Seeprapeippojen ruuista

peippo-tyttö

Niin, mulla on 3 seeprapeippoa ja tässä mietin et mitä kaikkii kasviksii, hedelmii ja tollasia kaikkia ulkoa löytyviä kasveja niille vois antaa ja mistä ne tykkää?

6

1212

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • anis

lehtisalaattia, nuoria voikukanlehtiä(ei tietenkään tienvarsilta), omenaa, kurkkua, kiiwiä, melkein mitä vain hedelmiä, mutta omat lintuni syövät mielellään vihreitä hedelmiä. Syövät mielellään myös ruohoa. Mutta muista kuitenkin pysyä kohtuudessa, saavat ripulin liian paljosta määrästä "herkkuja", ja pyri vaihtelevaan ruokavalioon.

• peippo-tyttö

Kiitos, oon mä antanu nille välillä ruohoa ja vesiheinää, kerran tai pari oon antanu kurkkua.

• lintu

saa antaa: omena-päärynä viipaleita,porkkana raaste(vahvista värit),salaatti,joskus hyvin harvoin tilliä,banaani(otettava pois kun tummuu),voikukkaa,horsmaa,pihataramo,vesiheinä,
      koivun lehti,tuomen lehti,pajun kuorin ja pihlajasta kaikki osat.

ei saa antaa: kaalia, citrus-hedelmiä, avokado/kiiwi, koisokasve ja pähkinä.

itse noudatan näitä juttuja kun omistan: peippoja,unduja ja kanarioita

• lintu

koisokavi eikä koisokasve

• lintu
        lintu kirjoitti:

koisokavi eikä koisokasve

koisokasvi eikä koisokasve

• toinen lintu

Eli tomaatti, paprika ja peruna. Lisäisin ei-saa-antaa-listaan vielä tillin ja persiljan.
        (Tosin keitettynä annan seeprapeipoille myös perunan kypsäksi keitettyä sisäosaa silloin tällöin. Sellaista jossa ei edes kuoressa ole ollut tuota vihreää = solaniinia sisältävää osaa.)

Peipot ovat viisaita ruokia valitessaan ja osaavat säännöstellä. Kurkkua annan lähes joka päivä, mutta en espanjalaista koskaan. Sen halkaisen ja 5cm puolikas asetetaan niin että se on helppo siitä nokkia.
        Siemeniä ja kupuhiekkaa, sekä seppian suomu on joka päivä tarjolla. Kalkkirouhekuppi on vielä erikseen.
        Täällä pelätään porkkanan väriä. Kanariat syövät sitä kyllä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      83
      1332
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      50
      959
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      368
      791
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      142
      749
    5. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      55
      689
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      121
      684
    7. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      648
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      625
    9. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76
      612
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      56