Mitä teillä on vauvan käsissä ja jaloissa, kun viette hänet ulos nukkumaan tällaisilla ilmoilla, kuten tänään (pikkupakkasta ja kova tuuli, joka lisäsi pakkasen purevuutta)? Mulla 1 kk:n ikäinen tyttövauva ja hänellä oli tänään potkuhousujen päällä pikkusukat ja villasukat ja sitten jalat olivat vielä talvipuvun sisällä (pussimallinen jalkaosa) ja tyttö tietenkin vaunuissa makuupussissa ja "kansi" vielä päällä. Käsissä pienet lapaset, päällä villavanttuut ja lisäksi kädet talvipuvun sisällä ja vaunuissa kädet makuupussin sisällä, ainakin yritin laittaa ne sinne, mutta silti kädet ja jalat olivat jääkylmät, kun otin vauvan tänään sisälle kolmen tunnin unien jälkeen. Vauva olisi nukkunut ulkona pitempäänkin, mutta en uskaltanut pitää kauempaa tuon kovan tuulen takia. Nyt harmittaa, kun pidin niinkin kauan, ettei vaan vauva vilustuisi, kun kylmäsi sormensa ja varpaansa. En oikein tiedä, mitä hälle pitäisi laittaa, että ne pysyisi vastedes lämpiminä. Ideoita?
Kylmät
7
2051
Vastaukset
- unta...?
kuulostaa melko paljolta! Mikä lie sitten sopiva aika? Itsekin amatööri...
- kysyjä vastaa
En kysynytkään sopivaa nukkumisaikaa, vaan sitä mitä laittaa lapselle päälle käsiin & jalkoihin, että pysyy lämpimänä. Voin vakuuttaa, että kolme tuntia on ihan normaali vauvan päiväunimäärä....
- sitten..
liikaa, ettei päässyt veri kiertämään?
- ???
Meidän neitosella on koko ajan olleet kylmät/viileät sormet ja varpaat - sisälläkin... Niskasta kokeiltaessa on kuitenkin ollut ihan lämmin. Välillä olen pitänyt sisälläkin tumppuja, mutta ei sitäkään voi jatkuvasti tehdä. Ilmeisesti joillakin vauvoilla vain on heikompi ääreisverenkierto - niin kuin joillain meillä aikuisillakin on.
- Rinsessan äiti
Vauvoilla on yleensäkin viileät tai kylmät kädet ja jalat, siksi vauvan lämpimyyttä ei kannata arvioida niiden perusteella vaan niskasta, kuten joku tuossa jo mainitsikin. Meidänkin tytöllä on etenkin kädet kylmät herätessä, vaikka taatusti hänellä ei ole kylmä. Tosin itsellänikin on huono ääreisverenkierto, näillä ilmoilla varpaat ja sormet on jääpalikat sisälläkin.
- tytöllä,nyt 8kk,
oli ihan vauvana usein ylmät kädet ja jalat. Käsitin jostain niin,että erityisesti isojen vauvojen vaiva. Meidän tyttö oli syntyessään 4260g. Joka tapauksessa,niskan lämpötila kertoo sen,että oliko vauvalla kylmä tai kuuma. Kokeile sieltä.
Itse pidän koko ajan sadesuojaa vaunujen pällä,koska pitää hyvin tuulta.
Tässä vielä taulukko pakkasenpureuudesta. Itse tulee sitä silloin tällöin vilkaistua,kun nykyään aina tuulee.
http://www.fmi.fi/tuotteet/kauppa_17.html- ilmu17
On tuo aivan sama ongelma!!
Äsken lähti tyttö taas ulos (3kk) isän kanssa niin laitoin ne pakkauksesta saadut tumput ja jalkineet vai mitä onkaan :D Ja niiden alla sukkahousut, sukat ja lämpösukat. Saas nähdä tuleeko kylmät kädet taas takaisin :s
Ja kyllä meidänkin vauva vetelee jopa 5-6h ulkona päikkäreitä!! :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442490Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2001181Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131091Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298911- 66868
- 91867
- 53851
- 46839
- 56803