Kalevala koru - sarjan nimi?

shaidihs

Tietääkö kukaan nimeä Kalevalan korulle nro 89? Kyseessä on pronssinen rannekoru jossa kolme kahdeksikon mallista pientä korua kiinni soljessa.

Sen verran tiedän, että korua valmistettiin sekä pronssisena että hopeisena, ja samaan sarjaan kuului ainakin korvakorut.

Korun korkeus on n. 5 senttiä ja sitä valmistettiin halkasijoilla 60-66 mm.

Kiitokset kovasti jos joku osaa auttaa hukassa olevaa!

5

1598

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nuuhkamuikku

korvikset jotka muistuttaa 'kahdeksikkoa'. Sellainen kaksois-spiraali. Muistaakseni malli on 'merjalainen' tms.

• nuuhkamuikku

mutta tässä linkissä
        http://www.turunsanomat.fi/ulkomaat/?ts=1,3:1003:0:0,4:3:0:1:2001-08-04,104:3:78018,1:0:0:0:0:0:

kuva merjalaisesta hevosaiheisesta korusta, hevosen selän päällä kaksois-spiraali mistä mainitsin, eli malli mistä mainitsin on 'merjalainen'. Sattuiko olemaan se mitä hait?

• shaidihs
        nuuhkamuikku kirjoitti:

mutta tässä linkissä
        http://www.turunsanomat.fi/ulkomaat/?ts=1,3:1003:0:0,4:3:0:1:2001-08-04,104:3:78018,1:0:0:0:0:0:

kuva merjalaisesta hevosaiheisesta korusta, hevosen selän päällä kaksois-spiraali mistä mainitsin, eli malli mistä mainitsin on 'merjalainen'. Sattuiko olemaan se mitä hait?

Kyllä, tuo on se kahdeksikko! Kiitokset kaikille vastanneille, alan kysellä nyt sitten tuolla merjalaisen nimellä liikkeistä ja muista mahdollisista ostopaikoista korvakoruja ja rannekorua.

Jos jollakulla sattuisi olemaan ylimääräinen rannekoru tai korvakorut, ota yhteyttä, olen erittäin halukas ostamaan sarjaan kuuluvat korut.

• _elovena_
        shaidihs kirjoitti:

Kyllä, tuo on se kahdeksikko! Kiitokset kaikille vastanneille, alan kysellä nyt sitten tuolla merjalaisen nimellä liikkeistä ja muista mahdollisista ostopaikoista korvakoruja ja rannekorua.

Jos jollakulla sattuisi olemaan ylimääräinen rannekoru tai korvakorut, ota yhteyttä, olen erittäin halukas ostamaan sarjaan kuuluvat korut.

huuto.netissä joku ainaski myy merjalaismallia. mulla itelläni on hopeinen korvakorun puolikas (kahdeksikkomallia), tai ainakin luulen sen olevan korvakoru, koska en ole missään nähnyt kahdeksikkoa riipuksena, jollaisena sen sain.. koru oli mummoni joku kuoli 90-luvun alussa, että kyselemäänkään ei pääse..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 103
      3583
    2. Putin lähti takki auki sotaan....

Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,
      Maailman menoa
      75
      3145
    3. SDP ylivoimainen ykkönen

En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.
      Maailman menoa
      83
      2588
    4. Suomalainen lähti ilman takkia sotaan

Malli oli "kajander", johon kuului pelkästään kokardi, ja sotilaan itse metsästä katkoma puukeppi ryssien huitomiseen.
      Maailman menoa
      5
      2386
    5. Polttomoottoriauto on köyhän merkki

Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.
      Maailman menoa
      215
      2239
    6. Patteriauton ovia ei saatu auki - kuljettaja koki hirvittävän kuoleman!

”Oviongelma johti kuskin kuolemaan kolarissa – tämä ratkaisu saatetaan kieltää kokonaan Sivulliset pyrkivät tempomaan a
      Maailman menoa
      30
      2131
    7. Harmittaa ettei paluuta entiseen enää ole

Paluuta entiseen ei ole koska pilasit kaiken.
      Ikävä
      95
      918
    8. Mies älä

Odota enää vaan toimi. Pieni vinkkivitonen 🫰💥
      Ikävä
      42
      909
    9. Mä tiedän

Että sä tiedät, että mä tiedän, että sä tiedät. Me molemmat tiedetään. Onko näin?
      Ikävä
      52
      806
    10. Haapaveille jotain uutta!

Huoltoasema Haapavein keskustaan tulossa. Semmoista Jeppasissa jaappasevat.
      Haapavesi
      16
      760
    Aihe