyötyä, vois sanoa, et menee itse kokeileen, et kannattaako sinne auton alle vapaaehtoisesti mennä. Minulla on loppusuoralla korvausten käsittely, tulee täyteen jo 4v.Se, että pystys kävelee, nauti siitä, niin teen minäkin, vaikka ontuen. Voimia ja kaikin puolin parempaa sinulle.


      • kipuileva
        shokkiko kirjoitti:

        Ihmetyttää, eikö vois antaa voimakkaimpia lääkkeitä sinulle ja niille, jotka kehtaavat lyödä vielä lyötyä, vois sanoa, et menee itse kokeileen, et kannattaako sinne auton alle vapaaehtoisesti mennä. Minulla on loppusuoralla korvausten käsittely, tulee täyteen jo 4v.Se, että pystys kävelee, nauti siitä, niin teen minäkin, vaikka ontuen. Voimia ja kaikin puolin parempaa sinulle.

        Tervehdys sinulle!
        Olen monesti ajatellut, että huonomminkin voisi olla...
        No, on sitä sinullakin ollut kestämistä ja aikaa kulunut. Minäkin olen naiviuttani aina ajatellut, että kun vakuutukset on olemassa, niin turva on. Mutta ja iso mutta.. aikaa menee vakuutusyhtiön käsittelyissä.. olen yrittänyt ymmärtää etten ole ainoa ja siksi aikaa kuluu, mutta kylläpä laskut pitää hoitaa ajallaan sinnepäin.

        Sitäkin olen ajatellut, että onko joskus maailmassa ollut väärinkäytöksiä ja siksi syynäävät tarkoin.

        Mulla löyty kylkiä kuvattaessa röntgenissä keuhkoissa varjostuma ja nyt sitten ruvetaan tutkimaan sitä. Ai niin ja sappikivet.. olisi löytynyt edes jalokivi :D

        Mutta olen yrittänyt kaikesta huolimatta olla positiivinen. Onneksi löytyy netistä juttuseuraa, kun joskus tuntuu, että pakahtuu.

        Mukavaa kevään odotusta sinulle kaikesta huolimatta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      432
      3115
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      107
      2502
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      368
      2326
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      158
      2035
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1857
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1277
    7. 166
      1265
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1176
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      72
      1111
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      967
    Aihe