Tässä

kova ohje

Meidän nuori Belgi-uros aina rupes riehumaan koirapuistossa. Se haasto riitaa ja pyrki tappelemaankin. Huusin ja kirosin. Ei auttanut. Otin kinni, selätinkin joksus. Ei auttanut. Mutta sitten laitoin sen jäähylle. Se auttoi. Joka kerta kun häirökäytöstä, liiallista haukkumista, riehumista etc. ilmeni, otin sen kiinni ja pidin pannasta minuutin tai kaksi. Estin siis sen leikkimisen ja riehumisenkin ja vierotin laumasta. Tilanteissa nn sanonut sille mitään. Olin hiljaa ja pidin sen vain kiinni. Lopputulos oli hyvä. Laumaviettinen elukka alkoi nopeasti käyttätyä haluamallani tavalla. Hyvää tässä oli/on se, etä pakotte oli ns. pehmeä pakote ja tuotti nopeasti toivotun tuloksen. Kokeilkaa. Ainakin meidän elukan kohdalla toimi hyvin.

2

610

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • spu,,

      Olen huomannut ihan saman,kun koirat alkaa kuumeta on paras ihmisten rauhoittua ja ottaa kuumakalle hetkeksi sivuun.Valitettavasti vain harvat tajuavat milloin heidän kultamussukalla alkaa keittää."kun se on niin pieni eikä se tee kellekään mitään"vaikka ärisee ja uhitteleemuille.

      • helpottaa

        Jäähy on hyvä tapa laittaa kusipäisyyden voimalla uhoileva uros kuriin. Oppii viikossa käyttäytymään kunnolla. Mutta koulutuksessa pitää soveltaa nollatoleranssia. Väärissä paikoissa ei saa siimaa antaa. Muutoin joutuu tekemään kaksinkertaisen työn.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      377
      1441
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      104
      1253
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      114
      1187
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      158
      1072
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      40
      940
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      886
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      790
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      786
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      85
      767
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      166
      662
    Aihe