OULU, pertsa sukset, mistä kannattaa ostaa

laadukkaat semmoset?

Suoraan kysymykseen, eli missä on paras valikoima ja ennenkaikkea ammattitaitoisimmat myyjät ja uusimmat mittalaitteet? Kysymyksessä olisi joko akttiivihiihtäjän suksi tai kisasuksi (viimevuotista), hintaluokka koko paketista noin 400-500€, - muutama kymppi. Merkillä ei varmaan ole paljoakaan merkitystä, mutta kertokaa ihmeessä millä suksilla hiihdätte (jos olette ostaneet hiljattain) ja onko suksi hintansa väärtti? Mitä monoja ei kannata ostaa ennenkaikkea, jos ajatellaan kengän lämpöisyyttä?

9

5775

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jts

pitkän ajan oon hiihtäny fissereillä..mutta..??parempi on löytyny..ainakin mulle..madshus..pelaa ja toimii kiitettävästi..on nimenomaan juoheva ja helppo hiihtää!
      ja on todella liukas..
      oon erittäin tyytyväinen!

• hiihtäjäkin

Kyllä madshus on hyvä perinteisen suksi.Rintamäki siellä lienee entinen huippuhiihtäjä raimo lehtinen myymässä

• hiihto12

Yksi hyvä paikka hommata sukset on UrheiluShop Ala-Korpi Ullavassa. Voi tietysti olla vähän kaukana, jos Oulua ajatellaan. Sieltä nimittäin saa käytettyinä kilpahiihtäjien suksia. Sukset on yleensä aivan kuin uusia ja mikä parasta, ne on valmiiksi pohjustettu, siteet on paikalla ja Ala-Korpi myy ne tosi edullisesti.Kätevä tapa hankkia huippuvälineet harrastajan välineiden hinnalla. Oulusta tosin on vähän matkaa mutta tiedän joiden urheilijoiden käyvän Oulusta asti kyseisessä liikkeessä.

• punkerolle?

Onkos noissa Madshuseissa ns. kilosuksia kuinka helposti löydettävissä?

Itelle löytyi aikoinaan vain Atomicin kisasuksi pituus-paino-suhteen takia ja se on pirun vaikee hiihtää näin aktiivikuntoilijalle. Luistaa kuin riivattu, mutta potkuun/painon jakamiseen sukselta toiselle saa tosissaan keskittyä ja kilpahiihtäjää heikompi voimataso ei kyllä kauheasti anna anteeksi. Muuten kyllä Atomic on ollut hyvä, pitäisi vaan saada astetta helpompi suksi alle.

• suksittelija

....ne sun madshusit nimenomaan pertsasukset?? Mä hankin kans viime talvena madshusit ja vaikuttivat heloposti hiihdettäviltä mutta nyt ei oo tullu hiihdettyä viä niillä yhtää kun puuttuu lumi.

• mummot ei ohi enää mene...:D

vielä kysyisin lisäksi jo useamman vuoden samoilla pareilla hiihtäneiltä, että miten yleinen kunto on kestänyt ja miten pohjan materiaalit ovat kestäneet kilometrejä ja voitelua?

• hiihto12

Itse olen huomannut, että huoltamalla suksia niin ennen kuin jälkeenkin hiihtämisen pidentää suksien ikää ja pitää pohjat hyvässä kunnossa. Varsinkin perinteisen sukset on hyvä puhdistaa aina hiihtämisen jälkeen. Lisäksi suksien säilyttäminen melko viileässä pitää pohjat paremmassa kunnossa.

• jts
        hiihto12 kirjoitti:

Itse olen huomannut, että huoltamalla suksia niin ennen kuin jälkeenkin hiihtämisen pidentää suksien ikää ja pitää pohjat hyvässä kunnossa. Varsinkin perinteisen sukset on hyvä puhdistaa aina hiihtämisen jälkeen. Lisäksi suksien säilyttäminen melko viileässä pitää pohjat paremmassa kunnossa.

ainakin mun kohalla iha ehdoton asia..en laske koskaan pohjaa kuivumaan..voidetta tulee annettua joskus liiankin kanssa!harjausta unohtamatta..sitte on niitä omia rituaaleja joista en enempää kehtaa kirjottaa..leimautuis vieläkin hullummaksi mita on!
        hyvin kun pitää niin on vuosiksi vempeleet!

• hhgöi+¨90
        jts kirjoitti:

ainakin mun kohalla iha ehdoton asia..en laske koskaan pohjaa kuivumaan..voidetta tulee annettua joskus liiankin kanssa!harjausta unohtamatta..sitte on niitä omia rituaaleja joista en enempää kehtaa kirjottaa..leimautuis vieläkin hullummaksi mita on!
        hyvin kun pitää niin on vuosiksi vempeleet!

Kirjoita vain niistä muistakin huolloista ,minua ainakin kiinnostaa.Vielä kun saisit testattua sen pitopinnoitteen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      64
      5592
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      20
      4207
    3. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      17
      2906
    4. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      152
      2170
    5. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      1906
    6. Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä

Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut
      Perussuomalaiset
      124
      1728
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      95
      1377
    8. Kerro jotakin kaivatustasi.

Vaikka synkimmät salaisuudet jos tiedät. :) m
      Ikävä
      68
      1154
    9. Harmi, se on

Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty
      Tunteet
      17
      1126
    10. Maailma pysähtyy aina kun sut nään

Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o
      Ikävä
      77
      978
    Aihe