Toinen rakkaus (n+n)

Noviisikirjoittaja

En ole koskaan aikaisemmin kirjoitellut mitään minnekään. Aloitin tarinaa, mutta jatkan sitä vain, jos tapani kirjoittaa kuullostaa hitusenkaan mielenkiintoiselta:-)

Toinen Rakkaus

Olin jo päättänyt lähteä ravintolasta pois ja lähestyin narikkaa, kun lyhyt
erikoisennäköinen tyttö pysäytti minut asettumalla eteeni seisomaan.
'Hei, eikö me olla tavattu jossain? Olitsä samaan aikaan FirmaX:ssä töissä kuin
minäkin?'
Katselin tyttöä tarkemmin. Lyhyet, punaiset hiukset, pikkuisen pyöreät kasvot. Vihertävät
kissansilmät. Ikää oli vaikea arvioida; oletin hänen olevan minua vanhempi.Puheessa
oli selvä savolainen korostus.
'Toi on kyllä maailman kulunein iskulause, eikös tuo olisi voinut edes jotain omaperäisempää
keksiä?' mietin itsekseni osittain ärtyneenäkin.
Minulla oli oikeasti kiire kotiin. Olin tyypilliseen tapaani pyörällä liikkeellä
ja kello oli jo yli yhden. Elettiin 90-luvun alkua ja baarit menivät vielä kiinni
klo 2 yöllä. Matkaa kotiin oli 20 kilometria ja aamulla olisi työpäivä. Onneksi
en juuri koskaan juonut, joten selvinpäin olin silläkin kertaa liikkeellä.
'Kuule, sä sotket mut nyt johonkin toiseen. Mä en kyllä ole sua koskaan missään
nähnyt ja mä käyn täälläkin todella usein. Jos olisin sut nähnyt, varmaan muistaisin,
kun mulla on hyvä kasvomuisti.'
Nainen jatkoi sinnikkäästi jututtamistani ja 'jouduin' juttelemaan hänen kanssaan vielä
puolisen tuntia ennenkuin pääsin jatkamaan kotimatkaa. Siinä keskustelun lomassa
hän kuitenkin puolihuolimattomasti mainitsi kaksi paikkaa, Prunnin ja Vanhan Kellarin,
joissa hänellä oli tapana käydä. Nuorena opiskelijaneitona paikat olivat minullekin
tuttuja, joskaan eivät kantapaikkoja.
Päästyäni kotiin ja toivuttuani ärtymyksestäni en saanutkaan naista mielestäni. Ne silmät!
Olin nuori, vain 22-vuotias ja tottunut siihen, että kaikennäköiset naiset yrittivät
iskeä minua baareissa -- olin urheilullinen, hoikka, lapsenkasvoinen ja erittäin vilkas
luonteeltani. Sosiaalinen luonnonlapsi.
Yleensä minut näki isossa poikaporukassa nauramassa ja tanssimassa jossakin opiskelijoiden ja vähemmistöjen baarissa.
En kuitenkaan harrastanut yhdenillanjuttuja johtuen tiukasta kristillisestä kasvatuksesta,
jonka olin lapsuudenkodissani saanut. Oli tarpeeksi hankalaa myöntää olevansa lesbo, joten 'hyvitin'
asiaa yläkertaan olemalla selibaatissa kun en seurustellut.
Olin täysin ehdoton tämän sääntöni kanssa - itse asiassa olen vieläkin.
Siitä huolimatta estoiseksi minua ei voinut kutsua silloin eikä voi tänä päivänäkään. Seksi
kuului seurusteluun. Mutta seksi olikin eräs antoisimmista ja intohimoisimmista harrastuksistani.
Ihastus Mariin alkoi kuin varkain. Yhtäkkiä huomasin ajattelevani tätä erikoista
tyttöä, ja aloin höpöttää opiskelukavereillenikin salaperäisestä naisesta, joka yritti
tökerösti iskeä minut ja minä hölmö olin sille sitten torjuva ja viileä.

Viikko kului pelottavan hitaasti vaikka töitä ja luentoja riitti täyttämään kaiken vapaa-aikani.
Perjantai-ilta koitti vihdoin ja suuntasin askeleni tomerasti Prunniin.
Selustani turvatakseni olin ehdottanut vakioporukalle, että mennään vaihteen vuoksi
Prunniin, kun Gambrinissa on tullut käytyä jo ihan tarpeeksi. Porukka suostui
ja siirryimme Prunnin tanssilattialle hulluttelemaan.
Vihdoin näin hänen saapuvan paikalle. Hänkin katseli ympärilleen ikäänkuin etsien,
ja löysikin pari ystäväänsä, joiden seuraan meni istumaan.
Muutaman tovin kuluttua huomasin hänen tanssivan vierelläni. Pelasimme armotonta
'flirttaile itsesi hengiltä' silmäpeliä koko illan, kunnes minun porukkani päätti
siirtyä Vanhan Kellariin ja minä muiden mukana.
Sama kaava toistui muutaman viikon sisällä useasti, ja jokaisella kohtaamiskerralla
juttelimme aina pienen tovin keskenämme. Juttu alkoi saada koomisia piirteitä, koska seikkailimme jatkuvasti etsimässä vaivihkaa toisiamme kahden kapakan välillä - onneksi ne sijaitsivat molemmat Kaivopihalla. Ystävät eivät enää lainkaan ymmärtäneet minua, olinhan ollut onnellisesti sinkku jo vuoden ja hehkuttanut sinkkuuden autuutta.

En kuitenkaan saanut hänen arvoituksellisia silmiään ajatuksistani. Myös hänen notkea tapansa tanssia vei ajatukseni
aivan toisenlaisiin teerenpeleihin.
Vihdoin vaihdoimme numeroita ja aloimme tapailla kahden keskenkin.
Kävimme turvallisesti elokuvissa ja kahviloissa ja tutustuimme toisiimme perusteellisemmin.
Asuimme aivan kaupungin vastakkaisilla puolilla, joten emme voineet vierailla toistemme
luona aivan heti. Molemmilla oli luentoja ja työt, joten asia olisi vaatinut melkoisia
aikataulujärjestelyitä 'vain' kahvikutsun takia.

Tapailtuamme aikamme sai Mari vihdoin suustaan maagisen lauseen:'Tulisitsä ensi
perjantaina mun luo? Voitaisiin syödä jotain hyvää ja katsoa joku elokuva. Älä
tule polkupyörällä kuitenkaan, kun mun luo on vaikea löytää.'...

6

4282

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lukijaneito

      Ihan ok. Toivoisin enemmän seksiä!

    • Eräs Lueskelija

      Mukavaa kun joku kirjoittaa välillä käyttäen isoja kirjaimia ja välimerkkejä. Juonikin alkaa hyvin lupaavasti rullaamaan. Lisää tällaista, kiitos.

    • HCoGID

      Eihän tuota nyt tuohonkaan voi jättää;)
      Vaikuttaa ihan lupaavalta. Eikä sitten mitään kiirettä sekstailujen tai minkään muun suhteen,(ei sillä ettenkö sellaista haluis..)anna jutun kehittyä kaikessa rauhassa.

      Mutta siis lisää kiitoos.

    • nimimerkki

      Odotan innolla jatkoa!

    • Pia

      Hyvältä kuulosti, enkä mäkään pistäisi ollenkaan pahakseni jos tämä joku kaunis päivä saisi jatkoa.

    • vami

      tahtoisin lisää tällaisia herkkiä juttuja joissa ei ole mihinkään kiire!!

      kiitos

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1757
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1567
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1273
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      68
      1102
    5. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      745
    6. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      739
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      727
    8. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      705
    9. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      692
    10. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      688
    Aihe