Mikä on paras paikka asua?

uteliasliisa

Nyt äänestys käyntiin! Mikä on Suomen paras kunta/kaupunki tai asuinalue asua?

Itse asun Helsingin Käpylässä ja viihdyn loistavasti: kodikasta seutua, lyhyt matka keskustaan ja kaiki palvelut lähellä.

216

31047

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ossoo

      kylsannoo.

      • Tässä*

        On paikka missä asua.Se on Tampere!!


      • EHDOTTOMASTTI
        Tässä* kirjoitti:

        On paikka missä asua.Se on Tampere!!

        rauhallinen paikka ainaski ja kaunista seutua.
        mutta ei mitään kuollutta


      • oma koti kullan" kalli...
        EHDOTTOMASTTI kirjoitti:

        rauhallinen paikka ainaski ja kaunista seutua.
        mutta ei mitään kuollutta

        Juupajoki,koska täällä on mun kotini,mikä taas on maailman tärkein paikka,pitäisi ainakin olla.


      • Nimetön
        EHDOTTOMASTTI kirjoitti:

        rauhallinen paikka ainaski ja kaunista seutua.
        mutta ei mitään kuollutta

        ite asuin muutaman kuukauden juupajoella rivikaarteessa ja siellä oli todellakin ihan kuollutta! ei minkäänlaista elämää..naapuritkin piti huolta enemmän minun asioista kuin omistaan..kauhea loukko.ei ikinä enään juupikseen!


      • Nimetön
        Tässä* kirjoitti:

        On paikka missä asua.Se on Tampere!!

        siellä asuu vaan paskoja lappalaisen autojoppareita!!!!!!!!!! älkää ikinä ostako jesseltä yhtään autoa..saatte vaan paskaa niskaan siitä hyvästä ja mädän auton..


    • maalainenomastatahdostaan

      itse muutin maalle pieneltä paikkakunnalta, en ottaisi helsingistä tai sen lähialueilta asuntoa edes ilmaiseksi. En voisi ikinä kuvitella asuvani helsingissä, tuttuni osti asunnon helsingistä hintaan 235 000euroa, tasakattoinen vesivahinkoinen -50 luvun asunto,ei edes saunaa tuohon hintaan ja täysin peruskuntoinen asunto. Itse tilasin valmiin talopaketin lähes ilmaiselle tontille ja hinta hieman reilu puolet tuosta hinnasta...eli makuasioita

      • Nobody

        Joo, onhan noi makuasioita, mutta miusta on ainaki kiva kuulla muiden mielipiteitä ja jne...


      • Nimetön

        Kuka vähänkää täyspäine ny haluais Suomi-Neidon persreiässä asustella, eli Helsingissä, kahtelkaa vaa sijaintia kartalla...


      • Karisto

        On pytty,viemäri ja juokseva vesi ja muutkin palvelut lähellä,siel on paras paikka asua.


      • Anonyymi

        Helsinki on esimerkiksi minulle paras vaihtoehto täällä on kaikki lähellä ja paljon työ paikkoja ja meri
        Olen asunut melkein koko ikäni täällä Helsingissä tämä on oikein mukava paikka asua


    • 7 polvi

      Turha kysymys.

      • mistä kannattaa hakea asuntoa

        eli ei muuta kuin seurataan idoliemme iskelmälaulajien, rokkareiden, autokuskien, urheilijoiden, jne. osoittamaa suuntaa ja mennään sinne, missä ei tartte Suomeen veroja maksaa. Hoidetaan homma kuten hekin, perustetaan firma ulkomaille, jonka kautta rahat kehrätään itselle, ei köyhille ja tyhmille suomalaisille avustuksena. Pidetään kaikki itsellä heti! Ei ole rikos vaurastua!


      • Tampereen Tyllerö
        mistä kannattaa hakea asuntoa kirjoitti:

        eli ei muuta kuin seurataan idoliemme iskelmälaulajien, rokkareiden, autokuskien, urheilijoiden, jne. osoittamaa suuntaa ja mennään sinne, missä ei tartte Suomeen veroja maksaa. Hoidetaan homma kuten hekin, perustetaan firma ulkomaille, jonka kautta rahat kehrätään itselle, ei köyhille ja tyhmille suomalaisille avustuksena. Pidetään kaikki itsellä heti! Ei ole rikos vaurastua!

        Eli siis kaikki Tampereelle, se on paras. EIku joo, ulkomaille >> Turkuun.


    • fokelainen
    • minä vaan..

      Täällä tosi yksinkertäisiä ihmisiä asuvät ja kaupunki niin ihana..

    • Vai mitä

      Sehän se. Koko maailma tuntee muustakin kuin jätevedestä.Täällä ei oo mitään, mutta maine säilyy. Tervetuloa!

      • jösses

        tehnyt Nokian kaupunkia tunnetuksi, vaan vesijohtovesi, jonka käytöstä muualla saa vesilaskun, mutta Nokialla maksetaan siitä, jos olet sitä juonut tai kissallesi antanut latkittavaksi.


      • PHINX

        Totta puhut Nokia on eräs Suomen tylsimpiä ja junttimaisimpia paikkoja ei uskoisi kun on aivan
        Tampereen kupeessa mutta varsin latteahenkinen
        kaupunki, sellainen lande meininki!


    • tietenkin!!

      Täällä sentään talvikin on vielä talvi :)
      Mukavat, kohteliaat, eloisat ihmiset...tämä on juuri sopivan kokoinen paikka perheelle ja turvallinen ympäristö lapsille...kun verrataan siis joihinkin suurkaupunkeihin! Täällä riittää eksoottista lapin luontoa ja maisemaa poroineen kaikkineen :)
      Ja tokihan täällä on myös vilkas yöelämä ja nuorekkaat ihmiset...
      Mitäpä sitä muuta tarvitsee...

      • Porotar

        Rovaniemi! Paljon lunta,kauniit maisemat,Joulupukin koti,poroja,eksotiikkaa,mukavia ihmisiä.Olen asunut monessa kolkassa,mutta tämä paikka on ykkönen !
        Turha muusta edes keskustella :) Käyn Helsingissä ja heti iskee ahdistus ja kaaos päälle. Sellaista pintaliitoa. Olisikohan Stockmannilla katsottu,jos olisin valunut sisään eräkamppeissa,märkänä,puukko saappaanvarressa,eräreppu selässä ja savulle haisten? Rovaniemen Citymarketissa kukaan ei edes vilkaissut :) Ja naamakin oli nokinen! Että sellaista.


      • Eräsusi
        Porotar kirjoitti:

        Rovaniemi! Paljon lunta,kauniit maisemat,Joulupukin koti,poroja,eksotiikkaa,mukavia ihmisiä.Olen asunut monessa kolkassa,mutta tämä paikka on ykkönen !
        Turha muusta edes keskustella :) Käyn Helsingissä ja heti iskee ahdistus ja kaaos päälle. Sellaista pintaliitoa. Olisikohan Stockmannilla katsottu,jos olisin valunut sisään eräkamppeissa,märkänä,puukko saappaanvarressa,eräreppu selässä ja savulle haisten? Rovaniemen Citymarketissa kukaan ei edes vilkaissut :) Ja naamakin oli nokinen! Että sellaista.

        Minnekkäs sitä ihminen täältä kaipaa ?
        Liiankin vilkasta Lapiksi.
        Mitä ylempänä,sen parempi.


      • NättiJussi
        Eräsusi kirjoitti:

        Minnekkäs sitä ihminen täältä kaipaa ?
        Liiankin vilkasta Lapiksi.
        Mitä ylempänä,sen parempi.

        Täällä me asumme maisemissa,jonne muut pääsevät vain lomalla !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • mielessäin
        NättiJussi kirjoitti:

        Täällä me asumme maisemissa,jonne muut pääsevät vain lomalla !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Niin,pääsemme vain lomalla.Se on tosi.Kävin juuri lomalla ja nyt jo haluaisin takaisin.Lumiset maisemat saivat taas kaipaamaan,kun katselin web.kameran kuvia lapista.Olen lähtöisin Rovaniemeltä ja en viihdy näissä vesisateissa täällä ruotsin länsirannikolla.Yäk...tympii jatkuvat sateet.Lunta saisi jo tulla!!!!Yllättävän monet ovat laittaneet Rovaniemen tälle listalle.Nauttikaa talvesta!!!


      • roi2000
        Porotar kirjoitti:

        Rovaniemi! Paljon lunta,kauniit maisemat,Joulupukin koti,poroja,eksotiikkaa,mukavia ihmisiä.Olen asunut monessa kolkassa,mutta tämä paikka on ykkönen !
        Turha muusta edes keskustella :) Käyn Helsingissä ja heti iskee ahdistus ja kaaos päälle. Sellaista pintaliitoa. Olisikohan Stockmannilla katsottu,jos olisin valunut sisään eräkamppeissa,märkänä,puukko saappaanvarressa,eräreppu selässä ja savulle haisten? Rovaniemen Citymarketissa kukaan ei edes vilkaissut :) Ja naamakin oli nokinen! Että sellaista.

        Rovaniemi ehdottomasti. Sinne kaipuu on kova, muualla kun asustan.. Mutta vielä joskus palaan takaisin!


      • weskuu
        Eräsusi kirjoitti:

        Minnekkäs sitä ihminen täältä kaipaa ?
        Liiankin vilkasta Lapiksi.
        Mitä ylempänä,sen parempi.

        Hyi saatana sinne korpeen sikapakkasiin keskelle ei mitään! Tehän karkaatte sieltä etelään itekkin,kun ei siellä ole mitään.Aurinkokaan ei lämmitä teit eskimoita.


      • Roin ystävä
        roi2000 kirjoitti:

        Rovaniemi ehdottomasti. Sinne kaipuu on kova, muualla kun asustan.. Mutta vielä joskus palaan takaisin!

        Itse asun Etelä-Suomessa, ja Rovaniemellä monesti käyneenä voisin mielellään sinne muuttaa. Ihania ihmisiä ja upea luonto lähellä, lisäksi yliopiston ja turismin vaikutus näkyy, kuitenkaan omalaatuista Lapin meininkiä ja eksotiikkaa unohtamatta! Valitettavasti työllisyystilanne omaan alaani liittyen on huono joten joutunen keskittämään kaipuuni sinne vain lomailuun... Terveisiä kaikille Rovaniemeläisille! :)


      • Anonyymi

        Ja vielä yö elämää


      • Anonyymi
        roi2000 kirjoitti:

        Rovaniemi ehdottomasti. Sinne kaipuu on kova, muualla kun asustan.. Mutta vielä joskus palaan takaisin!

        Rovaniemi on ihan kiva paikka asua tiedän kokemuksesta mutta Helsinki on ehdottomasti paras paikka asua kaikki lähellä


    • yxlukija vaan

      tota noin..paras paikka on Kemppacity

    • ludatzka

      paras paikka, vähä luminen,edulliset asumis kustannukset,palvelut ,ruoka, halpaa verrattuna Helsinkiin..

      • Anonyymi

        Tikkurila?


    • antelis sydämesi antaa voimia

      varo nunnukoita olet poron arvossa

      kansalla paha olla henkisesti ja fyysisesti
      2008 uudistuksen aika

      rollo

    • se on

      Etelä-Karjala ja siellä Lappeenranta:)muilla ei oo sanan sijaa!

    • antelis sydämesi tunistetaan

      laiturilta junaan 2008 uudistuksen aika

      rollo

    • on vaan

      paras paikka asua täällä jumalan selän takana Kärsämäellä

      • Anonyymi

        Sori mut missä ihmeessä se on


    • Norska^^

      IKAALISISSA! tulkaa tänne, täällä on hieno kylpylä :P ja siihen se sit jäikin :D

      • Anonyymi

        Mikä ikaali mut kuulostaa kivalta


    • Ilimam muuta.

      .. tartte eres keskustella asiasta.

      • Lapin tytär

        Olikkos ihan tosissaan,että Ilimajoki ? ?
        Voi jesus. Moon kotoosin Etelä-Pohojanmaalta ja mitä siellä ny on niin komiaa ?
        Tasaasta maisemaa.Oookos eres käyny Lapissa,oikeen tuntureilla ? Siellä ihimiset jäyhiä ja jäykkiä,mutta rehellisiä.Mutta kytätään kaikki.
        Mie tulin tänne ja olen Lapin tytär ja pysyn :)


      • moon meiltä
        Lapin tytär kirjoitti:

        Olikkos ihan tosissaan,että Ilimajoki ? ?
        Voi jesus. Moon kotoosin Etelä-Pohojanmaalta ja mitä siellä ny on niin komiaa ?
        Tasaasta maisemaa.Oookos eres käyny Lapissa,oikeen tuntureilla ? Siellä ihimiset jäyhiä ja jäykkiä,mutta rehellisiä.Mutta kytätään kaikki.
        Mie tulin tänne ja olen Lapin tytär ja pysyn :)

        kotoosin Etelä-Pohojammaalta, ei soo sama asia ku Ilimajoella olisit ollu. Toki täältä kattottuna Kittilä ja Salla on ihan sama asia. Ja oon sitte Lapis ollu tunturiillaki.. mutten turistirysis, jos sitä elämää tarkootat(tuskin). Hyvä ku kelepaa sulle, ei takuulla oo ketää kyttäämäs..


      • Lapin tytär kirjoitti:

        Olikkos ihan tosissaan,että Ilimajoki ? ?
        Voi jesus. Moon kotoosin Etelä-Pohojanmaalta ja mitä siellä ny on niin komiaa ?
        Tasaasta maisemaa.Oookos eres käyny Lapissa,oikeen tuntureilla ? Siellä ihimiset jäyhiä ja jäykkiä,mutta rehellisiä.Mutta kytätään kaikki.
        Mie tulin tänne ja olen Lapin tytär ja pysyn :)

        Ettäkö Lapissa immeiset jäyhiä ja jäykköjä..ei pidä todellakaan paikkansa, mutta tosi rehellisiä on..sinä olet oikeassa!
        Käyppä Lahdessa, siellä ne jäyhät, jäykät, saamattomat ja epärehelliset assuu.

        Ite muutan Ouluun kohta


      • vilipertti24
        moon meiltä kirjoitti:

        kotoosin Etelä-Pohojammaalta, ei soo sama asia ku Ilimajoella olisit ollu. Toki täältä kattottuna Kittilä ja Salla on ihan sama asia. Ja oon sitte Lapis ollu tunturiillaki.. mutten turistirysis, jos sitä elämää tarkootat(tuskin). Hyvä ku kelepaa sulle, ei takuulla oo ketää kyttäämäs..

        Koskenkorva vasta outo paikka on...Ihankuin tehdas loisi näihin ihmisiin ikuisen krapulan...


      • Anonyymi
        Lapin tytär kirjoitti:

        Olikkos ihan tosissaan,että Ilimajoki ? ?
        Voi jesus. Moon kotoosin Etelä-Pohojanmaalta ja mitä siellä ny on niin komiaa ?
        Tasaasta maisemaa.Oookos eres käyny Lapissa,oikeen tuntureilla ? Siellä ihimiset jäyhiä ja jäykkiä,mutta rehellisiä.Mutta kytätään kaikki.
        Mie tulin tänne ja olen Lapin tytär ja pysyn :)

        Mun serkut asuu ilmajoella tosi kiva paikka kauppa keskus lähellä jos ei tykkää kaupungista kannattaa muuttaa sinne Ahonkylä on paras paikka ilmajoelta


    • Yks vuan

      Onhan Kuopio mualiman napa

      • ippoliina

        ja etenkin paras kuopiossa on männistö


      • Kallavesi

        ja Kuopion kaupunki on ihan jees paikkakunta asuakin; tiedän, koska olen asunut siellä aikoinani. Kaunis tori, ja mukavien ihmisten kaupunkimeiningi, jos ei ajattele liikaa sitä, että itse ei ole alkuperäinen savolaissukuinen. Savon murre ei ole niitä helpoimpia vuorovaikutuskieliä.Vitsiä kyllä piisoo liiankin kanssa; ei aina ota selvee, että millonka ovat tosissaan ja millonka eivät.


    • puolikuu

      En tiedä mikä oli paras paikka asua sillä itse asun Kiurudellä ja ihan hyvät oltavat on ei ole tullut viellä kouluihin uhkauksia sillä pienemmät sisarukset käyvät viellä niissä koulua. Kauppoja on ja hinnatkiin ihan kohtalaiset ainakin viellä.
      Hyvä kaupunki vaikkei olekkaan iso mutta eipähän ole hälinää. voi eleilä rauhassa.

      • puolikuu

        Siis asun itse Kiuruvedellä.


    • KristiinaStadi

      Mukava idylli, ystävällinen ja kiireetön elämä. Kristiinankaupunki.

    • HEINÄVESI

      hEINÄVESI ON ehtottomasti SuoMEN PAras paikka asua.
      PALJON kauniita rantoja ja metsiä täällä on.Tääl on kaikki palvelut lähellä kun keskuksessa asuu. KAksi kauppaa huoltoasema apteekki ja viinakauoppa.

      • pajoo

        On todellakin hyvä!! Miään ole missään paikalliselle huoltoasemalle menee niin ihmiset osottelee sormilla ja puhuvat paskaa


    • Lapitar

      Elämää ei ole Lapin läänin kyltin alapuolella :)
      On vain kiirettä,omahyväisyyttä,ahneutta,rumia maisemia,pyrkyreitä,ulkonäköfriikkejä...

      • Tunturilla tuulee

        Voiko sitä muuallakin asua,niinkuin ihmisen kuuluukin asua ?


    • entinenVantaalainen

      kehäkolmosen ulkopuolella. Itse olen asunut kymmenen vuotta Vantaalla, liikkunut Espoossa ja Helsingissä. Aika tylsä paikka asua, kaikki kaukana ja kiireistä. Pienellä osalla on hyvä asua siellä esim. merenrannalla.
      En ikinä muuta sinne asumaan. Olen tyytyväinen täällä Pohjois-pohjanmaalla.

      • Anonyymi

        Päinvastoin


    • mielestäni

      Helsinki/Töölö

    • Nimetön

      Itte oon kotosin satakunnasta, tällä hetkellä asun tampereella töiden takia. Ihan kiva paikka asua kun on tuttuja ympärillä:) Mut kyllä se oma tupa rakennetaan johki rauhallisempaan paikkaan, vaikka sitten Nokian puolelle mutta ei tänne. Kaikista eniten houkuttais kyllä etelä-pohjanmaa. Kolmion sijaan sais 200neliön talon kunnon tontilla ja omaa rauhaa piisais:)Mut ei misään tapaukses pk-seudulle, kaikki liian synkkää ja isoa...

    • irkku65

      sanoppa se,itsekin haen asuntoa,Ei liian syrjässä.Eteläpohjanmaa,teuva

    • *Kylänmies*

      Mielestäni paras paikka asua on Parkanossa. Asuminen halpa, lähellä luontoa, mutta kuitenkin erittäin hyvien kulkuyhteyksien varrella. Paras mesta!

      • Anonyymi

        Parkano tosi tylsä


    • ---------11

      No Suomen Florida,Suomen etelä,arvatkaa missä se on?

      • fthgfh

        Se on.


      • -------,
        fthgfh kirjoitti:

        Se on.

        No voi hitsin hitsi,sehän on Hanko tai Tammisaari,höhlä.


      • Anonyymi
        -------, kirjoitti:

        No voi hitsin hitsi,sehän on Hanko tai Tammisaari,höhlä.

        Tammisaari on the dest tosi mukavia ihmisiä tosi kaunis paikka


      • Anonyymi
        -------, kirjoitti:

        No voi hitsin hitsi,sehän on Hanko tai Tammisaari,höhlä.

        Mutta tosin jos asuu siellä tai Hangossa niin talvella kaikki ravintolat kiinni ka muutenkin kaikki


    • mukulakivi

      Porvoon Vanha Kaupunki! En vaihtais =)

    • ex nokia

      parhaamman paikalle on niin monta ottajaa mutta huonoin on helppo:NOKIA NOKIA NOKIA.Perusteina huono maine; poliittisesti(pirkanmaan punaisin kaupunki),taloudellisesti(mouhijärvikin käänsi selkänsä kuntaliitoksen osalta),terveydenhuollolliseti(surkea tk ja insuliini surmat),vesihuolto(länsi-euroopan surkein)niin viitsiikö jatkaa.

      • Jokunen 3

        Näin kirjoittaapi rasvanahka.Porvari


    • ...ngg

      Terijoki.

      • Vitsakimppu

        Neitsyt ja koristekoon suvi sinut siunatuin sirpein!


    • slk

      Kajaani, lehtikangas. Rauhallinen, luontoaki jopa lähistöllä, palvelut lähellä. Eikä kaupunkiinkaan matka ole pitkä.

      • kajjaani

        Siitä että kajaani on paras paikka!


      • kajjjaaaani

        kajaani on kaupungeista tympein!valtion tuilla elävä kaupunki!armeija työllistää muuten ois kuollut paikka!ihmiset tosi kateellisia ja selän takana paskaa puhuvia!


      • näin on
        kajjjaaaani kirjoitti:

        kajaani on kaupungeista tympein!valtion tuilla elävä kaupunki!armeija työllistää muuten ois kuollut paikka!ihmiset tosi kateellisia ja selän takana paskaa puhuvia!

        puhut vähän mutta asiaa


      • Anonyymi
        kajjaani kirjoitti:

        Siitä että kajaani on paras paikka!

        Helsingin Töölö paras paikka kaikki lähellä tosi kaunista paljon työ paikkoja kouluja ja julkiset se vaan että siellä on aika kallista


    • sinä valaiset muiden elämää...

      sinävalaiset muiden elämää rakkaudella


      tarvitset työkalut
      1.PEILI
      2.Katse
      3.Omatunto
      4.Rakasta itseä ja lähimmäistä

    • anja...

      Keski-suomi: On paras.mukavia ihmisiä,hyväksyy ihmisen oli rotu mikä hyvänsä.hieno luonto.siellä ei ole mitään nenävartta pitkin katselevia niin kuin satakunnassa.

      • ......

        Asun tampereel ja luulin viä tos vähä aika sit että esim. jyväskylä on jossai lapissa. Perehdyin asiaan kattomal kartasta ja ei se kauas menny!

        onnee sinne!


    • tietysti :)

      No sanomattakin selvää että Turku tietysti :)

      • perusteella?

        Asun itsekin valitettavasti Turussa ja tässä kaupungissa ei ole juurikaan mitään hyviä puolia! Onneksi pääsen muuttamaan ehkä vuoden päästä lähipaikkakunnalle.

        Ensinnäkin täällä Turussa on niin muutosvastaista porukkaa hallituksessa, ettei mitään määrää. Tänne ei haluta mitään uudistuksellisia asioita, jotka edesauttaisivat turismia ja muuttoliikettä tännepäin. Eli ollaan rullattu paikallamme täällä ja tullaan polkemaan niin kauan kun samoja naamoja pyörii päättämässä kaupunkimme asioista. Äkkiä uutta verta kehiin!

        Toiseksi kaikki palvelut tökkii ja ihmisiä pompotellaan edestakaisin. Sen enempää KELA kuin kaupungin terveystoimikaan tai muutkaan kaupungin palvelut eivät ole innostuneita kehittämään tai nopeuttamaan palvealttiuttaan. Tämäkään ei johdu työntekijöistä, vaan taas kerran päättävistä elimistä! Kun on kyse Turun asukkaasta, joka on kaupungille päin jotain auki niin kirjeitä satelee kyllä välittömästi, mutta kun asukas on oikeutettu johonkin palveluun niin sitä voidaan kyllä pitkittää kuukausilla eteenpäin. Paitsi tietysti ne, jotka herrojen kanssa saunailtoja viettelee...

        Kolmanneksi tulee mieleen tällainen yleinen itsekkyys ihmisissä, mikä heijastuu ehkä eniten liikenteessä. Mä ensin, hinnalla millä hyvänsä! Tulee mieleen tässä eräs kerta, kun pysähdyin Puutarhakadulla autoni kanssa suojatien eteen, jotta kolme pientä koululaista olisi päässyt tien yli. Vastaan tuli auto...joka ei pysähtynyt. Avasin ikkunani ja päätin, että näytän keskaria jokaiselle vastaantulevalle autolle, joka ei pysähdy siihen. Kansainvälistä merkkiä ehti sitten nähdä vielä kolme autoa, kunnes linja-auto tajusi pysähtyä. Että näin. Ja ei siitä sen enempää.

        Neljäntenä hyvinkin merkittävänä asiana tulee rikollisuus Turussa ja poliisin käytäntö täällä. Ei muuta kuin lisää ulkomaalaissyntyisiä tänne kun tällä hetkellä heidän osuutensa on rikoksiin suurempi kuin heidän osuutensa Turun asukkaista. Tarkoittaa siis sitä, että kun he kaikki eivät tietenkään ole rikollisia ja yrittävät elellä täällä normaalisti niin kuinka paljon ne muutamat sitten touhuavatkaan laittomuuksia täällä! Ja ihmettelen suuresti miten poliisit osaavat käyttää valtaansa heihin kun eivät osaa edes sakottaa väärin pysäköityä autoa. Ei ole paljoakaan aikaa kun talostamme oli joku soittanut poliisit katsomaan parkkipaikallemme väärin pysäköityä autoa. Liikennemerkissä lukee että pysäköinti sallittu ainoastaan niille varatuille paikoille ja lisäksi yksi auto ei päässyt parkkipaikastaan pois tämän väärin maastopysäköidyn auton takia. Ja poliisit eivät kirjoittaneet sakkoa! Täysin käsittämätöntä!

        Että näin täällä Turussa! Tere tulemast!


    • kaatopaikka

      Siellä on kaikkea rakennusmateriaalista ja ruuasta alkaen, eikä maksa mitään. Myös kotieläimiä, rotat ja lokit, omasta takaa.

      • espoossa

        Taitaa olla kyseessä ÄMMÄSSUO...senki ämmä :)


      • -...............
        espoossa kirjoitti:

        Taitaa olla kyseessä ÄMMÄSSUO...senki ämmä :)

        SIINÄ OIKEEN PULIUKKOJEN UNELMAKOTI!!!!!!!!!
        (kaatis tampereen kyljessä)


      • -...............
        espoossa kirjoitti:

        Taitaa olla kyseessä ÄMMÄSSUO...senki ämmä :)

        SIINÄ OIKEEN PULIUKKOJEN UNELMAKOTI!!!!!!!!!
        (kaatis tampereen kyljessä)


      • _::::::::::::::::::::::
        -............... kirjoitti:

        SIINÄ OIKEEN PULIUKKOJEN UNELMAKOTI!!!!!!!!!
        (kaatis tampereen kyljessä)

        ..........


    • matkalainen

      Mun paras kokemus on Helsingistä reilut 9000km lounaaseen. Aurinko paistaa ja lämmintä riittää.
      Suomi on mulle enää vain isänmaan. Kotimaa tuntuu miellyttävämmältä muualla.

    • fgfg

      vantaaa

    • Mrtapani

      Savossa. Mualimannavalla keskipiste kaikkialle. ;0)

    • Jyväskylä

      En tiedä oikein mitään hyvää paikkakuntaa, sillä olen tuppukylästä kotoisin. Silti kamalin kokemus on Jyväskylä.
      Olen asunut 10-vuotta, eikä ole yhtään kaveria?

      Ihmisiä ei kertakaikkiaan voi lähestyä, eikä vierasta oteta vastaan!
      Immeiset kulkevat käsikynkkää, ettei vain uusi tulija vie juuri hänen kaveriaan.
      Jumpassa, porraskäytävissä, kaupoissa ei tervehditä.

      Yliopisto-porukka antaa ymmärtää, että he ovat paikan kunkkuja ja muut tallataan jalkoihin.
      Kertokaa, mihin kannattaisi muuttaa??
      Täällä ei enää jaksa!

      • ....

        Tuleppas kuule joskus käymään kouvolassa.. Niin sisäänpäin kääntynyttä kylää ei Suomesta toista löydä:)

        Mutta itse paljasjalkaisena kouvolalaisena kyllä rakastan kaupunkia enkä muualle muuttaisi.. Joskus vaan käy sääliksi muualta tulleita, jotka eivät ehkä aivan heti pääse sisälle tähän kouvolalaisten mentaliteettiin.. :D


      • ilman muuta

        Lahti on kansainvälinen kaupunki,täällä saat ystäviä ja tuttuja nopeasti.Ei tarvitse tuntea ihmisiä,silti tervehtivät ja juttelevat.Itsekkin muualta muuttaneena yllätyin ihmisten ystävällisyydestä.Koskee kaiken ikäisiä.


      • ilman muuta kirjoitti:

        Lahti on kansainvälinen kaupunki,täällä saat ystäviä ja tuttuja nopeasti.Ei tarvitse tuntea ihmisiä,silti tervehtivät ja juttelevat.Itsekkin muualta muuttaneena yllätyin ihmisten ystävällisyydestä.Koskee kaiken ikäisiä.

        Elä sie puhu paskoo. Niin sisäänpäin kääntynyttä kaupungia ja -laisia ei oo missään (ei edes Kouvola). Lahessa ei oo mitään muuta hyvää, kuin että se, että sieltä pääsee nopeasti pois (vaikka oikoradalla)


      • Nimetön
        .... kirjoitti:

        Tuleppas kuule joskus käymään kouvolassa.. Niin sisäänpäin kääntynyttä kylää ei Suomesta toista löydä:)

        Mutta itse paljasjalkaisena kouvolalaisena kyllä rakastan kaupunkia enkä muualle muuttaisi.. Joskus vaan käy sääliksi muualta tulleita, jotka eivät ehkä aivan heti pääse sisälle tähän kouvolalaisten mentaliteettiin.. :D

        Jyväskylä tosiaan on kamalin. Aivan oikeassa olitte. Kukaan ei koskaan tervehdi kaikki ovat hirveitä, masentuneita ja törkeitä ihmisiä! Mänttä ompi paras :D... Ja korpilahti :D! Kaikki jyväskyläläiset (kuten minä, joka tosin haluaa pois!!) ottakaa itseänne niskasta kiinni niin saatte paljon viihtyisämmän ja mukavemman ilmapiirin ja asuinympäristön!


      • paljon kiertänyt
        Nimetön kirjoitti:

        Jyväskylä tosiaan on kamalin. Aivan oikeassa olitte. Kukaan ei koskaan tervehdi kaikki ovat hirveitä, masentuneita ja törkeitä ihmisiä! Mänttä ompi paras :D... Ja korpilahti :D! Kaikki jyväskyläläiset (kuten minä, joka tosin haluaa pois!!) ottakaa itseänne niskasta kiinni niin saatte paljon viihtyisämmän ja mukavemman ilmapiirin ja asuinympäristön!

        Kanssasi samaa mieltä,asiasta.Jyväskyläläiset ovat kovan luontoisia ja kovia kiroilemaan sekä ajattelevat vain itseään ja omaa etuaan!Muuten kaunis kaupunki ja hyvät urheilu mahdollisuudet.


    • mutta...

      ehdottomasti p*askin ja vaarallisin on Turku ja sen lähi-ympäristö!

    • aina mielessä

      Omakotitalo järven rannalla...kaunista!

    • aarnejokivarresta

      tuleva kaupunki pohjoispohjanmaalla, perustetaan vielä.

    • ylpeä vihtiläinen

      Eiks telkussa menevässä sarjassakin näy kaikki Vihdin hyvät puolet... Ei ole tarvetta mitään lisätä.

    • ihmeen hyvvee

      paras paekka tässä muassa

    • Ehdottomasti, ainoa oikea paikka asua on Kontula!

      • Nimetön

        humppa siellä soi!!!!
        Karjalasta kajahtaa!!
        ei ole parempaa paikkaa kun tää meidän Lappeenranta, KAUNIIN SAIMAAN ÄÄRELLÄ...


      • jalmari

        kuopio on urheilua harrastavan immeisen Mekka, ei puutu kuin pilkkihalli


      • Veeran tytär
        Nimetön kirjoitti:

        humppa siellä soi!!!!
        Karjalasta kajahtaa!!
        ei ole parempaa paikkaa kun tää meidän Lappeenranta, KAUNIIN SAIMAAN ÄÄRELLÄ...

        Kyllä kaupunki on upea; ihania KARJALAISII, mutta tuo "KATEUS" perisynti, sen kun sais pois täältä kitkettyä, tää olis Paratiisi!
        Parasta Lappeenrannassa on on tuo mie&sie murre, Rikkau´tta suurella!


      • itse..
        Veeran tytär kirjoitti:

        Kyllä kaupunki on upea; ihania KARJALAISII, mutta tuo "KATEUS" perisynti, sen kun sais pois täältä kitkettyä, tää olis Paratiisi!
        Parasta Lappeenrannassa on on tuo mie&sie murre, Rikkau´tta suurella!

        Lappeenranassa asuneena voin sanoa, että se on yksi suomen suurimmista perserei'istä! Ihmiset on hyökkäävän uteliaita, mielinkielin utelemassa kaikkea henkilökohtaista ja selän takana paskaläppä lentää! Ihan kuin mustalaisilla joita siellä myös on vaikka teurastettavaksi asti. Se murre YÖK!


      • Poornima

        Vaikka en tällähetkellä asu Kontulassa...oon silti samaa mieltä. Ylipäätänsä paras paikka Suomessa
        asua on Stadi. kaikki muut paikat ovat enemmän tai vähemmän junttiloita...kokemusta on, oon asunut
        pari vuotta Oulussa. Ikävä on jo stadiin!


      • Nimetön kirjoitti:

        humppa siellä soi!!!!
        Karjalasta kajahtaa!!
        ei ole parempaa paikkaa kun tää meidän Lappeenranta, KAUNIIN SAIMAAN ÄÄRELLÄ...

        Lappeenrannan persläpikylässä vuoden asuneena tiedän ettei missään muualla ole niin, paljon itsensäkehujia,ja kateellisia,sekä omaan napaan tuijottavia ihmisiä kuin siellä!Onneks pääsin pois!


      • puhu,,,,
        rensseli1 kirjoitti:

        Lappeenrannan persläpikylässä vuoden asuneena tiedän ettei missään muualla ole niin, paljon itsensäkehujia,ja kateellisia,sekä omaan napaan tuijottavia ihmisiä kuin siellä!Onneks pääsin pois!

        mitään itsensä kehujista,,tuu Joensuun liepeille,jumaliste kun savoo /pohjoi-karjalan murretta puhutaan ja itteä kehutaa niin siinä vasta muualta tulleilla olemista,,oikein junttien tanner,,,


    • Santraaa

      just se, ei mitään muuta ku kakka- ulostevettä juodaan, työpaikat vähenee, nuorilla ei ole mitää harrastetoimintaa järjestetty ainakaan vielä. Lande ja lande?? Kunnantoimii ei voi luottaa lisäksi kaupunki on niin velkaantunut ja nyt tämäkin korvasten saanti taitaa jäädä historiaksi, en usko et almuja tulee

    • teetee..

      oiskos tuo TAMPERE paras ku on IMAGO!!Hyvä me!!

    • sarppa84

      Luulen että jokainen arvostaa sitä paikkaa PARHAANA paikkana Suomessa missä asuu. :)

      Näin meillä ainakin...

    • Turussa viihdyn. Olen kokeillut Espoota, savonlinnaa, kuopiota ja nyt asun Satakunnassa. Mutta kyllä se Turku on aina ollut lähellä sydäntä. Pieni metropoli, jossa on kaikki mitä tarvitsee, rauhallista ja maailman parhaat kahvilat.

    • tyytyväinen asukas Liipolasta

      Meidän Liipola Lahessa tietysti.Täällä mäellä ollaan kaikki erillaiset ihmiset sikinsokin.Ruusussa humpat soi ja ihmiset liikkuvat rennosti tuulipuvuissa.On koulut,kaupat ja sosku lähellä.On oma Arvauskeskuskin lähellä,hädän hetkellä hälytysajoneuvot tulee nopesti paikalle.Mikäs se on täällä asustella.

      • Ljudmila

        Liipola ehdoton paika asua! Mina asua kaunis asunto ja meita venalaisia paljo! Sosialinen toimisto lahella ja kauppojja ei pitka matka!
        Suosittelen kaikile!


    • RIXU.

      TURPA KIINNI SE ON RIIHIMÄKI!

      • Mun mielestä Rixu on aika tylsä kylä, mut tää on miun mielipide 10 vuoden takaa


    • VolvoMarkkanen

      Kyllä kiuruveekkä on hyvä asua. Lepposa savolainen meininki ja amispoppi raikaa. Sen takaan!

    • Teelo

      Kiuruvesi! Lepposat ihmiset ja amispoppi soi ja paska haesoo!

    • Nimetön

      siellä on kaikki helvetin hyvin,iso maa vieressä
      halpa bensa,tupakka,kauniit naiset ym.

    • Kuusamo, nyt kutsuu mua Kuu...

      Kyl se on Kuusamo vaikka en siellä tällä hetkellä enään asukkaan. Mutta Tampere tulee hyvänä kakkosena.

    • Maailmaa kiertänyt

      Olen asunut elämäni aikana kahdeksassa Suomen kaupungissa ja parhaiten viihdyin Savonlinnassa.

      Ihana paikka varsinkin kesällä. Työt veivät minut nyt Vantaalle ja täällä on kuin asuisi helvetissä kun vertaa Savonlinnaan.

      Onneksi työni saan täällä päätökseen ensi vuonna ja sitten muutan Savonlinnaan-lopullisesti. Perustan sinne oman yrityksen ja nautin elämästä.

    • tiätty

      Kylähän se jo tiäretään että Tampere on ilimammuuta Suamen paras paikka asua. Ja perusteluja ei tarvii.

    • Tampereen Tyllerö

      Tampere ehdottomasti paras, ei mitään kysymystäkään !

      • kokeillut myös Turkua ja Ra...

        Tampereella viihtyy, koska siellä on paljon vettä ympärillä ja ulospäin suuntautuvia ihmisiä.Juttukaverin saa vaikka bussipysäkillä.


      • MEINAAN PARAS!

        ikäni asunu ja tulen aina asumaan!


    • paikka asua=

      Äystö!

    • minä vaan

      Hämeenlinnassa ihmiset ovat mukavia. Sopivan kokoinen kaupunki, lähellä luonto ja palvelut. Upouusi kulttuurikeskus Verkatehdas ja Biorex leffateatteri. Kesällä varsinkin kaupunki tulee parhaimpaan kukoistukseensa. Lämpimällä kesäsäällä Hämeen linnanpuistossa Vanajaveden äärellä kävely tai jopa veneily järvellä on mielettömän hienoa. Ilta elämää löytyy nuorille aikuisille, aikuisille ja senioreille :D mitäs mä vielä kehuisin ;D Tää on sopivan lähellä Helsinkiä ja Tamperetta niin julkisen liikenteen näkökulmasta että omalla autolla kulkien.

    • äänestys!.

      Todella väsynyt äänestys!
      Tottakai paras paikka on se, missä se oma ihana koti on!
      Tämä on taas tätä todellisten sieninaamojen keskustelua!

    • Raiko Raiku

      Paras paikka on asua sellaisessa paikassa, jossa ei ole homouttamista eikä muutakaan väkivaltaista seksiä.

    • on tämä

      Kai jokaiselle on paras paikka asua se,missä asuu ja viihtyy. Jotkut tykkää asua kaupungissa,jotkut maalla. Itse en kaupunkiin muuttaisi mistään hinnasta. Asun hyvin pienellä paikkakunnalla,tavallaan maalla,mutta kaupunkiin ei ole liian pitkä matka. Täällä ei naapurit kyttää ja on rauhallista. Jos pitää päästä shoppailemaan tai baariin,ei niihinkään ole liian pitkä matka. Uskonpa että jos joskus ihan oma talo rakennetaan,sekin tulee olemaan maalla. Mutta kuka tykkää mistäkin. :)

    • alkuasukas

      Ehdottomasti Virrat paras, on luoto lähellä, ei liian iso kaupunki ja parasta tietenkin että on tuo Tuuri ja Vesa Keskinen niiiiin lähellä.......

      • sinna mikiö

        niin on


    • hartonen harri

      Hartola ehdottomasti, tääl on syntynyt Sinuhe Egyptiläinen etc.
      Kuuluisa laulaja Olavi Virta syntyi Sysmässä, mutta jo ennakoiden tästä; HART-OLA sai nimensä hänen mukaansa,
      Sahti Virtasi Olan suuhun, mutta se on perinnettä täälläpäin, mitäs pienistä.

      • Paennut kuningatar

        Velkaantunut, ankea, sisäänpäinlämpiävä paikkakunta, joka on kaiken lisäksi yhtä kaukana sivilisaatiosta kuin esimerkiksi monet puukkohäjyjen paikkakunnat Pohjanmaalla.
        Tainionvirran alue on tosin kaunis kalamiesten paikka, mutta ketkä sinne haluavat, tulevat kyllä ihan vapaa-ajan vuoksi eivätkä todellakaan asumaan. Mökkialueeksi ehkä mukava, mutta ei todellakaan ympäri vuoden asuttava paikkakunta!


    • mielestäni

      Haaparanta ehdottomasi.

    • tämä,.,!!!

      EIkö ensin pitäisi kysyä viranomaisilta, mikä on heidän mielestään paras? Kannattaako ihmisten lähteä keskustelemaan omin päin, ilman viranomaisten opastusta? jos oltais lapsia, voitais kysyä opettajalta, -se tietää.
      Nyt me ollaan tosi kuusessa, jos kysytään meidän henkisiltä johtajilta: Kataiselta, Tuomiojalta, Pääministeriltä, jonka nimeä en muista...
      Pappikin menetti mielenkiintonsa, koska en ole enää poika.

      • tietysti

        Vaasa on tietysti aivan ylivoimainen. Aivan käsittämättömän hyvä työtilanne ja asunnon saa vaikka samana iltapäivänä. Yhteydet kaikkialle ovat hyvät, vilkas lentokenttä, matkustajalaivaliikenne Ruotsiin sekä hyvät junayhteydet. Kauppoja on vaikka millä mitalla ja koko ajan rakennetaan lisää. Ihmiset ovat kohtelijaita ja lämpimiä.


      • tammikuu53
        tietysti kirjoitti:

        Vaasa on tietysti aivan ylivoimainen. Aivan käsittämättömän hyvä työtilanne ja asunnon saa vaikka samana iltapäivänä. Yhteydet kaikkialle ovat hyvät, vilkas lentokenttä, matkustajalaivaliikenne Ruotsiin sekä hyvät junayhteydet. Kauppoja on vaikka millä mitalla ja koko ajan rakennetaan lisää. Ihmiset ovat kohtelijaita ja lämpimiä.

        Kaikki tuo totta. ...


    • Nimetön

      No tietenkin Sotkamo. Ettekö ole vieläkään kuulleet siitä että Sotkamo on v 2004,2007 ja 2007 0llut alle kahdenkymmenentuhannen asukkaan kunnista koko maassa imagoltaan ykkönen ja vuonna 2006 kakkonen. Onhan se aivanselvä peruste väittää, että Sotkamo on paras.Onhan Sotkamo ollut pesäpallossakin mestari kaksitoista kertaa ja paljon muuta?

    • Nimetön

      Tarvitsen juuri tietää mihin laitan mökkini ensi keväänä, (kesänä) jossa viettäisin lomani. Onko ehdotuksia parhaasta asumispaikasta minulle tulevalle mökkiläiselle?
      (Mökkiä en ole vielä hankkinut)

      • Nimetön

        Kyselit kesämökille rakennuskuntaa. Tietysti parhain kunta kesäasunnolle on Sotkamo.Täällä on järviä jokaiseen makuun ja Hiukan hiekkarantojen lisäksi myös mökkiasukkaille hienoja hiekkarantoja loputtomiin.Ja pitäjä muutenkin rauhallinen ja turvallinen asua.
        Täällä ovat kaikki palvelut lähellä, mitä ihminen tarvitsee, sekä Koulutuspaikkoja aina tohtoriksi asti.(Snowpolis)Puhumattakaan Vuokatin tarjoamista liikunnallisista mahdollisuksista.


      • Nimetön
        Nimetön kirjoitti:

        Kyselit kesämökille rakennuskuntaa. Tietysti parhain kunta kesäasunnolle on Sotkamo.Täällä on järviä jokaiseen makuun ja Hiukan hiekkarantojen lisäksi myös mökkiasukkaille hienoja hiekkarantoja loputtomiin.Ja pitäjä muutenkin rauhallinen ja turvallinen asua.
        Täällä ovat kaikki palvelut lähellä, mitä ihminen tarvitsee, sekä Koulutuspaikkoja aina tohtoriksi asti.(Snowpolis)Puhumattakaan Vuokatin tarjoamista liikunnallisista mahdollisuksista.

        Kiitos vastauksesta. Kuulostaa houkuttelevalta.


      • tooga

        Sinun tapuksessasi olisi harkittava tilapäismökkiä mallia pyörien päällä.


      • Nimetön
        tooga kirjoitti:

        Sinun tapuksessasi olisi harkittava tilapäismökkiä mallia pyörien päällä.

        Kiitti vaan! On ollut pyörät alla jo muutaman vuoden ja ei ole tullut viisaammaksi. Ei saa oikeaa kuvaa muutaman päivän, viikon oleskelun jälkeen.


    • TAMPERE!

      Näin o näreet nääs.

    • Nimetön

      kehäkolmosen sisäpuolella, siellähän ei tunnetusti ole havaittu minkäänlaista älyllistä elämää, johan eduskuntatalon sijainti sen kertoo aika pitkälti, kylän keskustas... En muute sit ole Turkulaine... Paras paikka on tietenkin sellainen, joka on mahdollisimman kaukana Helsingistä, Nuorgam saattas olla yks vaihtoehto...

      • tossa....

        Ei ainakaan Hämeenlinna. Sisäänpäin lämpiävät,toisiaan kyräilevät, paskantärkeät ja puhumattomat. HML:laiset ovat luotaan työntäviä.Varmaan hämeen v....maisemmat ihmiset.Pois muutan heti kun on mahdollista.


    • Lospakosa

      Komu on paras paikka asua. Siellä on kaikki lähellä. Kauppaan vain 8km, Alkoon vain 14km.
      trv ilkka

    • lapin hullu

      mökki korvessa

    • tietysti paras

      Lappeenranta ja siellä Uus-Lavola. Paras kaupunki, paras kaupunginosa.Hyvät ulkoilumaastot, keskusta lähellä, lentokenttä vieressä, lähes Saimaan rannalla jne...
      Eikö ole jo itsestäänselvyys?

      • veronica20

        Paras paikka ikinä


      • ehdottomasti............
        veronica20 kirjoitti:

        Paras paikka ikinä

        Rovaniemihän se..
        Viimeiset 30 vuotta Helsingissä asuneena ja syntyneenä, niin kyllä Rovaniemellä on mukavia ja iloisia ihmisiä. Täällä hymyillään ja jauhetaan schaissea jopa ihan tuntemattomillekin ja muutenkin, kaunis luonto lähellä, sopivan kokoinen, sopivan rauhallista ymsymsymsyms. :)
        ukko on eri ukko kun tänne muutti :)


      • Arja-serkku

        Jos ei olis niitä uteliaita ja paskaapuhuvia sukulaisia niin lomaparatiisini olisi.Kaikki udellaan ja levitellään edelleen.Se niistä ilosista Karjalaisista.


    • Tapiiri

      "Se on Ahlainen, kylä kaunoinen, rannalla Pohjanlanden. Se ei muuttua saa, se on muistoja vaan..."

      Paras paikka asua taikka mökkeillä.

      http://www.ahlainen.fi/

    • Asdertson

      Hei hei!

      Ennakkoehdoksi pitäisi asettaa ettei saa äänestää omaa asuinpaikkaansa.

      Siten voisi kuvitella tulevan edes jollain tapaa "puolueettomia" vastauksia.

      • kotosin ollaan tuolta

        tammelan pitäjästä.Lyhyt matka kaikkiin eteläsuomen suurinpiin kaubunkeihin


    • fdgf

      Sukeva

    • gvgbbtb

      Ehdottomasti Espoon Laaksolahti. Rauhallinen, turvallinen, varakas ja luonto palvelut lähellä.

      Hienoa seutua.

      • tykkään asua

        Ja paras paikka on Leppävaara, Suomen tuleva pääkaupunki ;).


    • tokamo

      on se sit misspäin suomeen vaa....

    • Dr. Oetker

      Ainoa jota tässä maassa kehtaa punastelematta sanoa kaupungiksi. Terveisin, viidennen polven stadilainen.

      PS. Ne omat lapseni ovat kuudennen polven stadilaisia.

      • sama asia

        kuin kehuisi ulosteensa olevan ruskeampaa kuin muiden.


    • Nimetön

      Paras kaupunki on tietysti Mänttä! tuskin tätä tarvitsee edes perustella..... :D

    • Tympiintynyt

      Mikä tahansa paikkakunta Merenkurkusta pohjoiseen on hyvä. Sääkarttojen mukaan kusiraja kulkee nykyään sillä tasolla eli siitä etelään on luvassa vettä ja sohjoa. Siitä pohjoiseen on pakkasta. Kauanko kestänee tämäkään lysti. Jos pohjoisnapakin sulaa niin pitänee muuttaa etelänavalle. Jos sekin sulaa niin sitten niin ei auttane muu kuin muuttaa jollekin Jupiterin kuista.

    • oksis 58

      raumalla on kaikki hyvää. teollisuus, jääkiekko,
      ja vanha rauma..siiinä on sitä jotain.
      sen täytyy itse nähdä.

    • vakioasukki

      Suomen paras paikka asua on ehdottomasti Sotkamo.
      Puhdas luonto, upeat liikunta mahdollisuudet kesät talvet.

    • asettelu

      Mikä se nyt kullekin on paras paikka? Sama kun kysyis, että mikä on hyvän makuisin leipä! Yhdelle ranskis toiselle ruisrieska. Ja onkos olemassa jokin mittaasteikko, jonka mukaan arvioida mikä on paras, tai ei? Eli kysymys on aika nurkkapatrioottinen. Suomalaiselle SUOMI paras paikka ilman nurkkakuntaisuutta.

    • suomen detroit

      Paras paikka asua on tietenkin Oulun Toppilassa..

    • Tähti

      ...on aitoa välittämistä, rakkautta, toisen ihmisen huomioimista

    • siellä tähtien alla

      kotini siellä missä on vaatteeni ja vuoteeni.rauhallisesti vaan.

    • mefisto

      Parkano city se ei ainakaan ole!!

    • anreas

      Pieni siisti paikka Keskisessä suomessa.Viihdyn oikein hyvin Keljonkankaalla.Tai ystäväni luona Ailakinkadulla.

      • 9V.ASUNUT

        MULLE PARAS PAIKKA KINKOMAA. KUULUU MUURAMEN KUNTAAN, N.10KM JYVÄSKYLÄÄN. VIELÄ RAUHALLINEN, ASUKKAITAN.1200. KOULU JA SAIRAALA. LÄHIN KAUPPA 3KM.TUNNEN USEIMMAT IHMISET.


    • VANTAA,

      TIETYSTI!!!

      • MARTINLAAKSO

        Juoppoja koko paikka täynnä yöllä eletään ja päivällä nukutaan!!!! Onneksi muutan pois


    • Asukas--n

      Tämä pieni kaupunki on aivan omaa luokkaansa. On työtä ja koulutusmahdollisuudet. Innova. Kaunis luonto. Siisti kaupunki. Lapsiystävällinen. Lyhyt matka Turkuun, Raumalle, Uuteenkaupunkiin Poriin eikä ole Helsinkikään kovin kaukana. Edulliset asunnot ja hyvät palvelut. Hyvät urheilumahdollisuudet. Täältä löytyy jääkiekkoilijoita ja rallikuskeja. Kesäteatteri ok. On kioskeja ja kauppoja joka nurkan takana ja pubeja piisaa. Hotellikin on ihan siisti. Shell on auki ympäri vrk:n. Erinomaiset lääkärinpalvelut. Meri, järvet ja yleiset uimarannat saunoineen. Ei tarvitse kävellä kuin kotipihalle, niin aina on tuttu vastassa. Kuulet uusimmat juorut kauppojen kassoilla. Kadulla, kun kulkee korvat auki, niin tiedät monenlaista, mukamas. Totuudesta ei varmuutta. Jos menet ulos jälkeen klo 22.00, niin sua tarkkaillaan ja seurataan minne menet. Juoruja paisutellaan. Jos autosi on parkissa viikon, niin jo aletaan ihmetellä, että onko hengissäkään tai varaa ajaakkaan autolla tai on kortti kuivumassa. Sukulaissuhteet tiedetään ja loput arvataan. Jos tahtoo huomiota, niin sitä saa helpolla. Jos ostat talon täältä, niin saat ison samalla hinnalla kuin esim. Hesasta tuulikaapin, jos sitäkään.

      Hyvät asiat ovat myös: runoilijamme Heli Laaksonen, Laitilan Virvoitusjuomatehdas ja Munamarkkinat.

      Kaupungintalo kuin palatsi.

      • ..........

        Reisijärven rakolassa paras paikka:)


    • Pertti Telajärveltä
    • ilmaa riittää

      Enontekiö on paras. En ainakaan löydä mitään huonoa asiaa. (jos nyt löytyy mitään asiaa)

      • paluumuuttaja

        Eri paikoissa asuneena, havaitsin, että Humppilassa viihtyy.


    • ...on...

      jossakin IHAN muualla kuin Kauhavalla.

    • -kaekkitietävä-

      Kyllä se vuan on niin, jotta RAATAVUARA Pohjos-Savossa on mualiman paras paekka olla ja ellee. Kaekki on aettoo ja puhasta. Suet ja karhuttii ovat ihan aetoja lihansyöjiä.

      On ommoo raahoo ja hilijassuutta. Ee ou turistiloesta haettoo. Erämuata riittää. Luonto on kaanista ja luntakii lähes joka talavi.

      Asuminen on halappoo ja palavelut pelloo. Kooluloessa on hyvät opettajat ja lukijo toemmii.

      Tervetulloo vuan RAATAVUARALLE !!!

      Eli suomeksi.... TERVETULOA RAUTAVAARALLE !!!

    • eläjä

      SIILINJÄRVI JA PÖLJÄ ON PARAS

      ERITTÄIN HUOMIOITAVAA ON IMMEISET OMA LAJINSA???

    • rom

      Ehdottomasti sodankylä!

    • paras paikka Lapissa

      Oon asustellu vähän ympäri Lappia ja Muonio on ehottomasti paras, ihmiset on aivan parhaita ja tunturit ympärillä, ikävä sinne. Nykyään täällä Helsingissä sitte kidutaan. Tää on oikeasti ehkä kamalin paikka suomessa. Kaikille, kun ei tuo onnea toimivat palvelut, liikenneyhteydet ja työpaikat...Mutta toivon mukaan pian muutto takas Pohjosempaan päin :)

    • Espoon Olari.

    • rievssat

      Utsjoki, ehdottomasti! Kaunis puhdas luonto ja Lappi aidoimmillaan! Mutkattomat ihmiset ja kaikki toimii paljon helpommin kuin kaupungissa.

      • paras kumminkin

        ,muut paikat junttiloita!Todella kaunis kaupunki kesällä.Meri ym.Mukavia ihmisiä.


    • HAILUOTO

      Jaa että miksiköhän?
      Sinne EI eksy Helsinkiläiset,Taperelaiset,Juppas-eipäsjokilaiset sun muut.
      Siellä on suomen parhaimmat ja puhtaimmat rantavedet.Autojakin liikkuu kylänraitilla kerran päivässä.
      Täällä hermo lepää!!!!

    • Kohta Hki

      Me Sipoolaiset olemme tyytyväisiä. Kohta pääsemme nauttimaan Suomen ainoan miljoonakaupungin eduista. Itse olen tyytyväinen.

    • Millä sitä mentäis Tornioon...

      Tornio on paras. Torniosta on lyhyt matka Lappiin ja Oulun eteläpuolellekin ajaa hetkessä. Ruotsi on myös lähellä. Torniojokilaakson kulttuuri ja murre on mahtavaa. Kemistä pääsee junalla etelään ja pohjoiseen. Keminmaassa on lentoasema. Tornio on rannikolla, ja rantavesiä riittää. Palvelutkin ovat lähellä. Kannattaa muuttaa Tornioon!

    • Käpylän tyttö

      Itse pidän kans parhaimpana paikkana Helsingin Käpylää.

      Rauhallinen alue, naapureista ei häiriötä, palvelut eläinkaupasta pyöräliikkeeseen ja postista pankkiin. Keskustaan ruuhka-aikana 20min, monta bussia menee, oma ratikka ja muuallekin pääsee liikkumaan helposti ja yhdellä kulkuvälineellä.

      Jos pitäisi muualle muuttaa niin Turku on vaikuttanut parhaimmalta tähän mennessä, sinne voisi keskustaankin mennä asumaan.

    • Etelän mummeli

      Muutan heti kun pääsen eläkkeelle Tuupovaaraan täältä Helsingin hullunmyllystä.
      Siellä ei mummoja potkita raitilla kun ei ole yhtään vastaantulijaakaan.
      Ja luntakin on talvella.

    • Koko Suomi

      Suomi on niin pieni maa, ja vaikka onkin pitkä, ja Helsinki pääkaupunki ja suurin kaupungeistamme, on sinne muuttanut muualta Suomesta niin paljon maalaisia, että sekään ei ole ihan vaan sentakia suosittu, että olis kiva paikka, mutta kun sattuu vaan olemaan pääkaupunkimme ja paremmin mahiksia kaikenlaiseen toimintaan kuin muualla maassamme. Sen verran on mullakin asuinpaikkakunnista kokemusta ja näkemystä, että sitä kaikkein parasta paikkaa kaikkiin muihin paikkakuntiin ei ole olemassakaan. Aina on puutteita joillakin paikkakunnilla joissain asioissa, toisaalla sitä ja toisaalla tuota. Pikemminkin peruspaikkakuntalaisten (lue:alkuperäisasukkien) luonteenominaisuuksissa on eroavaisuuksia, esim. karjalaiset ovat yleensä vilkkaita ja puheliaita, sekä savolaiset omanlaisiaan. Länsi-Suomen asukkaat ovat pidättyväisempiä alkuun, mutta kun heihin tutustuu pitemmällä ajalla, niin heissäkin on avautuvaisia, ulospäinsuuntautuvia ihmispersoonia jne. Kuitenkin on hyvin vaikea nimetä parasta asuinpaikkakuntaa Suomesta; täysin mahdoton tehtävä. Sitä paitsi koti on aina paras paikka, on se sitten missä tahansa paikkakunnasta riippumatta, kunhan on toimeentuloa ja terveyttä ja kunnossaolevat ihmissuhteet, niin on aivan sama, missä asut. Maisemat ovat millaiset milläkin paikkakunnalla, mutta onneksi voi matkustella lomillaan katselemaan muitakin maisemia, jos haluja on nähdä muunkinlaista kuin mitä omassa asuinpaikassaan on nähtävänä ja koettavana.

    • muutan heti, kun mahis

      on siitä hyvä, että on lyhyt matka Helsinkiin ja tarpeen vaatiessa lentokentälle.

      • toiseksi mälsin paikkakunta

        Anjalankoski SuurKouvolan taajamakylä, ja Pieksämäen jälkeen...;


    • kallavesi

      hieno paikka asuva käy kattomassa

    • KYRVÄN JULMUUS

      J.U.R.V.A

    • Suomalainen-n

      Ihastuin Ouluun. Menen käymään uudestaan. :)
      Ehkä seuraava kotini on siellä.

    • HannaOliivia

      Kun kaikki nuolee ja kumartelee toisiaan vaikka olisi ihan eri mieltä sillo homma toimii ja saat hyväksyntää!! Rautalampi on selvä kuvaus suomen rappeutuneesta tilasta ja ihmisten henkisestä huonosta tilasta! hyvin kuvaava otos suomesta ja pikkukunnasta! Täyttä paskaa ja valhetta koko touhu, tekopyhää ja valehtelemista!!!

      • Ekonomisti.

        Suosittelen ulkomaita.


      • ei nostalgiaa,kiitos
        Ekonomisti. kirjoitti:

        Suosittelen ulkomaita.

        Tähän joudun kyllä vastaamaan ja kysymään, että mtkä päätökset ja onko ne tulleet esiin vasta nyt? Onhan hallitukset tehneet päätöksia kaikkina vuosina.
        Tämä Ekonomistin vastaus olikin ainoa joka minua kiinnostaa tässä ketjussa, jos vähän vielä syvennytään tähän kysymykseeni, että missä olisi paras asua?

        Hyvin harva uskaltanut tässä ketjussa ottaa esille juuri perusasioita, pakon sanelevalta, ihmisen olosuhteet ohjaavalta koneistolta (suuressa määrin yhteiskunnan päätösten., kuten veromäärät jms. asumisolosuhteiden määrääminen.


    • dasf987

      mikä vaa kuhan ei kalajoki, tietty on ne muutkin paikat ihan persiist.

    • cuiwasieni

      Johnny Johnsonin koti

      http://www.youtube.com/watch?v=CavvS9wVGHI&feature=mh_lolz&list=PL5113D293688D72D6

    • käpylä on paras paikka asua!

    • gdaf

      Tervola on paraspaikka

    • Tietysti Pietarsaari

      eli Jakobstad eli Jeppis. Eipä paljon perusteluja kaipaa.

    • Mimmiina

      Paras paikka on Espoon Soukka. Olen asunut 30 vuotta Soukassa, joten tiedän, mistä puhun.
      Luonto lähellä, meri lähellä. Myös kauppakeskus Lippulaiva lähellä - ja sen liepeillä uimahalli ja urheilupuisto.
      Stadiin ei ole pitkä matka ja sieltä löytyy sitten nopeasti ja helposti kaikki rahaa vaativat huvitukset.

      • Kukaan sanoa?

        Missä on fiksua porukkaa, todistetusti ei mitään toisten tonteilla hiippareita ja vakoilijoita tai muita kiusaajia, eikä sellaisia edes siedettäisi? Vaikka asuisi haja-asutusalueella omassa rauhassaan?

        Muistelen mm. noita Karpon juttuja esim. Tammelasta. Hyi, olkoon, sitä naisvirkailijaakin että tuollaisten annetaan olla töissä. Ihan pimee paikka.


    • Paakkolan man

      TERVOLA


      Se on vaan paras paikka, siellä on pieni kirko kylä ja mettää niin prkleesti

    • Lapin mies

      Kemijärvi perkele

    • pohjanmaalle :)

      kristiinankaupunki ilman muuta,kauniimpaa pikku puutalokaupunkia ei olekkaan,ruuhka suomessakin tullu asuttua mutta siellä ei ihminen ole onnellinen!

    • Tympääntynyt

      Ei ainakaan Ruovesi,siellä on niin ilkeitä ihmisiä,kaikki kyylää toisiaan,juorutaan selän takana,koulukiusaamista ihan kauheesti,siitä hyssytellään,toimeentulotuessa,ei käytetä harkinnanvaraista tukea,paitsi juopoilla ja muilla päihteiden käyttäjillä,hölmöä,että paikkakunta itsessään on upea,mutta ihmiset kamalia,jos oot muuttanut muualta,niin sua kyylätään,kuin oisit joatain toiselta planeetalta,koiraa kun viet lenkille ja koira ei pidä juopoista,niin juopot ne huutelee,että tollanen koira pitäisi lopettaa jne.

    • Anonyymi

      Onko vielä lisää kommentteja?

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      23
      2458
    2. Mitä sä kuvittelit

      Kun annoit mulle huomiosi, tottakai minä menin ihastumaan suhun. En ole koskaan ollut se henkilö keneen kukaan kiinnittä
      Ikävä
      140
      1872
    3. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      189
      1871
    4. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      145
      1662
    5. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      129
      1651
    6. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      185
      1287
    7. Sähköauto ei saastuta

      Koska sähköautossa ei ole saastutusputkea kuten polttomoottoriautossa. Saastuttajille tulee mätkäistä kunnon saastutusv
      Maailman menoa
      318
      1222
    8. Älä nainen leikistä suutu!

      Ja kyllä täytyy kritiikkiäkin kestää, mm. ylipaino, se että oot köyhä jne jne Melko tutulta mieheltä
      Ikävä
      115
      1183
    9. Olisitko oikeasti

      valmis kohtaamaan kaivattusi?
      Ikävä
      96
      1081
    10. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1064
    Aihe