raskausepäily

ja laihdutus

Mulla menkat 4 päivää myöhässä, tein raskaustestin kun olivat 2 päivää myöhässä. Negaa näytti, mut huvikseen vilkaisin testiä eilen ja siihen oli ilmestynyt toinenkin ohut viiva! Voiko negatiivinen tulos muuttua vääräksi positiiviseksi ajan kuluessa? Yritetty ollaan puolisen vuotta. Painoa ois tarkoitus saada pois, jos en oo raskaana. Kysymys kuuluukin, että onko mahdolliselle sikiölle jo haitallista kun syön vähän??

7

1278

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uudelleen

      Itselläni kävi juuri noin viimeksi kun raskaaksi tulin. Testiviiva ilmestyi vasta monen tunnin päästä ja positiivista se minun tapauksessani tarkoitti. Mitä testiä käytät? Nyt kun yritän tässä uudelleen, olen säilönyt noita testejä ja katsellut päivää myöhemmin ja mihinkään ei ole sitä viivaa tullut. Itse ainakin luotan että viivaa ei synny jos reaktiotakaan ei synny. Tee testi uudelleen muutaman päivän päästä aamu virtsasta.

      Suoranaista laihduttamista ei kannata raskauden aikana tehdä. Liikkuu vain paljon ja monipuolisesti ja pyrkii vaikka siihen ettei kiloja tulisi raskauden aikana. Näin lääkäri myös minua ohjeisti. Ja sain 1800kalorin ravintoohjelman raskaana oleville. Jos olet raskaana, pyydä aikaa neuvolaan ja keskustele siellä.

      • käytin

        Apteekin omaa raskaustestiä. Ajattelin testata uudelleen keskiviikkona, silloin menkat viikon myöhässä, jos nyt maltan sinne asti!


    • on sitä

      mitä kuuluukin, eli elämäntapojen muuttamista terveemmiksi, niin siitä ei ole kuin hyötyä sinulle ja lapselle!! Minkäänlainen paastoaminen ei kuitenkaan kannata, missään mielessä, jos tavoitteena on pysyvä painonkevennys.

      • vielä..

        Minulla aika tiukka kuuri menossa, kun kevätpuoleen ollaan reissuun lähdössä. Mutta jos oon raskaana niin sitten on tietysti eri asia! Mutta tarkoitin että onko vielä näin alussa haittaa mahd. lapselle laihdutuksesta ennen kuin testaan uudelleen??Menkat on nyt 4-5 päivää myöhässä.


      • toiveilija
        vielä.. kirjoitti:

        Minulla aika tiukka kuuri menossa, kun kevätpuoleen ollaan reissuun lähdössä. Mutta jos oon raskaana niin sitten on tietysti eri asia! Mutta tarkoitin että onko vielä näin alussa haittaa mahd. lapselle laihdutuksesta ennen kuin testaan uudelleen??Menkat on nyt 4-5 päivää myöhässä.

        ... myöhässä myös just tuon laihduttamisenkin takia, jos kerta kuten itse sanoit, olet rankalla dietillä...


    • serki

      eikös siellä raskaustestin ohjeissakin sanota että älä katso tulosta enää 10 minsan pääst et sen jälkeen se on täysin epäluotettava.

    • Anonyymi

      Auttakaa

      oon 15v tyttö ja mietittyttää raskaus

      tilanne oli semmone et voiks sormen kautta jos emättimeen on menny siemennestettä sen jälkeen kun se on vaa pyyhitty kädestä?

      nii onko raskaus maholline?

      tapauksesta on aikaa reilu 4kk ja mitään ei oo ollu tähä mennes ja kuukautiset ollu normaalisti mut silti mietityttää

      raskaustestiä en oikee uskalla ostaa koska oon nii nuori ja tuntuu et ne vaa kattoo kieroo

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      36
      1506
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1247
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1245
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1218
    6. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1218
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe