Aikuinen, leikattu kissatyttöni painaa 8 kg. Eläinlääkärin laihdutusruokaa r/d kissa on syönyt mutta ei ole laihtunut. Onko tällä laihdutusruoalla joku saanut kissansa laihtumaan?
Kissani syö pelkkiä raksuja ja juo vettä. Olisiko parempi kissalle syöttää esim. raakaa lihaa? Tai osittain märkäruokaa? Laihtuminen olisi tärkeää.
Miten kissan saa laihtumaan?
9
859
Vastaukset
- näillä me pärjättiin
Käytättekö kissaa valjaissa ulkona? Meillä kissoja on laihduttanut myös laservalolla leikkiminen, eli sellainen pieni punainen valo kun liikkuu maassa niin kissa juoksee innoissaan perässä.
Ehkä hieman huonot neuvot, mutta noilla me olemme laihduttaneet. Ruokaa myös kannattaa antaa vain sen verran kuin kissa tarvitsee.- Kissatyttö 8 kg
Joskus ollaan ulkoiltu valjaissa. Se on vähän hankalaa kun kissa jää tuijottamaan jotakin pensasta pitkäksi aikaa ja kun yritän saada hänet liikkeelle niin saan pedon karjuntaa, sähinää ja murinaa osakseni sisällä niin kiltiltä kissalta. Joskus kissa kävelee jonkin matkaa oma-aloitteisesti mutta kovin paljon liikuntaa näillä retkillä ei kerry. Lisäksi kissan mielestä meidän pitäisi liikkua öiseen aikaa ja minua vähän pelottaa tuolla ulkona pimeällä. Olen ollut itse vähän huonossa kunnossa joten en ole jaksanut kauheasti ulkoiluttaa mutta yritän tulevaisuudessa enemmän tähänkin aiheeseen paneutua.
- Missukka
Kissatyttö 8 kg kirjoitti:
Joskus ollaan ulkoiltu valjaissa. Se on vähän hankalaa kun kissa jää tuijottamaan jotakin pensasta pitkäksi aikaa ja kun yritän saada hänet liikkeelle niin saan pedon karjuntaa, sähinää ja murinaa osakseni sisällä niin kiltiltä kissalta. Joskus kissa kävelee jonkin matkaa oma-aloitteisesti mutta kovin paljon liikuntaa näillä retkillä ei kerry. Lisäksi kissan mielestä meidän pitäisi liikkua öiseen aikaa ja minua vähän pelottaa tuolla ulkona pimeällä. Olen ollut itse vähän huonossa kunnossa joten en ole jaksanut kauheasti ulkoiluttaa mutta yritän tulevaisuudessa enemmän tähänkin aiheeseen paneutua.
Hei
Sellainen laserkynä kuuluu opetusvälineisiin, sillä näytetään tarkkoja kohtia esim. seinille heijastetuista teksteistä. ITse ostin sellaisen kynän kirjakaupausta (se oli siellä edullisin), vaikka olisi ollut kalliimpi versio Anttilan laitepuolellakin. Kissani rakastaa juosta sen punaisen valon perässä vaikka koko illan, mutta pitää varoa ettei osoita sillä silmiin.
- konsti..
laihduttaa kissa on siirtya raakaruokavaliolle eli jättää kaikki teollinenruoka pois. Liha ei kissaa lihota, mutta teolliset, viljapitoiset ruuat kyllä helposti.
Light ruokia pitää myöskin annostella, eikä pitää vapaasti saatavilla. Light ruuat on tarkoitettu käytettäväksi vain kuureina, eli niistä olisi hyvä päästä eroon.
Tuossa pari sivustoa, joista voi tutkia ruokintaa ja laihdutusta:
http://personal.inet.fi/koti/maaru/
http://www.koirakissaklinikka.fi/Default.aspx?id=365840 - kissalla ei ole muotivirtausta
nykyinen ihmisille tarjottu jatkuva muotivirtaus erilaisilla dieeteillä ei sovi kissalle. Leikattu kissa tahtoo luonnostaan lihota. Käytä sitä ulkona ja anna vapaasti temmeltää ja kiivetä puihin, kyllä energiaa kuluu ja laihtuu luonnostaan. Minun kissani ei mihinkään karkaa, kun ensin olet sen lähellä ja sitten kun se on oppinut olemaan yksin, tulee itsestään kotiin. Minulla oli aikoinaan kissa, joka oli 70 cm pitkä ja painoi yli 10kg, eikä mitään ongelmaa terveyden suhteen ollut. Ei ole olemassa sellaista pilleriä, jonka suuhun pistämisellä putoaa monta kiloa painoa.
- epätoivoinen.
Ei laihdu minunkaan kissa. On kokeiltu vaikka mitä ylipainoisille tarkoitettuja pöperöitä (eläinlääkäriasemalta), päivän ruoka-annokset mittaan aina ja kissalla on ruoka-ajat, pidän kirjaa painosta ja ruuasta, olen pienentänyt ruoka-annosta kun muutosta ei tapahdu, olen heitellyt palloa useita kertoja päivässä kissalle että se saisi liikuntaa. Mutta paino ei muutu yhtään. Maha vain kasvaa entisestään. Ruoka-annos on jo niin pieni ettei siitä kärsi enää yhtään nappulaa vähentää.
Kilo pitäisi pudottaa (nyt 5kg), se kilo olisi pitänyt pudottaa jo kauan sitten eikä ole mitään edistystä ollut. Alkaa jo itsellä epätoivo iskeä kun ei mitään tapahdu ja aika vain kuluu ja kissaraukka on niin lihava. Olisiko se raakaruokavalio sitten kokeilemisen arvoinen juttu? Mutta miten minä muka osaan oikean verran kaikkia ruoka-aineita kissalle antaa ja varmistaa että se saa tarvittavat vitamiinit yms? Vai mitä kummaa minun on tarkoitus oikein tehdä - on..
epätoivoinen. kirjoitti:
Ei laihdu minunkaan kissa. On kokeiltu vaikka mitä ylipainoisille tarkoitettuja pöperöitä (eläinlääkäriasemalta), päivän ruoka-annokset mittaan aina ja kissalla on ruoka-ajat, pidän kirjaa painosta ja ruuasta, olen pienentänyt ruoka-annosta kun muutosta ei tapahdu, olen heitellyt palloa useita kertoja päivässä kissalle että se saisi liikuntaa. Mutta paino ei muutu yhtään. Maha vain kasvaa entisestään. Ruoka-annos on jo niin pieni ettei siitä kärsi enää yhtään nappulaa vähentää.
Kilo pitäisi pudottaa (nyt 5kg), se kilo olisi pitänyt pudottaa jo kauan sitten eikä ole mitään edistystä ollut. Alkaa jo itsellä epätoivo iskeä kun ei mitään tapahdu ja aika vain kuluu ja kissaraukka on niin lihava. Olisiko se raakaruokavalio sitten kokeilemisen arvoinen juttu? Mutta miten minä muka osaan oikean verran kaikkia ruoka-aineita kissalle antaa ja varmistaa että se saa tarvittavat vitamiinit yms? Vai mitä kummaa minun on tarkoitus oikein tehdäkokeilemisen arvoinen, koska mikään muukaan ei ole auttanut. Onhan se muutoinkin luonnollisempi ruokavalio kissalle.
Barffaus vaatii jonkin verran tietoa. Kannattaa opiskella asiasta, niin se alkaa pikkuhiljaa selkiytymään. Eikä se kissa hetkessä kuole vaikkei kaikki vitamiini- ja kalkkilisät kohdallaan olisikaan.
Pirskatti kuuluu aloittelijoiden ruokavalioon, se sisältää vitamiinien lisäksi tärkeää kalkkia. Myös biorionia ja rasvahappoja on hyvä antaa vaikka kuureina. Apteekista löytyy. - akanaC
on.. kirjoitti:
kokeilemisen arvoinen, koska mikään muukaan ei ole auttanut. Onhan se muutoinkin luonnollisempi ruokavalio kissalle.
Barffaus vaatii jonkin verran tietoa. Kannattaa opiskella asiasta, niin se alkaa pikkuhiljaa selkiytymään. Eikä se kissa hetkessä kuole vaikkei kaikki vitamiini- ja kalkkilisät kohdallaan olisikaan.
Pirskatti kuuluu aloittelijoiden ruokavalioon, se sisältää vitamiinien lisäksi tärkeää kalkkia. Myös biorionia ja rasvahappoja on hyvä antaa vaikka kuureina. Apteekista löytyy.Eläinkaupoistakin laservaloja saa...Varmaan hivenen kalliimpia? :D
Ja kokeilkaa syöttää laadukasta light ruokaa?Niinkuin eläinkaupasta ostettua. Joka päivä vaikka tunti tai pari leikkimistä.
- jkl
Raaka liha kuuri olis paras mutta siinä täytyy tietenkin tietää mitä tekee koska puutoksia voi tulla helposti...mutta ihan vähentämällä kissan normaaliruokaa esimerkiksi aluksi 2 annoksesta yhteen,yms...kestää kauan mutta toimii...niissä laihdutuspöperöissä on usein liikaa kuituja jotka varastoituu kissaan kun se ei osaa niitä käsitellä kun on 100% lihansyöjä...eli käykin päinvastoin...syötin monta vuotta mun liikalihaville kateille light-ruokaa,ei tuloksia...sitten meille tuli rotukissa ja hänen kasvattajansa neuvoi näin...saattaa mennä jopa vuosi että tuloksia näkyy mutta toimii...eli ei kuin annoksia vähentelemään...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 793214
- 492410
- 322137
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812122- 1371889
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313311822- 311755
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne101599Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51350Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61274