lidliläiset HUOM!

Eteneminen uralla

Heips Lidliläiset =) Millaiset etenemismahdollisuudet lidlissä on?

61

15144

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • osaamista

      löytyy, niin erittäin hyvät. Myyjästä on mahdollisuus edetä aina aluepäälliköksi asti ja ylemmäksikin, jos vaan halua riittää.

      Toisaalta taas, jos olet täysin tumpelo etkä opi asioita nopeasti niin myyjäksi jäät ja siellä pysyt.

      • riippu, jostakin

        sillä kaverini juuri lähti.. ja syy oli se että äijä oli duunia paiskomassa 4 vuotta, oli hyvä ja varavastaava .. ei koskaan kysytty vastaavaksi vaikka kaikki edellytykset oli.. ja sitä jopa vähän lupailtiin..


      • osata vaatia
        riippu, jostakin kirjoitti:

        sillä kaverini juuri lähti.. ja syy oli se että äijä oli duunia paiskomassa 4 vuotta, oli hyvä ja varavastaava .. ei koskaan kysytty vastaavaksi vaikka kaikki edellytykset oli.. ja sitä jopa vähän lupailtiin..

        Jos tietää olevansa hyvä ja vapaita paikkoja on tarjolla, niin itseään pitää tyrkyttää. Ei sitä kukaan tule tarjottimella sinulle tuomaan, jos itse et sitä pyydä. Tämä siksi, että aina löytyy niitä, jotka tuovat itsensä esille ja kyselevät sinnikkäästi mahdollisuuksistaan.

        Lidlissä, kuten varmaan monessa muussakin yrityksessä, täytyy olla valmis lähtemään työn perässä muualle. Samasta toimipisteestä harvoin vapautuu paikkaa korkeammalla taholla. Myymälässä kun ei yksinkertaisesti voi olla kolmea myymäläpäällikköä, apulaismyymäläpäällikköä jne. Yleensä ylennyksen perään joutuu siis lähtemään toiseen toimipisteeseen. Ja vapaisiin paikkoihin järjestetään myös haku, joten kaikilla, jopa sellaisella, jolla ei kokemusta kyseisestä konsernista olekaan, voi työn saada. Sitä pitää siis itse hakea ja vaatia. Kova kovaa vastaan.


      • Alkup.
        osata vaatia kirjoitti:

        Jos tietää olevansa hyvä ja vapaita paikkoja on tarjolla, niin itseään pitää tyrkyttää. Ei sitä kukaan tule tarjottimella sinulle tuomaan, jos itse et sitä pyydä. Tämä siksi, että aina löytyy niitä, jotka tuovat itsensä esille ja kyselevät sinnikkäästi mahdollisuuksistaan.

        Lidlissä, kuten varmaan monessa muussakin yrityksessä, täytyy olla valmis lähtemään työn perässä muualle. Samasta toimipisteestä harvoin vapautuu paikkaa korkeammalla taholla. Myymälässä kun ei yksinkertaisesti voi olla kolmea myymäläpäällikköä, apulaismyymäläpäällikköä jne. Yleensä ylennyksen perään joutuu siis lähtemään toiseen toimipisteeseen. Ja vapaisiin paikkoihin järjestetään myös haku, joten kaikilla, jopa sellaisella, jolla ei kokemusta kyseisestä konsernista olekaan, voi työn saada. Sitä pitää siis itse hakea ja vaatia. Kova kovaa vastaan.

        Lidl ei siis juurikaan nojaa koulutukseen, vaan enemmän käytännön taitoihin ja pärjäämiseen?


      • pitkälle niin
        Alkup. kirjoitti:

        Lidl ei siis juurikaan nojaa koulutukseen, vaan enemmän käytännön taitoihin ja pärjäämiseen?

        Lidl tosin kouluttaa oman henkilökuntansa tehtävään ja toimii muun muassa yhteistyössä Amiedun kanssa. Tämän yhteistyön avulla Lidl kouluttaa oppisopimuksella esimieheksi ja retail-merkonomiksi. Tietenkin etenemisen kannalta usein ne, joilla on kaupallisen alan koulutus ovat etusijalla paikkoja täytettäessä. Mutta jos edellytyksiä on, niin konserni kouluttaa muuten kaikkein soveliaimman henkilön tehtävään.


      • välistävetäjä
        osata vaatia kirjoitti:

        Jos tietää olevansa hyvä ja vapaita paikkoja on tarjolla, niin itseään pitää tyrkyttää. Ei sitä kukaan tule tarjottimella sinulle tuomaan, jos itse et sitä pyydä. Tämä siksi, että aina löytyy niitä, jotka tuovat itsensä esille ja kyselevät sinnikkäästi mahdollisuuksistaan.

        Lidlissä, kuten varmaan monessa muussakin yrityksessä, täytyy olla valmis lähtemään työn perässä muualle. Samasta toimipisteestä harvoin vapautuu paikkaa korkeammalla taholla. Myymälässä kun ei yksinkertaisesti voi olla kolmea myymäläpäällikköä, apulaismyymäläpäällikköä jne. Yleensä ylennyksen perään joutuu siis lähtemään toiseen toimipisteeseen. Ja vapaisiin paikkoihin järjestetään myös haku, joten kaikilla, jopa sellaisella, jolla ei kokemusta kyseisestä konsernista olekaan, voi työn saada. Sitä pitää siis itse hakea ja vaatia. Kova kovaa vastaan.

        Esiinvetäjän paikkoja avoinna.


      • Näkijä/tietäjä

        Onhan sitä työpaikkojakin ja oikeita myyjien paikkoja.

        Lidl on arvoasteikossa kaiekn alapuolella, Saiturinpörssikin alla.


      • Nopee pyrkyri

        Saan liikkua ja edetä nopeasti vastaanotosta Kassalle ja takaisin ja joka paikkaan myymälässä.
        Vaatimustaso on vähäinen. Ylenemistä on nousta ja kiipeillä hyllyille. Yleneminen on mulle helppoa olen 182 pitkä. Yleneminen tuotaa monelle vaikeuksia ja moni on pudonnukkin, tai menny jalka laatikosta läpi.
        Mulla sopii kun asaikkaita ei tarvi tyydyttää.


    • exlild

      Jos olet ollut Lidlissä vähänkin pidempään, huomaat kyllä, mitä uralla etenemiseen vaaditaan: uhraudut aina jos vain tarvista on. Katteita ei tiedä firmassa kukaan ja myymälä päällikkökin kun tilaa vain tavaraa ja tekee työvuorolistan niin homma ok. Ero muihin kaupparyhmiin on huima ja siksi henkilökunta on aikas nuorta ja kokematonta. Miksiköhän ei koulutusta arvosteta ja edetä voi aluepäälliköksi asti ihan peruskoulun pohjalta :) homma on fyysisesti vaativaa, muuten pärjää koulutettu apina.

      • nyt kun kysyn

        Haluaisin vaan vastauksen, että monessako lidlissä olet itse ollut myymäläpäällikkönä?
        Luulet siis että myymäläpäällikkö ei siellä tee muuta kuin tilaukset ja työvuorolistat..hohhoijaa, en edes viitsi alkaa kertoo sulle mitä kaikkea muuta se myymäläpäällikkö siellä tekee. En tiedä mitä meinaat tolla kokemattomalla henkilökunnalla, tiedän ainakin kolme myymälää näin äkkiseltään joissa yli puolet porukasta on olleet talossa väh. 2vuotta. Nuoria on toki paljon, ei siellä mitkään mummot jaksais kuormia paljon purkaa, eikä kassalla istua. Koulutusta arvostetaan, mutta tärkeämpänä siellä pidetään käytännön taitoa, mikä on mielestäni varteenotettava vaihtoehto moneen muuhunkin työpaikkaan. Itse en ainakaan papereilla töitäni tee, vaan ihan omin pikku kätösin.


      • on kokenut?
        nyt kun kysyn kirjoitti:

        Haluaisin vaan vastauksen, että monessako lidlissä olet itse ollut myymäläpäällikkönä?
        Luulet siis että myymäläpäällikkö ei siellä tee muuta kuin tilaukset ja työvuorolistat..hohhoijaa, en edes viitsi alkaa kertoo sulle mitä kaikkea muuta se myymäläpäällikkö siellä tekee. En tiedä mitä meinaat tolla kokemattomalla henkilökunnalla, tiedän ainakin kolme myymälää näin äkkiseltään joissa yli puolet porukasta on olleet talossa väh. 2vuotta. Nuoria on toki paljon, ei siellä mitkään mummot jaksais kuormia paljon purkaa, eikä kassalla istua. Koulutusta arvostetaan, mutta tärkeämpänä siellä pidetään käytännön taitoa, mikä on mielestäni varteenotettava vaihtoehto moneen muuhunkin työpaikkaan. Itse en ainakaan papereilla töitäni tee, vaan ihan omin pikku kätösin.

        ai jaa...

        Kyllä se kaks vuotta on työuraks tosi lyhyt.


      • kokonaisuutena
        on kokenut? kirjoitti:

        ai jaa...

        Kyllä se kaks vuotta on työuraks tosi lyhyt.

        kyllä, mutta 2 vuotta samassa kaupassa työskennellyt ei enää sen kaupan suhteen ole kovinkaan kokematon. Tai sitten saa olla erittäin tumpelo. Ei kaupassa työskentelyyn tarvita herran jestas mitään 50 vuoden työkokemusta! Myyjän hommat oppii nopeasti ja jos kaksikin vuotta kaupassa työskentelee, niin voi mielestäni kutsua itseään kyseisessä puljussa osaavaksi myyjäksi.


      • niiiiiinnnnn......
        on kokenut? kirjoitti:

        ai jaa...

        Kyllä se kaks vuotta on työuraks tosi lyhyt.

        No sanoisinko näin että ei se kauppa mikään ruutitehdas ole, ei siellä ruudintekijöitä tarvita. Kyllä normaali ihminen todellakin kahdessa vuodessa yhden talon tavoille oppii, ja kyllä se on jo silloin kokenut työntekijä. Että näin..


      • varamies(vittuiluun)
        nyt kun kysyn kirjoitti:

        Haluaisin vaan vastauksen, että monessako lidlissä olet itse ollut myymäläpäällikkönä?
        Luulet siis että myymäläpäällikkö ei siellä tee muuta kuin tilaukset ja työvuorolistat..hohhoijaa, en edes viitsi alkaa kertoo sulle mitä kaikkea muuta se myymäläpäällikkö siellä tekee. En tiedä mitä meinaat tolla kokemattomalla henkilökunnalla, tiedän ainakin kolme myymälää näin äkkiseltään joissa yli puolet porukasta on olleet talossa väh. 2vuotta. Nuoria on toki paljon, ei siellä mitkään mummot jaksais kuormia paljon purkaa, eikä kassalla istua. Koulutusta arvostetaan, mutta tärkeämpänä siellä pidetään käytännön taitoa, mikä on mielestäni varteenotettava vaihtoehto moneen muuhunkin työpaikkaan. Itse en ainakaan papereilla töitäni tee, vaan ihan omin pikku kätösin.

        No hyllyttää ne ja siivoaa. Ja kuuntelee alupäällikön vittuilua, se tulee luontailisänä.
        Lisäksi asiakkaita on kusetettava mahdolliseesa ja mahdottomissa tilanteissa.


    • kysyisin

      Mitkä tavarat lidliin pitää tilata ja mitkä tulee automaattisesti myynnin mukaan? Onko tilauksissa tiukat aikarajat, mihin mennessä tilaus pitää tehdä? Eli tuleeko niiden kanssa hyvinkin kiire?
      Ja onko myymäläpäälliköllä 124 eri asiaa mitä täytyy saman päivän aikana hoitaa ja useimmiten pitää jäädä ylitöihin?

      • eliza88

        Olin viime kevään ja kesän töissä Lidlissä. Kun myymäläpäällikön touhua katoin niin joka päivä hän oli pidempään töissä mitä listassa sanottiin .. saattoi tulla töihin seitsemään ja lähteä töistä viiden-kuuden aikaan..

        Lidl on ollut paras työpaikkani. Aluksi työ oli puuduttavaa ja fyysisesti raskasta, kun ekat päivät vaan juoksin pumppukärryjen kanssa ympäri myymälää ja yritin purkaa tavarat niin nopeasti kuin mahdollista kun aina kytättiin.. Sitten alkoi helpottaa, kun työtehtävistä tuli monipuolisemmat. sai olla kassalla ja pullohuoneessa jne.
        Lidl puoli nuorena ihmisenä on suht samanikäiset työkaverit, joista tuli osasta myös vapaa-ajan kavereita.

        Toisaalta välillä v*tutti, että kiireisinä päivinä oli 2 myymäläpäällikkö töissä. sillä miten keritään purkaan tavarat, kun on jo kaksi kassaa avoinna ja siitä tuli meille paskaa niskaan. ei niin kovin reilua. mutta työn puolesta viihdyin siellä.

        Lidl olisi ollut työpaikkana lähes "täydellinen" ilman muutamaa ihmistä, jotka olivat myymälässä töissä..


      • alkup.
        eliza88 kirjoitti:

        Olin viime kevään ja kesän töissä Lidlissä. Kun myymäläpäällikön touhua katoin niin joka päivä hän oli pidempään töissä mitä listassa sanottiin .. saattoi tulla töihin seitsemään ja lähteä töistä viiden-kuuden aikaan..

        Lidl on ollut paras työpaikkani. Aluksi työ oli puuduttavaa ja fyysisesti raskasta, kun ekat päivät vaan juoksin pumppukärryjen kanssa ympäri myymälää ja yritin purkaa tavarat niin nopeasti kuin mahdollista kun aina kytättiin.. Sitten alkoi helpottaa, kun työtehtävistä tuli monipuolisemmat. sai olla kassalla ja pullohuoneessa jne.
        Lidl puoli nuorena ihmisenä on suht samanikäiset työkaverit, joista tuli osasta myös vapaa-ajan kavereita.

        Toisaalta välillä v*tutti, että kiireisinä päivinä oli 2 myymäläpäällikkö töissä. sillä miten keritään purkaan tavarat, kun on jo kaksi kassaa avoinna ja siitä tuli meille paskaa niskaan. ei niin kovin reilua. mutta työn puolesta viihdyin siellä.

        Lidl olisi ollut työpaikkana lähes "täydellinen" ilman muutamaa ihmistä, jotka olivat myymälässä töissä..

        "homma on fyysisesti raskasta,muuten siellävpärjää koulutettu apina."
        no shit sherlock, vähänkin isommassa
        putiikissa hommat tuppaa olemaan fyysisesti raskasta=)

        Pointtini oli se, että jos vastuuta lidlissä haluaa niin sitä myös saa?

        Mitä niiden vuoropäälliköiden hommaan kuuluu?


      • näin_ _
        alkup. kirjoitti:

        "homma on fyysisesti raskasta,muuten siellävpärjää koulutettu apina."
        no shit sherlock, vähänkin isommassa
        putiikissa hommat tuppaa olemaan fyysisesti raskasta=)

        Pointtini oli se, että jos vastuuta lidlissä haluaa niin sitä myös saa?

        Mitä niiden vuoropäälliköiden hommaan kuuluu?

        Vastuuta saa, jos sitä on valmis ottamaan. Vuorovastaavan hommiin kuuluu mm. kassakaapin lasku ja muut raha-asioihin liittyvät jutut, hinnan alennukset/palautukset, tuotteiden laskeminen ja tilauskirjaan merkkaaminen, postin lähettäminen, ovien lukitseminen ja hälyttimien päälle laitto jne.jne. Siis hommaa on päivästä riippuen hyvinkin paljon ja listaa voisi varmaan jatkaa loputtomiin. Pääosin vuorovastaava on kuitenkin vastuussa myymälästä, tuotteista ja työntekijöistä työvuoronsa ajan.


      • ihan ite
        näin_ _ kirjoitti:

        Vastuuta saa, jos sitä on valmis ottamaan. Vuorovastaavan hommiin kuuluu mm. kassakaapin lasku ja muut raha-asioihin liittyvät jutut, hinnan alennukset/palautukset, tuotteiden laskeminen ja tilauskirjaan merkkaaminen, postin lähettäminen, ovien lukitseminen ja hälyttimien päälle laitto jne.jne. Siis hommaa on päivästä riippuen hyvinkin paljon ja listaa voisi varmaan jatkaa loputtomiin. Pääosin vuorovastaava on kuitenkin vastuussa myymälästä, tuotteista ja työntekijöistä työvuoronsa ajan.

        Vastuuta mistä? Lasten touhua laskea kassakaappia koko ajan ja ap laskee sen vielä, kun ei voi työntekijöihin luottaa. Vastuuta myymälästä, onneksi on sitten ilta ja aamu tarkastuksia- kassit auki ulko-ovella ja takaisin myymälään kyyläämään. Työntekijät on ahkeria ja tosi tehopakkauksia, mutta onhan tuo apinan hommaa ihan oikeasti. Jos haluatte EDETÄ urallanne pitäkää tätä puljua välilaskupaikkana. Esim S-ryhmässä myymäläpäällikkö tietää enemmän asioista kuin lidlissä koko pomojoukko. Ja ap käy 2 vuodessa, koska työntekijöihin luotetaan, eikä ole kassitarkastuksia pidetty.


      • konseptista kiinni
        alkup. kirjoitti:

        "homma on fyysisesti raskasta,muuten siellävpärjää koulutettu apina."
        no shit sherlock, vähänkin isommassa
        putiikissa hommat tuppaa olemaan fyysisesti raskasta=)

        Pointtini oli se, että jos vastuuta lidlissä haluaa niin sitä myös saa?

        Mitä niiden vuoropäälliköiden hommaan kuuluu?

        Sherlock, nostapa tavarat yksitellen hyllyyn a 1,5 kiloa tai pahvilaatikoittain a 15 kiloa. Sitten vähän ajan päästä alkaa se saatanan pahvittaminen. Kukaan ei tiedä onko se oikeesti nopeampaa puljata essuntassun niitten laatikoitten kanssa vai laittaa tavarat kunnolla esille.


      • hyvä ihme
        ihan ite kirjoitti:

        Vastuuta mistä? Lasten touhua laskea kassakaappia koko ajan ja ap laskee sen vielä, kun ei voi työntekijöihin luottaa. Vastuuta myymälästä, onneksi on sitten ilta ja aamu tarkastuksia- kassit auki ulko-ovella ja takaisin myymälään kyyläämään. Työntekijät on ahkeria ja tosi tehopakkauksia, mutta onhan tuo apinan hommaa ihan oikeasti. Jos haluatte EDETÄ urallanne pitäkää tätä puljua välilaskupaikkana. Esim S-ryhmässä myymäläpäällikkö tietää enemmän asioista kuin lidlissä koko pomojoukko. Ja ap käy 2 vuodessa, koska työntekijöihin luotetaan, eikä ole kassitarkastuksia pidetty.

        Ap ei todellakaan laske kaappia enää uudestaan. Harvemmin ovat edes paikalla ilta-aikaan. Aina välillä käyvät päivisin tarkistamassa paikkoja ja katsomassa, miten menee. Ja auttavat myöskin itse myymälän hommissa, kuten pahvittamisessa jos on kiirettä.

        Itse olen kohta 2 vuotta ollut kyseisellä konsernilla töissä, enkä ole kertaakaan joutunut minkäänasteiseen kassitarkastukseen. Toki tästä varoitettiin jo työhaastattelussa, mutta se on arkipäivää lähes jokaisessa päivittäistavarakaupassa. Myös S-ryhmällä. Eli ei todellakaan ole mitenkään joka päiväistä touhua. En ole edes konkreettisesti koskaan tavannut yhtäkään työntekijää, joka olisi kassitarkastukseen joutunut.

        Ja mitä tulee sitten pomojen tietopuoleen, niin haista huilu! Kyllä myymäläpäälliköllä on oltava kokemusta ja tietoa asioiden pyörittämisestä. Jos siellä täysin pätemätöntä porukkaa olisi töissä, niin miten hemmetissä luulet ketjun levinneen koko Euroopan kattavaksi yhdeksi kilpailukykyisimmistä päivittäistavarakaupoista?

        Aivan turha siis lähteä tuolle linjalle. Kaikissa työpaikoissa on omat kommervenkkinsä ja heikot puolensa.


      • heil hitler
        hyvä ihme kirjoitti:

        Ap ei todellakaan laske kaappia enää uudestaan. Harvemmin ovat edes paikalla ilta-aikaan. Aina välillä käyvät päivisin tarkistamassa paikkoja ja katsomassa, miten menee. Ja auttavat myöskin itse myymälän hommissa, kuten pahvittamisessa jos on kiirettä.

        Itse olen kohta 2 vuotta ollut kyseisellä konsernilla töissä, enkä ole kertaakaan joutunut minkäänasteiseen kassitarkastukseen. Toki tästä varoitettiin jo työhaastattelussa, mutta se on arkipäivää lähes jokaisessa päivittäistavarakaupassa. Myös S-ryhmällä. Eli ei todellakaan ole mitenkään joka päiväistä touhua. En ole edes konkreettisesti koskaan tavannut yhtäkään työntekijää, joka olisi kassitarkastukseen joutunut.

        Ja mitä tulee sitten pomojen tietopuoleen, niin haista huilu! Kyllä myymäläpäälliköllä on oltava kokemusta ja tietoa asioiden pyörittämisestä. Jos siellä täysin pätemätöntä porukkaa olisi töissä, niin miten hemmetissä luulet ketjun levinneen koko Euroopan kattavaksi yhdeksi kilpailukykyisimmistä päivittäistavarakaupoista?

        Aivan turha siis lähteä tuolle linjalle. Kaikissa työpaikoissa on omat kommervenkkinsä ja heikot puolensa.

        he hee uuniin, duniin, uuniin, duuniin


      • vastailla sulle

        "Mitkä tavarat lidliin pitää tilata ja mitkä tulee automaattisesti myynnin mukaan?"
        Tähän en voi vastata, en tiedä kuuluuko vaitiolovelvollisuuden piiriin, mutta enpä sitä lähtis muutenkaan tässä selittämään.

        "Onko tilauksissa tiukat aikarajat, mihin mennessä tilaus pitää tehdä? Eli tuleeko niiden kanssa hyvinkin kiire?"
        Kuten muissakin kaupoissa, myöskään lidlissä ei ole takahuoneessa teleporttia jonka kautta tavarat saadaan kauppaan, vaan ne tulee ulkopuolisilta toimittajilta, joilla on omat aikataulunsa. Eli tavarat tulee tilata tiettyihin kellonaikoihin mennessä, alussa voi tulla kiire, mutta kun systeemin hiffaa, ei ole ongelmaa.

        "Ja onko myymäläpäälliköllä 124 eri asiaa mitä täytyy saman päivän aikana hoitaa ja useimmiten pitää jäädä ylitöihin?"
        Kyllä ja kyllä. Myymäläpäällikköhän on koko kaupan pomo, ja hän siis on vastuussa kaupasta. Siihen hommaan tarvitaan joustoa ja pitkää pinnaa. Se joka siihen hommaan lähtee, varmasti tietää mihin on lähtenyt, ja on varmaan asiansa sisäistänyt. Joka päivä on eri asioita jotka täytyy hoitaa ja ylitöitä täytyy olla valmis tekemään, se kauppa kun ei todellakaan pyöri ilman sitä myymäläpäällikköä. Homma riippuu paljon myös apulaismyymäläpäälliköstä ja vuorovastaavista, jos kaikki hoitaa hommansa, ei myymäläpäällikönkään päivät veny ihan mahottomiksi.


    • mukavaa hommaa

      Ja haluaisivat minun tekevän vastaavan hommia. Itseäni ei vaan kiinnosta ja pysyttelen myyjänä... :D

      • àlkup.

        Kauanko ootte olleet myyjänä että ootte päässeet tekemään mp:n sijaisen hommia?

        Onko kukaan edennyt suoraan esim. myyjästä apulaismyymäläpäälliköksi?
        Mitäs siihen hommaan tarvitaan?
        Ap:n perseennuolemista?


      • vuorovastaavaksi
        àlkup. kirjoitti:

        Kauanko ootte olleet myyjänä että ootte päässeet tekemään mp:n sijaisen hommia?

        Onko kukaan edennyt suoraan esim. myyjästä apulaismyymäläpäälliköksi?
        Mitäs siihen hommaan tarvitaan?
        Ap:n perseennuolemista?

        pääsy vei puoli vuotta.

        Siis no tuota juu. Myyjästähän apulaismyymäläpäälliköksi edetään, mutta siinä välissä saadaan vuorovastaavan pätevyys. Vuorovastaava on siis myös myyjä, mutta ajoittain toimii myymäläpäällikön sijaisena. Virallinen nimike siis ei ole vuorovastaava vaan myyjä. Apulaismyymäläpäälliköksi eteneminen vaatii vain sitä, että teet työsi hyvin ja olet aidosti kiinnostunut yrityksestä ja sen toiminnoista. Aluepäällikön perseennuolemisella ei sinänsä pitkälle pääse, sillä mielipiteitä kysellään muun muassa myymäläpäälliköltä ja oma panos vaikuttaa eniten. Aluepäällikkö ei myöskään ole se, jolta ylennykset tulevat. Hän on vain välikäsi.


      • onhan tuo
        vuorovastaavaksi kirjoitti:

        pääsy vei puoli vuotta.

        Siis no tuota juu. Myyjästähän apulaismyymäläpäälliköksi edetään, mutta siinä välissä saadaan vuorovastaavan pätevyys. Vuorovastaava on siis myös myyjä, mutta ajoittain toimii myymäläpäällikön sijaisena. Virallinen nimike siis ei ole vuorovastaava vaan myyjä. Apulaismyymäläpäälliköksi eteneminen vaatii vain sitä, että teet työsi hyvin ja olet aidosti kiinnostunut yrityksestä ja sen toiminnoista. Aluepäällikön perseennuolemisella ei sinänsä pitkälle pääse, sillä mielipiteitä kysellään muun muassa myymäläpäälliköltä ja oma panos vaikuttaa eniten. Aluepäällikkö ei myöskään ole se, jolta ylennykset tulevat. Hän on vain välikäsi.

        Olen töissä lidlin jakelukeskuksessa ja eipä mulla kyllä mitään haukkumista ole. Myyjän hommasta ei ole lidlissä kokemusta. Lidl maksaa yli tessin määrämää palkkaa, kun ottaa huomioon lidl lisän. Enkä kyllä tiedä ketään joka olisi päässyt myymäläpäälliköksi suoraan, pari kertaa on ollut sisäinen haku ilmoitustaululla, merkonomin tutkinto olisi hyvä olla ja kyllä siinä vaaditaan englannin ja mielellään saksankielentaitoa. Kyllä joo, lidlillä esimiehet tekevät pitkää päivää, mutta lidl maksaa tunnetusti esimiehille huomattavasti parempaa palkkaa kuin muut ketjut. Joku 10-12tuntia ihan normipäivä esimiestasolla. Palkka on tullut aina ajallaan, niinkuin pitääkin ja jos joltakulta on joskus joku viikonloppulisä jäänyt saamatta, se korvataan seuraavaan palkkaan enempää kyselemättä. Lidlillähän oli tuossa jokinaika menossa myymälävastaavien vaihtokamppania, eli hurjimpia pomoja vaihdettiin pois, silläkin sektorilla rauhoittunut. Janakkalan jakelukeskuksen logistiikkapäällikkö on ainakin aivan helvetin asiallinen jätkä, tuntee useamman nimeltä ja tervehtii aina ja on muutenkin kohtelias, hoitaa homman jonka on luvannut. Samaa ei voi sanoa kyseisen alueen aluepäälliköstä, olen tosin hänenkin kanssa tullut toimeen sillon kun oli osastopäällikkö ja esimieheni. Nyt keräilyssä on mielästäni mukavan rento osastopäällikkö. Mutta eipä noiden kanssaan joudu tekemisiin jos ei halua, melko tiivisti siellä kopissaan istuvat.

        Lidlissä ei seisoskella sillon kun siellä ollaan töissä, tokihan siellä porukka juttelee aivan normaalisti työn ohessa. Lidl on muutenkin muokannut konseptiaan suomen osalta melkoisen paljon. Lidlissä on nousumahdollisuudet, jokainen esimies jonka tiedän on noussut jossakin vaiheessa uraansa kuuden vuoden aikana. Se tosin vaatii pidempiä päiviä kuin perusduunari, itse en halua viettää puolta vuorokautta töissä. Palkka pyörii siinä 1300-1400e välissä siis puhtaansa käteen keräilijät, ja trukeilla on kaiketi hieman parempi tuntipalkka työn vaastuullisuuden vuoksi... Tosin tuskin trukiksi ihan heti pääseekään, tietääksei lähes kaikki trukit on valittu talon sisältä ja pääsääntöisesti juuri keräilyn puolelta josta kaikki melko varmasti varastohommansa aloittavat.


      • luolaton aarre
        onhan tuo kirjoitti:

        Olen töissä lidlin jakelukeskuksessa ja eipä mulla kyllä mitään haukkumista ole. Myyjän hommasta ei ole lidlissä kokemusta. Lidl maksaa yli tessin määrämää palkkaa, kun ottaa huomioon lidl lisän. Enkä kyllä tiedä ketään joka olisi päässyt myymäläpäälliköksi suoraan, pari kertaa on ollut sisäinen haku ilmoitustaululla, merkonomin tutkinto olisi hyvä olla ja kyllä siinä vaaditaan englannin ja mielellään saksankielentaitoa. Kyllä joo, lidlillä esimiehet tekevät pitkää päivää, mutta lidl maksaa tunnetusti esimiehille huomattavasti parempaa palkkaa kuin muut ketjut. Joku 10-12tuntia ihan normipäivä esimiestasolla. Palkka on tullut aina ajallaan, niinkuin pitääkin ja jos joltakulta on joskus joku viikonloppulisä jäänyt saamatta, se korvataan seuraavaan palkkaan enempää kyselemättä. Lidlillähän oli tuossa jokinaika menossa myymälävastaavien vaihtokamppania, eli hurjimpia pomoja vaihdettiin pois, silläkin sektorilla rauhoittunut. Janakkalan jakelukeskuksen logistiikkapäällikkö on ainakin aivan helvetin asiallinen jätkä, tuntee useamman nimeltä ja tervehtii aina ja on muutenkin kohtelias, hoitaa homman jonka on luvannut. Samaa ei voi sanoa kyseisen alueen aluepäälliköstä, olen tosin hänenkin kanssa tullut toimeen sillon kun oli osastopäällikkö ja esimieheni. Nyt keräilyssä on mielästäni mukavan rento osastopäällikkö. Mutta eipä noiden kanssaan joudu tekemisiin jos ei halua, melko tiivisti siellä kopissaan istuvat.

        Lidlissä ei seisoskella sillon kun siellä ollaan töissä, tokihan siellä porukka juttelee aivan normaalisti työn ohessa. Lidl on muutenkin muokannut konseptiaan suomen osalta melkoisen paljon. Lidlissä on nousumahdollisuudet, jokainen esimies jonka tiedän on noussut jossakin vaiheessa uraansa kuuden vuoden aikana. Se tosin vaatii pidempiä päiviä kuin perusduunari, itse en halua viettää puolta vuorokautta töissä. Palkka pyörii siinä 1300-1400e välissä siis puhtaansa käteen keräilijät, ja trukeilla on kaiketi hieman parempi tuntipalkka työn vaastuullisuuden vuoksi... Tosin tuskin trukiksi ihan heti pääseekään, tietääksei lähes kaikki trukit on valittu talon sisältä ja pääsääntöisesti juuri keräilyn puolelta josta kaikki melko varmasti varastohommansa aloittavat.

        on mahtava takin kääntäjä ja loistava delekoimaan hommat muille, mitä ei itse osaa tehdä, vaikka hänen pitäisi päällikkönä osata viimeisenä tehdä hänelle kuuluvat työt. Kun delegoitu homma ei suju putkeen, logistiikkapäällikkö ei OTA mitään vastuuta asiasta vaan kääntää sen täysin toisen henkilön piikkiin. Ko. päällikkö ei ota mitään vastuuta mistään loppu pelissä vaikka on ns. koko varaston päällikkö.
        Auta armias, jos jotain kehitysehdotuksia löytyy muilta kuin ko. logistiikkapäälliköltä, niin mikään ei mene läpi, koska ei ole kyseisen henkilön itse keksimä ehdotus. Lidlissä on kaikki hyvin ohjeistettua sääntöjen mukaan. Kaikki asiat hoidetaan protokollan mukaan. esim. keräilijä ei voi mennä suoraan osastopäällikön puheille vaan hänen täytyy keskustella asiasta lähimmän esimiehen kanssa, joka on ryhmäpäällikkö (usemmat täysin kusella täytettyjä, kun ollaan päästy varastotyöntekijästä isommalle jakkaralle). Muuten näillä esimiehillä jakelukeskuksessa ei ole mitään osaamista henkilöstöasioista ja mihinkään asiaan ei saa suoraan vastausta. Esim. eräs ryhmäpäällikkö saa palkkaa siitä, että on fyysisesti läsnä tekemättä yhtään mitään työhön liittyvää.
        Eli kyllä Lidlssä palkkaa saa tekemättä yhtään mitään ja edes sen pitempää päivää, kuin normi työpäivä on. Tämäkin kertoo juuri siitä tasa-arvosta, mitä talossa toitotetaan joka välissä ja henkilöstöpolitiikasta mitä talossa harjotetaan.
        Mutta sehän ryhmäpäällikkö onkin logistiikkapäällikön suojelussa ja taitaa olla niitä parempia kavereita työn ulkopuolella.

        Työhaastattelussa joutuu täyttämään lomakkeen, jossa kysellään ulosottotiedoista myöten. Samoten haastattelussa kysytään, onko sinulla tuttuja/sukulaisia töissä Lidlssä. Protokollan mukaan esimiehen alaisena ei saa olla sukulainen. Näitä protokolla sääntöjä löytyy joka lähtöön. Varastossa osastopäälliköt jakavat varoituksia mitä pienemmistä asioista logistiikkapäällikön painostuksen myötä. Jokainen osasto mitataan tehokkuusluvuin ja yleensä nämä vaatimukset ovat liian korkealle asetettuja logistiikkapäällikön toimesta, joka ei tajua edes perusasioita varastotoiminnoista. Esimiehet tekevät jakelukeskuksessa pitempää päivää paitsi yksi luuseri, joka on se suosikki. Työntekijöitä ei arvosteta mitään lailla jakelukeskusessa ja koskaan mistään asiasta ei tule kiitosta. Kaikki paska kyllä muistetaan mainita.


      • Miss Peggy
        luolaton aarre kirjoitti:

        on mahtava takin kääntäjä ja loistava delekoimaan hommat muille, mitä ei itse osaa tehdä, vaikka hänen pitäisi päällikkönä osata viimeisenä tehdä hänelle kuuluvat työt. Kun delegoitu homma ei suju putkeen, logistiikkapäällikkö ei OTA mitään vastuuta asiasta vaan kääntää sen täysin toisen henkilön piikkiin. Ko. päällikkö ei ota mitään vastuuta mistään loppu pelissä vaikka on ns. koko varaston päällikkö.
        Auta armias, jos jotain kehitysehdotuksia löytyy muilta kuin ko. logistiikkapäälliköltä, niin mikään ei mene läpi, koska ei ole kyseisen henkilön itse keksimä ehdotus. Lidlissä on kaikki hyvin ohjeistettua sääntöjen mukaan. Kaikki asiat hoidetaan protokollan mukaan. esim. keräilijä ei voi mennä suoraan osastopäällikön puheille vaan hänen täytyy keskustella asiasta lähimmän esimiehen kanssa, joka on ryhmäpäällikkö (usemmat täysin kusella täytettyjä, kun ollaan päästy varastotyöntekijästä isommalle jakkaralle). Muuten näillä esimiehillä jakelukeskuksessa ei ole mitään osaamista henkilöstöasioista ja mihinkään asiaan ei saa suoraan vastausta. Esim. eräs ryhmäpäällikkö saa palkkaa siitä, että on fyysisesti läsnä tekemättä yhtään mitään työhön liittyvää.
        Eli kyllä Lidlssä palkkaa saa tekemättä yhtään mitään ja edes sen pitempää päivää, kuin normi työpäivä on. Tämäkin kertoo juuri siitä tasa-arvosta, mitä talossa toitotetaan joka välissä ja henkilöstöpolitiikasta mitä talossa harjotetaan.
        Mutta sehän ryhmäpäällikkö onkin logistiikkapäällikön suojelussa ja taitaa olla niitä parempia kavereita työn ulkopuolella.

        Työhaastattelussa joutuu täyttämään lomakkeen, jossa kysellään ulosottotiedoista myöten. Samoten haastattelussa kysytään, onko sinulla tuttuja/sukulaisia töissä Lidlssä. Protokollan mukaan esimiehen alaisena ei saa olla sukulainen. Näitä protokolla sääntöjä löytyy joka lähtöön. Varastossa osastopäälliköt jakavat varoituksia mitä pienemmistä asioista logistiikkapäällikön painostuksen myötä. Jokainen osasto mitataan tehokkuusluvuin ja yleensä nämä vaatimukset ovat liian korkealle asetettuja logistiikkapäällikön toimesta, joka ei tajua edes perusasioita varastotoiminnoista. Esimiehet tekevät jakelukeskuksessa pitempää päivää paitsi yksi luuseri, joka on se suosikki. Työntekijöitä ei arvosteta mitään lailla jakelukeskusessa ja koskaan mistään asiasta ei tule kiitosta. Kaikki paska kyllä muistetaan mainita.

        Aivan, sitähän se on kun on liian kovat luulot itsestään päälliköillä. Kumarrellaan ylöspäin ja samalla näytetään takamusta alamaisilleen. Mitään innovaatisuutta ja sellaista uusien asioiden tulemista nopeasti ei ole kun tuntuu kestävän kuukausia ja kuukaisia huomata että tässä ja tuossa asiassa olisi korjattavaa. Ihan perusasiat opettelussa mitä esim. työntekijällä on oikeuksia ja auta armias jos kehtaat valittaa että "TÄMÄ juttu ja asia" on näin että oltava se työväline ja sun muut jutut niin aletaan vihjailla pitäisikö laittaa sinut keräilyyn tai... Tai sitten vihjaillaan että meillä 3. palkkaluokka että muistas mistä hyvästä palkkaa saat yms. ihme takaisin päin kuittailua vaikka työntekijä olisi väärässä.

        Liikaa totuttu että nuoria suht kokemattomiakin perusduunarit jotka eivät ole saaneet työkomeusta ja eivät osaa vaatia heille kuuluvia juttuja työssä. No sentäs turvakengät on kun ne on pakolliset töissä.. Sopivasti ohjailtava ja päällikön puheisiin ja mielipiteisiin uskova tapaus menestyy kun ei osoita mitenkään että saattaa ollakin MR Big väärässäkin tai kehtaa kyseenalaistaa missään vaiheessa tai arvaa antaa rakentavaa kommenttia.

        Tietynlainen keskeneräisyys sekä tietämättömyys paistaa edelleen, tavallinen työntekijä todellakin on oman onnensa nojassa jos nostettaisiinkin keski-ikää useampi vuosi niin olisi päälliöt kovilla kun olisikin tietoa porukalla miten oikeasti hoitaa jutut mm. vähäinen työväen parissa tapahtuva kysely mites sulla menee.. tyyliin Nyt vaan tuijotetaan lasikopissa ja halutaan pitää nipottaja log.pomo tyytyväisenä että on ne keräilyn luvut tuhat ja sata ainakin per keräilijä.

        Vertaa vaikka Inexin tai Tukon sivujen tekstejä missä tyytyväiset työntekijät kertoo miten kivaa töissä olla, mitähän täältä saataisiin mairittelevia kommentteja aikaan? Onneksi tuo työpaikka on mennyttä elämää ja uudessa asuinpaikassa ei senkään vertaa vaivaa.


      • Miss Peggy
        Miss Peggy kirjoitti:

        Aivan, sitähän se on kun on liian kovat luulot itsestään päälliköillä. Kumarrellaan ylöspäin ja samalla näytetään takamusta alamaisilleen. Mitään innovaatisuutta ja sellaista uusien asioiden tulemista nopeasti ei ole kun tuntuu kestävän kuukausia ja kuukaisia huomata että tässä ja tuossa asiassa olisi korjattavaa. Ihan perusasiat opettelussa mitä esim. työntekijällä on oikeuksia ja auta armias jos kehtaat valittaa että "TÄMÄ juttu ja asia" on näin että oltava se työväline ja sun muut jutut niin aletaan vihjailla pitäisikö laittaa sinut keräilyyn tai... Tai sitten vihjaillaan että meillä 3. palkkaluokka että muistas mistä hyvästä palkkaa saat yms. ihme takaisin päin kuittailua vaikka työntekijä olisi väärässä.

        Liikaa totuttu että nuoria suht kokemattomiakin perusduunarit jotka eivät ole saaneet työkomeusta ja eivät osaa vaatia heille kuuluvia juttuja työssä. No sentäs turvakengät on kun ne on pakolliset töissä.. Sopivasti ohjailtava ja päällikön puheisiin ja mielipiteisiin uskova tapaus menestyy kun ei osoita mitenkään että saattaa ollakin MR Big väärässäkin tai kehtaa kyseenalaistaa missään vaiheessa tai arvaa antaa rakentavaa kommenttia.

        Tietynlainen keskeneräisyys sekä tietämättömyys paistaa edelleen, tavallinen työntekijä todellakin on oman onnensa nojassa jos nostettaisiinkin keski-ikää useampi vuosi niin olisi päälliöt kovilla kun olisikin tietoa porukalla miten oikeasti hoitaa jutut mm. vähäinen työväen parissa tapahtuva kysely mites sulla menee.. tyyliin Nyt vaan tuijotetaan lasikopissa ja halutaan pitää nipottaja log.pomo tyytyväisenä että on ne keräilyn luvut tuhat ja sata ainakin per keräilijä.

        Vertaa vaikka Inexin tai Tukon sivujen tekstejä missä tyytyväiset työntekijät kertoo miten kivaa töissä olla, mitähän täältä saataisiin mairittelevia kommentteja aikaan? Onneksi tuo työpaikka on mennyttä elämää ja uudessa asuinpaikassa ei senkään vertaa vaivaa.

        Niin näppärä neiti ei korjannut viestiä eli tuossa kun viittasin työntekijn puolelta vihjailuihin niin jos työntekijä ei väärässä VAAN oikeassa niin silti yritetään laittaa ojennukseen, hyvä kun ei sanota suoraan että sä vaikka tiedät asian paremmin niin silti, työpaikkaa voi vaihtaa jos ei miellytä..

        Vähän luotetaan liikaa siihen vähänlaiseen ohjeistukseen ja laadullisuuteen. Melko pikaista perehdyttäminen liikkeissä sekä tuolla jak.keskuksessa onkohan siitäkon joku pykälä säännöissä eli silläkin lailla yritetään saada työntekijä pysymään ohjailtavissa kun ei voi ja saa tietää liikaa..

        mut jos nyt tuli viesti selväx ;-)


      • Aarresalkku
        Miss Peggy kirjoitti:

        Niin näppärä neiti ei korjannut viestiä eli tuossa kun viittasin työntekijn puolelta vihjailuihin niin jos työntekijä ei väärässä VAAN oikeassa niin silti yritetään laittaa ojennukseen, hyvä kun ei sanota suoraan että sä vaikka tiedät asian paremmin niin silti, työpaikkaa voi vaihtaa jos ei miellytä..

        Vähän luotetaan liikaa siihen vähänlaiseen ohjeistukseen ja laadullisuuteen. Melko pikaista perehdyttäminen liikkeissä sekä tuolla jak.keskuksessa onkohan siitäkon joku pykälä säännöissä eli silläkin lailla yritetään saada työntekijä pysymään ohjailtavissa kun ei voi ja saa tietää liikaa..

        mut jos nyt tuli viesti selväx ;-)

        Miss Peggy, puhut niin asiaa. osastopäälliköt eivät saa ohjeistaa työntekijöitä sen mukaan mikä on työlain mukaista ja oikein. esim. osastopäällikkö voi kyllä tarpeen mukaan painostaa työntekijää. Jos työntekijä kysyy asian oikeellisuudesta, tähän ei anneta mitään vastausta osastopäällikön toimesta, koska se olisi firman säännösten vastaista. Jos työntekijä on pitkällä sairaslomalla lääkärintodistuksen mukaisesti, hänet otetaan henkilökohtaiseen puhutteluun logistiikkapäällikön toimesta ja tämänkin on firman säännösten mukaista. Työntekijät ovat jakelukeskuksessa pelkkiä pelinappuloita, joita voidaan tarpeen mukaan siirrellä paikasta toiseen (lue ryhmäpäällikkö ei tule jonkun kanssa toimeen tai työntekijä jopa uskaltaa pitää puolensa, kun oikeassa jossain asiassa). näin on Laukaan jakelukeskuksessa toiminta. Talossa ei haluta edes pitää huolta työntekijöistä tai siitä, että siellä jopa sama porukka säilyisi töissä. Lasketaan vain sitä, että kun uusia työntekijöitä palkataan niin saadaan harjoittelijan palkalla ihminen töihin.

        Miss Biggy, talohan ei palkkaa yli 36 vuotiaita. Kaikki yli 36-vuotiaitten hakemukset menevät suoraan poistoon ja toinen ryhmä on myös nämä jolla olisi hyvät edellytykset toimia esimiehenä ja olisi jopa kokemusta, näitä ei palkata töihin, koska voisi olla hankalaa kouluttaa LIDLIN ohjesäännösten mukaisesti. Työhaastatteluun pääsee, jos ei kirjoita mitään työkokemusta hakemukseen (henkilökohtainen kokemukseni). Taloon halutaan vain koulutuksen omaavia ei työkokemusta omaavia henkilöitä.

        Nuoria pomoja liian suurella jakkaralla, vähemmästäkin nousee kusi päähän.


      • Pitkä ura Lidlissä
        Aarresalkku kirjoitti:

        Miss Peggy, puhut niin asiaa. osastopäälliköt eivät saa ohjeistaa työntekijöitä sen mukaan mikä on työlain mukaista ja oikein. esim. osastopäällikkö voi kyllä tarpeen mukaan painostaa työntekijää. Jos työntekijä kysyy asian oikeellisuudesta, tähän ei anneta mitään vastausta osastopäällikön toimesta, koska se olisi firman säännösten vastaista. Jos työntekijä on pitkällä sairaslomalla lääkärintodistuksen mukaisesti, hänet otetaan henkilökohtaiseen puhutteluun logistiikkapäällikön toimesta ja tämänkin on firman säännösten mukaista. Työntekijät ovat jakelukeskuksessa pelkkiä pelinappuloita, joita voidaan tarpeen mukaan siirrellä paikasta toiseen (lue ryhmäpäällikkö ei tule jonkun kanssa toimeen tai työntekijä jopa uskaltaa pitää puolensa, kun oikeassa jossain asiassa). näin on Laukaan jakelukeskuksessa toiminta. Talossa ei haluta edes pitää huolta työntekijöistä tai siitä, että siellä jopa sama porukka säilyisi töissä. Lasketaan vain sitä, että kun uusia työntekijöitä palkataan niin saadaan harjoittelijan palkalla ihminen töihin.

        Miss Biggy, talohan ei palkkaa yli 36 vuotiaita. Kaikki yli 36-vuotiaitten hakemukset menevät suoraan poistoon ja toinen ryhmä on myös nämä jolla olisi hyvät edellytykset toimia esimiehenä ja olisi jopa kokemusta, näitä ei palkata töihin, koska voisi olla hankalaa kouluttaa LIDLIN ohjesäännösten mukaisesti. Työhaastatteluun pääsee, jos ei kirjoita mitään työkokemusta hakemukseen (henkilökohtainen kokemukseni). Taloon halutaan vain koulutuksen omaavia ei työkokemusta omaavia henkilöitä.

        Nuoria pomoja liian suurella jakkaralla, vähemmästäkin nousee kusi päähän.

        Edellä kirjoitetut on aika pitkälle omien kokemusten pohjalta totta. Henkilöstöpolitiikka edelleen aika olematonta. Työkaverit paikasta riippuen usein mukavia mutta esimiestasolla suurimmaksi osaksi enemmän tai vähemmän epäpätevää porukkaa. Tärkeintä on ehdottoman lojaali (=omat aivot narikkaan) käytös ylöspäin ja tiukka perän lipominen. Lidlissä et etene tai pysy asemassasi hyvillä työsuorituksilla, koulutuksella tai millään muullakaan joka vähänkin normaalimmassa firmassa veisi eteenpäin, ainoastaan hännystelemällä ylemmän portaan väkeä minkä kerkeät on saumoja. Näin ei ainoastaan yksittäisen myymälän tasolla vaan koko firman organisaation läpi.


      • paskatouhua
        Pitkä ura Lidlissä kirjoitti:

        Edellä kirjoitetut on aika pitkälle omien kokemusten pohjalta totta. Henkilöstöpolitiikka edelleen aika olematonta. Työkaverit paikasta riippuen usein mukavia mutta esimiestasolla suurimmaksi osaksi enemmän tai vähemmän epäpätevää porukkaa. Tärkeintä on ehdottoman lojaali (=omat aivot narikkaan) käytös ylöspäin ja tiukka perän lipominen. Lidlissä et etene tai pysy asemassasi hyvillä työsuorituksilla, koulutuksella tai millään muullakaan joka vähänkin normaalimmassa firmassa veisi eteenpäin, ainoastaan hännystelemällä ylemmän portaan väkeä minkä kerkeät on saumoja. Näin ei ainoastaan yksittäisen myymälän tasolla vaan koko firman organisaation läpi.

        tuossa edellisessä viestissä. Ihmettelen miten Suomessa voi olla tälläinen firma, näillä johtamispalikoilla. Henkilöstöpolitiikkaa talossa ei ole. Tavallinen työntekijä EI voi soittaa esim. pääkonttoriin henkilöstöosastolle esim. selvittääkseen omia oikeuksia ja tavallisia esim.palkkaan liittyviä asioita. Laukaan jakelukeskuksessa tietty solaluola kuvittelee olevansa paikan jumala ja harrastaa todella huonoa esimiestaitoa ja myös tekee omien virheiden peittelemiseen kaikkensa esim. valehtee. Tää jannu kun kuvittelee olevasta paikan jumala. Ei valitettavasti riitä, että on insinööri koulutukseltaan. Näillä esimiehillä ei ole mitään saumaa työelämässä tavallisessa suomalaistyylisessä firmassa jossa myös kiinnitetään huomiota työntekijöiden hyvinvointiin.


      • Sarah DI
        paskatouhua kirjoitti:

        tuossa edellisessä viestissä. Ihmettelen miten Suomessa voi olla tälläinen firma, näillä johtamispalikoilla. Henkilöstöpolitiikkaa talossa ei ole. Tavallinen työntekijä EI voi soittaa esim. pääkonttoriin henkilöstöosastolle esim. selvittääkseen omia oikeuksia ja tavallisia esim.palkkaan liittyviä asioita. Laukaan jakelukeskuksessa tietty solaluola kuvittelee olevansa paikan jumala ja harrastaa todella huonoa esimiestaitoa ja myös tekee omien virheiden peittelemiseen kaikkensa esim. valehtee. Tää jannu kun kuvittelee olevasta paikan jumala. Ei valitettavasti riitä, että on insinööri koulutukseltaan. Näillä esimiehillä ei ole mitään saumaa työelämässä tavallisessa suomalaistyylisessä firmassa jossa myös kiinnitetään huomiota työntekijöiden hyvinvointiin.

        Smaa sitä kuulee siellä töissä olevilta ja entisiltä Lidliläisiltä että hyvähän se mennä siellä jos pääsee mielistelemällä suosioon niin jopas on se ns. Lidl-lisä palkassa jotain muuta kuin hikiset 1,5...2 prosenttia. Osa ihmeen vähän koulutettuja kuulemma, joku hyvä kun peruskoulun käynyt jossain "virassa" johon löytyisi kuulemma pätevämpääkin sakkia.

        No jos et osaa mistään huomauttaa ja valittaa, suvaitset sen että tietämys kehnoa/keskinkertaista ja et ihan se normiperus duunari siellä ole pakollisella "alan mukaisella palkalla" eli ihan perus varastotyöntekijä olet jotenkin turvatummassa asemassa. Näin annettu olettaa kun itse työpaikan menoa tunne kuin sivusta kuulemalla. Mainostavat että PAM:n mukainen palkka on, no just se ja ei enempää ja jos ei tarvisi mennä taulukkojen mukaan niin olis varmaan palkka kaikille tavallisille jotain 8,2e/tunti..

        Tietoa panttaillaan jotenkin kuulemma, nopeamminkin voisi uusia asioita ajaa mutta mitähän kyselyitä on ja sitten jos vuoden päästä hehkutellaan että nyt Lidl uudistuu on sitä ja tätä luvassa, kun muualla menisi viikko tai kaks kuukautta niin olisi nopeammin kuitenkin puutteet korjattu ja saatu mitä työntekijän haluaa, eikä jonnekin "Saksaan" laiteta infoa että saataisko me tällasta juttua uudistaa..?

        Koulun jonkun päälliköt käyneet mutta ei saa olla yhtään vaikka opiskelun kautta jotain kokemusta kilpailijalta kun saattaisi tietää parempiakin työskentelytapoja. Esimiestyö ei kovin laadukasta ja silti kehutaan että meillä hyvä ilmapiiri.

        Ei oikeasti uskalleta ottaa jotain 35v ikäistä sakkia kun pelätään että ne alkaa kapinaan kun omaakin tietoa käytännön kautta miten toimia ja menetellä eikä jotain tyhmää formaattityyliä.

        Omassa duunissa luottamus toimii puolin ja toisin, tämä yksi asia omassa paikassa ei mitään ihmetystä aiheuta jos pari kertaa saikulla olen vaikka kuumeessa yms.. mutta mitäs Lidl? Miks ihmeess siellä puhutteluun joutuu jos on enemmän saikulla ja ihan vaikka syystä? (Tyyliin kerran vuodessa viikko pois kun epidemia iski pakko oli olla saikulla) Niin pyydetty luolan aarteen juttusille.


      • varmies vittuilunkuu

        No hyllyttää ne ja siivoaa. Ja kuuntelee alupäällikön vittuilua, se tulee luontaislisänä.
        Lisäksi asiakkaita on kusetettava kaikissa mahdollisessa ja mahdottomissa tilanteissa.
        Lakeja ei noudateta (ellei niistä ole kaupalle ) hyötyä
        Muita vaan pakottavissa tapauksissa.
        Asiakkaista kohdellaan vain materiaalina ja maksajina. Heitä EI SAA TERVEHTIÄ oma-aloitteisesti


      • ASD
        luolaton aarre kirjoitti:

        on mahtava takin kääntäjä ja loistava delekoimaan hommat muille, mitä ei itse osaa tehdä, vaikka hänen pitäisi päällikkönä osata viimeisenä tehdä hänelle kuuluvat työt. Kun delegoitu homma ei suju putkeen, logistiikkapäällikkö ei OTA mitään vastuuta asiasta vaan kääntää sen täysin toisen henkilön piikkiin. Ko. päällikkö ei ota mitään vastuuta mistään loppu pelissä vaikka on ns. koko varaston päällikkö.
        Auta armias, jos jotain kehitysehdotuksia löytyy muilta kuin ko. logistiikkapäälliköltä, niin mikään ei mene läpi, koska ei ole kyseisen henkilön itse keksimä ehdotus. Lidlissä on kaikki hyvin ohjeistettua sääntöjen mukaan. Kaikki asiat hoidetaan protokollan mukaan. esim. keräilijä ei voi mennä suoraan osastopäällikön puheille vaan hänen täytyy keskustella asiasta lähimmän esimiehen kanssa, joka on ryhmäpäällikkö (usemmat täysin kusella täytettyjä, kun ollaan päästy varastotyöntekijästä isommalle jakkaralle). Muuten näillä esimiehillä jakelukeskuksessa ei ole mitään osaamista henkilöstöasioista ja mihinkään asiaan ei saa suoraan vastausta. Esim. eräs ryhmäpäällikkö saa palkkaa siitä, että on fyysisesti läsnä tekemättä yhtään mitään työhön liittyvää.
        Eli kyllä Lidlssä palkkaa saa tekemättä yhtään mitään ja edes sen pitempää päivää, kuin normi työpäivä on. Tämäkin kertoo juuri siitä tasa-arvosta, mitä talossa toitotetaan joka välissä ja henkilöstöpolitiikasta mitä talossa harjotetaan.
        Mutta sehän ryhmäpäällikkö onkin logistiikkapäällikön suojelussa ja taitaa olla niitä parempia kavereita työn ulkopuolella.

        Työhaastattelussa joutuu täyttämään lomakkeen, jossa kysellään ulosottotiedoista myöten. Samoten haastattelussa kysytään, onko sinulla tuttuja/sukulaisia töissä Lidlssä. Protokollan mukaan esimiehen alaisena ei saa olla sukulainen. Näitä protokolla sääntöjä löytyy joka lähtöön. Varastossa osastopäälliköt jakavat varoituksia mitä pienemmistä asioista logistiikkapäällikön painostuksen myötä. Jokainen osasto mitataan tehokkuusluvuin ja yleensä nämä vaatimukset ovat liian korkealle asetettuja logistiikkapäällikön toimesta, joka ei tajua edes perusasioita varastotoiminnoista. Esimiehet tekevät jakelukeskuksessa pitempää päivää paitsi yksi luuseri, joka on se suosikki. Työntekijöitä ei arvosteta mitään lailla jakelukeskusessa ja koskaan mistään asiasta ei tule kiitosta. Kaikki paska kyllä muistetaan mainita.

        Yhdyn teksiin melkein täydellisesti. Kokemusta Lidlistä on 4vuoden ajan. Sinne mahtuuu niiin paljon täyttä paskaa ja tekijöiden laiminlyöntiä toinen toisen perään. Sopimuksia muutellaan miten halutaan, ihan vaan vittuilun vuoksi. Negatiiviset palautteet muistetaan kyllä antaa kaikille, mutta positiivisia saisit odottaa samalla tavalla ku lapsen syntymää. Ryhmäpäälliköillä tai osastopäälliköillä ei ole työhön mitään koulutusta ja asioista ei kukaan tiedä varmasti mitään. Työntekijää ei ikinä kuunnella jos jokin asia uudistuuu, että miten kannattaisi kehittäää. Korkeampi arvoisilta tulee yleensä, ehdoton EI. Ilman perusteluja mihinkään suuntaan. Puhuminenkin on kielletty kaikilta muilta paitsi "johtajilta"


    • hytysvastaava

      Voit saada lisää työtä, vastuuta ja hienomman tehtävä nimikkeen.
      Palkka on sitten 1280 €/kk.

      • lpLaukaa

        Oletko valmis todistamaan asiasta oikeudessa ? Jos kyse on asiakirjan väärenöksestä!!


    • Se surkeinta surkein

      Täällä ei oikeat Lidliläiset kirjoita mitään.
      Heillä ei ole lupa eivätkä uskalla.

      Eivät ainakaan tottuutta.
      Se paska on pahempi kuin yksikään kirjoitus.

      Suositten mitätahansa muuta kauppaa missä päin maailmaa tahansa.

      • jösses

        entinen tai nykyinen mitä väliä...lidilissä kun esimiehet saavat tehdä ihan mitä tahansa, jotta saavat työntekijät latistettua omaan pienuutensa ja pomot todistaa oman pätevyytensä, jopa oman tyhmyytensä. No, insinöörihän voi lukea yksinkertaisenkin tekstin monimutkaisesti...


      • ihkuna
        jösses kirjoitti:

        entinen tai nykyinen mitä väliä...lidilissä kun esimiehet saavat tehdä ihan mitä tahansa, jotta saavat työntekijät latistettua omaan pienuutensa ja pomot todistaa oman pätevyytensä, jopa oman tyhmyytensä. No, insinöörihän voi lukea yksinkertaisenkin tekstin monimutkaisesti...

        tulisi kaiken kaikkiaan julki mitä tuossa firmassa tapahtuu, niin se olisi toden totta poliisiasia työntekijöiden eduksi/puolesta.


      • Inexis
        ihkuna kirjoitti:

        tulisi kaiken kaikkiaan julki mitä tuossa firmassa tapahtuu, niin se olisi toden totta poliisiasia työntekijöiden eduksi/puolesta.

        Tuossa kun se yks päivä oli kaupan alalla lakkoa niin oli ollut vuokratyövoimaa jakelukeskuksessa, tavallinen työntekijähän se saa negatiivista kommenttia tuon tuosta mutta itse työnantaja saa rikkoa lakkosääntöjä ja kuinkas kovaan sävyyn Lidl Suomi Ky sitten saa kuulla moitteita?

        Mitähän joku MOT ohjelma (jos se vielä telkussa olemassa) tykkäisi tästä kyseisestä työnantajasta? Hehän taisivat tehdä jonkun ohjelman "salaperäinen Lidl" oliko vuonna 2005?

        Kuulemma siellä on jotkut tyypit aika hermona esimiestensä/päälliköiden kanssa kun mielistellään sitä herra lyhyttukkaa joka nyt kuulemani mukaan yksi tyranni. Eli se herra isoherra yrittää näyttää keskuksen menon olevan aika jees mutta kyselisivät Lidlin tarkastajat ym. työtekijöitä jotka siellä joskus sillä perusnollamotivaatiolla yrittävät saada ajan kulumaan. Työkaverit onneksi luo ihan mukavan ilmapiirin toisaalta kun ollaan "samassa veneessä". Toisinsanoen pohjasakkaa joka ei saa korottaa ääntä tai tietää parempia toimintatapoja.

        Normityöläinen jos kuulemma sattuu joskus venyttää taukojaan niin johan osataan moittia mutta nämä ns. pikkupäällikös saa käydä syömässä vähän matkan päässä ja tauko voi kestää toista tuntia pitkästi, kellottivat tyypit tässä yks viikko taaksepäin 1,5 ruokkiksen rymispäälliköille.. (mitähän ne siellä tekee työkseen?)

        Miks heillä joku trukkikortti on vaikka sellanen ruksi muutama rasti niin saat ajaa- juttu joissain tapauksissa? Muuallahan saatettas sanoa että ilman oikeaa trukkikorttia et sitten aja mietriäkään eli mene parin päivän kurssille niin palataan sitten asiaan. Tuolla jotenkin oiotaan tuollaisissakin asioissa mitä kuultu on työläisten tarinoita. Niin.. ja heidän kuukauden työntekijä tyyppinen homma, kuulemma kovasti työtä tekevä sitä ei saa pakosti vaan sopivasti nöyrä mielistelijä jolle ei pälähdäkään mieleen sanoa että hei tän vois tehdä tällainkin.. vaikka saattas olla oikeassa ja asiaa voitaisiin korjata tai muuttaa, oli sitten työskentelytapa tai muu juttu.


      • Sammastuga
        Inexis kirjoitti:

        Tuossa kun se yks päivä oli kaupan alalla lakkoa niin oli ollut vuokratyövoimaa jakelukeskuksessa, tavallinen työntekijähän se saa negatiivista kommenttia tuon tuosta mutta itse työnantaja saa rikkoa lakkosääntöjä ja kuinkas kovaan sävyyn Lidl Suomi Ky sitten saa kuulla moitteita?

        Mitähän joku MOT ohjelma (jos se vielä telkussa olemassa) tykkäisi tästä kyseisestä työnantajasta? Hehän taisivat tehdä jonkun ohjelman "salaperäinen Lidl" oliko vuonna 2005?

        Kuulemma siellä on jotkut tyypit aika hermona esimiestensä/päälliköiden kanssa kun mielistellään sitä herra lyhyttukkaa joka nyt kuulemani mukaan yksi tyranni. Eli se herra isoherra yrittää näyttää keskuksen menon olevan aika jees mutta kyselisivät Lidlin tarkastajat ym. työtekijöitä jotka siellä joskus sillä perusnollamotivaatiolla yrittävät saada ajan kulumaan. Työkaverit onneksi luo ihan mukavan ilmapiirin toisaalta kun ollaan "samassa veneessä". Toisinsanoen pohjasakkaa joka ei saa korottaa ääntä tai tietää parempia toimintatapoja.

        Normityöläinen jos kuulemma sattuu joskus venyttää taukojaan niin johan osataan moittia mutta nämä ns. pikkupäällikös saa käydä syömässä vähän matkan päässä ja tauko voi kestää toista tuntia pitkästi, kellottivat tyypit tässä yks viikko taaksepäin 1,5 ruokkiksen rymispäälliköille.. (mitähän ne siellä tekee työkseen?)

        Miks heillä joku trukkikortti on vaikka sellanen ruksi muutama rasti niin saat ajaa- juttu joissain tapauksissa? Muuallahan saatettas sanoa että ilman oikeaa trukkikorttia et sitten aja mietriäkään eli mene parin päivän kurssille niin palataan sitten asiaan. Tuolla jotenkin oiotaan tuollaisissakin asioissa mitä kuultu on työläisten tarinoita. Niin.. ja heidän kuukauden työntekijä tyyppinen homma, kuulemma kovasti työtä tekevä sitä ei saa pakosti vaan sopivasti nöyrä mielistelijä jolle ei pälähdäkään mieleen sanoa että hei tän vois tehdä tällainkin.. vaikka saattas olla oikeassa ja asiaa voitaisiin korjata tai muuttaa, oli sitten työskentelytapa tai muu juttu.

        Sivusta seuraajana kyselen onko tästä keskusteluketjusta poistettu joku viesti jossa alunperin mainittiin asiakirjaväärennöksestä. Tähän taitanut kaikki kirjoittaa ilman Suomi24-tunnuksia niin ei kirjoittaja itse saa poistettua, tuossahan tuo linkki "ilmoita asiattomasta viestistä" kohta.

        Jos joku Lidliläinen säikähtänyt että herrrranjumala, meidän työpaikkaa osataan moittia kehdataankin, niin tuollaisia ei saa täällä kirjoitella. Löytynee jostain Suomi24 sivujen ylläpitäjillä myös poistetut viestit? Oli miten oli, mitähän väärennöksiä tuolla sitten tehty, uskaltaako kukaan valottaa asiaa?


      • pepan nuolija
        Sammastuga kirjoitti:

        Sivusta seuraajana kyselen onko tästä keskusteluketjusta poistettu joku viesti jossa alunperin mainittiin asiakirjaväärennöksestä. Tähän taitanut kaikki kirjoittaa ilman Suomi24-tunnuksia niin ei kirjoittaja itse saa poistettua, tuossahan tuo linkki "ilmoita asiattomasta viestistä" kohta.

        Jos joku Lidliläinen säikähtänyt että herrrranjumala, meidän työpaikkaa osataan moittia kehdataankin, niin tuollaisia ei saa täällä kirjoitella. Löytynee jostain Suomi24 sivujen ylläpitäjillä myös poistetut viestit? Oli miten oli, mitähän väärennöksiä tuolla sitten tehty, uskaltaako kukaan valottaa asiaa?

        viestisi on toden teolla aivan totta..ryhmis ruokkisella ja tauon pituus entäs päivän pituus...ei tarvi kyllä kauheesti miettiä ketä tarkoitit...just sitä yhtä joka ei yhtä hommaa saa tehtyä loppuun....jotenkin aika ristiriitaista nuo Lidlin nettisivuilla siis kaupan nettisivuilla olevat esimies arvot ym...paskan jauhannat...esimiehet eivät kunnioita työntekijöiden panosta jne...kannattaisi firman ensin pitää huolta, että esimiehet tietävät oman firman arvot ja sen miten esimies kohtelee alaisiaan, sillä lidlin tyyli on esimiestasolla se, että keskustelu käydään yksipuolisesti yleensä alaisen kanssa. Eli esimies ILMOITTAA MITEN ASIA ON HÄNEN MIELESTÄ OIKEIN ja työntekijä pitää naamansa kiinni ja tyytyy siihen, vaikka asia olisi kuitenkin väärin ilmoitettu esimiehen puolesta ja jos alainen edes yrittää selittää jotain niin sehän LOPETETAAN ALKUUNSA.....tai saat siirron toiselle osastolle


      • M1lB0n4
        pepan nuolija kirjoitti:

        viestisi on toden teolla aivan totta..ryhmis ruokkisella ja tauon pituus entäs päivän pituus...ei tarvi kyllä kauheesti miettiä ketä tarkoitit...just sitä yhtä joka ei yhtä hommaa saa tehtyä loppuun....jotenkin aika ristiriitaista nuo Lidlin nettisivuilla siis kaupan nettisivuilla olevat esimies arvot ym...paskan jauhannat...esimiehet eivät kunnioita työntekijöiden panosta jne...kannattaisi firman ensin pitää huolta, että esimiehet tietävät oman firman arvot ja sen miten esimies kohtelee alaisiaan, sillä lidlin tyyli on esimiestasolla se, että keskustelu käydään yksipuolisesti yleensä alaisen kanssa. Eli esimies ILMOITTAA MITEN ASIA ON HÄNEN MIELESTÄ OIKEIN ja työntekijä pitää naamansa kiinni ja tyytyy siihen, vaikka asia olisi kuitenkin väärin ilmoitettu esimiehen puolesta ja jos alainen edes yrittää selittää jotain niin sehän LOPETETAAN ALKUUNSA.....tai saat siirron toiselle osastolle

        Siel jotenki ollaan jossain ihme uskossa että kaikki ylhäält päin tuleva ohjeistus ja muut jutut se ainoa oikea, ihankun ei tarvi omia aivoja käyttää. Mites niin voi olla vajavaista ja epämääräistö tietyt jutut, "halpatyövoimaa" nuoret jakelukeskuksessa kun niille se voi olla ihan eka oikea duuni.

        Tarvi sit kummemmin maksaa vaivanpalkkaa eli palkkaa kun ne osaa kuitenkaan mitää vaatia, helppo vedättää ja ohjailla niukalla ohjeistuksella ja uskotellaan että tämän enempää tarvi osata&tietää.

        Miks jotain nuoria päästetään päälliköiksi ja vaikka ny joku koulu käyty niin sekö se antanut ohjeet ja toimintatavat miten olla vastuussa omasta läänistä.. osastosta? Muualla nyt esim. jossain Tradekalla päästettäs koulusta valmistunutta pääjehuksi jollekin osastolle että ohjaas sä tätä mestaa.

        Päällikötkään saa omia ajatuksiaa oikein tuoda julki, se yks pääukko kun sanoo että me menetellään näin niin sillain se oltava, hän ei taida osata asettuu perustyön vääntäjän asemaan että mitä se on ja mitä vaatii.. ihme palautekeskusteluista vasta muka saadaan vähän vinkkiä että jotain uudistuksia saatava.. Sitten odotellaan hollin aikaa et asia etenee jos etenee. Miks joku muu ulkolainen ketju Biltema, Jysk ym. saa kerralla hommat toimiin uudessa maassa ei ne säädä ja opettele.

        Helv.. kun Lidl ei saanut oikein ostoskorejakaan nopsaan tuleen kauppoihin kun seliteltiin että me koklataan tuol jossain "Imatralla" et onko se hyvä juttu ja palautteen mukaan sitten jos tulee.. Niin muut kaupat ja liikkeet nyt ottaa samantien korit ja kärryt käyttöön eikä tuollain tyhmästi aikailla.. ??


      • Fannah
        M1lB0n4 kirjoitti:

        Siel jotenki ollaan jossain ihme uskossa että kaikki ylhäält päin tuleva ohjeistus ja muut jutut se ainoa oikea, ihankun ei tarvi omia aivoja käyttää. Mites niin voi olla vajavaista ja epämääräistö tietyt jutut, "halpatyövoimaa" nuoret jakelukeskuksessa kun niille se voi olla ihan eka oikea duuni.

        Tarvi sit kummemmin maksaa vaivanpalkkaa eli palkkaa kun ne osaa kuitenkaan mitää vaatia, helppo vedättää ja ohjailla niukalla ohjeistuksella ja uskotellaan että tämän enempää tarvi osata&tietää.

        Miks jotain nuoria päästetään päälliköiksi ja vaikka ny joku koulu käyty niin sekö se antanut ohjeet ja toimintatavat miten olla vastuussa omasta läänistä.. osastosta? Muualla nyt esim. jossain Tradekalla päästettäs koulusta valmistunutta pääjehuksi jollekin osastolle että ohjaas sä tätä mestaa.

        Päällikötkään saa omia ajatuksiaa oikein tuoda julki, se yks pääukko kun sanoo että me menetellään näin niin sillain se oltava, hän ei taida osata asettuu perustyön vääntäjän asemaan että mitä se on ja mitä vaatii.. ihme palautekeskusteluista vasta muka saadaan vähän vinkkiä että jotain uudistuksia saatava.. Sitten odotellaan hollin aikaa et asia etenee jos etenee. Miks joku muu ulkolainen ketju Biltema, Jysk ym. saa kerralla hommat toimiin uudessa maassa ei ne säädä ja opettele.

        Helv.. kun Lidl ei saanut oikein ostoskorejakaan nopsaan tuleen kauppoihin kun seliteltiin että me koklataan tuol jossain "Imatralla" et onko se hyvä juttu ja palautteen mukaan sitten jos tulee.. Niin muut kaupat ja liikkeet nyt ottaa samantien korit ja kärryt käyttöön eikä tuollain tyhmästi aikailla.. ??

        Älkääs ny lopettako hyvää ketjua ;D;D Hei paljos tuolla saa palkkaa sit, toisessa ketjussa oli jotain että Baronan vuokratyöläisenä olis jotain aamuvuoro 10,59€/h, iltavuoro 12,17€/h,yövuoro 13,23€/h eli olisko samaa luokkaa jos suoraan menis töihin varastohiireksi Lidlille??


    • kassalla 30 h/vko?

      Pääsin apulaismyymäläpäälliköksi ja huomasin että meitä oli talossa jo kaksi.. miten tämä voi olla mahdollista? Mitään järkevää selitystä en saanut.

      • No mut

        Kuis on mahdollista edetä töissä Lidlillä kauan menee että on peruspuurtajasta seuraavassa asteikossa tai miten heil menee noi jutut???

        Olis paluumuuttamassa kotikonnuilleen ja heidän työhommat saattas kiinnostaa olisko heillä sitten tarjota duunii kun ennenkin kaupan alalla oltu (Tradeka) mm. esimies sijaisena.. vai oliks se niin että muiden ns kilpailijoiden kanssa kun touhuttu niin eivät arvosta eli ennemmin suoraan koulun penkiltä tuleva valkattas? ;D


    • LuSoRtiD

      Itse pidän työskentelystä LIDLin jakelukeskuksessa, mutta toiset tykkää toiset ei. Itse olen vuosien saatossa huomannut todella positiivista suuntausta työsuojeluasioissa ja yrityksen henkilöstön hyvinvoinnin merkityksen tiedostamisessa. Kyllä LIDL hoitaa kaikki palkka/työsuhdeasiat täysin Suomen lain mukaan, siinä missä muutkin Suomessa toimivat yritykset.

      Ja tuo juttu noista työhaastattelussa tehtävästä piinauksesta on ihan täyttä paskaa. Ainakaan itse en ole koskaan törmännyt moiseen.

    • Pitkä ura LIDL:ssä

      Sulla on varmaan ollut sitten eri haastattelija ja sitä myöten myös eri dokumentti täytettävänä. Kyllä se sama lomake on siellä ollut varmasti sieltä vuodesta 2002 kun Janakkala aukaistiin kesäkuussa....2002 ja muuten työsuojelu ja luottamusmiestoiminta on sitten ihan eri juttu sotkea tähän asiaan.

    • Ms Harmness

      no mitenkähän se on mahdollista että Lidl toisaalta yrittää mainonnallaan antaa hyvän vaikutelman mutta toisaalta eräät asiat.. vaan mättää.. pahasti :( Mm. ei meinattu maksaa iha työaikana leimattua työaikaa mitä oli kertynyt vuosien aikana pidempiaikaisille ja eivät halunneet "maksaa millään", mutta pikku painostuksella kuulemma alkoikin rahaa löytyä :D

      Kuulemma jos usein leimasit vähän vajaa tasatunti ja sitä kun kertyi monta monta kertaa esim. 5-30 min per viikko ja montako viikkoa vuodessa, monessa vuodessa... kerrot vaikka 15min joka viikko tulet vaille tasakellon ajan, se kertaa 52 viikkoa, kertaa kolme vuotta.. ja se kertaa tuntipalkka... tekeehän se jotain?

      Yks tuttu manatteli työpaikkansa menoa kuulin tuossa lomilla no saipahan hyvät jälkikäteiskorvaukset ja rahat vaik ajallaanhan pitäs maksaa työajan mukaan palkka..

      Ja ihme kokeiluja että oho eipäs tuo tyyppi saakaan jotain tiettyä lisää niin jos kysyy miksi tämä x lisä ei ole maksettu, niin vastaus että joo kun me kokeiltiin että huomaakkos että et saanut sitä. Jos et olisi huomannut puutosta olisiko puute/vaje muka sitten maksettu esim. sitä seuraavassa tilissä.. enpäs usko.

      Noi vaan aika tyhmiä virheitä kun itse täsä toisenlaisen palvelualan ketjun hommassa olen ja ei tulisi kuuloonkaan vedättä meillä tuolla lailla...

      Kehtaavatkin mainostaa että meillä on tes:n mukaan palkka. ja kattia kanssa, enempää ei tipu kun kuulemma joillekin paremmissa piireissä työpaikalla oleville pomojen mielikeille mielistelijälemmikeille.

      Voii vitsi kun tuo tuttuni olis edes joku kerta onnellinen työpaikkansa puolesta, heh ymmärtääpähän minkä takia ravaa baareissa vapaalla että nollaa päänsä työketutuksesta :/ Vieläköhän heil Lidlissä on näitä erilaisia tarkastuksia että autoonkin saatetaan tehdä tsekkaus!?!??

      • Ms Harmness

        Sori kirjoittelinkin turhaan äskösen kamu olikin hiljattain lähtenyt opiskeleen Lidlistä :D No tuumas että kaippa siellä nyt asiakkaana joskus kiva kävästä, sano vaan että hänen tuurillaan tarjoustuotteet onkin loppu ku tykkäis ostaa x juttua niin tarjotaakin ei-oota.. :) Mist kaukaa heillä tulee tavarat kauppoihin?


    • pyhä, pyhä paavi

      HEI!

      Millaista on osa-aikaisen homma lidlissä? Eli siis alle 37,5h.

      Tuollaista työtä olisi tarjolla ja en tiedä kannattaako, kun en tiedä duunista mitään. Onko hyvää hommaa? Mihin hommiin sitä ekana joutuu? Entä palkka? Ja paljonkohan niitä tunteja sitten saisi, jos sen alle tuon pitää olla. Vuokra kun on siinä viidessä ja puolessa sadassa.

      Kiitti.

    • Varastohiiri

      Moi! Mihin suunnalle olisit töihin tulossa? Eli kauppaan myyjäksi vai varastotyöhön keräily/saap.osasto..?

    • Safka

      No minnes tämä keskustelu kuoli :D

      Onks siel yhtään muuttunut tilanteet ja menot Liidelissä? Taitaa olla yhä niit joitain 21...26v pikkupomoja jotka niin tottelee ylempiään ja huonosti kohtelee alempiaan edelleen?

      Sellast jotain turhaa kuittailua ja pomottelua pompottelua ja käskemistä vissiin eli homma vaan entisellään, ei tervehditä kuin toisia ryhmistyyppejä ja juostaan kessulla vapaasti ja saadaan itse kyll höpistä puhelimessa työajalla, mut normityyppi jos vilkaseekin kännyään työajalla tullaan mesoon et hei haluuks varotuksen :D :D :D

      Mites onks siel tullu työnkiertoa tai etenemismahdollisuuksia paremmin, kuulin et joku siistijä.. siivoaja? tyttö tost vaan pääs saapuvalle oastolle, vaik talossa olis ollut omassakin sakissa päteviä, mut taidetaan ja halutaan ottaa klttejä nöyriä ei liikaa omaa aiempaa osaamis/tietotaitoa omaavia...

      kuullut tuos baareis aika monen suunnan läppää ja kommenttia et taitaa olla joku 30v ihan liian vanha jo taloon normihommiin, eli sellasii 23v myymäläpäälliköitä sit esim. nois liikkeis mitkä on ihan ulalla..

      Onks se logistiikkatyyppi joku ihan niin narsisti kuin kertovat tyypit?

      • Myyjät siivoaa

        No kyllä täällä päin Suomea siivouksen hoitaa myyjät kaiken muun homman ohella, eli lakaisee sellasella metrin levysellä harjalla ja saattaa ajaa sellasella lattianpesukoneella - tietysti myymälän ollessa auki ja asiakkaat väistelee...


      • der hammer
        Myyjät siivoaa kirjoitti:

        No kyllä täällä päin Suomea siivouksen hoitaa myyjät kaiken muun homman ohella, eli lakaisee sellasella metrin levysellä harjalla ja saattaa ajaa sellasella lattianpesukoneella - tietysti myymälän ollessa auki ja asiakkaat väistelee...

        Vieläkö on myymälöissä sitä ns vajaamiehitystä ja kaksi ihmistä saa juosta ja tehdä kolmen hommat? Pullohuoneen kone huutaa että on täynnä, monenlaista muuta oheisohjelmaa ja menoa jossa kolmaskin työntekijä olisi tarpeen? Ja se palautushomma että normi kassahenkilö ei itse voi palautustuotteesta antaa rahaa vaan pyydettävä myym päällikkö tai sijainen, ja sitten kassajono sen kun kasvaa ja kasvaa..


      • Tottahan toki
        der hammer kirjoitti:

        Vieläkö on myymälöissä sitä ns vajaamiehitystä ja kaksi ihmistä saa juosta ja tehdä kolmen hommat? Pullohuoneen kone huutaa että on täynnä, monenlaista muuta oheisohjelmaa ja menoa jossa kolmaskin työntekijä olisi tarpeen? Ja se palautushomma että normi kassahenkilö ei itse voi palautustuotteesta antaa rahaa vaan pyydettävä myym päällikkö tai sijainen, ja sitten kassajono sen kun kasvaa ja kasvaa..

        On, on ja on.


      • loppu2
        Myyjät siivoaa kirjoitti:

        No kyllä täällä päin Suomea siivouksen hoitaa myyjät kaiken muun homman ohella, eli lakaisee sellasella metrin levysellä harjalla ja saattaa ajaa sellasella lattianpesukoneella - tietysti myymälän ollessa auki ja asiakkaat väistelee...

        Väistelisikin!


    • Olen aina ihmetellyt

      Eip' näy Mamuja esimieshommissa. Lienee näiltä osin hieman rasistinen. Kyllä niitä hyllyttäjiä löytyy vaikka mustasta keltaiseen.

      • RASISTI2

        Nyt sitte ihan oikeesti valoja tauluun! EI SE OLE MITÄÄN RASISMIA!!!


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1805
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1504
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1182
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1104
    Aihe