10v vanha irlanninsetterini on ontunut oikeaa etujalkaansa jo vähän aikaa.Koirani syö kortisoonia joten en tiedä käykö kipulääkitys yhteen kortisoonin kanssa yhteen.Huomenna aika ell ja röntgenkuvaukseen.Olisiko jollain kokemusta vastaavanlaisesta?Kiitos jos vastailette
vanhan koiran ontuminen
10
3521
Vastaukset
- Emäntä donnalle
Tuli heti mieleen.
Mutta se selviää Röntgen kuvista.
T:D.... - ikävä on
Meillä 9 vuotias koira alkoi myös nilkuttamaan.Ei ollut loukannut itseään,joten ihmettelin kovasti.Eläinlääkärissä käynti paljasti syyksi luusyövän.En halua pelotella,toivottavasti teillä ei ole mitään niin vakavaa!Varaudu kuitenkin,että vanhalta koiralta voi löytyä myös näitä ikäviä vaivoja.
- irlanninsetteri
ja otettiin ainakin 10 röntgenkuvaa jaloista eikä mitään koiran ikään laskien ihmeellisempiä muutoksia löytynyt.Koiralle ei voi myöskään antaa kipulääkitystä koska syö jatkuvasti kortisoonia,AIHA siis hemolyyttinen anemia.Koira ontuu vaan,että olisin tosi kiitollinen jos jollain olisi tietoa että mistä jatkettaisiin.Sai vaan Seraguin nimistä lisäravinetta siis glugosamiinia.Olisin tosi kiitollinen jos antaisitte minulle vinkkejä.
- kertonut
miten sitä hoitoa jatketaan?!
- irlannisetteri
kertonut kirjoitti:
miten sitä hoitoa jatketaan?!
koirani on jo ylilihava että täytyy alkaa laihduttaan että kun koira laihtuu niin vika häviää.En vaan osta pelkästään sitä.Koirani syö kortisoonia joka lihottaa ja on syönyt jo 4v,ihme että on edes elossa kun on niin vaikeasta verisairaudesta kyse.Ennuste on hyvin huono alussa tällaisessa sairaudessa AIHA,hemolyyttinen anemia.Koiraltani on myös poistettu kohtu 3 vuotta sitten,joka myös aiheuttaa että koira lihoo.Käski vaan että laihisruokaa ja glugosamiimia.En vaan osta tätä juttua kokonaan,siksi kyselen täältä neuvoa.
- yhdeltä edelliseltä
irlannisetteri kirjoitti:
koirani on jo ylilihava että täytyy alkaa laihduttaan että kun koira laihtuu niin vika häviää.En vaan osta pelkästään sitä.Koirani syö kortisoonia joka lihottaa ja on syönyt jo 4v,ihme että on edes elossa kun on niin vaikeasta verisairaudesta kyse.Ennuste on hyvin huono alussa tällaisessa sairaudessa AIHA,hemolyyttinen anemia.Koiraltani on myös poistettu kohtu 3 vuotta sitten,joka myös aiheuttaa että koira lihoo.Käski vaan että laihisruokaa ja glugosamiimia.En vaan osta tätä juttua kokonaan,siksi kyselen täältä neuvoa.
koiraltani poistettiin kohtu, ei se lihonut sen takia yhtään.
Koiraa on vaikea saada laihtumaan. Mulla useampi koira ja yks niistä oli lihava ja on edelleen. Kolme kuukautta pidin sitä laihiksella ja se laihtui vain puoli kiloa, jonka se on saanut jo takaisin. En enää pidä sitä laihiksella, se on vähän kuin kidutusta syöttää sille eri ruokia kuin noille muille. Luulee vielä ettei emäntä pidä siitä. :(
Eikä se nyt niin lihava ole, että se sitä hirveesti häiritsis, taitaa häiritä enemmän noit muita koiraihmisiä, jos ei oo ihannepainoinen rotuunsa nähden! Ja siitä mä paskat enää jaksan välittää mitä muut ajattelee. :D
Toivottavasti koirasi paranee vielä. Täältä ei yleensä saa muuta kuin pottuiluu osakseen, siks lakkasin oikeestaan tänne kirjoittamastakin. Hyvät jatkot sulle ja koiralles, heippa. - irlanninsetteri
yhdeltä edelliseltä kirjoitti:
koiraltani poistettiin kohtu, ei se lihonut sen takia yhtään.
Koiraa on vaikea saada laihtumaan. Mulla useampi koira ja yks niistä oli lihava ja on edelleen. Kolme kuukautta pidin sitä laihiksella ja se laihtui vain puoli kiloa, jonka se on saanut jo takaisin. En enää pidä sitä laihiksella, se on vähän kuin kidutusta syöttää sille eri ruokia kuin noille muille. Luulee vielä ettei emäntä pidä siitä. :(
Eikä se nyt niin lihava ole, että se sitä hirveesti häiritsis, taitaa häiritä enemmän noit muita koiraihmisiä, jos ei oo ihannepainoinen rotuunsa nähden! Ja siitä mä paskat enää jaksan välittää mitä muut ajattelee. :D
Toivottavasti koirasi paranee vielä. Täältä ei yleensä saa muuta kuin pottuiluu osakseen, siks lakkasin oikeestaan tänne kirjoittamastakin. Hyvät jatkot sulle ja koiralles, heippa.kaksi samanrotuista koiraa ja mun nuorempi ei siis todella liho vaikka syö ihan samaa ruokaa ja yhtä paljon.Vanhempi on ollut aina pullukka ja kai siksi vielä elossakin ja tää kortisooni sen on sitten lopuksi turvottanut.
- tuli meillekin
irlannisetteri kirjoitti:
Mutta minä en tyytynyt katsomaan kun koira vaan ontui ja selvästi kärsi kivuista. Lääkäri sanoi minulle jopa että ei se nyt niin vaarallista ole jos koira vähän ontuu. Meillä koira oli tuolloin 3 v.
Röntgenkuvista ei meilläkään ensin löytynyt yhtään mitään. Toisella kerralla otettiin vähän laajemmin kuvia ja löytyy hieman matala lonkkamalja toisessa lonkassa, mutta ensimmäinen e-lääkäri sanoi, ettei se riittänyt aiheuttamaan oiretta, joka oli vasemman etutassun ontuminen ja vaikeus päästä ylös makuuasennosta. Menimme toiselle lääkärille, joka katsoi kuvat ja oli samaa mieltä, että oire ei ollut nivelestä, koska se oli liian hyvä aiheuttaakseen oiretta. Käski ottaa piikkisarjan, josko olisi apua. Emme ottaneet.
Aloin itse selvitellä asiaa eikä aikaakaan kun havaitsin, että hieroja voisi auttaa. Tilasin sellaisen ja jo ekalla käynnillä hän sanoikin, että vamma oli lihasperäinen - hän ei vielä silloin hieronut lainkaan. Hän suositteli toista e-lääkäriä ja kävimme vielä hänen luonaan ja samoin hän sanoi että ongelma oli lihasperäinen ja hän antoi luvan hieroa. Niinpä aloitimme hieronnan, jota siis e-lääkärikin suositteli.
Kuusi kertaa kävi hieroja parin kuukauden aikana ja siitä asti on koira ollut oireeton - tällä hetkellä koiraani on viimeksi hierottu toukokuun lopulla. Yhtään kipulääkettä emme ole antaneet enää, vaikka vuosi sitten niitä syötiin päivittäin, eikä niistä mitään apua ollut.
Sinuna ottaisin selvää eläinlääkäriltä, voiko koiraasi hieroja hieroa. Kaikissa sairauksissa ei nimittäin voi, en tiedä, miten esim. kortisoonin kanssa sopisi hieronta yhteen.
Kaikki lääkärit eivät "usko" koiran lihashuoltoon.
PS. Hieronta ei muuten ainakaan minusta ollut ollenkaan niin kallista kuin miksi sitä luulin. - irlanninsetteri
tuli meillekin kirjoitti:
Mutta minä en tyytynyt katsomaan kun koira vaan ontui ja selvästi kärsi kivuista. Lääkäri sanoi minulle jopa että ei se nyt niin vaarallista ole jos koira vähän ontuu. Meillä koira oli tuolloin 3 v.
Röntgenkuvista ei meilläkään ensin löytynyt yhtään mitään. Toisella kerralla otettiin vähän laajemmin kuvia ja löytyy hieman matala lonkkamalja toisessa lonkassa, mutta ensimmäinen e-lääkäri sanoi, ettei se riittänyt aiheuttamaan oiretta, joka oli vasemman etutassun ontuminen ja vaikeus päästä ylös makuuasennosta. Menimme toiselle lääkärille, joka katsoi kuvat ja oli samaa mieltä, että oire ei ollut nivelestä, koska se oli liian hyvä aiheuttaakseen oiretta. Käski ottaa piikkisarjan, josko olisi apua. Emme ottaneet.
Aloin itse selvitellä asiaa eikä aikaakaan kun havaitsin, että hieroja voisi auttaa. Tilasin sellaisen ja jo ekalla käynnillä hän sanoikin, että vamma oli lihasperäinen - hän ei vielä silloin hieronut lainkaan. Hän suositteli toista e-lääkäriä ja kävimme vielä hänen luonaan ja samoin hän sanoi että ongelma oli lihasperäinen ja hän antoi luvan hieroa. Niinpä aloitimme hieronnan, jota siis e-lääkärikin suositteli.
Kuusi kertaa kävi hieroja parin kuukauden aikana ja siitä asti on koira ollut oireeton - tällä hetkellä koiraani on viimeksi hierottu toukokuun lopulla. Yhtään kipulääkettä emme ole antaneet enää, vaikka vuosi sitten niitä syötiin päivittäin, eikä niistä mitään apua ollut.
Sinuna ottaisin selvää eläinlääkäriltä, voiko koiraasi hieroja hieroa. Kaikissa sairauksissa ei nimittäin voi, en tiedä, miten esim. kortisoonin kanssa sopisi hieronta yhteen.
Kaikki lääkärit eivät "usko" koiran lihashuoltoon.
PS. Hieronta ei muuten ainakaan minusta ollut ollenkaan niin kallista kuin miksi sitä luulin.huomenna otan selvää hierojasta.Uskon myös että vika on lihasperäinen.KIITOKSIA AVUSTA.
- irlanninsetteri
ja tulokseen että koiralla lihastulehdus,siis ei mitään vakavaa ja hoidetaan sairasvoimistelulla josta sain jo neuvoja aiemmin ja käydään uimassa.
KITOS vielä kerran kaikille
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6315350Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?283399HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa2692424- 1281763
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1281474Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3691411Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101213- 121115
Onko PS kaaoksessa?
Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P76942- 115905