pentu ontuu....

huolestunut äippä

Hei!!!

Mulla on 10vk:n ikäinen mittelipoika,ja nyt se on alkanut ontumaan toista etujalkaansa.Se ontuu sitä yleensä vain iltaisin,saattaa olla ihan ok mut kun on vanhemman(mitteli kans)leikkinyt ja juossut ympäri kämppää koko päivän ja sit alkaa ontuun.Olen tunnustellut varpaat kyynärät ja koko jalan ja ei arista mistään ja ei ole lämmin mistään kohtaa.Voisko tää olla vaan jotain kasvukipujuttua,tai siitä et rasittuneena alkaa oireileen.Välillä on päiviä et ei onnu ollenkaan.Olen ajatellut et uskaltaisinkohan laittaa ruokaa vähän valkosipulia,jos vaik ois jotain tulehdusta kun on ollut kylmiä ilmoja ja ollaan käyty pisulla ja kakalla ulkona.Ois kiva jos joku kertois voiko pari kiloselle pennulle antaa valkosipulia ja kuinka paljon.Mennään pian rokotuksille ja sit näytän sitä lääkärille,jos ei ole siihen mennessä mennyt ohi.

4

480

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joskus kipu voi johtua muusta kohdasta,missä itse vika on.Eli heijastua.

Eli hyvä tosiaan näyttää eläinlääkärille.Minä tosin veisin ontuvan,kasvavan koiran,nopeammin näytille.
      Jos joku paikka on kipeä,niin koira saattaa "käyttää" itseään helposti väärin,ja kasvavalle koiralle se on varsinkin vaaran paikka.

Jos mitään ei löydy,niin kannattaa miettiä hierojalle menoa.Lihasjäykkyyksiä tai pinnetiloja,kun ei lekurit aina huomaa.

Kasvukipuja voi olla,mutta itse olen sitä mieltä,että se on koirilla aina merkki siitä,tai useiten,että jotain on pielessä.Toisin sanoen mielestäni terve koira ei kipuile.

Valkosipulia voi laittaa,mutta hyvin varovasti,jos pentu ei ole kasvattajalla tottunut monipuoliseen ruokavalioon.Vaikka antaa pienen kuurin tai silloin tällöin.

Tuon kokoiselle kuitenkin ihan pienen pieni hippunen .

• Neppari

Meillä on nuori saksanpaimenkoira joka myöskin ontui toista etujalkaa pentuna,välillä ei ollenkaan ja sitten usein juurikin rasituksen jälkeen alkoi taas ontumaan.Ell. tutki jalan ja sanoi että on kasvukipuja,mutta jos ontuminen jatkuu ja pitkittyy niin sitten tutkitaan tarkemmin.Vaiva parani kun hetkeen oltiin vähän kevyemmällä liikunnalla.

• huolestunut äippä

Hei!!

Kiitos vastauksistanne,katson vielä pari päivää ja sitten vien kyllä jo kiireesti lääkäriin.

• huolestunut äippä

Hei!!!

Kuulumisia sen verran,et täällä on kaikki ok!!!
        Ontuminen kesti tasan kolme päivää,sen jälkeen ei ole enää ontunut,luulen että se on isomman kanssa riehuessaan voinut hieman reväyttää sitä.Ja vielä kun olen päivittäin käyttänyt sitä pihalla,et sisäsiisteys oppimiset sujuisi,ilman takapakkeja. Ja ilmat ovat olleet välillä kamalia,ja kasvattajan luona pentu ei ollut pihalla ollenkaan.Oli varmaan kamala shokki,mennä kylmään yhtäkkiä,ei ihme et jos on reväyttänyt sitä,niin varmasti on ollut hiukan kipeä.Kiitos kaikille jotka vastasitte...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sanoisit

juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1323
    2. Mitä hyvää

Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      851
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      660
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      491
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      151
      427
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      397
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe