Koirakoulut?

1vporokoiranarttu

Haluisin käydä koirani kanssa jossain koirakerhossa joita pidetään koirapuistoissa, mutta googlella ei ainakaan löydy mitään tietoa asiasta.
Asutaan Helsingissä, ja jossain Oulunkylän läheisessä koirapuistossa ois kiva käydä, kenellään tietoa noista?
Koira on huonosti koulutettu koska kukaan ei sen kanssa ole auttanut, itsellä ei ole ollut kokemusta asiasta ja 3kk pentukouluun ei ole ollut varaa.
Voiko tuollaiseen muiden kanssa käytävään kerhoon viedä edes remmirähinöitsijää (ei pahantahtoinen, haluaa vain käydä kaikkia moikkaamassa)?

11

1016

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Emäntä Donnalle

      Että Koirapuistoissa pidettäisiin koirakerhoja?
      Itse en ole ikinä kuullutkaan.
      Koirapuistoon, mennään koiria juoksuttamaan, leikkimään, mainio tilaisuus juuri kun kaupungissa asuu:)
      Aidattu alue saa leikki kavereita jne....
      Me asumme T:reella ja täällä kahdessa puistossa kun olemme käyneet, ei tuollaisia kerhoja pidetä.
      Mutta en tietenkään tiedä muista kaupungeista!
      T:D....

      • minä vaan...

        En kyllä ole minäkään koskaan kuullut mistään koirapuistossa pidettävistä koirakerhoista.. Koirakerhoillahan saattaa olla omat tilat, kentät jne.. ja he järjestävät sitten maksua vastaan erilaista toimintaa esim. TOKO:a, agilityä, hakutreenejä jne.. Ei ole ollut varaa pentukurssille? Millaisia hintoja siellä sitten on, kun täällä Tampereen seudulla maksoi alkeiskurssi 30 euroa ja sen jälkeen 15 euroa vuosi, ja saa osallistua ihan niin moneen ryhmään kun haluaa eli vaikka joka päivä jossain esim. agi, koiratanssi, TOKO, haku jne.. ja lisäksi sitten vielä tulee ko koirakerhon lehti. Noille pentu ja alkeiskursseillehan on kova tunku ympäri suomen ja pitää todella hyvissä ajoin ilmoittautua, että on edes mahdollista saada paikkaa. Etkö voi esim. kavereidesi tai sukulaistesi avustuksella treenata esim. hihnassa ohittamista? Joku tuttu tulee vastaan koiran kanssa ja sinä opetat siinä omaasi ohittamaan. Koirapuistoissahan tosiaan ovat koirat vapaana niin siellä ei varmaan oikein voi ohittamista jne.. opettaa, jollei joku puistoilija lupaudu treenaamaan kanssasi hyvää hyvyyttään. Luoksetuloa ja sosiaalistamista jne.. puistoissa oppii, joten sinne vaan!


      • 1vporokoiranarttu
        minä vaan... kirjoitti:

        En kyllä ole minäkään koskaan kuullut mistään koirapuistossa pidettävistä koirakerhoista.. Koirakerhoillahan saattaa olla omat tilat, kentät jne.. ja he järjestävät sitten maksua vastaan erilaista toimintaa esim. TOKO:a, agilityä, hakutreenejä jne.. Ei ole ollut varaa pentukurssille? Millaisia hintoja siellä sitten on, kun täällä Tampereen seudulla maksoi alkeiskurssi 30 euroa ja sen jälkeen 15 euroa vuosi, ja saa osallistua ihan niin moneen ryhmään kun haluaa eli vaikka joka päivä jossain esim. agi, koiratanssi, TOKO, haku jne.. ja lisäksi sitten vielä tulee ko koirakerhon lehti. Noille pentu ja alkeiskursseillehan on kova tunku ympäri suomen ja pitää todella hyvissä ajoin ilmoittautua, että on edes mahdollista saada paikkaa. Etkö voi esim. kavereidesi tai sukulaistesi avustuksella treenata esim. hihnassa ohittamista? Joku tuttu tulee vastaan koiran kanssa ja sinä opetat siinä omaasi ohittamaan. Koirapuistoissahan tosiaan ovat koirat vapaana niin siellä ei varmaan oikein voi ohittamista jne.. opettaa, jollei joku puistoilija lupaudu treenaamaan kanssasi hyvää hyvyyttään. Luoksetuloa ja sosiaalistamista jne.. puistoissa oppii, joten sinne vaan!

        Kaverin sisko oli käynyt Vantaalla jollakin käytöskurssilla koirapuistossa, ja eräs tuttukin sanoi että osa koirakerhoista kokoontuu koirapuistoissa.

        Tuttujen, sukulaisten ja kavereiden kanssa on mahdoton harjoitella yhtään mitään. Heillä ei ole aikaa eikä suurimmalla osalla edes koiria.

        Noista hinnoista sen verran, että Helsingissä 3kk pentukurssi oli yhdessäkin paikassa 300e, lisähintaa tuli jos piti käydä myöhemmin lisää.

        Yhdessä paikassa arviointi oli 40e ja siihen just ja just olis varaa, mutta yhdessä treenaaminenkin sitten maksaa lisää hynää.

        Puistoihin en kyllä mene, tämä koira menee ihan tarpeeks sekasin siitä jos saa tuntemattomia koiria tai ihmisiä, joita ei näe enää sen jälkeen, moikkailla.


    • vaihtoehto?

      Joitain kursseja pidetään halleissa/maneeseissa, jos arastelet päästää vapaaksi tavallisella kentällä (eikä tietysti tarvikaan päästää, lyhyt remmi riittää)
      Monien koirakerhojen vetäjät pitävät myös yksityistunteja - ihan tunnin tai kaksi voisitte ottaa: saatte apua juuri niihin haasteisiin, joissa sitä kaipaatte, eikä tarvitse sitoutua tiettyyn kellonaikaan ja viikonpäivään. Moni vuorotyöläinen käyttää näitä "omia" tunteja, tai jos muuten vaan haluaa henkilökohtaisempaa ja tehokkaampaa ohjausta.
      Ohittamiseen jne. apuja myös kirjaston koirankoulutus-kirjoista. Ota mukaan juustonpaloja palkkioksi jne.
      Metsässä voi käyttää vaikka 6-10 metrin pituista liinaa, koira on siis "melkein" vapaana - samoin sinä, mutta teillä on kuitenkin turvallinen yhteys toisiinne. Kutsu usein luokse, anna juustoa ja päästä taas menemään.
      Iloa elämään ja hauskoja hassutuksia koirasi kanssa. Ei ole sen vika, että koulutus aloitetaan vasta nyt. Tee se hyvässä ja kannustavassa hengessä, niin suhteenne paranee ja itselläsikin on kivempaa.

      • vielä sinulle

        Itse koirapuistot ovat ihan kaikille avoimia paikkoja, ja koirat eivät yleensä vapaana ollessaan rähisekään. Sekaan vaan! Kokeilkaa vaikka aluksi joku "hiljaisempi" ajankohta, päivällä kun monet ovat töissä jne.


      • voi mennä
        vielä sinulle kirjoitti:

        Itse koirapuistot ovat ihan kaikille avoimia paikkoja, ja koirat eivät yleensä vapaana ollessaan rähisekään. Sekaan vaan! Kokeilkaa vaikka aluksi joku "hiljaisempi" ajankohta, päivällä kun monet ovat töissä jne.

        myös kun se on tyhjä, koira saa paljon haisteltavaa ja voi juosta vapaana


      • 1vporokoiranarttu

        Noi sun ehdottamat yksityiskurssit... Haluisitko antaa mulle rahat siihen kun en lotossa voittanut?
        Aikaa mulla on paljon tehdä koiran kanssa, mutta ongelma ei olekaan ajanhallinnassa.

        Missä vaiheessa olen koiraa haukkunut siitä että sen koulutus on alkanut myöhäisessä vaiheessa? Hauskaahan haluaisin pitää koiran kanssa, niin että ois iloista olemista, en minä sitä ottanutkaan että saisin hammasta kiristellä joka päivä seuraavat 10 vuotta.
        Ensin tosin tarvitsisimme käytöskoulua ja paljon muuta jotta voisi pitää sitä hauskaa ja opittaisiin rauhoittumaankin välillä, nyt kun ei ole kiva kun koira tärisee kuin kofeiiniyliannostuksen saanut jos namista nähdään vilaustakaan.

        Jos sinulla ei ole ehdotuksia HALVOISTA paikoista joissa voi koiran kanssa käydä oppimassa yhteistä elämistä, voit aina jättää vastaamatta viestiketjuun?


      • 1vporokoiranarttu
        voi mennä kirjoitti:

        myös kun se on tyhjä, koira saa paljon haisteltavaa ja voi juosta vapaana

        Kyselen vain joko koirapuistoissa pidettävistä kursseista tai vaikka jossain muualla, kunhan ei ole ylihinnoiteltu. Tiedän kyllä monia paikkoja joissa koiran kanssa voi käydä ulkoilemassa, ja löytää niistäkin paikoista paljon hajuja.

        Koulutusta koira tarvitsisi myös ihmisten/ muiden eläinten kanssa kanssakäymisessä. Koira ei ole rähinäkoira, se huutaa vain kun ollaan tulossa vastaan muita koiria tai oudonnäköisiä ihmisiä. Jos pääsee luokse, haistelee, nuolee, heiluttaa häntää ja on innostunut.

        Jos koira viettää aikaa pidemmän aikaa vaikka ihmisen kanssa, joka tulee käymään meillä, hyppii naamalle ja vahtii joka liikettä, haluaisi koko ajan leikkiä. Yritti leikkiä kissojen kanssa vaikka eivät selkeästi siitä tykänneet ja pääsivät muutaman kerran kynsäisemään, silti tunki naamaansa lähemmäksi. Eräänkin vanhemman koiran kanssa juoksi kieli kiinni toisen alahuulessa, varasti luita jotta saataisiin jahtausleikki aikaan, vaikka tietysti toinen haki omansa takaisin ja puolusti luuta aggressiivisesti.


      • minä vaan
        1vporokoiranarttu kirjoitti:

        Noi sun ehdottamat yksityiskurssit... Haluisitko antaa mulle rahat siihen kun en lotossa voittanut?
        Aikaa mulla on paljon tehdä koiran kanssa, mutta ongelma ei olekaan ajanhallinnassa.

        Missä vaiheessa olen koiraa haukkunut siitä että sen koulutus on alkanut myöhäisessä vaiheessa? Hauskaahan haluaisin pitää koiran kanssa, niin että ois iloista olemista, en minä sitä ottanutkaan että saisin hammasta kiristellä joka päivä seuraavat 10 vuotta.
        Ensin tosin tarvitsisimme käytöskoulua ja paljon muuta jotta voisi pitää sitä hauskaa ja opittaisiin rauhoittumaankin välillä, nyt kun ei ole kiva kun koira tärisee kuin kofeiiniyliannostuksen saanut jos namista nähdään vilaustakaan.

        Jos sinulla ei ole ehdotuksia HALVOISTA paikoista joissa voi koiran kanssa käydä oppimassa yhteistä elämistä, voit aina jättää vastaamatta viestiketjuun?

        Sääli, että otat ihmisten sinulle antamat EHDOTUKSET noin vastaan. En usko, että löydät ilmaiseksi mistään koirakoulua tai ammatti-ihmistä teitä ohjaamaan. Säästät vaan muutaman kuukauden ja menette sitten yhdessä kurssille oppimaan (jos 40 eurolla josssain sielläki kurssi oli?). Meillä alkeiskurssi kesti 10 kertaa ja oli kahdesti viikossa ja sen jälkeen oli tosi helppo jatkaa ihan vaan koiran kanssa kahdestaan samoja touhuiluja. Toinenvaihtoehto tietenkin on, että meet siellä itseksesi seurailemaan jotain alkeisryhmää, niin saat itsellesi vinkkejä ja mahdollisesti uusia tuttavia, jotka voisivat jeesata sua kouluttamisessa kun kerrot ettei sinulla on varaa osallistua kurssille.. Mutta joka tapauksessa sun on mun mielestä ihan turha täällä kiukutella ystävällisille ihmisille omasta rahapulastas ja siitä ettei ilmaiseksi saa mistään ammattiapua =( Koiran pito on tosi kallista minkä varmaan oot huomannut, ja mun mielestä (vaikka olin sillon opiskelija) noi kurssien hinnat oli vain murto-osa siitä, mitä koiran pitoon menee saati sitten jos se sairastuu (vaikka olis vakuutuskin). Lainaa vaikka joltain se 40 euroa ja ilmottaudu kurssille jos se siitä muutamasta kympistä kerran on kiinni..


      • Lappalaiskoiriensa ihminen
        minä vaan kirjoitti:

        Sääli, että otat ihmisten sinulle antamat EHDOTUKSET noin vastaan. En usko, että löydät ilmaiseksi mistään koirakoulua tai ammatti-ihmistä teitä ohjaamaan. Säästät vaan muutaman kuukauden ja menette sitten yhdessä kurssille oppimaan (jos 40 eurolla josssain sielläki kurssi oli?). Meillä alkeiskurssi kesti 10 kertaa ja oli kahdesti viikossa ja sen jälkeen oli tosi helppo jatkaa ihan vaan koiran kanssa kahdestaan samoja touhuiluja. Toinenvaihtoehto tietenkin on, että meet siellä itseksesi seurailemaan jotain alkeisryhmää, niin saat itsellesi vinkkejä ja mahdollisesti uusia tuttavia, jotka voisivat jeesata sua kouluttamisessa kun kerrot ettei sinulla on varaa osallistua kurssille.. Mutta joka tapauksessa sun on mun mielestä ihan turha täällä kiukutella ystävällisille ihmisille omasta rahapulastas ja siitä ettei ilmaiseksi saa mistään ammattiapua =( Koiran pito on tosi kallista minkä varmaan oot huomannut, ja mun mielestä (vaikka olin sillon opiskelija) noi kurssien hinnat oli vain murto-osa siitä, mitä koiran pitoon menee saati sitten jos se sairastuu (vaikka olis vakuutuskin). Lainaa vaikka joltain se 40 euroa ja ilmottaudu kurssille jos se siitä muutamasta kympistä kerran on kiinni..

        Teilläpäin tuntuu olevan järjettömän, järkyttävän hintaisia kursseja. En ikinä ! maksaisi mistään koirakurssista 300 e. Saati pentukurssista !
        Pitäs olla jo kullasta tehtyjä pentuja, tai pikemminkin särkyvästä lasista tehtyjä, jotta pitäs olla niin kalliita ihmekursseja, ja sellaisille en menisi.


        Hullu ei ole se joka pyytää tietysti, vaan se joka maksaa ihan mitä tahansa mitä pyydetään.

        Täälläpäin pentukurssi on 100 e muistaakseni viime vuonna katselin erittäin suositulla pienryhmiä vetävällä, joka tekee tätä ammatikseen ja myös valmentaa ja on terapeutti.

        Kaupunki on Oulu, vertailun vuoksi.


        Kuuleppa, osta se perustavallinen erittäin hyväksi mielletty suomalaisen eläinkouluttajan kirjoittama "Pentukirja" jossa on oranssi selkämys jossa valkoista ja punaista tekstiä siinä ;)

        Sillä pääsee oikein hyvin alkuun.

        Porokoira on järkevä otus. Meillä on ollut maailman sivu noita ja on edelleenkin, eikä ole tarvittu pentukursseja yhtä ainutta.

        Ole sen kanssa, sille, jämy. Se tarvii ennenkaikkea selkät säännöt ja turvallisen rauhallisen elämän. Älä anna sille kovin usein sellaista, mistä se kiihtyy kovasti ja tulee ylivirittyneeseen, ylikiihtyneeseen oloon. Päinvastoin sellaista paljon, mikä saa sen keskittymään ja rauhoittumaan. :D


      • koiran omistaja hki
        1vporokoiranarttu kirjoitti:

        Noi sun ehdottamat yksityiskurssit... Haluisitko antaa mulle rahat siihen kun en lotossa voittanut?
        Aikaa mulla on paljon tehdä koiran kanssa, mutta ongelma ei olekaan ajanhallinnassa.

        Missä vaiheessa olen koiraa haukkunut siitä että sen koulutus on alkanut myöhäisessä vaiheessa? Hauskaahan haluaisin pitää koiran kanssa, niin että ois iloista olemista, en minä sitä ottanutkaan että saisin hammasta kiristellä joka päivä seuraavat 10 vuotta.
        Ensin tosin tarvitsisimme käytöskoulua ja paljon muuta jotta voisi pitää sitä hauskaa ja opittaisiin rauhoittumaankin välillä, nyt kun ei ole kiva kun koira tärisee kuin kofeiiniyliannostuksen saanut jos namista nähdään vilaustakaan.

        Jos sinulla ei ole ehdotuksia HALVOISTA paikoista joissa voi koiran kanssa käydä oppimassa yhteistä elämistä, voit aina jättää vastaamatta viestiketjuun?

        tosiaan, vaikka tietäisinkin joitakin puistoja missä opetusta saisi, en kyllä jakaisi tietoa sinun kanssasi, sillä haluan jatkossakin nauttia mukavasta ilmapiiristä koirani kanssa. syynä tähän ei ole koirasi, vaan sinä itse. yleensä koiran omistajat ovat mukavia ihmisiä, jotka ovat kiitollisia, kun toiset yrittävät auttaa, vaikka heistä ei apua olisikaan. että sellaista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      106
      7658
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2842
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2422
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      119
      2155
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1819
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1563
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1426
    8. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1424
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1349
    Aihe