Mietin tässä juuri, että onko taloushallinnon tradenomeja, jotka oikeasti saa palkkaa 1900e-> ja asuvat MUUALLA kuin pk-seudulla ???
Ole kiltti ja ilmottaudu
1.MIES/NAINEN
2.IKÄ
3.ASUINPAIKKA
4.TEHTÄVÄT
5.PALKKA
Itse opiskelen taloushallintoa ja pelottaa kun kaikki puhuvat huonoista palkoista.
TRADENOMEILLE
24
7927
Vastaukset
- Gaab75
1. mies (MarkkinointiTrade)
2. 32
3. Satakunta
4. Kiinteistöhallinto
5. Bruttopalkka noin 2400 eur/kk lisineen- traden.07
Paljonko sulla on tuota työhistoriaa takana kun tollasia palkkoja saat? Itse olen käynyt monessa paikassa haastattelussa ja yhdessäkään ei mitään mahdollisuuksia saada 2000 euroo.
- Gaab75
traden.07 kirjoitti:
Paljonko sulla on tuota työhistoriaa takana kun tollasia palkkoja saat? Itse olen käynyt monessa paikassa haastattelussa ja yhdessäkään ei mitään mahdollisuuksia saada 2000 euroo.
Kolmisen vuotta kiinteistöhallinnon puolelta. Vinkiksi, että kannattaa erikoistua ja hankkia alan erikoistumistutkintoja. Pääkaupunkiseudulla on melko paljon alan osaajille kysyntää ja keskipalkka tässä toimenkuvassa on yleensä ottaen on vajaat 3000 euroa, joten jäljessä vielä palkoissa ollaan, tosin mielummin olen töissä täällä 2400 euron palkalla kuin Helsingissä 3000 euron palkalla, sillä jos otettaisiin huomioon vastaavanlainen asunto Helsingissä niin asumiskulujen jälkeen jäisin varmasti vertailussa miinuksen puolelle, koska progressiivinen verotus syö ison osan bruttopalkan erosta ja täällä asuminen on "ilmaista" verrattuna Helsingin tasoon.
- työn perässä muuttaa.
Tutkittua tietoa:
http://uutiset.msn.hs.fi/kaupunki/artikkeli/Selvitys Alle 3 000 euron palkalle ei kannata muuttaa Helsinkiin/1135233106452?ref=msn- H. J. Simpson
...tutkimukseen kannattaa suhtautua pikkaisen varauksella.
- Helsingissä.
H. J. Simpson kirjoitti:
...tutkimukseen kannattaa suhtautua pikkaisen varauksella.
Itse tässä olen Helsinkiin muuttoa miettynyt kun työtarjouksia olen sieltä suunnalta saanut. Pohdituttaa vaan palkan määrä. Tällä hetkellä ansaisen Länsi-Suomessa noin 2400 eur/kk ja laskeskelin, että Helsingissä on saatava bruttona ainakin 3100 euroa, että asumiskulujen jälkeen pääsisi samaan osaan. Asunnon on oltava väh. 60 m2 ja mielummin 2000-luvulla rakennettu. Vuokrat netin mukaan näyttää menevän vastaavista 900 - 1500 euron luokkaa,täältä vastaavan saa alle 500 euron vuokrahintaan. Joku voisi sanoa, että tingi asumisen tasosta, mutta miksi ihmeessä vaihtaisin huonompaan vaihtoehtoon, ellei työnantaja pysty tarjomaan sellaista palkkaa, joka kattaa kevyesti normaalit asumiskustannukset paikkakunnalla. Palkkatoiveeksi olen laittanut 3200 eur/kk kahteen paikkaan, joista olen työtarjouksen saanut. Jos esim. ansaitsisin 2600 eur bruttona helsingissä, niin nettona se olisi noin 1850 eur/kk - vuokra väh. 900 eur, niin jäljelle jää 950 eur/kk. Tällä hetkellä täällä netto noin 1700 eur/kk - vuokra 460, jäljelle jää 1240 eur. Erotuksella maksaa itselleen jo kohtuu luokan auton tai esim. moottoripyörän. Palkasta 3100 eur netto noin 2140 eur - vuokra 900 eur = 1240. Helsinki on varmasti mukava ja mielenkiintoinen paikka asua mutta palkka on oltava kohdallaan.
- AGR65
Helsingissä. kirjoitti:
Itse tässä olen Helsinkiin muuttoa miettynyt kun työtarjouksia olen sieltä suunnalta saanut. Pohdituttaa vaan palkan määrä. Tällä hetkellä ansaisen Länsi-Suomessa noin 2400 eur/kk ja laskeskelin, että Helsingissä on saatava bruttona ainakin 3100 euroa, että asumiskulujen jälkeen pääsisi samaan osaan. Asunnon on oltava väh. 60 m2 ja mielummin 2000-luvulla rakennettu. Vuokrat netin mukaan näyttää menevän vastaavista 900 - 1500 euron luokkaa,täältä vastaavan saa alle 500 euron vuokrahintaan. Joku voisi sanoa, että tingi asumisen tasosta, mutta miksi ihmeessä vaihtaisin huonompaan vaihtoehtoon, ellei työnantaja pysty tarjomaan sellaista palkkaa, joka kattaa kevyesti normaalit asumiskustannukset paikkakunnalla. Palkkatoiveeksi olen laittanut 3200 eur/kk kahteen paikkaan, joista olen työtarjouksen saanut. Jos esim. ansaitsisin 2600 eur bruttona helsingissä, niin nettona se olisi noin 1850 eur/kk - vuokra väh. 900 eur, niin jäljelle jää 950 eur/kk. Tällä hetkellä täällä netto noin 1700 eur/kk - vuokra 460, jäljelle jää 1240 eur. Erotuksella maksaa itselleen jo kohtuu luokan auton tai esim. moottoripyörän. Palkasta 3100 eur netto noin 2140 eur - vuokra 900 eur = 1240. Helsinki on varmasti mukava ja mielenkiintoinen paikka asua mutta palkka on oltava kohdallaan.
On se merkkillistä, että Helsinkilisä todellisiin asumiskustannuksiin verratuna on niin mitätön. Tämä on luultavasti jo haitaksi työvoiman liikkuvuudelle.
- MERKONOMI, taloushallinto
1. Nainen
2. 29
3. Uusimaa, ei pk-seutu
4. Monipuoliset (kaikki pienen konttorin toimistoon liittyvät työt).
5. 2240/kk.
Tämä oli vissiin tarkoitettu Tradenomeille, itse valmistuin viime vuonna taloushallinnon merkonomiksi. Lukemani perusteella koulutus on kannattanut :) - Siemen444
1. Mies
2. 26
3. Mikkeli
4. Talous ja hallinto
5. 2100€- pääkauounkiseutu
myyntikoordinaattori it-ala
- Treella
1.Nainen
2.27-vuotias
3.Tampere
4.Toimistotyöntekijä
5.2050 €/kuussa - Tradenomi76
1.Nainen
2.31
3.Etelä-Pohjanmaa
4.Taloushallinto
5. 2030 eur/kk - Kiti 76
1.Nainen
2.31
3.Joensuu
4.IT ala
5.2400e/kk - vm 2005
Mies
28v
Helsinki
Controller
3400€/k
Eli ihan hyvin menee.. Lähtöpalkka oli 2500€, 2 palkankorotusta 7 kuukauden aikana. Ura rupeaa muistuttamaan uunoturhapuroa armeijassa:) Mutta kun tekee hommat hyvin ja tekee itsensä firmalle tärkeäksi niin palkka ja vastuu kasvaa. Itse en ole palkankorotusta edes pyytänyt vaan pomo on sitä ihan pyytämättä nostanut, koska ei halua että vaihdan firmaa:)
Pääaineena minulla oli rahoitus ja tilastollisesti tradenomit tienaavat eniten rahoitusalalalla.- Nr 1
Mikä lafka?
- näin on
moi !
Noi palkka-asiat on aika henkilökohtaisia juttuja, paitsi valtiolla. Aloittavalla tradenomilla saattaa olla surkea palkka, niinkuin meillä kaikilla muilla
mutta kun jaksaa ahkeroida, niin palkka nousee varmasti tai sitten voi vaihtaa työpaikkaa kun työkokemusta on jo hankittu. - trtrtrtr
1. nainen
2. 26
3. Etelä-Suomi (ei Hesa)
4. pankissa toista vuotta, päivittäisasiakaspalvelu
5. 1950 € (samaa saa muuten merkonomikin) - CaptainStar
1. Mies
2. 32v
3. Pori
4. Taloushallinto
5. 2280 eur/kk - vielä jonkin aikaa.
Olen tradenomiopiskelija, työharjoittelussa.
1.NAINEN
2.KS. EDELLINEN, JOTEN IKÄÄ EI KYSYTÄ
3.MUU KUIN PK-SEUTU
4.PANKIN ASIAKASNEUVOJAN TEHTÄVÄT
5.1950€ (HARJOITTELUAJAN PALKKA (SOPIMUSPALKKA), NOUSEE N.20% SITTEN KUN VALMISTUN) LUONTOISETUJA.
Työkokemusta minulla on muutama vuosi eri alalta.- Recycle778
Tradenomi eri alalla
1. mies
2. 28v
3. Keski-Suomi
3. Puhtaanapidontyöntekijä (yhdyskuntajäte)
4. 2476 eur/kk
- duupadii
1.NAINEN/ TRADENOMI
2.
3.MUU KUIN PK SEUTU
4. TALOUSHALLINTO, KIRJANPITO
4. 1800 - diippidii
Jos valmistumisesta on jo useampi vuosi, niin en kyllä suostuisi tekemään töitä alle 3000 e/kk, varsinkaan Helsingissä. Itse valmistun ensi vuonna tradenomiksi, ikää on 21, rahaa tulee omasta firmasta sen verran, että en tee opintojen ohella muita töitä.
Avomieheni ei ole vielä valmistunut tradenomiksi (opinnäytetyö tekemättä) ja on revitty jo töihin. Tienaa 3200 /e kuussa. Uraa ei takana kuin satunnaisia kesätöitä ja yksi työharjoittelu...pitäkää puolianne tuon palkan suhteen! Kyllä tradenomi tienaa, kun vain on oikeassa paikassa oikeaan aikaan ja osaa myös vaatia tasoistaan palkkaa :)- 23423424
Niimpä niin ja joulupukilla on vihreä puku.
- keskisuomen palkkataso
1. Nainen
2. 24
3. Jkylä
4. Myyntiassistentti ja talousosaston tuuraukset
5. 2430 e brutto
Valmistunut 06/06, samassa firmassa 2 vuotta töissä. Pääaineet olivat laskentatoimi ja ulkomaankauppa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1221701
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup161382Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA
Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR329982- 61980
- 65826
J miehestä oikeaa
Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen78816- 1770
- 46741
Kysyit firman bileissä..
.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta9671Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin
Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta62658