Alassio tai Diano Marina, Liguria

Kimmo2008

Hei,
Olemme vaimoni kanssa lähdössä Italian rivieralle ensi kesänä kahdeksi viikoksi. Haluaisin vinkkejä, mihin paikkaan kannattaisi majoittua, jos on kiinnostunut hyvästä rannasta ja pikkukaupunkiympäristöstä?

Olemme ajatelleet Diano Marinaa tai Alassiota. Aurinkomatkoilla on ainoana Alassiioon muutamia hotelleja. Sinne ei sitten ollut kuitenkaan enää vapaana oikeastaan kuin Hotel Adler:iin, joka taas sijaitsee ihan rautatien vieressä. Onko jollakulla kenties kokemuksia tästä hotellista? Kuuluuko junan äänet huoneisiin?

Olemme katselleet myös itse erikseen hotelleja booking.com:ista ja sieltä on muutama hyvä vaihtoehto tullut, esim. Diano Marinassa Hotel Palace, jossa olisi puolihoito. Ainakin Tripadvisorissa hotellia kehutaan. En ole itse vaan kovinkaan innostunut näistä puolihoidoista...eikö niissä ole suuriinpiirtein samoja ruokia joka päivä?

Kertokaa ideoita, kokemuksia tai ehdotuksia?

Kiitos etukäteen!

Kimmo

9

6178

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hp53

      Menisin itse Alassioon. On Diano Marinaa huomattavasti viihtyisämpi ja paljon paremmat rannat. Diano Marinasta tulisi valita uima-altaallinen hotelli. Puolihoidon taso vaihtelee suuresti...Italiasta erittäin hyviäkin kokemuksia. Molemmista kaupungeista erittäin hyvät yhteydet retkeillä junalla tai autolla jopa Firenzeen, Pisaan, Cinque Terreen.....

      • Kimmo2008

        Joo, itsekin pidämme Italiasta, mutta Rivieralle emme ole vielä käyneet.

        Pääseekö Alassiosta tosiaan junalla hyvin esim. Pisaan tai Firenzeen? Kuinka kauan matka kestää? Onko junaliput minkähintaisia? Aiomme olla 2 viikkoa, jotta ehdimme käydä kaikkia kivoja paikkoja läpi.

        Kiitos etukäteen vastauksistanne!

        Kimmo


      • Kimmo2008

        Olemme ajatelleet Alassiosta rannalla sijaitsevaa hotellia. Löysimme sopivan, ainoa huono puoli on se, että siinä ei ole parveketta. Hotellilla on oma ranta, ainakin ilmoittavat näin.


      • monesti lomaillut
        Kimmo2008 kirjoitti:

        Olemme ajatelleet Alassiosta rannalla sijaitsevaa hotellia. Löysimme sopivan, ainoa huono puoli on se, että siinä ei ole parveketta. Hotellilla on oma ranta, ainakin ilmoittavat näin.

        Ostakaa lennot Milanoon ja sieltä junalla Alassioon.
        Kolmen tähden hotelli rannalla Hotel Milano.


      • lukutaitoiset voivat
        Kimmo2008 kirjoitti:

        Joo, itsekin pidämme Italiasta, mutta Rivieralle emme ole vielä käyneet.

        Pääseekö Alassiosta tosiaan junalla hyvin esim. Pisaan tai Firenzeen? Kuinka kauan matka kestää? Onko junaliput minkähintaisia? Aiomme olla 2 viikkoa, jotta ehdimme käydä kaikkia kivoja paikkoja läpi.

        Kiitos etukäteen vastauksistanne!

        Kimmo

        katsoa aikatauluja www.trenitalia.it ja kieleksi englanti, jos ei italia suju. Sieltä löytyy aikataulut hinnat.


      • Italianfani
        Kimmo2008 kirjoitti:

        Olemme ajatelleet Alassiosta rannalla sijaitsevaa hotellia. Löysimme sopivan, ainoa huono puoli on se, että siinä ei ole parveketta. Hotellilla on oma ranta, ainakin ilmoittavat näin.

        Meidän hotellillakin oli n.s oma ranta Alassiossa viime vuonna. Silti piti maksa tuolivuokra erikseen. 25 euro/pari/päivä.....


    • Italianfani

      Olen käynyt molemissa. Diano Marina on enemmän perhekohde, paljon italialaisia perheitä, lapseja, ei niin paljon ravintoloita, tosi rauhallista. Alassiossa nuorekkampi paikka, ennemmän menoa, ravintoloita mm. Tykkäisin itse enemmän Alassiossta. Olen 42v ja matkustelen avopuolison kanssa.

    • tykky

      Siltä varalta, että joku joskus googlettaa Alassion hotelli adleria, jos se jostain ihme syystä on edelleen AM:n hotellina ensi kesänä.. Älkää ikinä menkö tuohon kamalaan hotelliin. Surkeammassa hotellissa en ole eläissäni ollut. Vaikka otimme äkkilähdön, silti harmitti rankasti. Palvelu on erittäin töykeää, siivous on ala-arvoista. Koko viikkoon ei vaihdettu lakanoita, litimärät ja likaiset pyyhkeetkin nostettiin vain kuivumaan takaisin. Allas-aluetta ei siivottu koko viikon aikana, pissa haisi ja hiekkaa joka paikassa. Allaskasvillisuutta pohjassa, ja hometta laidoilla.

      Erehdyimme pyytämään siivousta, kun toista seurueemme huonetta ei ollut lainkaan siivottu ja ilmastointi oli hajalla. edes opas ei meinannut saada asiaa hoidetuksi, oli saanut vastaanotosta viisi kertaa luurin korvaan..

    • Italiasta ja

      toinen viikko oltiin juuri Diano Marinassa. Pieni kaunis kylä, täynnä turisteja jo heinäkuussa. Olimme hotelli Splendidissä, siisti mukava hotelli, runsas ja ihan syötävä puolihoito (4 ruokalajia; italialaiseen kotiruokaan rakastuneelle mikään ei enää kelpaisi ravintoloissa). Kun varasimme huoneen talvella saimme alennusta ihan kivasti, ph 55€/hlö/vrk. Hotellilla oli siisti uima-allas ja oma maksuton ranta josta tosin ei ihan päässyt uimaan kun oli aallokkoista mutta vieressä oli hieno hiekkaranta.

      Alassio on huomattavasti suurempi kaupunki ja siellä on hienot rannat, ehkä mielummin valitsisin sen. Kaunis paikka ja paljon hyviä shoppailumahdollisuuksia.

      Harmittaa kun tietää että rannat tursuaa hotelleja mutta niitä ei löydä netistä...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3604
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      95
      3288
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2418
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1851
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1569
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1486
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1451
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1400
    Aihe