Mitenkähän käy Kenian reissun

eipä varmaan onnistu

Olen lähdössä tammikuun lopulla safarille Keniaan. Tilanne näyttää pahalta eli taida reissu onnistua. Harmittaa, kun matkaa on odotettu kuin kuuta taivaalta.

14

2876

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jonnekin muualle

      mahdollisimman pian vaikka Tansanian safariin, nekin ovat hyviä, samoin Namibia tai Botswana.
      Eiköhän matkatoimisto järjestä mutta kannattaa itse ottaa sinne yhteyttä.

      • jo Kenian 19.1. lähdön

        Näinhän siinä sitten kävi eli reissuun ei taatusti päästä. Kukahan niitä Tansanian matkoja myy muu kuin Olympia.


      • jotain jostain
        jo Kenian 19.1. lähdön kirjoitti:

        Näinhän siinä sitten kävi eli reissuun ei taatusti päästä. Kukahan niitä Tansanian matkoja myy muu kuin Olympia.

        Kon-tiki joka on luotettava järjestäjä, samoin Auris jolla tosin on matka vasta syksyllä. Aventura on yksi afrikan matkojen järjestäjä mutta sillä ei tainnut olla pelkästään Tansanian matkaa. Ikävä että matkasi peruuntui, toivottavasti löydät jotain tilalle.


      • linkkiä
        jotain jostain kirjoitti:

        Kon-tiki joka on luotettava järjestäjä, samoin Auris jolla tosin on matka vasta syksyllä. Aventura on yksi afrikan matkojen järjestäjä mutta sillä ei tainnut olla pelkästään Tansanian matkaa. Ikävä että matkasi peruuntui, toivottavasti löydät jotain tilalle.

        http://www.uyaphi.com/tanzania/safari/


      • hyviäkin
        jotain jostain kirjoitti:

        Kon-tiki joka on luotettava järjestäjä, samoin Auris jolla tosin on matka vasta syksyllä. Aventura on yksi afrikan matkojen järjestäjä mutta sillä ei tainnut olla pelkästään Tansanian matkaa. Ikävä että matkasi peruuntui, toivottavasti löydät jotain tilalle.

        Tansaniaan järjestää myös Tema-matkat


    • täälläkin

      kun kauan odotettu matka peruuntui :< kaipa suunta jonnekkin muualle ja ensi vuonna koittamaan jos keniaan pääsisi :/

    • kenya lover

      itse olen lähdössä keniaan kesällä, 3 vkon reissu olisi edessä. olen käynnyt aiemmin ja siten sieltä ystäviä. soittelin juuri eilen malindiin ja kertoivat että tilanne siellä kireä kuten koko maassa. ovat todella pahoillaan sillä kenialaiset ovat rauhaa rakastava kansa. ja tarvitsevat turisteja. uskon ja toivon että tilanne rauhoittuu pian.

      • myös 26.1. lähdön

        Todella kurjaa, kun on odottanut tätä matkaa.
        Ei voi mitään.


    • Keniassa asunut

      Hei!
      Älä ihmeessä peru matkaasi safarille/rannikolle.Keniassa on tyypillisesti levotonta aina vaalien aikoina,joskus muulloinkin,mutta nuo hässäkät ovat aina Nairobin & Kisumun alueella.Mombasassa "uinutaan",ja safaripuistot ovat turvallisia.Sisällissota ei nyt ole kyllä kyseessä,vaan lähinnä se,ettei Kenía ole ollut otsikoissa aikohin.Siellä on jatkuvaa vääntöä eri heimojen kanssamja kansa on täysin kyllästynyt korruptoituneisiin vallanpitäjiin.Hyvää matkaa,nauti Keniasta!

      • edelleen??

        Tai oletko Kenyalainen? Mina olen, satun olemaan matkalla juuri ja poissa mutta ystavani ja perheeni Mombasasta ilmottivat etta ala ihmeessa tule takaisin viela, siirra lippuja. Tilanne on rannikolla vasta nyt paassyt valloilleen, koska niinkuin aina Mombasassa kaikki tapahtuu jaljessa. Mombasassa on kymmenia kuollut viime paivina ja taloja poltettu. ei enaan ole vain paassyt uutisiin. EN TODELLAKAAN SUOSITTELE MOMBASAAN MATKUSTUSTA VIELA!


      • kauan keniaan pääsyä odottanut
        edelleen?? kirjoitti:

        Tai oletko Kenyalainen? Mina olen, satun olemaan matkalla juuri ja poissa mutta ystavani ja perheeni Mombasasta ilmottivat etta ala ihmeessa tule takaisin viela, siirra lippuja. Tilanne on rannikolla vasta nyt paassyt valloilleen, koska niinkuin aina Mombasassa kaikki tapahtuu jaljessa. Mombasassa on kymmenia kuollut viime paivina ja taloja poltettu. ei enaan ole vain paassyt uutisiin. EN TODELLAKAAN SUOSITTELE MOMBASAAN MATKUSTUSTA VIELA!

        Olympia-matkat on perunnut näköjään 2.2. lähdön.
        Siirsin matkan syksylle odottaen tilanteen rauhouttumista, jos ei rauhotu, suuntaamme
        Tansaniaan tai muualle. Ikävää, olisin halunnut nähdä jo vihdoinkin leijonat sun muut luonnossa ja nauttia muutaman päivän Mombasan auringosta ja
        merestä. Onko muuten marraskuu hyvä aika matkustaa Keniaan? Sataako siellä silloin paljon.


      • itsekään

        Keniaan nyt? Kiva antaa ohjeita, älä peru, kun matkanjärjestäjätkin peruvat. Nairobberyn kautta yleensä safarille joutuu menemään vai onko kansainvälisiä kenttiä muualla kuin Nairobissa ja Mombasassa? On siellä levotonta vaalien aikaan... Joskus on hyvä vähätellä ongelmia, jotta itse selviää paremmin peloista ja kokemuksista joihin siellä on joutunut. Vai etkö kohdannut mitään, etkö koskaan pelännyt enemmän kuin kotimaassa? En ole asunut, käynyt olen, tuttavat asuneet Nairobissa 9 vuotta. Jos tiet on poikki, matkat peruttu, niin miten menet safarille? Kuulin jokunen aika sitten jenkkipariskunnasta joka oli ammuttu autoonsa Tansanian rajalla. Safarille oli viety poliisisaattueessa. Silloin ei ollut edes vaalilevottomuudet vielä alkaneet.


      • vaan!

        Oikein iso kivi pyörähti sydämeltä kun luin kirjiotuksesi. Olet siis asunut Keniassa, koska nimimerkkisi on "Keniassa asunut"? Saanko pyytää sinua oppaakseni? Matkahan menee mukavasti, kun on reissussa mukana joku, joka tuntee paikallisia olosuhteita ja tapoja.

        Maksaisin matkasi Keniaan, jos suostut oppaakseni. Sinun tulisi mennä sinne jo edeltäkäsin; järjestelisit noita majoituksia ja safareita. Selvittelisin myös vähän tuota turvallisuustilannetta. Itse, kun olen vähän sellainen turvallisuusorientoitunut henkilö.

        Pohjustaisit minulle onnistuneen matkan. Voisitko lähteä jo tällä viikolla? Tulisin itse perässä sitten aikanaan, kun valmistelut olisi hoidettu...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1767
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      72
      1591
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1283
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      69
      1121
    5. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      755
    6. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      739
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      737
    8. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      718
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      715
    10. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      692
    Aihe