On tää hurjaa

Jahvetti

Ahonen ainoa suomalainen huippumäkimies. Toiset ne vain kantelevat turhaan suksiaan torniin ja alas tullessaan kiroilevat huonoo tuulta tai tuuria. Esimerkiksi Matti Hautamäki on niin itsesyytöksiä täynnä, että eiköhän olisi paras lopettaa koko touhu. Valmentaja Nikunen taas nauttii Jannen menestyksestä hänen selän takana, vaikka hänellä ei liene Jannen menestykseen ole suurtakaan osuutta. Rupusakki pois kisoista. Laittakaa Jannen kavereiksi nuoria kaikki, heidän tilalleen. Ja kunnon valmentaja. Ei tuhlata aikaa ja rahaa hyppyraakeille.
Odotellaan vain pari kolme vuotta niin saadaan Ahoselle jatkajia.

5

424

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on siis syytä

      muistaa, että jos Jannen mäkiviikon menestys otettaisiin pois, Suomi olisi muutamaa poikkeusta lukuunottamatta harmaata keskikastia.
      Nikunenkin todennäköisesti säilyttää nyt pestinsä, joka olisi aika "tuhoisaa" mäkihypyllemme. Mikäli emme saa Ahosen taustalta menestyjiä nopeast1, niin mäkihypyn suosio hupenee nopeasti. Kaale Ylianttila olisi hyvä vaihtoehto valmentajaksi.

    • se menee..

      Kun Janne menestyy, niin Nikusella ei ole mitään osuutta siihen. Ja kun Janne ei menesty, niin se on pelkästään Nikusen syy..

      • vuotta

        Ei riitä vielä kaksi vuotta eikä aivan kolmekaan saada nykyisestä materiaalista Ahosen saappaisiin hyppäävää mäkimiestä joka omaa samat ominaisuudet ja ollakseen samalla tasolla joskus kuin Janne nyt.

        Valmennusmenetelmiin ja koko järjestelmään on saatava aivan toisenlainen kuvio mitä siellä nyt on.

        Kaikkein ensimmäiseksi sieltä tulisi poistaa kaikki isät valmentajien tehtävistä joilla on oma poika mukana taistelemassa kisaedustuksista muiden urheilijoiden kanssa.

        Tilalle ammattivalmentajat jotka täysin tuijottavat vaan tuloksiin ja tekevät ratkaisunsa sen perusteella. Urheilijoille Oikeudenmukainen systeemi tämä vai mitä.

        Jos tuosta lähdettäisiin liikkeelle niin seuraavana nykyiset mäkihypyn suorituspaikat sellaiseen kuntoon että kaikki mäkiharjoitukset voitaisiin viedä läpi ilman suurempia häiriöitä.

        Vielä voisi lahjakkuuksien tuhlausta välttää sillä ettei tehtäisi liian hätiköityjä päätöksiä ensimmäisistä epäonnistumisista. Eikä vielä myöhemminkään.

        Kaikkien tosisssaan mukana olleiden tasapuolinen kohtelu on myös tärkeä osa onnistumista.

        Suosikkijärjestelmä on jo ajat sitten tullut tiensä päähän mäkihypyssä. Suosikkijärjestelmä ei tuota kuin koehyppääjiä. Esimerkkejä ei tarvitse kovin kaukaa hakea.


      • että kaksivuotta
        vuotta kirjoitti:

        Ei riitä vielä kaksi vuotta eikä aivan kolmekaan saada nykyisestä materiaalista Ahosen saappaisiin hyppäävää mäkimiestä joka omaa samat ominaisuudet ja ollakseen samalla tasolla joskus kuin Janne nyt.

        Valmennusmenetelmiin ja koko järjestelmään on saatava aivan toisenlainen kuvio mitä siellä nyt on.

        Kaikkein ensimmäiseksi sieltä tulisi poistaa kaikki isät valmentajien tehtävistä joilla on oma poika mukana taistelemassa kisaedustuksista muiden urheilijoiden kanssa.

        Tilalle ammattivalmentajat jotka täysin tuijottavat vaan tuloksiin ja tekevät ratkaisunsa sen perusteella. Urheilijoille Oikeudenmukainen systeemi tämä vai mitä.

        Jos tuosta lähdettäisiin liikkeelle niin seuraavana nykyiset mäkihypyn suorituspaikat sellaiseen kuntoon että kaikki mäkiharjoitukset voitaisiin viedä läpi ilman suurempia häiriöitä.

        Vielä voisi lahjakkuuksien tuhlausta välttää sillä ettei tehtäisi liian hätiköityjä päätöksiä ensimmäisistä epäonnistumisista. Eikä vielä myöhemminkään.

        Kaikkien tosisssaan mukana olleiden tasapuolinen kohtelu on myös tärkeä osa onnistumista.

        Suosikkijärjestelmä on jo ajat sitten tullut tiensä päähän mäkihypyssä. Suosikkijärjestelmä ei tuota kuin koehyppääjiä. Esimerkkejä ei tarvitse kovin kaukaa hakea.

        ei riitä huipulle nuorten valmennuksista? Miksi sitä ei huomattu kaksivuotta sitten kun Jannen huomattiin taantuvan. Ei Hautamäen Matista ollut Jannen jatkoksi. Ja vaikka veli Jussistakin yritettiin väkisin huippua. Silloin olisi jo pitänyt ottaa raakileita nuoria valmennukseen. Sitä he olisivat innostuneet, ja kenties, nyt olisi parempi tilanne kuin se on.

        Se on oikein, että mäkiviikolla on ollut pari alokasta oppimassa suuriin kisoihin. Nyt täytyisi hakea niistä vähistäkin hyppääjien aluista, sellaisia rakenteeltaan fyysisesti kuin henkisenti sopivia nuoria kilpailijoita, joista sitten hyvällä valmennuksella ja valmennuspaikoilla tehtäisiin uusia Ahosia.
        Rahaa tulisi käyttää siihen. Valtion tulisi tulla apuun. Näemme kuinka Norjassa on paljon nuoria mäenlaskupoikia hyvässä koulutuksessa.

        Ei Janne voi kovin monta vuotta enää kilpailla. Ehkä ensi Olympiakisoihin saakka. Potkikaa luonnevikaiset ja harrastelijat pois valmennuspiiristä ja ottakaa vaikka väkisin uusia "raakileita" mukaan. Kyllä sieltä aina joku seasta löytyy, joka Jannenkin haalarit täyttää tulevaisuudessa.


      • mutta kun
        että kaksivuotta kirjoitti:

        ei riitä huipulle nuorten valmennuksista? Miksi sitä ei huomattu kaksivuotta sitten kun Jannen huomattiin taantuvan. Ei Hautamäen Matista ollut Jannen jatkoksi. Ja vaikka veli Jussistakin yritettiin väkisin huippua. Silloin olisi jo pitänyt ottaa raakileita nuoria valmennukseen. Sitä he olisivat innostuneet, ja kenties, nyt olisi parempi tilanne kuin se on.

        Se on oikein, että mäkiviikolla on ollut pari alokasta oppimassa suuriin kisoihin. Nyt täytyisi hakea niistä vähistäkin hyppääjien aluista, sellaisia rakenteeltaan fyysisesti kuin henkisenti sopivia nuoria kilpailijoita, joista sitten hyvällä valmennuksella ja valmennuspaikoilla tehtäisiin uusia Ahosia.
        Rahaa tulisi käyttää siihen. Valtion tulisi tulla apuun. Näemme kuinka Norjassa on paljon nuoria mäenlaskupoikia hyvässä koulutuksessa.

        Ei Janne voi kovin monta vuotta enää kilpailla. Ehkä ensi Olympiakisoihin saakka. Potkikaa luonnevikaiset ja harrastelijat pois valmennuspiiristä ja ottakaa vaikka väkisin uusia "raakileita" mukaan. Kyllä sieltä aina joku seasta löytyy, joka Jannenkin haalarit täyttää tulevaisuudessa.

        puhe ei auta. Harri pois Tami kiuru tilalle maajoukkueeseen. Näin säilyttää Lappi ja Lindström paikkansa. Peliähän tässä vai oliko sattumaa. Kuu kiurusta kesään. Heikosti meni Lillehammerin karsinnat vai mitä sanot.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      263
      593
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      466
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe