Mitkä ovat vanhenemisen oireet?

maisisko

Olen tässä mennyt itseeni ja alkanut miettiä, joko olen tulossa vanhaksi.

Minua on alkanut ärsyttää monet asiat, joista en nuorena ollut "moksiskaan"

Tänään oli iloinen uusinta Yle Teeman lähettämät mustavalkoiset elokuvat Humphrey Pogartista ja Pacal Laurenista. Niissä oli jotain.

Noin pitkällä välillä kun uusisivat muitakin ohjelmia, niin minäkään en ärsyyntyisi.

51

3863

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muumioko? ei kai!

      Minäkin pidin tuosta elokuvasta, vaikka en olosuhteista johtuen päässyt sitä kokonaan katselemaan.

      Nostalgiaa enemminkin, kun kuitenkin Bogartin aikana ollaan eletty.
      Ainakin olen hänen elämänkertansakin lukenut.
      Olin 34v kun tiistai-iltapäivisin tuli noita ihania Tauno Palo elokuvia klo 14 iltapäivällä, räknäsin työni niin että juuri ja juuri ehdin polkupuyrällä kotiin niitä katselemaan.

      Sain olla yksin kotona: minä Tauno ja vadillinen pullaa.

      Sitäpaitsi ennen juhannuksena tuli illalla AINA joku niin ihanainen kotimainen vanha ja se kuului perinteisiin.
      Ei tuu enää.
      Öööks, eilen katselin Rintamäkeläisiäkin.
      Aina välillä tuollainen paluu muinaisiin on kivaa.
      Silmät lepää, kun noissa uusissa elokuvissa leikataan kuvat ja kohtaukset niin kamalan nopeaksi että ohimoluuhun melkein koskee.

    • Marella*

      Menin tänääm asialle tuttava perheeseen ex tempore klo 13.30. MIes roikutteli virahtaneissa alkkareissa College paita yläosassa. Suupielet alaspäin urahteli jotakin. Vaimo huushollasi ruokaa armaalleen ja oli kuten hänen imagoon kuuluu asiallisesti pukeutunut.

      Toimitin asiani istahdin hetkeksi, sovimme tapaavamme vaimon kanssa pian. Mies urahteli vai niin, arvasin nyt pantiin jarru päälle.

      Olen onnellinen omasta armaastani joka pukeutuu aamusin ja yrmeää ilmettä ei naamalla näy.

      Ovatko nämä vanhenemisen oireita?

    • Yx70

      Maksoin tavarat ruokakaupassa ja unohdin ne hihnalle ja lähdin kävelemään pois. Juoksivat onneksi perään kysymään, josko vaikka tarvitsisin niitä?
      Siitäkö se alkaa?

    • Liisi*

      Olet vanhentumassa, kun et anna puheenvuoroa seurassa oleville. Veivaat vaan juttuasi sadanteen kertaan samanlaisena.
      Muistat vain hyppääjä Ahosen sukunimen, mutta etunimi kadonnut unhon yöhön.

      • Satu*

        En ole vähääkään kilpailuhenkinen.

        Ja siitä sitten johtuu, etten juurikaan seuraa
        mitään urheilua, vaikka toki suon sen muille.

        Urheilen itse jnknverran, voimistelen myös.

        Sisareni miehelle sanoinkin, että minulle yksi maailmanmestari riittää: minä itse = oman maailmani mestari niin kauan kuin olen terve, - niin ja senkin jälkeen tietenkin huonommin tuloksin.

        En ole oikein koskaan ymmärtänyt sitä, että jos Virpi Kuitunen voittaa hiihdon, miksi Espoo tai Suomi siitä ylpeilisi.

        Ihailen silti urheilijoita, Linnan kutsuillakin kaikkein eniten juuri heitä, mutta kohdistan ihailuni heidän terveyteensä ja iloisuuteensa, sitähän se urheilu antaa. Tero Pitkämäkeä ihailen sen hänen söpön viivan taakse heittäytymistapansa takia, - ja muutenkin hänen olemustaan ja elämäntapaansa.

        Pidätte nyt minua aivan poikkeavana, mutta en voi sille mitään, että kilpailuvietti puuttuu minulta.

        Muitakin puutteita lienee, mutta ne ovat sitten toisen stoorin aihe.


      • Että nykyisin tarvitsee enemmän omaa aikaa ja tilaa. Kaikki käy hitaammin(siksikö sitä aikaa tarvitseekin)!
        Tottakai ajatuksen kulku muutuu iän lisääntyessä...Elämän arvot tulee puntaroitua uudelleen.
        Mutta vahoja,, ei sinne päinkään,en ainakaan myönnä.
        Vaikka ne tavarat jää joskus kaupan hihnalle niinikään,,
        Vastuuraha käteen ja menoksi. Onneksi ulko-ovella tulee mieleen ostetut ostokset.
        Se on selvää, että moniin asioihin suhtautuu eri tavalla kuin nuorena. Mutta onhan se maailmakin toinen kuin silloin.
        Vanhoja ei kuitenkaan olla........


      • meri-kukka98 kirjoitti:

        Että nykyisin tarvitsee enemmän omaa aikaa ja tilaa. Kaikki käy hitaammin(siksikö sitä aikaa tarvitseekin)!
        Tottakai ajatuksen kulku muutuu iän lisääntyessä...Elämän arvot tulee puntaroitua uudelleen.
        Mutta vahoja,, ei sinne päinkään,en ainakaan myönnä.
        Vaikka ne tavarat jää joskus kaupan hihnalle niinikään,,
        Vastuuraha käteen ja menoksi. Onneksi ulko-ovella tulee mieleen ostetut ostokset.
        Se on selvää, että moniin asioihin suhtautuu eri tavalla kuin nuorena. Mutta onhan se maailmakin toinen kuin silloin.
        Vanhoja ei kuitenkaan olla........

        monta kertaa minulle on käynyt,että jonkun matkaa
        kaupasta tulessani täytyy tarkastaa kassista tuliko se lompakko mukaan,vai jäikö kassalle.
        Tähän asti se on kyllä ollut siellä kassissa.

        Enkä tunnusta että olisin vanha;))

        Muisti heittelee vaikka kuinka,varsinkin nimi muisti.

        Se on kyllä ihme tunne, etten tunne itseäni vanhaksi
        päin vastoin mieleltäni tuntuu kuin olisin vasta ehkä keski-iässä.

        Ei todellakaan olla vanhoja;))


      • Hintriika*
        muori67 kirjoitti:

        monta kertaa minulle on käynyt,että jonkun matkaa
        kaupasta tulessani täytyy tarkastaa kassista tuliko se lompakko mukaan,vai jäikö kassalle.
        Tähän asti se on kyllä ollut siellä kassissa.

        Enkä tunnusta että olisin vanha;))

        Muisti heittelee vaikka kuinka,varsinkin nimi muisti.

        Se on kyllä ihme tunne, etten tunne itseäni vanhaksi
        päin vastoin mieleltäni tuntuu kuin olisin vasta ehkä keski-iässä.

        Ei todellakaan olla vanhoja;))

        Se on varmaan tämän kiireisen maailmanmenon syytä, että syntymäpäivätkin tulevat nykyisin tiuhempaan tahtiin kuin ennen.

        Mieli sen kuin nuortuu iän karttuessa. Mikä vaivannee tuota päälykuorta, kun pyrkii koko ajan vastakkaiseen suuntaan! Pirunmoinen keksintö nuo peilit.


    • dementia,

      mutta siinä on se hyvä puoli että tapaa joka päivä uusia tuttuja.

      • Hintriika*

        auta armias, jos tulee se vaihe, että pitää joka aamu esitellä itsensä peilikuvalleen.


    • Yx70

      Voipi olla vanhenemisen oire sekin, ettei muista keskustelun aihetta, vaan kinastelee aivan muista asioista.

    • ruostetta helmoissa
      hyytymistä ylämäissä
      pääsee liikkeelle mutta ei pysähy
      kulkusuunnan säilyminen epävarmaa
      naputusta ja yllättävää sammumista
      yleensä kuitenkin pysyy liikenteessä.

    • kohtavanha
      • Tätähän tämä paljolti on.
        Golfia en tosin ole alkanut pelata enkä alakaan, mutta muuten liippasi sen verran läheltä, että väkisinkin nauratti!

        Viimeisin kohta ei mielestäni ole ikääntymisen merkki, mutta en lähde kiistämään sen yleispätevyyttä tämänkaltaisessa rauhoittamistapauksessa.


      • Yx70

        Tuostahan löytyy vaikka mitä iltojemme iloksi.


    • klaaraaja

      Kahvipirttiläisyys on vahva merkki vanhenemisesta , henkisestä laiskuudesta ja periksi antamisesta.

      • Urautuneisuus, siis saman asian jankuttaminen aina ja kaikkialla, on vahva degeneroitumisen oire!
        Jotta en loukkaisi ketään, EN neuvo klo 12.53 julkistetun tekstin kirjoittajaa pikaisesti hakemaan asiantuntija-apua!


      • taas sieltä,,,, periksi ei anneta, vanhetaan vuosilla, mutta missäs se nyt sitten näkyy, ei kovin korkealle yllä Sinunkaan henkisyys.

        Onkos vanheneminen kielletty, sen teette perästä vähän nuoremmatkin,,,,tilaa annetaan nuoruudelle, mutta mukana räpistään, miten käyneekään jäljessä tuleville, kun nyt jo tuo ajatusmaailma yhden asian ympärillä pyörii;)


      • nuori vanhus

        Miksi noita kahvipirttiläisiä aina täytyy nokerrella. Eihän sitä palstaa ole kenenkään pakko lukea. On suorastaan kadehdittavaa, että vanhalla on elämänviisauden lisäksi mielikuvitus tallella.
        On varmaankin surullista elää jalat maassa polvia myöten.


      • Marella*
        Venlastiina kirjoitti:

        Urautuneisuus, siis saman asian jankuttaminen aina ja kaikkialla, on vahva degeneroitumisen oire!
        Jotta en loukkaisi ketään, EN neuvo klo 12.53 julkistetun tekstin kirjoittajaa pikaisesti hakemaan asiantuntija-apua!

        Jos ei nyt ihan kanssakulkijoitamme suositeltaisi
        asiantuntija apua hakemaan. Syykin on selvä, minusta saitilla kirjoittelee paljon väkeä, meitä on joka lähtöön. Kaikki omia persoonallisuuksia ja sehän se väriä juttuihin antaa. Rivien välistä voi lukea kirjoittajan mielentilaa, onko ärhäkällä, artyneellä tuulella vai hymyileekö aurinko vai haluaako heittää jyvää juttuun että tulisi vipinää teksteihin.

        Myönnän joskus niin perskutisti joku asia ottaa päähän, tekisi mieli nytkin ottaa oikein mojova Rommi Bagardi toti tähän flunssaiseen oloon, mutta kun ei ole ainetta, lähin myymälä 8km päässä. Pakko hillitä halujaan ja odotella vain että kaikki järjestyy aikanaan, fluenssakin paranee. Menen lepäämään ja ensin otan Carmolis yrttitippoja sokuripalassa.


      • klaaraaja
        Venlastiina kirjoitti:

        Urautuneisuus, siis saman asian jankuttaminen aina ja kaikkialla, on vahva degeneroitumisen oire!
        Jotta en loukkaisi ketään, EN neuvo klo 12.53 julkistetun tekstin kirjoittajaa pikaisesti hakemaan asiantuntija-apua!

        Ensimmäisen kerran asiasta kirjoitin. Paremminkin urautuneisuutta osoittaa samojen juttujen jauhaminen päivästä toiseen "emännän" suojeluksessa. Jos vähänkin moista touhua kummastelee, pari akkaa vähintään hyökkää kimppuun ja alkaa nimitellä. Huhuh.


      • Marella*
        klaaraaja kirjoitti:

        Ensimmäisen kerran asiasta kirjoitin. Paremminkin urautuneisuutta osoittaa samojen juttujen jauhaminen päivästä toiseen "emännän" suojeluksessa. Jos vähänkin moista touhua kummastelee, pari akkaa vähintään hyökkää kimppuun ja alkaa nimitellä. Huhuh.

        Joopa joo, Abbedissan rukous sellaisille happamille vanhoille toraisille muijille olisi paikallaan lukea, toraiset henkilöt ovat paholaisen pahimpia ilmestyksiä.

        Googleta, Abbedissan rukous, eikö ole aivan paikallaan vanhojen toraisten muijien se opetella.

        Joskus luen sen, että pysyisin kohtalaisen siedettävänä kanssakulkijoita kohtaan, täydellistä minusta ei kyllä tule, sen myönnän.


      • Marella* kirjoitti:

        Joopa joo, Abbedissan rukous sellaisille happamille vanhoille toraisille muijille olisi paikallaan lukea, toraiset henkilöt ovat paholaisen pahimpia ilmestyksiä.

        Googleta, Abbedissan rukous, eikö ole aivan paikallaan vanhojen toraisten muijien se opetella.

        Joskus luen sen, että pysyisin kohtalaisen siedettävänä kanssakulkijoita kohtaan, täydellistä minusta ei kyllä tule, sen myönnän.

        pirtissä ei ole yhtään hapannaamaa, kyllä ne muualta löytyy.

        Tuo rukous sopii kyllä kaikille luettavaksi ei vaan "toraisille muijille"

        Kummastuttaa sellainen asia, pirttiä saa nälviä kuka tahansa missä tahansa, mutta pirtin puolesta puhujat teilataan, mummoiksi, muijiksi, toraisiksi akoiksi, jättäisitte pirtin nälvimisen ja keskustelisitte asioista, mitkä milloinkin kiinnostaa.
        Pirttiin ei ole pakko tulla, ei edes lukea ja jos siellä kirjoittajat viihtyy, keneltä on jotakin pois.


      • Räikkö

        että kahvipirtin tytöt ovat niitä samoja, jotka 13-vuotiaina leikkivät näkymättömillä kodin esineillä kotia yhteiskoulurakennuksen takana joka ikinen välitunti. Ei hassumpaa. Nyt he ovat arvostettuja, pystyviä kansalaisia.
        Tuskin heitä täälläkään kovin moni nyppii.


      • Hintriika*
        Räikkö kirjoitti:

        että kahvipirtin tytöt ovat niitä samoja, jotka 13-vuotiaina leikkivät näkymättömillä kodin esineillä kotia yhteiskoulurakennuksen takana joka ikinen välitunti. Ei hassumpaa. Nyt he ovat arvostettuja, pystyviä kansalaisia.
        Tuskin heitä täälläkään kovin moni nyppii.

        Minä olin kotileikeissä aina isä, koska isä lähti aamulla töihin ja jätti äidin pesemään kakkapyykkiä ja laittamaan ruokaa. Ja illalla isä sai mennä toisten isien kanssa kokoukseen (siihen aikaan ei menty kaljalle).

        Kahvipirtissäkin tietenkin olisin mielelläni vaari, mutta kun minulta puuttuu jotakin, mitä vaarilla on. Silloin lapsena puutetta ei huomannut... tai se ei ainakaan häirinnyt.


      • puolivälissä ikää ollaan,
        miksi pitää riitaa haastaa,
        hauskaa pitämässä ollaan,
        eikä hyökätä toista mollaan.


      • ajastin
        jjoutava5 kirjoitti:

        puolivälissä ikää ollaan,
        miksi pitää riitaa haastaa,
        hauskaa pitämässä ollaan,
        eikä hyökätä toista mollaan.

        kotona vinoiltu jo onkin, täytyyhän se kiertoon laittaa. Voipi oma itsetunto siitäki kohota. Jospa vaan ei huomatakkaa tarpeeks, täyttyy näikki mukavavasi sitä saara. Kiva, tapa olla esilläkki,. Mukavampaa olis olla hymyhuulessa eikä torailla turhia. Vaan huvinsa kullakki.


    • alkoi tänään

      olen tullut vanhaksi! Kävin kampaajalla, hiusten leikkaus(15e ei mitään aineita, kuivaus), tulin kotiin ENKÄ KÄVELLYT peilin eteen , niinkuin normaalisti!Jatkoin vaatehuoneen siivousta, se oliski sitten toisen jutunaihe.

      • Niska, kulmat, ripset

        Sait kuitin kuitenkin. Ehkä 15 euroa oli heidän taksa.
        Eräs konsti on pitää vuoden tauko käynnissä vakiokampaajalla.
        Kun menet takaisin, sinut huomataan ja huojennetaan. Niin kävi minulle joulun edellä. Tunsin vanhuuden väistyneen ja etsin päälleni nätimpää.
        Olen minä vielä melko tyttö.


      • jos kampaajat
        Niska, kulmat, ripset kirjoitti:

        Sait kuitin kuitenkin. Ehkä 15 euroa oli heidän taksa.
        Eräs konsti on pitää vuoden tauko käynnissä vakiokampaajalla.
        Kun menet takaisin, sinut huomataan ja huojennetaan. Niin kävi minulle joulun edellä. Tunsin vanhuuden väistyneen ja etsin päälleni nätimpää.
        Olen minä vielä melko tyttö.

        eivät saa itselleen eläkettä maksettua, syynä on nuljut asiakkaat.
        Verot, vuokrat, sotu maksut, voivoiteitä.


      • tienatut ylellisyyteen
        jos kampaajat kirjoitti:

        eivät saa itselleen eläkettä maksettua, syynä on nuljut asiakkaat.
        Verot, vuokrat, sotu maksut, voivoiteitä.

        Laske tuntipalkka kuititta tehdystä.


      • takkutukka
        Niska, kulmat, ripset kirjoitti:

        Sait kuitin kuitenkin. Ehkä 15 euroa oli heidän taksa.
        Eräs konsti on pitää vuoden tauko käynnissä vakiokampaajalla.
        Kun menet takaisin, sinut huomataan ja huojennetaan. Niin kävi minulle joulun edellä. Tunsin vanhuuden väistyneen ja etsin päälleni nätimpää.
        Olen minä vielä melko tyttö.

        Miten voit olla vuoden samalla tukalla? Minä en osaa millään selittää kampajalle, kuinka tukkani tulisi leikata.
        Juoksen leikkuuttamassa sitä monta kertaa vuodessa, ja kiharat siihen laitetaan 4 kk välein.
        Eläkkeelle jäätyäni huomasin, että kampaajat alkoivat tehdä minulle ns. "mummopermanenttia", eli niin säkkärää kiharaa, että varmaan kestää kuukausikaupalla. Tappelin sitten joka pesun jälkeen tukkani kanssa, kun se kähertyi ja takkuuntui, enkä saanut sitä mihinkään muotoon. Jouduin sitten käymään leikkauttamassa kuontaloani niin monta kertaa, että taas oli uuden permanentin tarvetta.
        Ja taas samat kippurat, vaikka kuinka selitin kampaajalle, että en sellaisia halua.

        Olin jo ihan vakuuttunut, että minun hiuslaatuni on muuttunut iän myötä, ja sanoinkin kampaajalle, että ihmettelen, mitä tukalleni pitäisi tehdä, kun siihen ei enää käy permanentti.
        Hän sitten armollisesti suostui kertomaan, että voisi tehdä laimeammankin permanentin, joka ei säkkyröidy.

        Olen alkanut ajatella, että kampaajat puhuvat eri kieltä kuin minä, koska ainakin pari-kolme vuotta jouduin sen jatkuvan säkkärätukan kanssa elämään.


      • uzma-m
        takkutukka kirjoitti:

        Miten voit olla vuoden samalla tukalla? Minä en osaa millään selittää kampajalle, kuinka tukkani tulisi leikata.
        Juoksen leikkuuttamassa sitä monta kertaa vuodessa, ja kiharat siihen laitetaan 4 kk välein.
        Eläkkeelle jäätyäni huomasin, että kampaajat alkoivat tehdä minulle ns. "mummopermanenttia", eli niin säkkärää kiharaa, että varmaan kestää kuukausikaupalla. Tappelin sitten joka pesun jälkeen tukkani kanssa, kun se kähertyi ja takkuuntui, enkä saanut sitä mihinkään muotoon. Jouduin sitten käymään leikkauttamassa kuontaloani niin monta kertaa, että taas oli uuden permanentin tarvetta.
        Ja taas samat kippurat, vaikka kuinka selitin kampaajalle, että en sellaisia halua.

        Olin jo ihan vakuuttunut, että minun hiuslaatuni on muuttunut iän myötä, ja sanoinkin kampaajalle, että ihmettelen, mitä tukalleni pitäisi tehdä, kun siihen ei enää käy permanentti.
        Hän sitten armollisesti suostui kertomaan, että voisi tehdä laimeammankin permanentin, joka ei säkkyröidy.

        Olen alkanut ajatella, että kampaajat puhuvat eri kieltä kuin minä, koska ainakin pari-kolme vuotta jouduin sen jatkuvan säkkärätukan kanssa elämään.

        minulla oli vakio kampaaja Pasilassa nimeltaan takkutukka,onkohan viela siella,hyvan palvelun sain sielta.
        Kesaisin otan permanentin ja varjayksen vaki kampaajaltani Suomessa niilla evaila yritan selvita seuraavaan kesaan,taalla naisilla on ihanat paksut tukat ja kampaajat eivat oikein ymmarra tata suomalaista hiirenhanta tukkaa ja antavat holhoavia esitelmia tukanhoidosta,parhaat kampaajat ovat miehia,osaavat leikata kunnolla ,taalla naisilla ei ole lyhytta tukkaa ehka se on syyna etteivat osaa leikata sita.
        6kk on kulunut Suomessa kaynnista,kiharat melkein suorat,varikin harmaan kirjava ja pitais taas menna paikallisen miesparturin tuoliin.


      • Fanni
        takkutukka kirjoitti:

        Miten voit olla vuoden samalla tukalla? Minä en osaa millään selittää kampajalle, kuinka tukkani tulisi leikata.
        Juoksen leikkuuttamassa sitä monta kertaa vuodessa, ja kiharat siihen laitetaan 4 kk välein.
        Eläkkeelle jäätyäni huomasin, että kampaajat alkoivat tehdä minulle ns. "mummopermanenttia", eli niin säkkärää kiharaa, että varmaan kestää kuukausikaupalla. Tappelin sitten joka pesun jälkeen tukkani kanssa, kun se kähertyi ja takkuuntui, enkä saanut sitä mihinkään muotoon. Jouduin sitten käymään leikkauttamassa kuontaloani niin monta kertaa, että taas oli uuden permanentin tarvetta.
        Ja taas samat kippurat, vaikka kuinka selitin kampaajalle, että en sellaisia halua.

        Olin jo ihan vakuuttunut, että minun hiuslaatuni on muuttunut iän myötä, ja sanoinkin kampaajalle, että ihmettelen, mitä tukalleni pitäisi tehdä, kun siihen ei enää käy permanentti.
        Hän sitten armollisesti suostui kertomaan, että voisi tehdä laimeammankin permanentin, joka ei säkkyröidy.

        Olen alkanut ajatella, että kampaajat puhuvat eri kieltä kuin minä, koska ainakin pari-kolme vuotta jouduin sen jatkuvan säkkärätukan kanssa elämään.

        Hei, otappa kampaajan tuolissa ensin tovi kyselevää opetusta, kysele, mikä on nimeltään permanentti, joka hiuslaadussasi ei liikaa käherry.
        Ota ensin asiat kysellen esiin kuin läksykuulustelu. Kun saat termin, joka sinulle käy, pyydä sellainen permanentti.
        Kampaajalla on oma ammattikieli. Koulutettu kampaaja varmaan hoksaa heti, mitä tulee tällä kertaa tehdä.
        Omalla kohdallani lehden lukuun uinahtaessani olen huomannut kampaajan karkaavan siihen tapaan, minkä nopeimmin saa käsistään pois, esimerkiksi alkaa föönata.
        Sehän ei käy lainkaan minun löysiin hiuksiini, ei myöskään profiiliini, luulen.
        Joka kerta tuoliin istuessa latelen omat totuudet esim. topakka permanentti, kääntyy järvelle päin, rullakampaus jne. niska suora, lyhyt. Niin muistaa kampaajakin hiusteni käsittelyn ajan.

        Tosi on, että hiusten käyttäytyminen muuttuu iän myötä. Minun on pakko korostaa sanaa topakka kiharan yhteydessä. Muuten se arvokas permanentti katoaisi hiuksistani hetkessä.
        Hiusten harventuminen lienee myös sitä, että itse hius ohenee.
        Nämä pulmat ovat monenmoiset, mutta tärkeät.


      • Marella*
        Fanni kirjoitti:

        Hei, otappa kampaajan tuolissa ensin tovi kyselevää opetusta, kysele, mikä on nimeltään permanentti, joka hiuslaadussasi ei liikaa käherry.
        Ota ensin asiat kysellen esiin kuin läksykuulustelu. Kun saat termin, joka sinulle käy, pyydä sellainen permanentti.
        Kampaajalla on oma ammattikieli. Koulutettu kampaaja varmaan hoksaa heti, mitä tulee tällä kertaa tehdä.
        Omalla kohdallani lehden lukuun uinahtaessani olen huomannut kampaajan karkaavan siihen tapaan, minkä nopeimmin saa käsistään pois, esimerkiksi alkaa föönata.
        Sehän ei käy lainkaan minun löysiin hiuksiini, ei myöskään profiiliini, luulen.
        Joka kerta tuoliin istuessa latelen omat totuudet esim. topakka permanentti, kääntyy järvelle päin, rullakampaus jne. niska suora, lyhyt. Niin muistaa kampaajakin hiusteni käsittelyn ajan.

        Tosi on, että hiusten käyttäytyminen muuttuu iän myötä. Minun on pakko korostaa sanaa topakka kiharan yhteydessä. Muuten se arvokas permanentti katoaisi hiuksistani hetkessä.
        Hiusten harventuminen lienee myös sitä, että itse hius ohenee.
        Nämä pulmat ovat monenmoiset, mutta tärkeät.

        Kuulema tämän kevään suosikki kampaus on kiharainen. Joten en ota permanenttia vaan rullaan itse kutrini kampausnestettä apuna käyttäen ja hyvää tulos. Naamakurtutkin häviävät hiukan hiuskiharoiden sekaan.

        Käytän kaupan Loreal´in hiusvärejä joka toinen kerta, Sitten kampaaja saakin leikata hiukset ja laittaa värin, säästyypä joka toinen kampaajalla käynti kerta.

        Miksi joku hinnoittelee saman työn tuonne 100€ tietämille ja toinen taas 75€ ja lopputulos on sama.


      • nuukanen
        Marella* kirjoitti:

        Kuulema tämän kevään suosikki kampaus on kiharainen. Joten en ota permanenttia vaan rullaan itse kutrini kampausnestettä apuna käyttäen ja hyvää tulos. Naamakurtutkin häviävät hiukan hiuskiharoiden sekaan.

        Käytän kaupan Loreal´in hiusvärejä joka toinen kerta, Sitten kampaaja saakin leikata hiukset ja laittaa värin, säästyypä joka toinen kampaajalla käynti kerta.

        Miksi joku hinnoittelee saman työn tuonne 100€ tietämille ja toinen taas 75€ ja lopputulos on sama.

        te raskitte laitta 100-75e hiustenne "kärventämiseen"?
        Olen nähnyt sileitä hyvin leikattuja harmaita iäkkäiden naisten hiuksia, minustä ne näyttää hyvältä.


      • uzma-m
        nuukanen kirjoitti:

        te raskitte laitta 100-75e hiustenne "kärventämiseen"?
        Olen nähnyt sileitä hyvin leikattuja harmaita iäkkäiden naisten hiuksia, minustä ne näyttää hyvältä.

        toisille sopii suora tukka varsinkin jos omistaa hyvan paksun tukka laadun,tasainen harmaa vari on hyva ja minakin odotan sita aikaa jolloin olen melkein harmaa,ohuet ja harvat hiukset kaipaavat kohennusta,mina maksoin Suomessa koko lystista 50 euroa ja senverran saan oman kauneuteni eteen uhrata surutta,mielenterveyskin on tarkeata,on se kiva kun sanon olen 71v. ja sanotaan et todellakaan nayta silta.


    • ääni korvesta

      Alussa oireista ja vanhenemisesta viisaasti, osin vitsikkäästi ja sitten.!

      Tuo ainainen jankutus, hyökkäys ja puolustus kun jääkiekossa ja maalivahtikin mukana kuten pelissä kuuluukin.
      Miksi tuota pitää aina vain jatkaa, kukin kirjoittakoon tyylillään ja minne tekstinsä haluaa osoittaa, on mielipiteeni, en arvosteluni.

      Viittaus Abedissan rukoukseen, hyvä neuvo ja aina paikallaan muistaa perusasioita.

      Mistäkö huomaa että vanhenee.
      Syvistä naurunrypyistä poskilla, on nääs ehtinyt niin paljon hymyilemään!
      Muistikin pätkii mutta antaa pätkiä, väliviivat tallella ja aina tavut tapaavat toisensa.

      Tajuntahan on vain olotila nokosten välillä.

      Kuinka niin pieneen väliin kaiken saisi mahtumaan mitä pitää muistaa, mitä unohtaa.

      Lapsella hyvä, vanhalla huono muisti, mutta mielikuvitus auttaa ohittamaan omat virheet ja muistilappu on vain heitä varten jotka muistavet että sekin on kirjoitettu.

      Solmu nenäliinan kulmassa! Miksi ihmeessä minä senkin olen tehnyt, mitä ihmettä minun pitikään muistaa!

      Paras avata solmut ja vain elää just tätä ikää oireineen!

      • siitä, että...

        ...miksi aina pitää arvostella muiden kirjoituksia.

        Oudolta tuntuu, jos joku kirjoittaa provosoivasti,
        niin heti tarttuu "kuin koira karahkaan"!

        Täytyy olla jotain omassa elämässä vialla silloin.


      • Venttiili
        siitä, että... kirjoitti:

        ...miksi aina pitää arvostella muiden kirjoituksia.

        Oudolta tuntuu, jos joku kirjoittaa provosoivasti,
        niin heti tarttuu "kuin koira karahkaan"!

        Täytyy olla jotain omassa elämässä vialla silloin.

        Kamalinta taisi olla otsikko "Venttiilit falskaavat", joka joutui POISTOON. Se ja sitä edeltävä viesti ärsyttivät jotakuta. E.m. nimellä mainittu kirjoitelma oli viaton kertomus lapsen kokemuksesta iäkkään saksanmaikan kotona 40-luvun lopulla.
        Ei kirjoitus edes provosoinut. Olisin halunnut lukea uudelleen. Poissa, mikä poissa.
        Mielestäni toista ihmistä haukkuvat kirjoitukset saisi poistaa eikä näitä ihan viattomia.

        Systeemissä täytyy olla vika, että kuka tahansa sorkkii viestejä pois. Pitäisi porsaanreikä tukkia.


      • Katicat2
        Venttiili kirjoitti:

        Kamalinta taisi olla otsikko "Venttiilit falskaavat", joka joutui POISTOON. Se ja sitä edeltävä viesti ärsyttivät jotakuta. E.m. nimellä mainittu kirjoitelma oli viaton kertomus lapsen kokemuksesta iäkkään saksanmaikan kotona 40-luvun lopulla.
        Ei kirjoitus edes provosoinut. Olisin halunnut lukea uudelleen. Poissa, mikä poissa.
        Mielestäni toista ihmistä haukkuvat kirjoitukset saisi poistaa eikä näitä ihan viattomia.

        Systeemissä täytyy olla vika, että kuka tahansa sorkkii viestejä pois. Pitäisi porsaanreikä tukkia.

        Poistettu on se ketjun sivuhaara, jonka aloitin kirjoituksella vanhenemisen oireista ihmisellä ja koiralla. Laitoin pyynnöstä tiedon lukemastani linkistä, josta olin referoinut liian suoraan osia.

        En uskonut lainauksen olevan sääntöjen vastaista ja kirjoitinkin jättäväni poistoratkaisun ylläpidolle. Tämä ärsyttävä kirjoitukseni on nyt poistettu, hyvä niin, mutta samalla tietysti poistuivat muut haaraan kirjoitetut. Itse en nähnyt mitään syytä mennä sitä poistamaan.

        Eihän tuo asia nyt maata kaada, eihän. Seinän taakse kaikki muutkin jutut aikanaan menevät, kun uusia tulee. Koirat haukkuu, mutta karavaani kulkee.


      • mutta..
        Katicat2 kirjoitti:

        Poistettu on se ketjun sivuhaara, jonka aloitin kirjoituksella vanhenemisen oireista ihmisellä ja koiralla. Laitoin pyynnöstä tiedon lukemastani linkistä, josta olin referoinut liian suoraan osia.

        En uskonut lainauksen olevan sääntöjen vastaista ja kirjoitinkin jättäväni poistoratkaisun ylläpidolle. Tämä ärsyttävä kirjoitukseni on nyt poistettu, hyvä niin, mutta samalla tietysti poistuivat muut haaraan kirjoitetut. Itse en nähnyt mitään syytä mennä sitä poistamaan.

        Eihän tuo asia nyt maata kaada, eihän. Seinän taakse kaikki muutkin jutut aikanaan menevät, kun uusia tulee. Koirat haukkuu, mutta karavaani kulkee.

        mutta yleisön pyynnöistä huolimatta

        "karavaani kulkee", hehhheh.


      • Katicat2 kirjoitti:

        Poistettu on se ketjun sivuhaara, jonka aloitin kirjoituksella vanhenemisen oireista ihmisellä ja koiralla. Laitoin pyynnöstä tiedon lukemastani linkistä, josta olin referoinut liian suoraan osia.

        En uskonut lainauksen olevan sääntöjen vastaista ja kirjoitinkin jättäväni poistoratkaisun ylläpidolle. Tämä ärsyttävä kirjoitukseni on nyt poistettu, hyvä niin, mutta samalla tietysti poistuivat muut haaraan kirjoitetut. Itse en nähnyt mitään syytä mennä sitä poistamaan.

        Eihän tuo asia nyt maata kaada, eihän. Seinän taakse kaikki muutkin jutut aikanaan menevät, kun uusia tulee. Koirat haukkuu, mutta karavaani kulkee.

        Siitä tule jos nyt jotain poistetaankin.
        Mutta ihan hyvä juttuhan se silti oli.
        Ei tietenkään saisi sanoa, että sika on toinen eläin ,joka on biologisesti hyvin lähellä ihmisen elimistöä!
        Tämänkin saa toki poistaa, ketä tämä tosiasia ärsyttää .itse en ole koskaan poistanut mitään!

        Vanhuuteen!
        Kyllä ne hiukset ovat tosiaan yksi sellainen,joissa ikä näkyy, vaikka kuinka hoitaisi hyvin.
        Itsellänikin on "kampaamokokemuksia".
        Vakikampaajalla käyn. Kun viimeinkin sain viestin perille,etten halua hiuksiani "liian lyhyiksi"ettei niska paista paljaana.
        Nyt on päinvastoin.Monesti olen sanonut että vähän reilummin voisi lyhentää,niin ei onnistu sitten millään.
        Ainakin 10 v on ollut vähän pitemmät hiukset.
        Mutta kun ohenee ja ohenee..........OOnkohan kohta kalju???? Vanhuuden merkki??
        Säästyispähän kampaamorahatkin,,oliko joku sitä mieltä, että "kitsaasti"
        niitä maksamme?
        Suomessa on kaikki kallista,sietää vähän kitsastellakin.

        Puhuimmeko kampaajan kanssa erikieltä, vai ovatko he ,ihan niinkuin myö muutkin ihmiset vähän kaavoihin kangistuneita.
        Näin on tehty aina ennenkin,, ja niin tehdään nytkin !


      • joskus käy
        mutta.. kirjoitti:

        mutta yleisön pyynnöistä huolimatta

        "karavaani kulkee", hehhheh.

        Tyttökodin akat ovat päässeet pirtin pilttuusta irti ja ovat tällä palstalla irrottelemassa pahaa oloaan. No siitä vaan. Hei hulinata, antaa palaa.


      • Katicat2 kirjoitti:

        Poistettu on se ketjun sivuhaara, jonka aloitin kirjoituksella vanhenemisen oireista ihmisellä ja koiralla. Laitoin pyynnöstä tiedon lukemastani linkistä, josta olin referoinut liian suoraan osia.

        En uskonut lainauksen olevan sääntöjen vastaista ja kirjoitinkin jättäväni poistoratkaisun ylläpidolle. Tämä ärsyttävä kirjoitukseni on nyt poistettu, hyvä niin, mutta samalla tietysti poistuivat muut haaraan kirjoitetut. Itse en nähnyt mitään syytä mennä sitä poistamaan.

        Eihän tuo asia nyt maata kaada, eihän. Seinän taakse kaikki muutkin jutut aikanaan menevät, kun uusia tulee. Koirat haukkuu, mutta karavaani kulkee.

        Ollaan kuin vanhainkodissa, jossa hoittaja on pomo, joka käsittelee vanhuksia, kuin isoja lapsia, tyyliin ei ne enää tiedä, eikä enää ymmärrä mitään. Vain minä tiedän mikä on heille parasta.


      • Katicat2
        Jopel kirjoitti:

        Ollaan kuin vanhainkodissa, jossa hoittaja on pomo, joka käsittelee vanhuksia, kuin isoja lapsia, tyyliin ei ne enää tiedä, eikä enää ymmärrä mitään. Vain minä tiedän mikä on heille parasta.

        Nyt nään
        jo palstalta mä lämmön kadonneen,
        ei moni vastaa hyvään puheeseen
        jo kylmyys hiipinyt on sydämeen.
        Niin ymmärrän, mun aika mennä on.


      • oikkee
        joskus käy kirjoitti:

        Tyttökodin akat ovat päässeet pirtin pilttuusta irti ja ovat tällä palstalla irrottelemassa pahaa oloaan. No siitä vaan. Hei hulinata, antaa palaa.

        huamasikki. Kiva ku tulit kurkkima. Varsinkki ku on ilosta sanoma. Mukkaa vaa toistekki.


      • sitkeitä sissejä
        Katicat2 kirjoitti:

        Nyt nään
        jo palstalta mä lämmön kadonneen,
        ei moni vastaa hyvään puheeseen
        jo kylmyys hiipinyt on sydämeen.
        Niin ymmärrän, mun aika mennä on.

        sitkeitä sissejä
        pulleita tissejä
        mekein missejä
        ei tarvita hissejä
        naukataanko bissejä

        pysy ny tääl vaa!


      • Elli*
        Jopel kirjoitti:

        Ollaan kuin vanhainkodissa, jossa hoittaja on pomo, joka käsittelee vanhuksia, kuin isoja lapsia, tyyliin ei ne enää tiedä, eikä enää ymmärrä mitään. Vain minä tiedän mikä on heille parasta.

        Tasaisia luonteita : aina pahalla päällä, arvioi entinen eetla kahta työkaveriaan.
        Teki miten hyvin tahansa, aina olivat pöllyttämässä. Hän selvisi hienosti, kun ei reagoinut.
        Kiusamielisiä palstoilla haukkujia tulisi kohdella samaan tyyliin.
        Tasaisesti ilkeät haukkujat eivät ehkä koskaan ole tulleet toimeen kenenkään kanssa.


    • Marella*

      En viitsi-tauti on kait iän mukana tullut luokseni jäädäkseen vähän niinkuin lisänä saamattomuus.
      Saa aamusella suorastaan piiskata itsensä vuoteesta ylös, ainoa houkutin ylösnousuun on hyvän kahvin keitto. Sitä aamukahvinkeittäjää tässä huushollissa näkyy perin harvoin. Siinä sitten venyttelen kroppaani kahvin valmistumista odotellessa. Levitän päivän lehden pöydälle ja olen onnellinen kahvitilkasta. Kannatti siis herätä keittämään hyvät kahvit.

      Ei ole enää yhtä hanakka joka punaiseen lähtemään, tullut harkintaa viitsiskö lähteä, saamattomuus kolkuttaa korvien välistä pururataa. Kun sitten lähtee suorittamaan tehtäviä, tuntuu taivaalliselta kun huomaa miten näppärästi sekin juttu hoitui.

      Niska-hartialihakset ilmoittavat työsuhteen olevan lomalla, kipuilu lihaksissa vaatii Burana annosta. Buranan oton jälkeen aivot ilmoittavat ajattelukyvyn rajoittuneeksi, parasta etsiä fleeshuopaa ja käydä sohvalle vatupassiin ja jatkaa keskenjäänyttä dekkaria.

      Nämä kaikki tiedostan vanhuudenoireiksi koska tällaista ilmentymää itsessäni on ole todennut.
      Tahdonvoimaa tämä ikä vaatii.

    • Oireista viis, vanhentumisen huomaa kun katsoo lastenlapsia.

      Itse alkaa olla lyhyempi kuin nuorinkin heistä, joten ikä on kai kasvattanut minua alaspäin, hetki sitten silittelin kaikkien päätä alaspäin katsoen.

      Mikä ärsyttää, eipä tule mieleen, se on kai tuo armelias unohduksen taito joka on lisääntynyt ja auttaa unohtamaan huonot päivät ja ärsyttävät uutiset.

      Ja harmaita hiuksiakaan ei ole lisää ilmaantunut, tahtoo vain lähteä enemmän kuin kasvaa, sekin apu siitä, eipä ole koskaan tarvinnut hiuksista hopeita pois värjätä.

      Oire, kolotuksia ja jomotuksia siellä täällä, mutta siitähän vain huomaa että on herännyt taas uuteen päivään.
      Olisikohan tuo vatsan kasvaminen oire vanhuudesta? Olen pitänyt sitä laiskuuden merkkinä ja toisaalta, kasvaahan siinä samalla rintavarustuskin joka vanhemmiten kai valahtaa alemmaksi, onneksi ei sentään vatsan tasolle.
      Pysynyt on mitoissaan vielä, paitsi tuo pituus, sitä aika syö joka nivelestä.

      Vanhuus on lahja jonka saa elämältä.
      Nautin tästä, vaikka se toisi niitä oireitakin.
      Toivon vain että ei tuo puudelin ärhäkkyyttä, eikä liikaa lammaskoiran laupeuttakaan, molempia sopivassa suhteessa olis ihan kiva oire.

    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      138
      1638
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      102
      1208
    3. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1192
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      85
      1083
    5. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      188
      902
    6. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      39
      819
    7. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      82
      812
    8. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      89
      798
    9. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      73
      724
    10. Naantalissa kohahtaa

      Yli 4 vuotta puhelimeen, tietokoneelle murtautumista sekä Whatsapp urkintaa Naantalissa hakkeritiimin jäseniä
      Naantali
      137
      682
    Aihe