Eli siis haluaisin kysyä semmoista asiaa, että voiko papin varata jo ennen lapsen syntymää ristiäispapiksi? Asumme isossa kaupungissa, joten oletan pappien olevan kiireisiä, lisäksi kun haluamme naispapin mielellään.
Laskettu aika on huomenna, mutta vauvaa ei vielä näy, ja haluaisinkin varmistaa tietyn päivän ristiäisille, sillä vanhemmillani on vaikeuksia päästä juhliin muuna ajankohtana..
Eli kuinka papin varauksessa toimitaan? Soitetaan mihin ja milloin yms. Ja mitä muuten maksaa?
Kiitos. :)
koska tilata pappi!?
3
881
Vastaukset
- tilata ennen
lapsen syntymääkin. Kannattaa kuitenkin ottaa huomioon,että minkä ikäisenä suurinpiirtein haluat lapsesi kastettavan. Eli jos syntyy pari viikkoa yli lasketun ajan,kannattaa huomioida papin tilaamisessa.
Meillä ristiäiset oli paria päivää ennen kuin vauva täytti 2kk. Silloin jo vähän tunsi vauvan päivärytmiä ja osasi suunnitella kuinka ristiäiset parhaiten sujuisi. Myös itse oli silloin jo aika virkeässä ja rentoutuneessa kunnossa.
Itse taisin soittaa papille vasta kun lapsi oli kuukauden vanha.
Soita kotiseurakuntaasi ja kysy kuinka työllistetty se pappi on,jonka haluat toimituksen suorittamaan.
Kannattaa myös huomioida,että jos olet avoliitossa,pitää isyydentunnistaminen olla hoidettuna ennen ristiäisten toimittamista.- ......
Me kysyttiin jo raskausaikana, suunnilleen mietittiin ajankohtaa ja lähempänä sitten vielä sovittiin varmasti kun lapsi oli syntynyt. Papit ovat kovin kiireisiä ja kannattaa olla ajoissa asialla.
- forbitacus
päätös ristiäisistä niin myöhään että ristiäisis päivämäärään oli 1,5viikkoaa.saatiin hyvin päivystävä pappi varattua ja kaikki hoidettua
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP jo 100 % suositumpi kuin persut
Kertoo Hesarin uusin kannatuskysely. Demareiden kannatus on miltei tuplat verrattuna persuihinl. Suomen kansa ei selväst255344- 2154378
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah1473837Orpo: Velkajarrua vastustavaa puoluetta vaikea ajatella hallitukseen
No Minja Koskelan kommunistipuolue jäi ulos tuosta. Kaikki eduskuntapuolueet vasemmistoliittoa lukuun ottamatta sopivat1433319PS ylivoimainen nousija myös HS:n gallupissa, SDP laskee taas
https://www.verkkouutiset.fi/a/hs-gallup-sdpn-suosio-laskee-ps-nousussa/#0a7d2507 Ylivoimainen viime kuukausien nousija202943Mikä tämä henkilö mahtaa touhuta Parkanossa
Kamalaa https://www.ylasatakunta.fi/teksti/pirkanmaan-karajaoikeus-vangitsi-koiran-tappamisesta-epaillyn-6.68.127794.b58361908Ikävä sinua mies
Vuosia kuluu, mutta tunteet ei ole hävinnyt. Tasoittuneet toki, kun ei olla nähty. Järki palannut päähän kuitenkin. Se i191698Hienoa! Eduskunta luopui käteisen käytöstä
Nyt tuo sama muutos pitää saada myös muuhun yhteiskuntaan. Käteistähän ei tarvitse tänä päivänä enää kuin rikolliset.581682Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi251415Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta
Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk271368