Paras Ratsastustualli

Hevoseton

Mikä on mielestäsi paras ratsastus talli Porvoon seudulla ja mistä syystä? Ja mikä huonoin?

63

12551

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Röllini

      Nihkeä on Porvoon ratsastustallitarjonta jos samaan lauseeseen pitäisi liittää vielä sana "hyvä".
      Mutta kaipa tuo Kylmäkiven talli saattaisi olla näistä vaihtoehdoista paras.

      • täti

        Voisiko joku kertoa Kylmiksen toiminnasta enemmän? Kiinnostusta olisi mennä ratsastelemaan :) Jos joku tietää hevosista, opettajasta ja hinnoista jotain niin olisi mukava kuulla


      • kertoa

        enemmän Kylmäkiven tallista?
        Onko siellä ratsastustunteja alle kouluikäisille?


      • Iloveb-boy
        kertoa kirjoitti:

        enemmän Kylmäkiven tallista?
        Onko siellä ratsastustunteja alle kouluikäisille?

        No oon menossa kokeilemaan sitä tallia huomenna, niin voin tulla kertomaan sitten =)
        Tiedän sen että irtotunnit on 24e
        ja korttitunnit on 21e. Kortteja on viiden kerran kortti ja kymmenen kerran kortti.
        Opettajat on kuulemma hyviä ja hevoset koulutettuja.
        Eli ihan hintansa arvoinen.

        Tietenkin on Kylmiksestä askolaan päin n. 5-10 min sellanen Tinker talli, mutta siellä ei ole niin hyvää opetusta, ja sieltä mäkin vaihdan.


      • heppis~

        * Maneesi
        * Kaksi kenttää
        * hyvin koulutettuja hevosia
        * myös yksityisiä
        * mielestäni hirmu hyvä opetus
        * mahdollisuus päästä hyppäämään muutamana tuntina viikossa jos kiinnostusta =)
        * Upeat maastot
        * Hyvä luonteiset hevoset =)
        voin kertoa lisää jos tarve (:


      • Laura K.
        täti kirjoitti:

        Voisiko joku kertoa Kylmiksen toiminnasta enemmän? Kiinnostusta olisi mennä ratsastelemaan :) Jos joku tietää hevosista, opettajasta ja hinnoista jotain niin olisi mukava kuulla

        aloitin kylmiksellä vuonna 2000 ja tähän päivään saakka olen ollut erittäin tyytyväinen kaikkeen. Olin tuolloin yhdeksän kun aloitin ja osallistuin kesällä pikkulasten heppahoitokurssille. Hoidin yhtä hevosta siellä kolme vuotta. Kylmiksellä mahdollisuus kisata ja keväsin ja syksyisin perusmerkistä a tasolle saakka. Tuntihevosia on ainakin yhdeksän ja tunnin alussa saa ihan itse valita millä hevosella haluaa mennä ja hevoset laitetaan ihan itse tunnille kuntoon ellei ole ollut edellisellä tunnilla ja jos ei osaa laittaa hevosta valmiiksi itse, aina on apua tarjolla. Opetus on erittäin hyvää ja ratsastuksen opettaja käy itse myös valmennuksissa että ratsastajatkin pääsevät etenemään. Suosittelen tallia lämpimästi.


      • Anonyymi
        kertoa kirjoitti:

        enemmän Kylmäkiven tallista?
        Onko siellä ratsastustunteja alle kouluikäisille?

        Kylmäkiven tallilla ei ole aloitelijatunteja ja tallila on vain 2 tai 3 tunti ponia ja loput on sitten hevosia, talli on myös koulupainoiteinen ja mielestäni paras talli jossa tähänmennessä olen käynyt


      • Laura K. kirjoitti:

        aloitin kylmiksellä vuonna 2000 ja tähän päivään saakka olen ollut erittäin tyytyväinen kaikkeen. Olin tuolloin yhdeksän kun aloitin ja osallistuin kesällä pikkulasten heppahoitokurssille. Hoidin yhtä hevosta siellä kolme vuotta. Kylmiksellä mahdollisuus kisata ja keväsin ja syksyisin perusmerkistä a tasolle saakka. Tuntihevosia on ainakin yhdeksän ja tunnin alussa saa ihan itse valita millä hevosella haluaa mennä ja hevoset laitetaan ihan itse tunnille kuntoon ellei ole ollut edellisellä tunnilla ja jos ei osaa laittaa hevosta valmiiksi itse, aina on apua tarjolla. Opetus on erittäin hyvää ja ratsastuksen opettaja käy itse myös valmennuksissa että ratsastajatkin pääsevät etenemään. Suosittelen tallia lämpimästi.

        Mun mielestä ei ole ainakaan 2020-2023 välillä on ollut ihan kauheaa


      • Anonyymi
        täti kirjoitti:

        Voisiko joku kertoa Kylmiksen toiminnasta enemmän? Kiinnostusta olisi mennä ratsastelemaan :) Jos joku tietää hevosista, opettajasta ja hinnoista jotain niin olisi mukava kuulla

        No onhan siellä paljon halvempaa kuin porvoon ratsutallilla käydä tunneilla,mutta hinta taitaa olla jotain 25€ per kerta.löytyy maneesi ja paljon hevosia.


      • Anonyymi
        Iloveb-boy kirjoitti:

        No oon menossa kokeilemaan sitä tallia huomenna, niin voin tulla kertomaan sitten =)
        Tiedän sen että irtotunnit on 24e
        ja korttitunnit on 21e. Kortteja on viiden kerran kortti ja kymmenen kerran kortti.
        Opettajat on kuulemma hyviä ja hevoset koulutettuja.
        Eli ihan hintansa arvoinen.

        Tietenkin on Kylmiksestä askolaan päin n. 5-10 min sellanen Tinker talli, mutta siellä ei ole niin hyvää opetusta, ja sieltä mäkin vaihdan.

        Käyn minäkin kylmäkivellä mutta vaikka jotkut ystäväni väittävät että siellä rääkätään niin asia ei ole todellakaan niin.vaan siellä on erittäin hyvää opetusta ja hevosista pidetään hyvää huolta.ja tallillahan on myös"Tiffany" niminen shetlanninponi ja sillä pääse välillä jopa ratsastelemaan ilmaiseksi,tai ainakin minä ja moni muukin pääsee ratsastamaan Tiffanylla ilmaiseksi.Kylmäkivellä on myös 30 minuutin tunteja.


      • Anonyymi
        täti kirjoitti:

        Voisiko joku kertoa Kylmiksen toiminnasta enemmän? Kiinnostusta olisi mennä ratsastelemaan :) Jos joku tietää hevosista, opettajasta ja hinnoista jotain niin olisi mukava kuulla

        No tallinomista ja on Sanna ja hän pitää myös lähes kaikki tunnit löytyy 30 min tunteja ja 60 min tunteja.


    • Nimetön

      Kannattaisi hieman kertoa enemän siitä, mikä itselle tekee ratsastuskoulusta parhaan. Ihmiset arvostavat näissäkin asioissa ihan eri juttuja.

    • Kielipoliisi 3

      Mikä on Ratsastustualli??
      Ja ratsastustalli kirjoitetaan suomeksi kylläkin ihan yhteen, kuten muutkin vastaavat yhdyssanat :-)

      • ratsastustalli

        Hyvä ratsastustalli on sellainen, jossa on paljon hyvännäköisiä seksikkäitä tyttöjä kireissä r4atsastushousuissa. Sellaisia, joiden takapuolta on ilo katsella. Hevoset voi sitten olla mitä on, itse olen pyytänyt aina kiltin hepan alle ja sellaisen olen saanutkin kaikilta talleilta joilla olen ratsastamassa käynyt.


      • Siru38
        ratsastustalli kirjoitti:

        Hyvä ratsastustalli on sellainen, jossa on paljon hyvännäköisiä seksikkäitä tyttöjä kireissä r4atsastushousuissa. Sellaisia, joiden takapuolta on ilo katsella. Hevoset voi sitten olla mitä on, itse olen pyytänyt aina kiltin hepan alle ja sellaisen olen saanutkin kaikilta talleilta joilla olen ratsastamassa käynyt.

        Tällä tallilla on aivan loistava meininki.


      • seksky
        ratsastustalli kirjoitti:

        Hyvä ratsastustalli on sellainen, jossa on paljon hyvännäköisiä seksikkäitä tyttöjä kireissä r4atsastushousuissa. Sellaisia, joiden takapuolta on ilo katsella. Hevoset voi sitten olla mitä on, itse olen pyytänyt aina kiltin hepan alle ja sellaisen olen saanutkin kaikilta talleilta joilla olen ratsastamassa käynyt.

        No ratsastushousuthan ovat aika sekskyjä,
        mutta ei pitäis olla naamarajaa :D


      • OotkoLepakko
        ratsastustalli kirjoitti:

        Hyvä ratsastustalli on sellainen, jossa on paljon hyvännäköisiä seksikkäitä tyttöjä kireissä r4atsastushousuissa. Sellaisia, joiden takapuolta on ilo katsella. Hevoset voi sitten olla mitä on, itse olen pyytänyt aina kiltin hepan alle ja sellaisen olen saanutkin kaikilta talleilta joilla olen ratsastamassa käynyt.

        Hyvä paikka lepakkojen tiirailla tyttöjäkö?


    • uusiPorvoolainen

      Tiedättekö paljon maksaa tallipaikan vuokra missäkin tallissa?

    • Popo...

      Kylmäkivellä on loistava mahdollisuus edistyä ratsastus harrastuksessa, eli tunneilla ihan oikeasti tulee hiki
      eikä siellä hevosen selässä vaan matkustella ;) Siksi mun mielestä hyvä opetus.
      Tallilla käy myöskin Håkan Wahlman valmentamassa useita kertoja vuodessa.. lisää vierailevista valmentajista
      löytyy tietoa täältä : www.ratsastusurheilijat.com.
      Tunti käytössä on tällä hetkellä vain yksi poni joten pienimmille aloittelijoille tuo hagnäsin tila vois olla jopa parempi. Mutta vaikka kooltaan olisikin pienempi ja aikaisempaa heppa kokemusta löytyy niin kyllä noitten kylmiksen heppojen kanssa tulee erinomaisesti toimeen!

      Jos tallipaikkoja joku on vailla niin Kylmäkiven suunnalta löytyy mm. "Titin talli " eli koivumäen tila, "Armaksen talli" ... Lisää voi varmaan kysellä Sanna Anderssonilta joka siis on kylmäkiven " big boss" . Numeroa en viitsi netissä näin jaella, mutta googlettamalla pitäisi ainakin tallin lankapuhelimen numero löytyä, tai sitten tuolta ratsastusurheilijoiden sivuilta.

      • Kylmäkiven talli (mun isovanhempien talli) mutta ne ei ole ratsastuskouluja. PORVOON RATSUTALLI ON EHDOTTOMASTI PARAS RATSASTUSKOULU!!! EI KYLMÄKIVI!!!!!


      • R23 kirjoitti:

        Kylmäkiven talli (mun isovanhempien talli) mutta ne ei ole ratsastuskouluja. PORVOON RATSUTALLI ON EHDOTTOMASTI PARAS RATSASTUSKOULU!!! EI KYLMÄKIVI!!!!!

        Siis mun isovanhempien talli on koivumäen talli (tittin talli)


      • Anonyymi
        R23 kirjoitti:

        Siis mun isovanhempien talli on koivumäen talli (tittin talli)

        kylmäkivellä on kipeitä hevosia ja kaikki hevoset siellä on pilattu.


    • LoveSuokki

      Mietin että lähtisin ratsastamaan kylmäkiven talille . Ratsastin enne hagnasillä mutta en oikein tykänny. Onko Kylmäkiven talilla nettisivuja?? Ja missä se tarkalleen sijaitsee?

      • Se sijaitsee Bergstaan tiellä ja ei kai ole netti sivuja mutta se ei ole hyvä talli.


    • popo...

      Kylmäkiventalli sijaitsee myrskyläntien varressa. Osoite on kylmäkiventie 2 ( laita vaikka gmap iin niin löytyy)n. 10 km keskustasta. Nettisivuja ei ole, mutta poimi sannan numero vaikka tuolta ratsastusurheilijoiden sivuilta ja soita sille. Varmasti saa mennä tutustumaan paikkaan :)
      Hagnäs on varmasti pienemmille heppa tytöille kiva paikka kun on poneja ja vaikka mitä, mutta jos oikeasti haluaa oppia ratsastamaan eikä vaan pyörimään ympyrää niin kylmis on oikea suunta ! Tuntsareita löytyy leppoisista suokeista aina vähän säpäkämpiin puokkeihin asti ;)

    • Runner

      Moi, voisko joku kertoo Kylmiksen nettisivun osotteen? Meen sinne sunnuntaina ratsastaa, nii ois kiva selailla hevosia :)

      • Sabbis

        Kylmiksellä ei ole nettisivuja, valitettavasti.:/


    • heeej

      Hopean talli on paras!

      • Kamalaa 1

        Kävin siellä pääsiäisenä ja ole todella järkyttynyt!!!!!

        Ainakin 10 hevosta ja vieläpä nuorya, pelkkää luuta ja nahkaa. Sellaisin jotka ovat myös kuivuneet kokonaan. JÄRKYTTÄVÄÄ!!!!!

        Miten sellaiseen selkään voi edes laittaa satulaa ja ratsastaajaa??? Vien asian varmasti eteenpäin!


      • Kamalaa 1 kirjoitti:

        Kävin siellä pääsiäisenä ja ole todella järkyttynyt!!!!!

        Ainakin 10 hevosta ja vieläpä nuorya, pelkkää luuta ja nahkaa. Sellaisin jotka ovat myös kuivuneet kokonaan. JÄRKYTTÄVÄÄ!!!!!

        Miten sellaiseen selkään voi edes laittaa satulaa ja ratsastaajaa??? Vien asian varmasti eteenpäin!

        TÄMÄ SYHDELLÄ SHETLANNIN PONILLA ON NIIN PIENI KARSINA ETTEI SE MAHDU PIEHTAROIMAAN. JOTKUT PONITVPELKÄÄ OPPETTAJAA KUN SE LYÖ NIITÄ RAIPALLA TÄYSIÄ!


      • Ja pora


    • suurvisiiri1

      Talli on protestilistalla. Kohta kanttuvei?

    • Kylmäkiventalli

      Kylmäkiventalli on ehdoton suosikki Terveet ihanat hepat ja hyvä opettaja jonka tunneilla oikeesti oppii (opettaja käy säännölisesti valmennuksissa)eikä vaan matkustella. Joskus tallille tulee käymään muista maista tulleita ammatti hevoskouluttajia opettamaan muita ratsastajia. Talli järjestää kesäisin päiväleirejä. Omistaa 3 isoa tarhaa, 2 kenttää ainakin yli 5 laidunta. Tällä hetkellä 10 tuntiheppaa, 2 varsaa, 1 puoli eläkeläinen ja 5 yksityistä heppaa. Talli omistaa kaksi ponia loput ovat hevosia. Tallin omat hienoimmat hevoset omaavat esim. Matadorin ja muiden tosi hyvien kilparatsujen geenejä. Tallilla on paljon mahdollisuuksia päästä kilpailemaan seurakisoja ja suorittamaan merkkejä. Tallilla voi esteratsastaa, koulu- ratsastaa ja käydä taianomaisessa maastossa. Tallilla on asian mukaiset säännöt ja erittäin ystävällinen henkilökunta. Tunneilla tippuu erittäin harvoin. (Oon ratsastanut 6 vuotta kaksi kertaa viikossa ja olen tippunut vain kerran ja se oli siksi koska olin pieni. Olen varma että tallin omistaja Sanna Andersson ottaa uudet ratsastajat iloisesti tunneilleen.

    • Ohikulkijat

      Porvoon ratsutalli on aivan huono paikka samat hevoset aamusta iltaan tunneilla ja viel ontuviakin. Nykyään maneesissa piilossa että ei ohikulkiat järkyty

    • lollllllllllll

      Porvoon Ratsutallilla on hyvin koulutettuja hevosia ja mukavat opettajat yms. suosittelen! <3

      • Anonyymi

        Kuulemma sielä jotkut hevoset asuu käytävällä ( en ole varma mutta olen saanut kuulla )


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuulemma sielä jotkut hevoset asuu käytävällä ( en ole varma mutta olen saanut kuulla )

        Ei todellakaan asu kylmäkiven talli on aivan jäätävä paikka


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulemma sielä jotkut hevoset asuu käytävällä ( en ole varma mutta olen saanut kuulla )

        Jos poraa tarkotat nii ei asu en kyllä tiiä mistä oot kuullu mutta ei ite ratsastab siellä ja ihan kiva paikka välillä saa taistella tuntivaihtojen kanssa mutta ihanat opettajat ja hyvälaatusia tunteja


    • KarmeaPaikkaIlolassa

      Kaikkein kamalin paikka on kyllä siellä Tamminiemessä vai mikä sen nimi oli...jossain Ilolassa!

    • Ikuisesti_Heppatyttö

      Paras ja tasokkain talli opetuksen ja puitteiden kannalta on Porvoon Ratsutalli (sijaitsee kokoniemessä eli lähellä Porvoon keskustaa). Siellä on monipuolinen valikoima opetus heppoja/poneja ja opettajiakin löytyy monta eri sorttia. Eli varmasti tulee löytymään se oma tyylinen opettaja ja lemppari tuntiponi. Hepat eivät juokse montaa tuntia päivässä, eivätkä siis ole jo ihan loppuun palaneita sinun tunnille saavuttua. Myöskin opettajat ovat energisiä, ammattitaitoisia ja osaavat opettaa yksilönä, eivätkä oletakkaan koko ryhmän oppivan samoja asioita samaan tahtiin. Tunnit ovat monipuolisia, etkä joudu jurnuttamaan aina sitä samaa tunnista toiseen. Porvoon Ratsutallilla jos jossain sitä pääsee kehittymään haluamallaan tavalla ihanan harrastuksen parissa. Myös tunnelma tallilla ja tunneilla on kannustava, ja puitteet harrastaa ovat todella hyvät. Talli on rempattu Maane Hopean lähdön jälkeen, ja siellä on nykyään maneesikin. Kannattaa siis ainakin käydä tutustumassa, siellä henkilökunta ottaa sinut hymyllä vastaan ja esittelevät sinulle tallia ja heppoja. Heiltä kuulet myös tunti mahdollisuuksista, joita on vaikka joka kädelle. Ihan oman mielen mukaan. Itse aloitin kyseisellä tallilla juuri tuolla tavoin, menin käymään reippaasti ja ihastuin heti. Sen jälkeen olen viettänyt siellä paljon aikaa, käynyt ratsastus-, ja hoito kursseja. Välillä menen vain silittelemään heppoja. Jos yhtään mietityttää tallin vaihto, tai ratsastus harrastuksen aloitus, niin suosittelen Porvoon Ratsutallia. ;) <3

      • Tämä


    • Hildamäk

      Talli Friđur! Aina kaikkk hyvällä tuulella, hevoset maailman kilteimpiä! Ihanat maastot yms c: kentältäkin näkyy tosi ihanat maisemat! Kannattaa kokeilla❤️https://www.tallifridur.fi

    • 12345678910

      voisin tässä vertailla Porvoon muutamaa potentiaalista ratsastustalli- vaihtoehtoa:

      Porvoon Ratsutalli
      laadukas opetus
      hyvät kentät ja maneesi
      lähellä keskustaa
      -aika kallista (10 kerran kortti = 300€)
      -hevosia pidetään liian kauan peräkkäin tunneilla

      Kylmäkiven Talli
      laadukas opetus
      osaavat ja hyvät hevoset
      mukava talliympäristö
      halvempaa (10 kerran kortti = 210 €)
      -sijaitsee melko kaukana keskustasta

      • Anonyymi

        En kyllä tykkää ratsutallista on jotenkin niin kummallinen paikka ja miten voi olla mahdollista että ontuvilla hevosilla mennään tunnilla?


      • Anonyymi

        Kylmiksellä 10x kortti nykyään 270€. Kahdesti viikossa ratsastaville 250€. Rahalle saa täyden vasteen Kylmiksellä, toisin kuin PoRalla.


      • Kylmäkive talli
        -huono opetus olin katsomassa erästä estetuntia niin 5min ravia ja ekan 15 aika jo laukkasivat. Ja oppetaja lyö raipalla.
        -hevoset ovat pelkkää luuta ja nahkaa.
        -häntäremmit
        -likaiset hevoset
        -jätetään varusteet päällä karsinaan jos jatkaa tunnille
        -likaiset ja huono kuntoiset varusteet
        -yhdella shetlanninponilla on niin pieni karsina ettei se mahdu piehtaroimaan

        EN LIIJOITELE MISSÄÄN!!!


    • Entisenä Porvoon Ratsutallin asiakkaana boikotoin heitä vahvasti. Ei oteta tarpeeksi huomioon ratsastajien tunne lukkoja putoamisen jälkeen. Kallista, hevoset säikkyy maneesissa kun eivät ole tottuneet siihen.
      Moni hevonen kilaroi bokseissa tai ovat muuten vain levottomia.

      Omistajan mukaan Ninni 27v on vain laiska eikä vanha vaikka monen ihmisen mielestä Ninnin täytyisi päästä jo eläkkeelle. Hevosten selät ovat monella painautuneet, toisin kuin Kylmiksen hevoset.
      Muutama työntekijä ja hevosia ovat vaihtaneet PR-tallille juuri työnmäärä-palkka suhteen vuoksi / laadun vuoksi.

      Matka Kylmikselle saattaa tuntua pitkältä, mutt riippuu missäpäin keskustaa asuu ;) itselleni on tärkeämpää hevosten hyvinvointi kuin raha ja PORA ei voi sitä minulle tarjota.

      Kylmäkiven talli on myös pienempi, joten ryhmätkin ovat pieniä ja näin saa yksilöllisempää opetusta perus tunti maksulla kun taas PORAlla yksityis-/erityisryhmien hinnat ovat paljon korkeampia normaaliin tunti maksuun verrattuna.

      • Anonyymi

        En ymmärrä miksi Poral on niin kalliit hinnat ja opetus ihan surkeaa ja onko kaikki edes käyneet mitään koulutusta


      • Anonyymi kirjoitti:

        En ymmärrä miksi Poral on niin kalliit hinnat ja opetus ihan surkeaa ja onko kaikki edes käyneet mitään koulutusta

        PoRaa kiinnostaa vain ja ainoastaan raha.
        Mun hyvä ystävä lopetti vähän ennen mua PoRalla kun oli paha masennuskausi meneillään. Omistaja vertasi masennusta syöpään ja että ilman muuta tulee tunneille kun syöpäpotilaatki voi ratsastaa. Hirveetä painostusta, asenteesta tuli mieleen kuin jossain markkinoilla oltais ja myyjät huutelee ett "osta, osta, osta". Pyysi 10x kortista vain käytyjen tuntien laskua mutt PoRalla tämmöstä käsitettä ei tunneta.
        Eipä laskua ikinä sitten tullut. Todella hankala paikka päästä eroon.


    • Ratsastus

      Ite käyn Tinker-tallilla ja tykkään! Semmoinen rauhallinen talli jossa hevosia ei kuluteta rikki

    • Anonyymi

      Suosittelen itse Talli Friđuria, ehkä kuitenkin rennompaan harrastamiseen. Todella laadukas ja istuntapainoitteinen issikkatalli. Löytyy vain kenttä, ja talvella harrastamismahdollisuudet ovat välillä todella rajalliset. Hyvät hevoset.

    • Anonyymi

      Haluaisin kuulla enemmän Kylmäkiven tallista? Millaisia hevosia (luonteet, osaamistaso, säkä jne), millainen talliympäristö, opettajat, ja mitä tunneilla tehdään? Kaikki tieto on tervetullutta, kiitos🥰

      • Anonyymi

        Jos verrataan PoRan hevosia ja Kylmiksen hevosia niin kilpailevat kyl ihan eri luokissa :D Tämmöne arkajalkakin uskaltautui tallille töihin vain siksi että uskalsin luottaa Kylmiksen hevosiin niiden luonteen vuoksi. Uusia on tullut lisää tänä kesänä kun kaksi hevosta lopetettiin. Molemmilla oli vaivana kaviopaiseet ja ei kauaa mietitty että päästetäänkö kärsimyksistä vai ei. PoRalla moni hevonen ontuu ja kulutettu puhki. Myöskään PoRalla hevoset eivät arvosta tunnin pitäjää samanlailla kuin Kylmiksellä. Kylmiksellä hevosia kohdellaan hyvin eikä rasiteta liikaa. Poneja löytyy Kylmikseltä 4, yksityisiä 6 (mm. Hägnasin tallilta tutut Rulett ja Eleegia asustavat nykyään siellä) ja loput 8 hevosia.

        Tallia kunnostetaan pikku hiljaa.

        Suosittelen tulemaan itse käymään paikan päällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos verrataan PoRan hevosia ja Kylmiksen hevosia niin kilpailevat kyl ihan eri luokissa :D Tämmöne arkajalkakin uskaltautui tallille töihin vain siksi että uskalsin luottaa Kylmiksen hevosiin niiden luonteen vuoksi. Uusia on tullut lisää tänä kesänä kun kaksi hevosta lopetettiin. Molemmilla oli vaivana kaviopaiseet ja ei kauaa mietitty että päästetäänkö kärsimyksistä vai ei. PoRalla moni hevonen ontuu ja kulutettu puhki. Myöskään PoRalla hevoset eivät arvosta tunnin pitäjää samanlailla kuin Kylmiksellä. Kylmiksellä hevosia kohdellaan hyvin eikä rasiteta liikaa. Poneja löytyy Kylmikseltä 4, yksityisiä 6 (mm. Hägnasin tallilta tutut Rulett ja Eleegia asustavat nykyään siellä) ja loput 8 hevosia.

        Tallia kunnostetaan pikku hiljaa.

        Suosittelen tulemaan itse käymään paikan päällä.

        Kummallakaan ei ollut vaivana kaviopaisetta... Jo vanhemmpi tuntihevonen alkoi yllättäen ontua toista takajalkaa, joka ei sitten ottanut parantuakseen, niin pistettiin pois. Toinen hevosista oli puolestaan yksityinen, joka oli vissiin ep ravisa ja laitumella sitten paarmoja karkuun juostessa rikkoi jalkansa ihan totaalisesti.


      • Kylmäkive talli
        -huono opetus olin katsomassa erästä estetuntia niin 5min ravia ja ekan 15 aika jo laukkasivat. Ja oppetaja lyö raipalla.
        -hevoset ovat pelkkää luuta ja nahkaa.
        -häntäremmit
        -likaiset hevoset
        -jätetään varusteet päällä karsinaan jos jatkaa tunnille
        -likaiset ja huono kuntoiset varusteet
        -yhdella shetlanninponilla on niin pieni karsina ettei se mahdu piehtaroimaan
        IHAN PASKA TALLI MUN BFFT HALUIS VAIHTAA PORALLE MUTTA NIILLÄ EI OO TARPEEKS RAHAA SIIHEN JA (en enää harrasta poralla mutta oli 1000 kertaa parempi kun kylmis.) Ne on kertonut mulle niin paljon hirveitä juttuja että hu hu


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos verrataan PoRan hevosia ja Kylmiksen hevosia niin kilpailevat kyl ihan eri luokissa :D Tämmöne arkajalkakin uskaltautui tallille töihin vain siksi että uskalsin luottaa Kylmiksen hevosiin niiden luonteen vuoksi. Uusia on tullut lisää tänä kesänä kun kaksi hevosta lopetettiin. Molemmilla oli vaivana kaviopaiseet ja ei kauaa mietitty että päästetäänkö kärsimyksistä vai ei. PoRalla moni hevonen ontuu ja kulutettu puhki. Myöskään PoRalla hevoset eivät arvosta tunnin pitäjää samanlailla kuin Kylmiksellä. Kylmiksellä hevosia kohdellaan hyvin eikä rasiteta liikaa. Poneja löytyy Kylmikseltä 4, yksityisiä 6 (mm. Hägnasin tallilta tutut Rulett ja Eleegia asustavat nykyään siellä) ja loput 8 hevosia.

        Tallia kunnostetaan pikku hiljaa.

        Suosittelen tulemaan itse käymään paikan päällä.

        Ne kylmiksen hevoset on sairaita ja voi huonosti ne on likaisia ja pelkkää luuta ja nahkaa osalla näkyy kylki luut


    • Anonyymi

      Kylmäkiven tallilla pari kertaa käyneenä vaikuttaa ihan mukavalta, vaikka näin yleisesti ottaen en ratsastuskouluista pidäkään. Tiedän sen verran monia poneja jotka kulutettu loppuun ratsastuskouljen monilla peräkkäisillä tunneilla eikä tarpeeksi lepoa jne. Juurikin tuokin mitä aiemmin kerrottiin, 27-vuotiaan hevosen kuuluisi todellakin olla jo eläkkeellä! Eikä hevosen luonnetta usein voida huomioida riittävästi.
      Omistan tällä hetkellä entisen ratsastuskouluhevosen, joka on luonteeltaan herkkä, yhden ihmisen hevonen eikä todellakaan sovellu tuntihepaksi. Hälle onkin jäänyt paljon huonoja muistoja, jotka käytöksessä näkyvät edelleen. Mm. raippapelko, puree satulavyönkiristyksessä, luimii kun astuu karsinaan tai kurkottelee oven yli...

      Tämän takia itse mieluummin vuokraisin vaikka (jos mahdollisuus) ja kävisin tällä hevosella sitten valmennuksissa yms. Hevosta kun ei saisi pitää urheiluvälineenä.

      Ai niin ja tosiaan, Tinker talli ei ollut omaan mieleeni. Silloin kun siellä kävin (on toki jo vuosia aikaa), oli hevosilla surullisen huonot olot. Toivottavasti tilanne on parantunut!

    • Anonyymi

      En ainakaan suosittele PoRaa. Opetus laadutonta, hevoset osa täysin puhkikulutettuja. Hevoset ovat todella laiskoja ja jäykkiä, tunneilla aivan liian vanhoja hevosia ja tallikin huonokuntoinen. Yhteishenki on mitä on ja tunneilla todella paljon ihmisiä.

      • Anonyymi

        Mä käyn Kyllikin Satulassa Pornaisissa. Namskis!


    • Anonyymi

      Hagnasin tila on kyllä paras!

    • PORVOON RATSUTALLI ON PARAS. Kylmäkivellä kohdellaan hevosia huonosti eräällä shetlanninponilla on TODELLA PIENI karsina ja käytetään hantäremmiä (porvoon ratsutallilla ei käytetä KENELLEKÄÄN) Poralla hevoset voi hyvin ja kaikki on hyvin. Kylmäkivellä eräs poni pelkää oppetajaa.

    • Anonyymi

      Teidän pitää kertoa noi kaupungin valvontaeläinlääkärille. Hän hoitaa eläinsuojelua. Täällä huutelu ei hevosia auta. Aittakaa te niitä

    • Anonyymi

      Itsellä erittäin huonot kokemukset Porvoon Ratsutallista. Kivoja postauksia ja ulospäin näytetään nuin hepoista välitettäisiin. Pah, juoksevat kolme tuntia peräkkäin ja vielä aamuvalmennuksiakin on! Osa opettajista hyväksyy ruman ratsastuksen oppilailta. Outoja nuorten hevosten kuolemia yms. Epäpuhtaita hevosia tunneilla. Tosi vanhatkin hepat tekevät raskaat tunnit. En ymmärrä ihmisiä, jotka eivät välitä hevosten hyvinvoinnista vaan vievät rahansa tuollaisen tukemiseen. En todellakaan suosittele tallia kenellekään, joka pitää oikeasti eläimistä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1425
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1225
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1212
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1198
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1196
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1170
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe