2.2. D.4D lämmöt

Jaskarisd

Moi, kertokaahan miten on 2.2-litraisissa dieseleissä (coro verso/Avensis/RAV4) riittänyt lämmöt kabiinissa ilman webastoa? Tilasin Verson, mutta en ottanut webastoa. Riittääkö lämmöt?

13

12727

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ehkä.

      Toivottavasti et ole tosissaan kysymyksesi kanssa.

    • JML82

      Aika nihkeesti tuottaa kyl nyky dieselit lämpöä. Vaikka tilasit ilman eberiä, voit sen toki asentaa jälkikäteenkin! Ja on vielä reilusti halvempi kuin Toyotan alkuperäisvarusteena otettuna.

    • vakiona

      Uudessa Avensiksessa on D4Dssä Eberi vakiona, olisiko muissakkin malleissa samoin, jos D4D pellin alla.
      Joten kysymys..., keskustelu autokauppiaan kanssa voisi auttaa.
      Tämän eberin/weban olemassaolo kerrottu monta kertaa epäselvästi, eli välillä vakiona, mutta on kuitenkin lisävarusteena tarjolla (bensa-malleihin).

      Volsulla passatin tdissä on "webasto", mutta golfissa taas ei jne. Eikä esim. skotan ocussa.

      • Simo Z

        Moi, coro verso dieseleissä lisälämmitin ei ole vakiona.

        Se, tarkeneeko talvella vai ei, riippuu asuuko napapiirillä vai etelässä. Pohjoisessa eberi lienee pakollinen varuste mutta etelässä tarkenee ilmankin. Esin. autotalli.com:n ilmoituksissa todella harvassa diesel versossa on eberi.


      • mutta ilman ajastinta
        Simo Z kirjoitti:

        Moi, coro verso dieseleissä lisälämmitin ei ole vakiona.

        Se, tarkeneeko talvella vai ei, riippuu asuuko napapiirillä vai etelässä. Pohjoisessa eberi lienee pakollinen varuste mutta etelässä tarkenee ilmankin. Esin. autotalli.com:n ilmoituksissa todella harvassa diesel versossa on eberi.

        Käsittääkseni Toyotan kaikissa D4D dieseleissä on Eberi vakiona, joka käynnistyy kun auton käynnistää (riittävän kylmällä). Ajastinkello ei ole vakiovaruste, jolla voi ajastaa auton lämpimäksi ennen ajoon lähtöä. Isällä on D4D Corolla Verso (177 hv) ja siinä tarkenee ihan hyvin, vaikka ajastinkelloa ei olekaan. Ajastin on kyllä ihan hyvä olla, mutta silloin täytyy olla huolellinen virran riittävyyden kanssa.


      • Vilukisuli
        mutta ilman ajastinta kirjoitti:

        Käsittääkseni Toyotan kaikissa D4D dieseleissä on Eberi vakiona, joka käynnistyy kun auton käynnistää (riittävän kylmällä). Ajastinkello ei ole vakiovaruste, jolla voi ajastaa auton lämpimäksi ennen ajoon lähtöä. Isällä on D4D Corolla Verso (177 hv) ja siinä tarkenee ihan hyvin, vaikka ajastinkelloa ei olekaan. Ajastin on kyllä ihan hyvä olla, mutta silloin täytyy olla huolellinen virran riittävyyden kanssa.

        Tietääkseni diesel-Versoissa on ns. Hot gas heater-systeemi. Ei siis polttoainetoimista lisälämmitintä kuten esim. Avensiksessa.


      • C-Cat

        Ei ole eberiä eikä webastoa vakiona missään. Ainakin 2.2 Auriksessa on vakiona sähkövastus lisälämmön tuottamiseksi (power heat nappi).

        Lämpö on ainakin tänä talvena riittänyt, maksimissaan on tainnut aamulla olla -15 astetta pakkasta. Noin vajaan 10 minuutin ajolla lämmöt normaalissa mittarin mukaan (aamulla tunti lohkossa).


      • Jukk
        C-Cat kirjoitti:

        Ei ole eberiä eikä webastoa vakiona missään. Ainakin 2.2 Auriksessa on vakiona sähkövastus lisälämmön tuottamiseksi (power heat nappi).

        Lämpö on ainakin tänä talvena riittänyt, maksimissaan on tainnut aamulla olla -15 astetta pakkasta. Noin vajaan 10 minuutin ajolla lämmöt normaalissa mittarin mukaan (aamulla tunti lohkossa).

        Höpö höpö. Kuuntelepa sitä ylimääräistä turboa kun painat nappia, ei taida kuullostaa sähkövastukselta?

        Toyotan dieseleissä on 5:n kw:n Eberspächer, joka on ainoa oikea laite esilämmityssarjan kanssa moottorinkin lämmittämiseen. 2,2 dieseliin saa jonkun sähköhässäkän öljypohjan kylkeen, mutta sen vaikutus alle kahden tunnin lämmitysajoilla on enemmänkin psykologinen. Mikäli haluaa liittää autonsa napanuoralla valtakunnanverkkoon, voi lämmittimen korvata akkulaturilla joka on paljon hyödyllisempi kapine kuin öljypohjan säteilylämmitin ja yhdessä polttoainelämmittimen kanssa lähes korvaamaton, mikäli autoa käytetään lyhyessä ajossa. Mulla on auto lämmennyt eberillä tämän "talven" keleissä 15-40 minuutin lämmitysajoilla siten, että takkia ei ole tarvittu eikä pyllygrilliäkään, ikkunoitakaan ei ole tarvinnut skrapata kertaakaan vaikka auto on ulkona koko ajan. Löpöä menee kahvikupillinen kerralla.


      • HTG
        Jukk kirjoitti:

        Höpö höpö. Kuuntelepa sitä ylimääräistä turboa kun painat nappia, ei taida kuullostaa sähkövastukselta?

        Toyotan dieseleissä on 5:n kw:n Eberspächer, joka on ainoa oikea laite esilämmityssarjan kanssa moottorinkin lämmittämiseen. 2,2 dieseliin saa jonkun sähköhässäkän öljypohjan kylkeen, mutta sen vaikutus alle kahden tunnin lämmitysajoilla on enemmänkin psykologinen. Mikäli haluaa liittää autonsa napanuoralla valtakunnanverkkoon, voi lämmittimen korvata akkulaturilla joka on paljon hyödyllisempi kapine kuin öljypohjan säteilylämmitin ja yhdessä polttoainelämmittimen kanssa lähes korvaamaton, mikäli autoa käytetään lyhyessä ajossa. Mulla on auto lämmennyt eberillä tämän "talven" keleissä 15-40 minuutin lämmitysajoilla siten, että takkia ei ole tarvittu eikä pyllygrilliäkään, ikkunoitakaan ei ole tarvinnut skrapata kertaakaan vaikka auto on ulkona koko ajan. Löpöä menee kahvikupillinen kerralla.

        Eli Hot Gas Heater.Eli kun napin painaa pohjaan,ni se kierrättää lämmityslaitteen veden pakosarjan päältä,jolloin saadaan kaikki hukkalämpö sisätilojen lämmittämiseen.Ittellä on Verso,ja tämä kerrotaan kyllä ohjekirjassa.-29c on kovin pakkanen,jossa on tullu ajeltua ja hyvin riitti lämpö jopa kaupunkiajossa.(Autossa on viimasuoja alakennon suojana ja auto oli 2h roikassa).Mutta lämpimin diesel tähän mennessä,mitä mulla on ollu.(Tosin missään mulla ei oo ollu Webastoa)


      • miisä tehty
        Jukk kirjoitti:

        Höpö höpö. Kuuntelepa sitä ylimääräistä turboa kun painat nappia, ei taida kuullostaa sähkövastukselta?

        Toyotan dieseleissä on 5:n kw:n Eberspächer, joka on ainoa oikea laite esilämmityssarjan kanssa moottorinkin lämmittämiseen. 2,2 dieseliin saa jonkun sähköhässäkän öljypohjan kylkeen, mutta sen vaikutus alle kahden tunnin lämmitysajoilla on enemmänkin psykologinen. Mikäli haluaa liittää autonsa napanuoralla valtakunnanverkkoon, voi lämmittimen korvata akkulaturilla joka on paljon hyödyllisempi kapine kuin öljypohjan säteilylämmitin ja yhdessä polttoainelämmittimen kanssa lähes korvaamaton, mikäli autoa käytetään lyhyessä ajossa. Mulla on auto lämmennyt eberillä tämän "talven" keleissä 15-40 minuutin lämmitysajoilla siten, että takkia ei ole tarvittu eikä pyllygrilliäkään, ikkunoitakaan ei ole tarvinnut skrapata kertaakaan vaikka auto on ulkona koko ajan. Löpöä menee kahvikupillinen kerralla.

        eberi japanilais valmisteinen, koska väitetään ettei missään muualla osata tehdä mitään, ainoastaan japanissa. Tai webasto, onko se japanilainen laite?.


      • C-Cat
        Jukk kirjoitti:

        Höpö höpö. Kuuntelepa sitä ylimääräistä turboa kun painat nappia, ei taida kuullostaa sähkövastukselta?

        Toyotan dieseleissä on 5:n kw:n Eberspächer, joka on ainoa oikea laite esilämmityssarjan kanssa moottorinkin lämmittämiseen. 2,2 dieseliin saa jonkun sähköhässäkän öljypohjan kylkeen, mutta sen vaikutus alle kahden tunnin lämmitysajoilla on enemmänkin psykologinen. Mikäli haluaa liittää autonsa napanuoralla valtakunnanverkkoon, voi lämmittimen korvata akkulaturilla joka on paljon hyödyllisempi kapine kuin öljypohjan säteilylämmitin ja yhdessä polttoainelämmittimen kanssa lähes korvaamaton, mikäli autoa käytetään lyhyessä ajossa. Mulla on auto lämmennyt eberillä tämän "talven" keleissä 15-40 minuutin lämmitysajoilla siten, että takkia ei ole tarvittu eikä pyllygrilliäkään, ikkunoitakaan ei ole tarvinnut skrapata kertaakaan vaikka auto on ulkona koko ajan. Löpöä menee kahvikupillinen kerralla.

        Voitko tarkentaa tyhmää???? Siis onko mulla tuossa omassa d-catissani vakiona sen pwr heat napin takana 5 kw:m eberi? Normi lohkolämmitin siinä on ja sisä defa termini. En ole maksanut eberistä mitään ostaessa autoa eikä kukaan ole siitä maininnut ;) Missä spekseissä näin lukee? Oon kyllä täysin siinä käsityksessä elänyt että se pwr heat näppäin antaa kylmällä nopeemmin sisälle lämmintä.

        Täh?


      • Jukk
        C-Cat kirjoitti:

        Voitko tarkentaa tyhmää???? Siis onko mulla tuossa omassa d-catissani vakiona sen pwr heat napin takana 5 kw:m eberi? Normi lohkolämmitin siinä on ja sisä defa termini. En ole maksanut eberistä mitään ostaessa autoa eikä kukaan ole siitä maininnut ;) Missä spekseissä näin lukee? Oon kyllä täysin siinä käsityksessä elänyt että se pwr heat näppäin antaa kylmällä nopeemmin sisälle lämmintä.

        Täh?

        Eberi on vakiona kaikissa diisseliauriksissa ja gorilloissa täällä ikiroudan maassa. Avaa konepelti ja seuraile oikean jousitolpan kohdalta alkavaa vinopäistä 3/4" muoviputkea niin mikäs sen päässä möllöttääkään siellä rintapellissä? Kellot, kiertovesipumput ja kaukosäätimet ovat sitten lisävarustetta. Normi lohkolämmitin on sitten se klossi sumpun kyljessä joka muuttaa kylmän öljyn haaleaksi jättäen moottorin kylmäksi vaikka olisi piuhassa 24/7, noiden napanuorahilppeitten hinnan tuplaamalla olisit saanut kellon eberiisi, joku defa on kuin kuolevan lehmän viime henkäys verrattuna eberin tehoon. Auton oma lämppäri pyörii olisikohan kakkos- tai kolmosnopeudellaan eberin ollessa päällä ja huurteiseen tuulilasiin ilmestyy sulaa jo alle puolen nortin mitalla tuollaisella kympin pakkasella, puolessa tunnissa takalasikin alkaa olla sula. Moottorin lämpö on noissa oloissa lähellä puoltaväliä puolessa tunnissa, eipä tartte odotella hehkutusta kovin kauaa.

        Ihme ettet muka olisi eberiä huomannut, kyllä se käydessään ainakin tyhjäkäynnillä peittoaa komeasti muut konehuoneen metelit ja mikäli auton sammuttaa, niin se käy vielä vajaan minuutin...

        Kellon saa muuten jälkiasennettuna muualtakin kuin merkkiliikkeestä ja varmaan kilpailukykyisempään hintaan.


      • C-Cat
        Jukk kirjoitti:

        Eberi on vakiona kaikissa diisseliauriksissa ja gorilloissa täällä ikiroudan maassa. Avaa konepelti ja seuraile oikean jousitolpan kohdalta alkavaa vinopäistä 3/4" muoviputkea niin mikäs sen päässä möllöttääkään siellä rintapellissä? Kellot, kiertovesipumput ja kaukosäätimet ovat sitten lisävarustetta. Normi lohkolämmitin on sitten se klossi sumpun kyljessä joka muuttaa kylmän öljyn haaleaksi jättäen moottorin kylmäksi vaikka olisi piuhassa 24/7, noiden napanuorahilppeitten hinnan tuplaamalla olisit saanut kellon eberiisi, joku defa on kuin kuolevan lehmän viime henkäys verrattuna eberin tehoon. Auton oma lämppäri pyörii olisikohan kakkos- tai kolmosnopeudellaan eberin ollessa päällä ja huurteiseen tuulilasiin ilmestyy sulaa jo alle puolen nortin mitalla tuollaisella kympin pakkasella, puolessa tunnissa takalasikin alkaa olla sula. Moottorin lämpö on noissa oloissa lähellä puoltaväliä puolessa tunnissa, eipä tartte odotella hehkutusta kovin kauaa.

        Ihme ettet muka olisi eberiä huomannut, kyllä se käydessään ainakin tyhjäkäynnillä peittoaa komeasti muut konehuoneen metelit ja mikäli auton sammuttaa, niin se käy vielä vajaan minuutin...

        Kellon saa muuten jälkiasennettuna muualtakin kuin merkkiliikkeestä ja varmaan kilpailukykyisempään hintaan.

        Selvitin nyt asiaa ja olit täysin oikeassa, autossa on vakiona eberi. Vaatii siis lisäksi kellosarjan vaikka varaosa-liikkeestä että pääsee sitä täysin hyödyntämään. Mua varmaan sotki se että aiemmin edellisessä corollan tiisselissä tuli juuri semmoinen säteilijä jolla ei käytännössä tehnyt mitään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oi mun haniseni

      Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      30
      5742
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

      Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      14
      4334
    3. Hei rakas sinä

      Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3237
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

      IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      52
      2941
    5. Israel aloitti 3. maailmansodan

      https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      339
      1539
    6. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

      Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1328
    7. Haluaisin lähettää sulle viestin

      Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      60
      1259
    8. Nainen, meidän talossa on säännöt

      1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      225
      1184
    9. Miellytänkö sinun silmää?

      Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1169
    10. Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.

      Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul
      Maailman menoa
      401
      1161
    Aihe