Rainbow-imuri

janos 2

Anoppi osti taannoin Rainbow-imurin. Ei suostu kertomaan, mitä se maksoi, mutta oletettavasti ainakin 2000 egeä. Kehuu laitetta maasta taivaisiin. Onko kokemuksia kyseisestä laitteesta? Voiko olla rahoille vastinetta vai onko vain hyväuskoisten huijausta?

84

32941

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kusetus

      No toi rainbow kuuluu samaan kastiin luxin ja kirbyn ja kumppanit kanssa. Ei niiden ostajat koskaan voi tunnustaa että ne olis tehnyt huonon päätöksen ostaessaan sikahintaisen "kaikkea maan ja taivaan välillä tekevän" imurin.

      Lisäksi kun noita myydään ovelta-ovelle tyyppisesti niin ihmisten harhaan johtaminen on oleellisesti helpompaa kuin lyhyenä hetkenä liikkeessä. No ehkä pääasia on että "esittelijä" saa tuotteensa myytyä ja ostaja tuntee tehneensä hyvän kaupan vaikka ei olisikaan tehnyt. Ostaja ei itse tunnista kuinka häntä johdatellaan kaupanteossa.

      Kyllä noita imurikauppiaita on ollut riesana vaikka kuinka kauan tässä maassa. Muistan kun vanhempani joskus 70-luvulla ostivat electroluxin ovi-mallin johon kuulu tamppari ja muuta sälää. Muutaman kerta tota tampparia käytettiin ja sitten se jäi komeroon pölyttyyn.

      Aivan turhan työlästä käyttää ja saama on näiden nykyistenkin kanssa. Imuri kyllä on ollut toimiva ja kestävä, toimii tänäkin päivänä. Tosin imutehossa ei ole pärjännyt vähään aikaan. Mutta voi silti kysyä oliko sittenkään hintansa väärti.

      • Anonyymi

        Ei voi verrata muihin. Ihan paras


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei voi verrata muihin. Ihan paras

        Kyllä paras! Eikä ole huijausta. Allergigoille ja astmaatikoille ihan paras huoneilman puhdistaja, saa yhdellä koneella tehtyä kaikki. Matonpesusta lähtien..


      • E-2

        myydään Rainbow E-2 imuri eniten tarjoavalle. Myydään koska muutto uuteen asuntoon jossa on keskuspölynimuri. Tarjoa: [email protected]


      • iggu
        E-2 kirjoitti:

        myydään Rainbow E-2 imuri eniten tarjoavalle. Myydään koska muutto uuteen asuntoon jossa on keskuspölynimuri. Tarjoa: [email protected]

        Keskuspölynimuri ei ole r:n veroinen, tulet vielä pettymään!


      • haluan parhaan
        E-2 kirjoitti:

        myydään Rainbow E-2 imuri eniten tarjoavalle. Myydään koska muutto uuteen asuntoon jossa on keskuspölynimuri. Tarjoa: [email protected]

        Miksi sinä et vastaa. Sinulla on myynnissä ja minä haluan ostaa Rainbown. Olen nähnyt myös hylan ja proaguan.


      • Anonyymi
        iggu kirjoitti:

        Keskuspölynimuri ei ole r:n veroinen, tulet vielä pettymään!

        Totta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta

        Minulla on kotona ja mökillä märkä- kuivaimuri. On metallinen alaosa johon pöly ja roskat menevät huopapussiin. Otetaan yläosa pois,tyhjennetään pölysäiliö,kopistellaan huopapussi . Ei tarvitse ostaa pölypusseja ja tulee puhdasta jälkeä. Maksavat n. 60 euroa. Ottaa kaiken pölyn pois,ei tarvitse ostaa pölypusseja. Ovat kooltaan tavallisen imurin luokkaa. Tavallisten imurin jekku on siinä että imuri on halpa, mutta pölypusseilla kerätään tuotto. Ovat kalliita ostaa.


    • E-2

      Ei Rainbow imuri kusetusta ole! Todella hyvä imuri! Tosin en tuosta verkkomarkkinointi systeemistä oikein tiedä? Itse olen ostanut ensinmäisen Rainbow imurin suoraan myyjältä. Kyllä mielestäni on rahoille vastinetta! Imuri on erittäin pitkäikäinen!

      • venäjällä paska

        paitsi vesisuodatus. pölyn puhdistus on ilmasta on erittäin hyvä.

        laitteisto ei puhdista ilmaa 3m³/minuutissa sillä sen imuteho on 50-55 Litraa/min. tämä vain siksi ettei n. 50mm letkusta voi juuri tuon enempää virrata ilmaa alipaineella. tulee luonnonlait vastaan katsokaas. kaikkea ei kannata uskoa mitä sanotaan vain käyttämällä maalaisjärkeä.

        jep, ja kyllä ostin pro aquan vain siksi että sen säiliö on isompi kuin muilla ja en tahdo mitään varsinaista teollisuusimuria joka myös näyttää teollisuusimurilta vaikka luokittelenkin pro aquan teollisuusimuriksi koonsa puolesta.


      • oseboy
        venäjällä paska kirjoitti:

        paitsi vesisuodatus. pölyn puhdistus on ilmasta on erittäin hyvä.

        laitteisto ei puhdista ilmaa 3m³/minuutissa sillä sen imuteho on 50-55 Litraa/min. tämä vain siksi ettei n. 50mm letkusta voi juuri tuon enempää virrata ilmaa alipaineella. tulee luonnonlait vastaan katsokaas. kaikkea ei kannata uskoa mitä sanotaan vain käyttämällä maalaisjärkeä.

        jep, ja kyllä ostin pro aquan vain siksi että sen säiliö on isompi kuin muilla ja en tahdo mitään varsinaista teollisuusimuria joka myös näyttää teollisuusimurilta vaikka luokittelenkin pro aquan teollisuusimuriksi koonsa puolesta.

        Mitä tekemistä imuteholla edes on???. Ilma virtaahan sitä tarvitaa. Miten syksyllä lehdet lähtee puista tippuuko vai viekö tuuli. Niin mikä oli pro takuu, mikä käyttö ikä, kauanko niitä ollut maailmassa, onko niitä ammattikäytössä, ja oletko testannut tuleeko sillä puhdasta sisäilmaa??


      • Itse ainakin teen niin
        oseboy kirjoitti:

        Mitä tekemistä imuteholla edes on???. Ilma virtaahan sitä tarvitaa. Miten syksyllä lehdet lähtee puista tippuuko vai viekö tuuli. Niin mikä oli pro takuu, mikä käyttö ikä, kauanko niitä ollut maailmassa, onko niitä ammattikäytössä, ja oletko testannut tuleeko sillä puhdasta sisäilmaa??

        Kuten otsikko jo sanoo, niin uskoisin että kokeilemalla ja näkemällä saa parhaiten tietoa koneesta. Jos vaikka liikkeessä pääsee hypistelemään?? Toisaalta olen kuullut, että myyjät järjestävät jonkinlaisen "näytönkin"??? Googlettamalla löytynee yhteystietoja ja sitä kautta asiasta enemmän selkoa. Minä tilasin jo näytön tälle kuukaudelle, sittenpä ollaan viisaampia :)


      • vmjvöölö

        Itseasiassa ei ole verkostomarkkinointia vaan jälleenmyyntiä provikkapalkalla.


      • Anonyymi
        venäjällä paska kirjoitti:

        paitsi vesisuodatus. pölyn puhdistus on ilmasta on erittäin hyvä.

        laitteisto ei puhdista ilmaa 3m³/minuutissa sillä sen imuteho on 50-55 Litraa/min. tämä vain siksi ettei n. 50mm letkusta voi juuri tuon enempää virrata ilmaa alipaineella. tulee luonnonlait vastaan katsokaas. kaikkea ei kannata uskoa mitä sanotaan vain käyttämällä maalaisjärkeä.

        jep, ja kyllä ostin pro aquan vain siksi että sen säiliö on isompi kuin muilla ja en tahdo mitään varsinaista teollisuusimuria joka myös näyttää teollisuusimurilta vaikka luokittelenkin pro aquan teollisuusimuriksi koonsa puolesta.

        Ei se letku ole paikalla, kun ilmaa sillä puhdistat, voi voi


      • Anonyymi
        vmjvöölö kirjoitti:

        Itseasiassa ei ole verkostomarkkinointia vaan jälleenmyyntiä provikkapalkalla.

        Kyllä. Se on paljon muutakin, kuin iuri.


    • Hei!
      Ostin kaksi vuotta sitten itselleni "Reiskan" enkä pois anna. Mieluummin luovun vaikka autostani.
      Koneen hinta on kova, mutta pitää muistaa ettei se ole pelkästään imurointiin tarkoitettu. Mitä monipuolisemmin konetta käytät sen edullisemmaksi se tulee. Eikä muuten ole tarvinnut pölypusseja ostella.....

      Meillä ei enää aivastella siivotessa eikä silmät kirvele ja punoita aamulla sängystä noustessa pölyn takia.

      "Reiska" on kestävä ja sillä on erittäin hyvät takuut. Esim. on pieniä siivousfirmoja, jotka käyttävät kestävyyden, hyvän siivoustuloksen ja laitteen helpon kuljettamisen vuoksi työssään.

      • Carmster

        tarvi enää aivastella eikä yskiä, 249 Miele S5280 on huippu.

        Allergikoillahan toki on LISÄNÄ vielä ilmanpuhdistin sitten.


    • asasadda

      kiinnostaa onko hyvä, mitä hyötyä tavalliseen imuriin verrattuna??

    • Reiskafani

      Meillä on "reiska" ja pois en antaisi. Olen pölyallerginen ja huomattavasti olo helpottunut. Flunssan aikana ehoton kun laittaa suolaa ni hengittäminen helpottuu. Ryijymattojen puhdistamisessa todella hyvä. Voi täyttää ilmapatjoja,jumppapalloja yms. Hintansa väärti.

    • Siivooja38

      EN VOI SUOSITELLA

      Saatiin moinen aparaatti tädiltä, kun piti laitetta liian raskaana. En voi kyllä todellakaan suositella ei tule kynnyksien yli, läträät likaisen veden kanssa, josta puolet lattialla. Imuteho on surkea verrattuna Mieleen. Lisäksi aparaatti on todella raskas käyttää ja painaa kuin synti. Koko vehje haiskahtaa 50. luvulta, ei tätä päivää! Varmasti joku mies voi innostua, joka ei koskaan imuroi!

      • S1 äijä

        Jenkkien tekniikka on vanhanaikaista ja äänekästä, mutta kestävää. Älä laita liikaa vettä astiaan (noin puolilleen siihen tappiin asti) ja vaihda usein. Pese separaattori käytön jälkeen (kumpa muistas) mutta anna kuivua irrallaan ei astian päällä. (Ettei pöpöt ala valloittaa imuriasi.
        Joe et lämpene punnertaessasi imurin kanssa, niin myy se minulle. Laita tori.fi myntiin.


      • Meilä on 2 ,,reiska" ja en vaihda .


      • Anonyymi

        A) et ehkä osaa kunnolla käyttää, koska et ole nähnyt käyttöönotto-opastusta? Ei ole hankala käyttää, mutta opastaminen helpottaa entisestään tekemään kaiken oikein.
        B) Rainbow-laitetta on myyty kymmeniä vuosia, mallit kehittynyt kätevämmiksi. Vanhatkin laitteet toimii, mutta uskoisin että kömpelömpiä. Minulla on se uusi Srx-malli ja sitä osaa lapsikin käyttää, kunhan kädestä pitäen kerran näyttää.
        C) Kyllä jaksaa veden kanssa läträtä kun näkee lopputuloksen ja varsinkin kun vähenee siivoustarve. Ei usko ennenkuin vaikka kuukauden aktiivikäytön jälkeen näkee ettei sohvan alla ole enään villakoiria samanlain, eikä lattiaa oikeastaan edes tarvi enään luututa.


    • uhh

      Kokemusta on reilu 2v. Ei voi kuin kehua. Mutta meitä ihmisiä on yhtä monta kuin on mielipiteitäkin ... Vai menikö se toisin päin.

      • siisti1

        Itsellämme hankimme myös edellä kerrotun laitteen. Laite on köpelö ja raskas ja työläs käyttää.
        Ei läheskään hintansa väärti. En takuulla ostais jos nyt pitäisi tehdä päätös.
        En suosittele.


    • S1-äijä

      Raibow imuri oli ehkä paras ostokseni, vaikka kallis, maksoi toistakymppiä markkoina 1900 luvulla. Haluaisin ostaa käytety samanlaisen varalle, laita tori.fi myyntiin. Rikkinäinenkin kelpaa voi korjata, osia saa huoltomieheltä.

    • rtrert

      Säälittävää kotimyyjien markkinointiyritystä tällainen vanhojen topikkien nostaminen ja kas kummaa imureista.

      • Ostaa vai ei

        Oisko uudempia kokemuksia ko.imurista ja muista vastaavista?


      • maalaisjärjellä

        Naapuri oli ostanut Rainbow imurin, kävin tsekkaamassa. Oli kyllä surkea kapistus imuteho oli olematon ja muutenkin kakinpuolin hankala kapistus. En vaihtaisi omaan n. 100e voltaan, hakkaa mennen tullen ja palatessa se kapistuksen.


      • Anonyymi
        maalaisjärjellä kirjoitti:

        Naapuri oli ostanut Rainbow imurin, kävin tsekkaamassa. Oli kyllä surkea kapistus imuteho oli olematon ja muutenkin kakinpuolin hankala kapistus. En vaihtaisi omaan n. 100e voltaan, hakkaa mennen tullen ja palatessa se kapistuksen.

        Kateellinen köyhä huutelee, kun naapurilla ollut varaa laittaa kunnon imuri :D Verrattavissa autokateuteen.


    • Puhdastavain

      Kannattaa myös huomioida, että laadukkaalla hepa-suodattimella varustettu imuri itseasiassa puhdistaa huoneilmaa samalla kun imuroit. Laadukkaalla tarkoitan sitä, että läheskään kaikki hepa-suodattimella varustetut imurit eivät ole tiiviitä rakenteeltaan vaan päästävät osan poistoilmasta suodattimen ohi.
      Kannattaa katsoa kuluttaja lehden testejä. Miele ja Electrolux ovat pärjänneet suodatuksessa parhaiten.
      Tässä video kuinka laadukas imuri ei päästä mitään läpi.
      https://www.youtube.com/watch?v=8hbuZPOhWMA

      • J.Heikkilä

        ostin noin kaksivuotta sitten rainbow imurin. toimi vajavuoden ja heitti imemästä.
        soitin huoltoon ja sain todella tylyn vastauksen huoltopäälliköltä. heidän imureissa ei ole ollut yhtään vikaa eikä tule. täyttä paskaa puhu. hermostui täysin. olisi pitänyt itse maksaa remontti. nyt imuri on lojunut vuoden täysin käyttämättömänä kaapin nurkassa. taitaa mennä kohta roskiin. EN TODELLAKAAN suosittele kenellekään. varsinkin kun huiolto on täysin lasten kengissä. rahat meni hukkaan.


      • JanneK
        J.Heikkilä kirjoitti:

        ostin noin kaksivuotta sitten rainbow imurin. toimi vajavuoden ja heitti imemästä.
        soitin huoltoon ja sain todella tylyn vastauksen huoltopäälliköltä. heidän imureissa ei ole ollut yhtään vikaa eikä tule. täyttä paskaa puhu. hermostui täysin. olisi pitänyt itse maksaa remontti. nyt imuri on lojunut vuoden täysin käyttämättömänä kaapin nurkassa. taitaa mennä kohta roskiin. EN TODELLAKAAN suosittele kenellekään. varsinkin kun huiolto on täysin lasten kengissä. rahat meni hukkaan.

        Laita se Toriin myyntiin niin ostan pois!


      • Itsekkin mietin
        J.Heikkilä kirjoitti:

        ostin noin kaksivuotta sitten rainbow imurin. toimi vajavuoden ja heitti imemästä.
        soitin huoltoon ja sain todella tylyn vastauksen huoltopäälliköltä. heidän imureissa ei ole ollut yhtään vikaa eikä tule. täyttä paskaa puhu. hermostui täysin. olisi pitänyt itse maksaa remontti. nyt imuri on lojunut vuoden täysin käyttämättömänä kaapin nurkassa. taitaa mennä kohta roskiin. EN TODELLAKAAN suosittele kenellekään. varsinkin kun huiolto on täysin lasten kengissä. rahat meni hukkaan.

        Ei kait vikoja olekkaan, koska myyntivalttina oli se ettei koneita ole palautettu korjaamolle.

        Kuluttajasuojaan kannattaa tutustua. Vaihtoehdot on:

        A) korjata rikki mennyt
        B) vaihtaa laite uutta vastaavaan
        C) purkaa kauppa jos edellä mainitut asiat jostain syystä onnistu.


      • Anonyymi
        J.Heikkilä kirjoitti:

        ostin noin kaksivuotta sitten rainbow imurin. toimi vajavuoden ja heitti imemästä.
        soitin huoltoon ja sain todella tylyn vastauksen huoltopäälliköltä. heidän imureissa ei ole ollut yhtään vikaa eikä tule. täyttä paskaa puhu. hermostui täysin. olisi pitänyt itse maksaa remontti. nyt imuri on lojunut vuoden täysin käyttämättömänä kaapin nurkassa. taitaa mennä kohta roskiin. EN TODELLAKAAN suosittele kenellekään. varsinkin kun huiolto on täysin lasten kengissä. rahat meni hukkaan.

        Meille kyllä sanottiin että Takuu 10 vuotta! Että sinne vaan, niin katsovat. Sinulla on oikeus siihen


    • imuri1

      ois rb imuri myynnissä. Tamppari ja pienempi tamppari ja se "uudempi" malli, Hyvin toimii ja auttaa varmasti allergikko / astma immeisiä!! Ja sellane supermoppi lisälaite mukaan.

      Kysy ja tarjoa! ovh 2450eur
      900e?

      [email protected]

    • mimmi6

      Olen käyttänyt imuria 3 vuotta, enkä todellakaan suosittele tätä imuria.
      Painava, hankala käyttää, imuteho onneton ja mielettömän kallis. Olisin purkanut kaupat kun vielä kusetettiin, halusin imurin joka samalla imuroi ja pesee, ja myyjä (telkkarissa ollut) juu juu tekee vaikka voltit (huumoria).

    • Jvhvhvvjvv

      Tuotesijoittelua oli tv ohjelmassa, on se vaan niin hyvä! Minkä hintainen?

    • petett

      Rainbow imurissa aivan liian pienet rattaat näin painavaan imuriin(10 kg). Ei pysty vetämään letkusta jää matonreunoihin kiinni pitää kannella paikasta toiseen. Tosi kömpelö käytössä

    • Ei-ikinä

      Älkää ihmeessä ikinä ostako! Vastaavia imureita esim. Kärcherillä 250-350 euroa. Idea sama eli vesisuodatus. Ovat kevyempiä ja lisäsuulakkeet muut osat ovat myös edullisempia ja valikoimaa on. Hulluutta maksaa miltei 3000 euroa imurista.

      • tiksuliini

        Ei voi verrata samana päivänäkään reiskaa ja kärcheriä! Kolme vuotta reiskan omistaneena voin sanoa että elämäni paras ostos tähän mennessä! Käytän reiskaa todella monipuolisesti, mikä ei todellakaan olisi mahdollista muilla laitteilla. Ja sanottakoon vielä että reiskan moottori on hiiletön, muilla valmistajilla ei vastaavanlaista ole.


      • Anonyymi

        Lestasakin kusetusta a/la Sipilä 😭


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lestasakin kusetusta a/la Sipilä 😭

        Höpöhöpö


    • tuomi12

      Meillä ollut laite viisi vuotta, enkä pois antaisi! Keskuspölynimuri lähti varastoon! Mutta itse olen sitä mieltä, että koko esittely pitää itse nähdä, että ymmärtää, mitä vesisuodatus tarkoittaa.. Ei ole sama asia kuin tavallinen imuri. Ekana helposti tuntuu, ettei ole tehokas, jos ei ole perehtynyt toimintaperiaatteeseen.. Itse tykkään, että helpottaa siivousta huomattavasti.. Sänkyjen puhistaminen Reiskalla on ihan ehoton!!

      Esittely oli meillä ainakin tosi fiksu... Ei mitään pakkomyyntiä! Sama kokemus ollu mun lähipiirissä, vaikka ei kaikki Reiskaa laittaneetkaan. Rohkeasti vaan itse kokeilemaan, niin tietää, mistä puhuu!

      • VIHASTUTETTU

        Minä torjuin messuilla kotiesittelyn, jonka varanneille luvattiin ilmanraikastin veloituksetta. Osallistuin arvontaan. No, sain ilmoituksen tekstiviestillä, että olen voittanut ko raikastimen. Lupasivat soittaa ja ilmoittaa toimittamisesta. Toimittamisen edellytyksenä olisikin ollut itse ison laitteen esittely!! Arpajaisvoiton! En siihen toki suostunut, ja lupasivat ottaa asiasta selvää. Sitten onkin ollut hiljaista - vaikka olen viestitellyt. Pystyn elämään vallan hyvin ilman Reinbow-raikastintakin, mutta tuollaista markkinointitapaa en edes meinaa hyväksyä. Myydä kyllä saa, mutta pitää uskoa, jos asiakas ei halua ostaa. Aion kysyä asiaa seuraavaksi kuluttajainsuojaviranomaisilta. Helppohan se on arpajaisia pitää, jos voittoja ei toimitakaan. Meni luotto tähän firmaan. Eivätkö he luota myyntiartikkeliinsa, kun pitää tuolla tavalla keplotella.


      • Anonyymi

        Juuri näin. Oma hyvä kokemus paras. Meillä ollut 23v. Enkä vaihtaisi.


    • JP39

      Ollaan oltu Rainbow- puhdistujärjestelmään todella tyytyväisiä. Huoltokin on pelannut hyvin. Ja laitetta on itsekin huollettava, puhdistettava käyttöohjeiden mukaisesti. Meillä on keskuspölynimurikin, mutta se on käyttämätön, koska 'reiskalla' tulee puhtaampaa jälkeä. Muitakin vastaavia tutkittiin. Päädyttiin Rainbowhin monestakin syystä. Hyviä olivat muutkin. Kannattaa tutustua muihinkin merkkeihin, jotka toimivat vesiseparaattorisysteemillä ja tehdä päätös sitten. Esittelyt ovat ilmaisia ja meille ei ole kukaan pakkotuputtanut mitään. Nämä imurit hakkaavat mennen tullen perinteiset 'imurit '.....(ne ovat paljon enemmän kuin pelkkiä imureita). Jokainen voi sitten tehdä rahoillaan, mitä tahtoo.

    • S1pappa

      Maksoin viime vuosisadalla yli 10.000 markkaa vaimon ostamasta R-imurista. Nyt se on jo kolmannessa talossa mukanamme. Oli juuri pari viikkoa matkassamme tyttären talonrakennuksen loppusiivouksessa. "R" lähtee usein keväällä mökille kevätsiivoukseen. Monta halpaa rakennusimuria olen siinä sivussa kerennyt käyttämään loppuun. Tuli tälle palvelijallemmekin vaiva kun hiilet loppuivat ja jenkkien tekniikka kun on niin onnetonta että ankkuri palaa siinä samalla. Huoltomieheltä uudet osat sekä laakerit, kotona imuri pura ja kokoa, riittävä hiilien hiontapyöritys porakoneen avulla ja jopa jatkaa toimintaa.
      Piti sille hankkia ruskea kaverikin tuonne piharakennukseen jottei tarvitse vanhaa raasua raahata pihanpoikki. Seuraan joskus tori.fi sivuja jos joku luopuisi vaikkapa risasta "R" imuristaan. Laittakaa myyntiin jotta saan sen kolmannen.
      Ei henno enää ostaa sitä uutta hiiletöntä mallia kun tuohon vanhaan ruskeaan sateenkaareen on tottunut. Sateen jälkeen paistaa koti puhtaana aurinkona ja "R" on lämpöhuoneessa pötköllään kuivumassa.

      • Suskiina

        Hello! Täällä olis myytävänä Rainbow. Ollut käytössä muutaman kerran. En kykene käyttämään käsien kiputilojen takia. Liian raskas käyttää, jos ei ole voimia.


      • Tanjuska12
        Suskiina kirjoitti:

        Hello! Täällä olis myytävänä Rainbow. Ollut käytössä muutaman kerran. En kykene käyttämään käsien kiputilojen takia. Liian raskas käyttää, jos ei ole voimia.

        Moi! Onko missäpäin ja mihin hintaan, mitä lisäosia?


      • Sikke56
        Suskiina kirjoitti:

        Hello! Täällä olis myytävänä Rainbow. Ollut käytössä muutaman kerran. En kykene käyttämään käsien kiputilojen takia. Liian raskas käyttää, jos ei ole voimia.

        Hello, joko möit imurisi? Voisin olla kiinnostunut.


    • koti22

      Ostin kesällä 2016 esittelijältä Rainbow imurin, jossa vesisäiliöön menee pölyt ja roskat. Kotiin ei tule minkäänlaista imuroinin hajua - vaan puhdas tuoksu. Esittelijä ei kertonut, että mitä mahtaa maksaa uusittava osat jatkossa mm. harjat. Mutta onhan ko. laitteessa viiden vuoden takuu. Imuri maksoi 2500 € lisäosineen.

    • vesiimuri

      Vastaavan pätevän laitteen saa halvemmallakin. Esimerkiksi Aqua tekstiilipesuri ja imuri maksaa 299€ ja sopii mielestäni kotikäyttöön paremmin: http://puhdas.fi/laitteet/monitoimilaitteet/aqua-pet-family

      Meillä on ollut tuosta kalliimpi malli Multi Clean yli vuoden ja kätevästi pesee huonekalut ja muut tekstiilit. Eikä onneksi haise yhtään, imurin haju on inhottava...

    • tavallinenok

      Minua yritettiin saada jälleenmyyjäksi.Kun laitetta minulle esiteltiin sattui 3 kertaa niin,että ensin kerrottiin yhtä ja hetkeä myöhemmin samasta asiasta aivan toista.Puhui siis jälleenmyyjä itsensä pussiin kaikki 3 kertaa ja minähän en tuotteesta kiinnostunut,provisiopalkalla en olisi elänyt,niin paljon en olisi myynyt.Ihmettelen jos myydään niin paljon kun väitetään.

    • Ex_ovelta-ovelle_myyjä

      Hauska lukea, ettei ole pakotettu ostamaan tai tuputettu. Taitava myyjä tekee sen asiakkaan huomaamatta. Annetaan lopussa, kun asiakkaan innostus on huipussaan, 2 luonnollista vaihtoehtoa, esim. joko eri osamaksujen tai mallien välillä, se on joko tai ja sen jälkeen odotetaan hiljaa kunnes tulee ostosignaali.

      • mummimamma

        kuulostaa samalta myyntitekniikalta kuin lomaosakkeiden myynti menneinä vuosina... En ostanut silloinkaan....


    • Faktojapeliin

      Meillä kävi esittelijä kun sukulaiset on haksahtaneet vehkeeseen niin ihan mielenkiinnosta tutustuin värkkiin. Minua ihmetyttää se tässä hienossa reiskassa että miksi siitä ei löydy mitään tutkittua tietoa? Imureilla on EU sertifikaatti luokat miten puhdistaa matoilta,koviltapinnoilta jne. tästä reiskasta ei löydy. siksikö että on puhdistusjärjestelmä? jos on niin hyvä niin miksi ei voi sitten löytyä jotain puolueetonta tutkimusta eikä vain jotain musta tuntuu diipadaapaa. Ilmanpuhdistus...no ihan aikuisten oikeesti eihän sillä tee mitään! ilmamäärä joka puhdistuu on niin pieni että saman saa aikaan pöytätuulettimella ja laittaa siihen suodattimen eteen...ja eihän se siinä tutkimuksessakaan pärjännyt hyvin oikeat puhdistimet hakkas mennen tullen tuo härvelin. Ja toisekseen ei meillä kyllä puhisteta ilmaa pölynimurilla niin hölmö en ole (olen niin sanotusti alan ihminen ja sisäilman kanssa tekemisissä työssäni, siksikin olen kriittinen). Samalla vehkeellä voidaan imuroida vaikka koiran kakat niin vaikka kuinka puhdistettas niin ei kiitos minun taloon...

      Imuri vaikutti vastaavasti hyvälle mutta tuohon hintaan...ja varsinkaan kun en saanut tietoon mitään muuta kun sähkötehon joka ei kerro mitään...matot puhdistui tosi hyvin ja karvat läks mutta lähtisikö ne jollain muullakin?

      Ja olihan siinä nasan kehittelemä Hepa suodatin. Voi tsiisus avaruuteenko sillä mennään? Eikös kannattas mainostaa sellasella hepa suodattimella jonka valmistaja on erikoistunut niihin eikä mene avaruuteen...

      En tiedä minulle jäi vaan niin epäilevä ole tosin se oli jo valmiiksi. Tuo hinta on niin posketon pölynimurikse... Ja joo kommentoijille en ole persaukinen minulla olisi varaa ostaa imuri jos toinenkin mutta en nyt ole ikinä tehnyt hankintoja harkitsematta tarkkaan.

    • Reisk1

      Meillä on ollut Reiska pari vuotta. Todella tarkkaan tutkittiin ja verrattiin ja päädyttiin mielestämme parhaaseen. Myyjä oli asiantunteva ja saatiin järkevät vastaukset kysymyksiin.. Vasta kun esittelyn on nähnyt, ymmärtää mitä sillä "imuteholla" tarkoitetaan.. muuten voi erehtyä luulemaan ettei laitteessa ole tehoja. Mut tosiasiassa sen huomaa käytössä, miten pölyn määrä vähenee. Lähipiirissä monta Reiskan omistajaa, joillain ollut Reiska jo vuosikausia. Suosittelen!

    • Hemuliko

      Tavallisella imuroida kun sivuaa niin auringonpaisteessa pölyhiukkaset vain leijailee huoneilmassa, minulla ollu 5vuotta rieska ja sen jäläkkeen ei pölyhiukkaset oo leijailku.
      Kömpelö tosin on vedellä mattojen ja kynnystä yli mutta parhaan puhtauden tekkee.

    • Tossamarjut

      On vaan todella hyvä imuri 2 kuukautta käyttänyt pölyn pyyhitään on vähentynyt,

    • Keskusimuri

      Onkohan meillä joku vika kun imurista tulee pölyä kamalasti, minulla ottaa henkeen todella paljon. Itse en suostu imuroimaaan kuin keskusimurilla silloin ei tunnu pöly. Olen ihmetellyt miksei moottorin jäähdytystä ei ole toteutettu tuolla puhtaalla imetyllä ilmalla.

    • Löysääfyrkkaa

      Laite maksaa koko setti yli kolme tonnia,peruskone reilu kaksi ja puoli tonnia.Myynti jutut on rakennettu muuten pätevän olosen koneen ympärille mutta löysää rahaa sen ympärillä liikkuu paljon.Jos yhdestä koneesta pystyy jo maksamaan pelkälle myyjälle provikkapalkkaa yli viisi sataa.Varmasti hommassa silloin jää myös liituraitamiehellekkin jotain.Näissä kommentoijissa on varmasti myyjiä mukana sillä siitähän ne palkan saa kun tavara vaihtaa omistajaa.Jokainen saa ostaa tietysti mitä haluaa mutta laadukkaita tekstiilipesureita saa melkein kymmenen kyseiseen hintaan ja ilmankostuttimen viidellä kympillä.Pelkät facebook sivut kertoo jo toiminnasta paljon,ollaan leveä hymy kasvoilla ja peukut pystyssä.

    • Testikertanro1

      ”Reiska” hankittu, käyttöä aloiteltu. Lattiaharja ihanan näppärä myös lattialistojen ja kaappien päällysteen imurointiin.

    • Suosittelen

      Onko kenelläkään Reiskan mattotamppari hyytynyt kesken imuroinnin. Lakannut siis toimimasta. Näin käynyt muutaman kerran ja sitten taas alkanut toimimaan, mutta nyt teki lopullisen lakon. Pystyykö jotenkin itse korjaamaan ja mikä voisi olla vikana? Minulla on Reiska ollut 10 vuotta ja hyvin on pelittänyt ja on erinomainen imuri. Yksi vika on eli on melko painava, eikä mikään itse ketteryys. Silti en vaihtaisi muuhun imuriin.

      • Anonyymi

        Sulla pitää varmaan vaihtaa tampparin hihna, joka kulunut. Jos varahihna ei ole enään tallessa, soita esittelijälle tai huoltoon


      • Anonyymi

        Itselläni tampparissa on tampparin sisällä siististi sijoitettu varahihna. Pitäisi pystyä itse vaihtamaan.


    • Anonyymi

      Nämä jotka puhuvat "Reiskasta" ovat juuri näitä ko.imurin myyjiä. :o)) Sillä tulee mairittelevaa propagandaa. Kyllä vesi Kärcher on sata kertaa parempi, ja 10 kertaa halvempi. TESTATTU ON!

      • Anonyymi

        Ostin tän "Reiskan" vähä aikaa sit ja tykkään kyllä tai no yhdesti kerennyt imurpimaan ja pari kertaa putsannut ilmaa. Joudun nyt palauttamaan kun tuo ääni on niin iso että mun arka 11v koira panikoi ja alkut stressaan niin että maha menee sekaisin. Myyjä sanoi että jos palauttaa 14vrk sisällä niin joutuu maksamaan vähintään 150€. Itse työni puolesta tiedän että tuotteita on 14vrk palautus oikeus ilman maksuja. Onko näissä sit joku eri? Onko jollain faktaa vai pitääkö ihan pirauttaa kuluttajansuojaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ostin tän "Reiskan" vähä aikaa sit ja tykkään kyllä tai no yhdesti kerennyt imurpimaan ja pari kertaa putsannut ilmaa. Joudun nyt palauttamaan kun tuo ääni on niin iso että mun arka 11v koira panikoi ja alkut stressaan niin että maha menee sekaisin. Myyjä sanoi että jos palauttaa 14vrk sisällä niin joutuu maksamaan vähintään 150€. Itse työni puolesta tiedän että tuotteita on 14vrk palautus oikeus ilman maksuja. Onko näissä sit joku eri? Onko jollain faktaa vai pitääkö ihan pirauttaa kuluttajansuojaan.

        Mulle myyjä kertoi myyntitalanteessa et pitää joku x summa maksaa jos on käyttänyt ja haluaa palauttaa. Mut se oli jotain kymppejä ,muistelen et 50e? Tää myyjä kertoi et ne kuitenkini myydään. Sit loppupeleissä meijän ei tarvinnut maksaa mitää. Sain järkättyä sille kuitenkin tosi monta uutta asiakasta... 😊 En kyllä tiedä et moniko niistä ost, 2 ainakin varmasti. Mut hyvä tilannetaju oli tällä myyjällä et ei polttanut siltoja takanaan.

        Arvostan hyvää asiakaspalvelua ja olenkin tätä myyjää nyt jälkeenpäin vielä suositellut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ostin tän "Reiskan" vähä aikaa sit ja tykkään kyllä tai no yhdesti kerennyt imurpimaan ja pari kertaa putsannut ilmaa. Joudun nyt palauttamaan kun tuo ääni on niin iso että mun arka 11v koira panikoi ja alkut stressaan niin että maha menee sekaisin. Myyjä sanoi että jos palauttaa 14vrk sisällä niin joutuu maksamaan vähintään 150€. Itse työni puolesta tiedän että tuotteita on 14vrk palautus oikeus ilman maksuja. Onko näissä sit joku eri? Onko jollain faktaa vai pitääkö ihan pirauttaa kuluttajansuojaan.

        En yhtään ihmettele, että koira pelkää! Itse en voi käyttää imuria ilman vastamelukuulokkeita tai vähintään ilman korvatulppia. Reiska on ollut noin 3v. Muuten tykkään imurista, mutta se melu on ihan järkyttävä. En tajua, että käydään kuussa, rakennetaan ydinaseita, mutta ei saada siedettävän äänistä hyvää imuria. Olen allerginen ja se mikä estää heittämästä imurilla vesilintua on se että siinä on vesisuodatin, joten pöly ei tule takaisin sisäilmaan eikä imuroinnin jälkeen haise kuten kaikilla muilla aikaisemmin omistamillani imureilla imuroidessa. En tiedä millä se esittelyimuri oli eristetty, kun se oli niin hiljainen. Emme taatusti olisi ostanut jos ois tietty sen melutaso.


    • Anonyymi

      Itsellä Reiska ollut n. 10 vuotta ja edelleen pelittää ja tykkään. Minulla olisi niitä lisäosia, jos joku on kiinnostunut?

      • Anonyymi

        Minijet kiinnostaa. Löytyykö? Meillä edellinen temppuilee ja ei tuu vettä. Muutkin lisäosat kiinnostaa.
        [email protected]


    • Anonyymi

      Meillä kävi yks tänään esittelemässä kyseistä imuria ja ite sain kyllä hyvän vaikutuksen tuotteesta. Laitteen voi jättää asuntoon käyntiin vaikka tunniksi ja se puhistaa ilmaa kierrättämällä sitä. Puhdistettiin sitten yks iso matto imurilla, jonka eka sain imuroida meidän omalla imurilla kunnolla ja sit pyyhkästiin se tällä rainbowin imurilla. Matto oli oman imurin jälkeen ihan ku sitä ei olis imuroitu ollenkaan, tuli kyllä puhdasta tuolla. Onhan se vähän kömpelö, mutta se että siihen saa pidemmän letkun lisäosana helpottaa siivoomista huomattavasti. Jättää imuri keskelle olohuonetta, niin ylettyy hyvin joka nurkkaan asti ilman että imuria tarvii vetää perässään. Imuri kyllä jäi tällä kertaa ostamatta oman elämäntilanteen vuoksi, mutta kyllä varmaan tulevaisuudessa tullaan hankkimaan.

    • Anonyymi

      Onnellinen rainbow ilmanraikastin/tamppari imuri/höyrypesurin omistaja on tosi hyvä laite.t. anna-liisa

    • Anonyymi

      S suosii tätä rainbowta, halvalla pitää tuottaa, pakata jne...vilunkia tapahtuu matkan varrella...pakataan puolassa, tulee halvemmaksi ajattaa eestaas...huonoa tavaraa lipsahtaa hyvän merkin nimissä...tää on ässän strategia...onneksi on lidl...

    • Anonyymi

      Ei ole mielestäni huijausta, vaikka ilmaa hinnassa onkin.
      Omat kokemukset:
      -kallis
      -kovaääninen
      -raskas
      -pesuri jätti jäljet auton penkkiin, ilmeisesti syynä pesuaine joka tuli mukana.
      sai osamaksulla ilman korkoja.
      Imuri tehokas
      kestävä
      pitkä takuu, tosin ei tietoa sen toimivuudesta ja kattavuudesta
      monipuolinen
      lisäosana pitempi letku
      tamppari toimii erittäin hyvin varsinkin pitkäkarvaiseen mattoon
      ilmapatjan saa nopeasti täytettyä
      ilmapatjoista saa imettyä nopeasti kaikki ilmat=menee pieneen tilaan
      ilmanpuhdistus toimii
      auton penkin selkänojan pesu pelkällä vedellä toimii.

      Laatua on mutta on hintaakin.

      Koko roskalle sopiva hinta olisi noin 1000e

      Jälkeenpäin olen miettinyt että kannattiko. Kannatti ja ei. Halvemmallakin saisi enkä enää maksaisi noin paljon. Mutta jos esim paljon allergiaa ym perheessä niin ei tuo ole ollenkaan huono ratkaisu.

      Jos on ylimääräistä rahaa niin hankinta on kannattava.

      • Anonyymi

        Jäi sanomatta vielä plussana se vesikiertoisuus, ei pölyä imurointi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jäi sanomatta vielä plussana se vesikiertoisuus, ei pölyä imurointi.

        Keskuspölynimuri ulkovarastissa, imee vaikka matot putkeen jos täysille laittaa. On tampparisuulake ja muita "puhdistusjörjestelmiä". Ei pidä muuta ääntä, kuin mitä imusta lähtee. Puhdistaa huoneilmaa, kun viskaa sitä pienintä nanohiukkasta, poistoputkesta suoraan pihalle. Letku 4m on kevyt vetää perässä, imupisteet seinissä valokatkaisija korkeudella, ei tarvitse kykkiä. Eteisessä rakosuutinaukko sokkelissa, sinne harjalla kivet sisälle.
        Ainoa järkevä imuri on keskuspölynimuri. Letku ja imurointiosat painaa max 2kg. Repikää sitä heikkotehoista möhkälettä perässänne kerroksesta toiseen ja nyyhkikäön menetettyjen eurojen perään!


    • Anonyymi

      Minulle ollut v 2014 asti ja olen tyytyväinen. Lisäosia ei tule käytettyä- paitsi pikku tamppari on super!

      Löytyy Aquamate, Minijet, Rainjet ja Supermop. Jos jotain kiinnostaa, niin viestiä [email protected]. Tuotteet Keravalla.

    • Anonyymi

      ainoo hyvä puoli se että paskan haju lähtee nopiaa pois mutta sanon jo nyt hinta ei oo 2000 euronjuustoo vaan noin 4000euronjuustoo

    • Anonyymi

      Mulla ollu nyt reilu 12v..Kun tuo hajoaa niin uus samanlainen, ei kahta puhetta. Hinta hirvitti itseäkin sillon, mutta monet kerrat kiittänyt "elämäni parasta hairahdusta" 😅

    • Anonyymi

      Riippuu mitä lisälaitteita ostaa, hinta on n.2300 pelkällä imurilla ! Hyvä on ja puhtaus on taattu!
      Minulla ollut 14vuotta, pois en antais!!

    • Anonyymi

      Eihän se sinulle kuulu ,kun anoppi ostaa omilla rahoillaan jotakin. Lakkaa kontrolloimasta häntä. Olet kauhea miniä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1590
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1279
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1275
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1258
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1200
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe