FORTALEZA&hotel ponta mar

senior

Tuli viimetalvena käytyä ekaa kertaa brasiliassa ja juuri FORTALEZASSA! ja hotelinna palveli PONTA MAR.
Olen käynyt useasti thaimaassa ja nyt ajattelin että brasilia.
Ja nyt taas alkuvuodesta on hakusessa kaukomatka.. joten olen pähkäillyt kumpaa brasil vaiko thaimaa?
Mutta kyllä brasilia vie voiton ja juuri Fortaleza!
Se minne haluaisin niin on RIO siis että näkisin sen ja kokisin.kun monet sanoo että vasta RIO on se oikea brasilia...

No oli miten oli niin kyllä mieli halajaa myös FORTALEZAAN!
Minulla ei kahdenviikon ajan ollu mitään ongelmia siellä.kaikki toimi niinkuin kuuluikin.
Toki olin aluksi lukenut nää foorumit moneen kertaan ja miettinyt pääni puhki jos kuitenkin olis liian vaarallista?

PÖH! ei tietoakaan mistään veivaus yrityksistä ym..ok en sekoillut siellä umpipäisssään ym.mutta kuitenkin kävelin baareista yöllä hotellille ym..
FORTALEZASSA kannattaa ehdottomasti jos diskot/isot partyt kiinnostaa niin suunnata sellaiseen paikkaan kun PIRITA BAR avoinna ainoastaan maanantaisin,mutta mahtava paikka! ja kävelymatkanpäässä esim PONTA MAR hotellilta ja muistakin beira marin rantahotelleista.

ÄLKÄÄ IHMISET SUOTTA PELÄTKÖ! sinne vaaan! ps:eiköhän meistä kaikki ole palanneet onnellisina takaisin ja uusi matka jo kiikarissa:)

21

3967

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mies Riosta

      1. Baarin nimi on PIRATA. Yksi tunnetuimmista huorabaareista, taman pienen yksityiskohdan oppaat aina "unohtavat" kertoa.

      2. Jos otatte "yskanlaaketta" kayttakaa taksia...

    • Herbal

      Sijaitseeko tämä kyseinen Pirita bar hotellissa nimeltä Brasil Tropical? Olen menossa kyseiseen
      hotelliin helmikuun alussa ja luin jostain, että
      suosittu disco sijaitsee ko. hotellin alakerrassa.
      Mitä muuta tähdellistä voisitte kertoa ensikertalaiselle barsilian matkalaiselle.Paljon vaihdoitte suomessa realeja?Tiedän kyllä nämä varoittelut ryöstöistä.

      • Ronaldo

        Ei PIRITA sijaitse minkään hotellin yhteydessä vaan hiukan hotelleilta poispäin,noin kilometri ja onko se nyt Iracema aluetta vai mitä? "mies riosta" varmaan osaa siihen vastata?

        Ei tarvitse vaihtaa suomesta yhtään Realeja. heti Beira Marin rantakadulla on ainakin 2-3 rahanvaihto pistettä..


      • baari
        Ronaldo kirjoitti:

        Ei PIRITA sijaitse minkään hotellin yhteydessä vaan hiukan hotelleilta poispäin,noin kilometri ja onko se nyt Iracema aluetta vai mitä? "mies riosta" varmaan osaa siihen vastata?

        Ei tarvitse vaihtaa suomesta yhtään Realeja. heti Beira Marin rantakadulla on ainakin 2-3 rahanvaihto pistettä..

        on siis PIRATA bar.http://www.pirata.com.br/portal_pirata2007/pirata_bar/

        Sijaitsee Iraceman alueella.
        Itse en viihtynyt siellä kovinkaan kauan.
        Mutta ehkäpä joku tykkää.


      • jukkasias
        Ronaldo kirjoitti:

        Ei PIRITA sijaitse minkään hotellin yhteydessä vaan hiukan hotelleilta poispäin,noin kilometri ja onko se nyt Iracema aluetta vai mitä? "mies riosta" varmaan osaa siihen vastata?

        Ei tarvitse vaihtaa suomesta yhtään Realeja. heti Beira Marin rantakadulla on ainakin 2-3 rahanvaihto pistettä..

        Itse kaksi kertaa fortalezassa baareja kolunneena paikallisten avustuksellakin voin kertoa että Pirata bar ei ole todellakaan mikään huorabaari. Se on paikallisten yläluokan "esittäytymis" baari jossa ei todellakaan ole huoria. Näin on ainakin Fotalezassa, Pirata nimistä baariketjuahan on muuallakin brasiliassa joten en tiedä muista. Eihän matkanjärjestäjät sinne muuten tekisikään kierrosta jos se olisi huorabaari. Tiedän kyllä Piratan lähellä noin 50m päässä pari täysin huora baaria jossa ei muita naisia olekkaan. Mutta parhaimmat mestat onkin sitten ihan muualla. Esim Mucuribe tai orbita jotka vastaavat suomen onneloita ja ihan normaalia disco meininkiä ja hitosti paikallisia. 21.1.08 -> taas fortaan!!!


      • Mies Riosta
        jukkasias kirjoitti:

        Itse kaksi kertaa fortalezassa baareja kolunneena paikallisten avustuksellakin voin kertoa että Pirata bar ei ole todellakaan mikään huorabaari. Se on paikallisten yläluokan "esittäytymis" baari jossa ei todellakaan ole huoria. Näin on ainakin Fotalezassa, Pirata nimistä baariketjuahan on muuallakin brasiliassa joten en tiedä muista. Eihän matkanjärjestäjät sinne muuten tekisikään kierrosta jos se olisi huorabaari. Tiedän kyllä Piratan lähellä noin 50m päässä pari täysin huora baaria jossa ei muita naisia olekkaan. Mutta parhaimmat mestat onkin sitten ihan muualla. Esim Mucuribe tai orbita jotka vastaavat suomen onneloita ja ihan normaalia disco meininkiä ja hitosti paikallisia. 21.1.08 -> taas fortaan!!!

        Niinhan se on, matkanjarjestajat ja oppaat kertovat taysin rehellisesti kaiken. Anteeksi etta tulin maininneeksi etta Pirata baarissa, Fortalezassa on huoria. Varmastikin kielta sujuvasti puhuvana erehdyin.
        Esitan syvimman anteeksipyyntoni, tiedattehan varmasti paremmin kuin mina kuinka asiat taalla Brasiliassa ovat.
        Taidankin pyytaa ensikerralla mukaani jonkun niista YLALUOKAN tyttosista sielta Pirata baarista.


      • tienvieri
        Ronaldo kirjoitti:

        Ei PIRITA sijaitse minkään hotellin yhteydessä vaan hiukan hotelleilta poispäin,noin kilometri ja onko se nyt Iracema aluetta vai mitä? "mies riosta" varmaan osaa siihen vastata?

        Ei tarvitse vaihtaa suomesta yhtään Realeja. heti Beira Marin rantakadulla on ainakin 2-3 rahanvaihto pistettä..

        Ei tarvi ottaa muuta kun euroja mukaan saat lentokentällä( siis Fortalezan) vaihdettua realeja ja Fortalezassa on peiramarin kadulla useita rahanvaihtopisteitä.Euron kurssi on kyllä vähän eriä melkein joka pisteessä.


      • tienvieri

        Ei kannata vaihtaa kovinkaan paljon suomessa koska siellä ei kannata pitää rahaa mukana paljon päällä.Minulta ei ole koskaan viety mitään mutta kerjäläisiä on pilvin pimein.Ja euroja kyllä saa ihan kätevästi vaihdettua,tarvittavan tarpeen mukaan.Sitä voit enemmän miettiä paljonko otat euroja mukaan.Siellähän käy pankkikortit kuten meilläkin,esim visa,visaelektron,mastercard ym.... Fortalezassa kuulee kaikkia kauhujuttuja suomalaisten kertomana,ne kannattaa panna omaan arvoonsa esim.että korteilla ei voisi maksaa että he tallentaa numeroita ja muuta vastaavaa.Olen ollut siellä niin paljon ja maksanut visalla ja visa elektron korteilla ja euroakaan ei ole varastettu eikä tilitapahtumiin tullut kummempia kuin kotisuomessakaan. Joka haluaa lisää tietoa kyseisestä kaupungista ja asioista voi soittaa 0405408849


    • Useasti käynyt Fortalezassa

      Fortaleza on paikka josta suomalaisia pelotellaan aivan suotta.Olen käynyt siellä on minulla perhetuttuja,he ovat tosi ihania ihmisiä.Peiramarin ranta ja hotelli Ponta Mar on tuttua ympäristöä ja turvallista.Ihmiset ovat tosi sydämellisiä ja auttavaisia jos apua olet vailla sitä varmasti saat jos suomalaisena saat juroutesi takia suusi auki ja osaat edes käsilläsi puhuaOlen vuosia kåynyt Fortalezassa ja taas menen helmikuussa.Ottakaa sähköisesti yhteyttä,esim asunto on jota voin vuokrata edullisesti,

      • jukkassasd

        hei

        paatko mulle tiedon tästä vuokraamastasi asunnosta missäpäin ja mikä olisi hinta 2vko 22.1.08 eteenpäin

        laita vaikka: [email protected]


    • Kusti1

      Moroja

      Simppeli kysymys!. Tottakai siel kaa pankkiautomaatit pelaa, et ei tartte rahan kaa vexlata. Mun mielest automaattihomma o parasta.
      2 korttia mukaan.

      Ystävällisin terveisin

      Kusti

    • Minea*

      Palasin juuri Fortasta ja Ponta Marista.

      Beira Marin rantakatu ympäristöineen on täysin turvallinen kun pitää silmät auki. Liikuin yksin yölläkin eikä tuntunut turvattomalta. Iracemassa on yöllä välillä vähän arveluttavaa, mutta näkemisen arvoisia baareja kylläkin ja Piratan lisäksi kiva oli myös Lupus.

      Ponta Mar on hotellina ihan perustasoa ja täyttää tehtävänsä. Kaksi viikkoa oli kuitenkin tarpeeksi ja jos vielä palaan brasseihin niin osoite on kyllä amazonas tai rio.

      Helmikuussa on vuorossa Thaimaa, joten sitä odotellessa.. :)

      • Mies Riosta

        Turvallista ja turvallista.

        Onhan taalla Riossakin turvallista, itse kuljen oisin alueilla missa paikalliset eivat uskalla kulkea.

        Homman nimi on se etta turvallisuus taalla Brasiliassa on HIEMAN eri juttu kuin siella Suomessa.
        En tosiaan jaksa ymmartaa etta kaikki neuvot otetaan pelotteluna. Asia nyt vaan on niin etta mika taalla vaikuttaa rauhalliselta ja turvalliselta ei sita valttamatta ole. Kadulla vastaantuleva nuorimies saattaa keksia ryostaa teidat, kaduilla parveilevat kerjalaislapset ovat ammattivarkaita. Miksiko kukaan ei ole kuullut etta naita ryostoja ja muita vakivallantekoja tapahtuu. Yksi syy on hapeantunne, monet ryostetyt ovat humalassa tai prostituoitujen kanssa ja eivat halua tulla julkisuuteen, toiset ujouttaan tai ajattelevat etta pikkujuttu... kuka tietaa.
        Toistan viela, missaan isommassa brasilialaisessa kaupungissa ei ole viisasta kavella oisin. Se etta kaduilla on ihmisia antaa valheellisen turvallisuuden tunteen, silla yksikaan brasilialainen ei kattaan nosta teita auttaakseen, voi meinaan heiltakin menna henki.


      • sir kukkenhaim
        Mies Riosta kirjoitti:

        Turvallista ja turvallista.

        Onhan taalla Riossakin turvallista, itse kuljen oisin alueilla missa paikalliset eivat uskalla kulkea.

        Homman nimi on se etta turvallisuus taalla Brasiliassa on HIEMAN eri juttu kuin siella Suomessa.
        En tosiaan jaksa ymmartaa etta kaikki neuvot otetaan pelotteluna. Asia nyt vaan on niin etta mika taalla vaikuttaa rauhalliselta ja turvalliselta ei sita valttamatta ole. Kadulla vastaantuleva nuorimies saattaa keksia ryostaa teidat, kaduilla parveilevat kerjalaislapset ovat ammattivarkaita. Miksiko kukaan ei ole kuullut etta naita ryostoja ja muita vakivallantekoja tapahtuu. Yksi syy on hapeantunne, monet ryostetyt ovat humalassa tai prostituoitujen kanssa ja eivat halua tulla julkisuuteen, toiset ujouttaan tai ajattelevat etta pikkujuttu... kuka tietaa.
        Toistan viela, missaan isommassa brasilialaisessa kaupungissa ei ole viisasta kavella oisin. Se etta kaduilla on ihmisia antaa valheellisen turvallisuuden tunteen, silla yksikaan brasilialainen ei kattaan nosta teita auttaakseen, voi meinaan heiltakin menna henki.

        Hienoa, että jaksat varoitella Brasiliaan matkaavia. Voisin tähän tuoda oman kokemukseni mukaan.

        Olimme pari vuotta sitten Fortalezassa. Eräänä päivänä lähdimme kävelylle (4henk. 2 miestä ja 2 naista). Nousimme rantaboulevardilta ylös seuraavalle suurelle kadulle, jota pitkin kävelimme muutaman sata metriä. Näimme paikallisen pienen torin, jonne poikkesimme uteliaisuuttamme katsomaan. Tästä torilta oli n. 50 metriä "turvalliselle" rantakadulle.
        Torille tultuamme alkoi viereisen talon kuistinrappusilla istunut vanhempi mies haukkua kuin koira. Silloin emme asiaan sen enempää kiinnittäneet huomiota. Aikamme torilla katseltuamme lähdimme laskeutumaan katua pitkin rantakadulle. Tässä kohtaa teimme sitten virheen, joka ei tietenkään etukäteen tullut mieleen. Me miehet kävelimme edellä ja naiset tulivat jokusen metrin taaempana, kun olisi pitnyt antaa naisten kulkea edellä. Toisella naisella oli pieni käsilaukku mukana, jossa oli pieni määrä rahaa ja puhelin. No, takaapäin tuli kaksi nuorempaa miestä ja kiskaisivat käsilaukun olkapäältä niin, että pelkkä hihna jäi olkavarrelle roikkumaan. Eipä käynyt kenelläkään edes mielessä lähteä perään, vaan tyydyimme kohtaloon.
        Ja siinä jälkeenpäin miettiessä ymmärsimme, että tämä vanhempi mieshenkilö antoi ilmeisesti haukunnallaan merkin, että mahdollisia uhreja näköpiirissä.

        Toinen, yritykseksi jäänyt tilanne sattui rannalla. Istuskelimme siinä rantatuoleilla ja paistattelimme päivää. Kaupustelijoitahan siinä kulkee koko ajan edestakaisin. Eräs kaupustelija sitten tuli hiljaa siihen selkämme taakse ja yht'äkkiä karjaisi kovaan ääneen, yrittäen ilmeisesti saada meidän valppautemme häiriintymään ja kääntymään hänen puoleensa. Samalla hetkellä toiselta suunnalta tuli kaksi muuta kaupustelijaa ja he yrittivät napata rouvien nyssykät. Eivätpä vaan ottaneet huomioon, että ne nyssykät olikin siddottu tuoleihin niin, ettei ne lähteneetkään irti.
        No me miehet huomasimme tämän yrityksen ja pieni huudonmekkala pystyyn. Tässä kohtaa tuli rantabarrakan pitäjä, jonka asiakkaina olimme, meuhkaamaan ja ajamaan kaupustelijat kauemmaksi.
        Jokatapauksessa fiilikset laskivat sillä kertaa ja keräsimme tavaramme, maksoimme laskumme barrakanpitäjää hieman reilummalla tipillä muistaen ja kiitellen ja lähdimme loppupäiväksi hotellin altaalle nautiskelemaan auringosta ja oleilusta.

        Eli kyllä niitä ryöstöjä ja -yrityksiä sattuu keskellä päivääkin, eikä se katso välttämättä paikkaakaan. Cearan alue kun on, kuten Mies Riosta on moneen kertaan todennut, Brasilian köyhintä aluetta ja siellä elää n. 80% asukkaista köyhyysrajan alapuolella.
        Tosin ainahan kannattaa olla varuillaan, on matkalla sitten kotimaassa tai ulkomailla. Uskallan kuitenkin väittää, että Brasiliassa on kuitenkin todennäköisempää tulla ryöstetyksi kuin esim. Rhodoksella.


    • Brasiliaan hurahtanut

      Olen samaa mieltä kanssasi. Brasilia on hieno maa ja ihmiset ystävällisiä.

      • Ronaldo

        Ja mikä parasta vielä niin pääsee brasiliaan paljon halvemmalla kuin thaimaahan(toistaiseksi)

        Että jos jaksaa kytätä ja pystyy lähtee ns nopeasti niin helposti alle tonnilla pääsee.

        Mut vähän pelkään että brassit yleistyy lähiaikoina niin että hinnatkin nousee ja saatavuus voi olla heikkoakin? ainakin nopeat lähdöt...

        Mut kyllä on sitte hienomaa! ei voi oikein verrata brasiliaa ja thaimaata! Kumpikin mahtavia paikkoja!


      • toinen mies riosta
        Ronaldo kirjoitti:

        Ja mikä parasta vielä niin pääsee brasiliaan paljon halvemmalla kuin thaimaahan(toistaiseksi)

        Että jos jaksaa kytätä ja pystyy lähtee ns nopeasti niin helposti alle tonnilla pääsee.

        Mut vähän pelkään että brassit yleistyy lähiaikoina niin että hinnatkin nousee ja saatavuus voi olla heikkoakin? ainakin nopeat lähdöt...

        Mut kyllä on sitte hienomaa! ei voi oikein verrata brasiliaa ja thaimaata! Kumpikin mahtavia paikkoja!

        ihan turhaan hehkutit mies riosta taman tijucan vaarallisuudesta, ainoa arsyttava seikka on pitkahko valimatka copacabanalle. olen myos ollut ryyppaamassa pavunassa, johon menin paikallisjunalla eika siellakaan sen kummempia vastoinkaymisia tapahtunut.


      • Mies Riosta
        toinen mies riosta kirjoitti:

        ihan turhaan hehkutit mies riosta taman tijucan vaarallisuudesta, ainoa arsyttava seikka on pitkahko valimatka copacabanalle. olen myos ollut ryyppaamassa pavunassa, johon menin paikallisjunalla eika siellakaan sen kummempia vastoinkaymisia tapahtunut.

        Hyva etta nain on.

        Onnea ja menestysta valitsemallanne uralla.


      • haluan asua vaikka kaikki t...
        Mies Riosta kirjoitti:

        Hyva etta nain on.

        Onnea ja menestysta valitsemallanne uralla.

        Minulla on palava halu Fortalezaan,ajatuksissani asun huoneistossani Ponta Marin takana ja katselen parvekkeelta merelle.En ole päivääkään katunut että ostin oman osakkeen sieltä.Olen kokenut maan turvalliseksi,riippuu tietenkin siitä että en läträä humalassa enkä käytä alkoholia lainkaan.Pidän Suomen väkilukuun verrattuna yhtä rikollisena maana kun Brasilian.Brasiliassa on tuomiot rikoksista kovemmat kuin meillä.Hieno maa mielestäni!


      • ronaldo
        haluan asua vaikka kaikki t... kirjoitti:

        Minulla on palava halu Fortalezaan,ajatuksissani asun huoneistossani Ponta Marin takana ja katselen parvekkeelta merelle.En ole päivääkään katunut että ostin oman osakkeen sieltä.Olen kokenut maan turvalliseksi,riippuu tietenkin siitä että en läträä humalassa enkä käytä alkoholia lainkaan.Pidän Suomen väkilukuun verrattuna yhtä rikollisena maana kun Brasilian.Brasiliassa on tuomiot rikoksista kovemmat kuin meillä.Hieno maa mielestäni!

        Jos oikein muistan niin siinä ponta marin takana on tosiaan isoja korkeita kerrostaloja..

        Muistaakseni vielä aika uusia.. ja jos tarpeeksi ylhäällä asut niin saattaa merelle nähdäkin?

        Mitä muuten maksaa tuollainen asunto noin lähellä rantaa?


      • tienvieri
        ronaldo kirjoitti:

        Jos oikein muistan niin siinä ponta marin takana on tosiaan isoja korkeita kerrostaloja..

        Muistaakseni vielä aika uusia.. ja jos tarpeeksi ylhäällä asut niin saattaa merelle nähdäkin?

        Mitä muuten maksaa tuollainen asunto noin lähellä rantaa?

        Joo,Ponta Mar hotellin kohdalla ja seuraava kerrostalo ja viides kerros,siinä on osakkeeni.Ponta marin yli näkyy Atlantti sehän on vähän vielä laskeutuvaa merellepäin.No silloin kun ostin sen osakkeeen hinta oli 170 000 realia.Siinä kerrostalossa on vain europpalaisten osakkeita.Ja eihän tuokaan talo mikään vanha ole.On tosi mukavaa illoin katsella parvekkeilta merelle,siellä aina laiva ajelee ja muutenkin nähdä iltaelämää kun menevät iltatorille.Jos olis kiikari tunnistais suomalaisia Ponta Marin uima-altaalle,niin lähellä se on rantaa.Kaiken kaikkiaan en ole muuta harmitellut kuin sitä ,kun joudun työnpuolesta olemaan vielä talvisin niin paljon suomessa.Jos joskus saavutan eläkeiän niin talvet asun vain Fortalezassa ja kesäksi tulen suomeen.Muuta en kaipaa suomesta siellä kuin ruisleipää ja vcpaperia.Olen senverran luonnonlapsi että viihdyh erittäin hyvin.En toki öisin kävele siellä kaduilla yksin,kuten en suomessakaan.Ja asunto on tosi turvallinen 24 h vartioitu talo ja kahdet rautaportit ennen kun pääsee sisälle ja vartija seuraa tietokoneennäytöltä kaiken aikaa.Ensikertaa kun menin suomesta sinne teetti töitä että pääsin sisälle passin ja huonenumeron turvin.Kertoohan noin tarkka vartiointi että maa on rikollinen,Ei meillä täällä vartioida missään noin tarkoin. Uskon kuitenkin että on paljon kiinni siitä miten itse käyttääntyy siellä.Jos alkon voimin liikkuu ja kultakoruin ja ei elä samalaisena kuin paikalliset niin voi olla vaikeuksia.Minulla on siellä tosi hyviä ystäviä tullut ihan noin vain vuosien saatossa tutuksi ja olen opiskellut portukalin kieltä että pärjään,miten pärjään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1757
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1567
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1273
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      68
      1102
    5. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      745
    6. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      739
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      727
    8. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      705
    9. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      692
    10. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      688
    Aihe