nuoriso-ohjaajaksi

o.s opiskelija

olen ollut vuoden työpaikassa, ja siellä nyt ehdotektiin että nuoriso.ohjaajaksi voisin opiskella oppisopimuksella.Nyt olen ollut korkeimmalla korotetulla työllistämistuella. 845kk palkka (5 t päivässä)

Mitähän siitä opiskelusta maksetaan, mikä on nuoriso ohjaajan palkka, ja saanko sitä vai osan siitä, vai miten menee. Huoli vain ettei palkka vain laske.

9

11127

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meaow

      No yleensä oppisopimusopiskelijalle maksetaan harjoittelijan palkkaa ts. minimipalkkaa mutta se tuskin koskee sinua koska sinulla on jo työkokemusta. Kannattaa kysyä asiaa suoraan työpaikaltasi. Opiskelusta ei makseta mitään koska saat opiskeluajalta palkkaa, itse opiskelu maksaa sinulle 50.50e joka on tutkintomaksu plus tarvittavat materiaalit. Ja käsittääkseni palkkasi lisäksi saat jonkinlaista matka- ja asumiskorvausta. Kannattaa katsoa paikkakuntasi oppisopimustoimiston sivuilta, siellä muutakin infoa. http://www.edu.fi/info/oppisopimus/opframe.html Oppisopimustoimistot järjestävät myös info-tilaisuuksia, esim Helsingissä ko. tilaisuus järjestetään huomenna.

    • mieh...

      minä aloitin vuosi sitte työpaikassani, ja sieltä ehdotettiin samaa. Työaikani ja palkkani oli myös sama kuin sinulla nyt.

      Aloitin oppisopimuksen nyt maanantaina. Nostettiin työtunteja 6 t päivässä ja neuvonta-alaan työehetosopimuksen palkkaa käytetään joka on täydellä tuntimäärällä 1405 e (7 t 40 min) ja kun minä teen 6 t, saan muistaakseni vajaa 1200 e, työnantaja voi päättää maksaako lähiopetuspäivistä, minä saan palkan niistä.Työnantajan mielestä oikeutettua kun teen kuitenkin koko ajan jo sitä työtä, minusta tulee vain parempi työntekijä kun kouluttaudun. teorioita on 2-3 päivää kuussa.
      Matkakorvausta maksetaan jos joutuu eri paikkakunnalle matkustaa. en tiedä paljon sitä saa, laitoin juuri paperit kun tänään loppui 3 päivän jakso, km tuli 516!! Maksetaan halvimman, eli linja-autotaksan mukaan jotenkin..kaipa saa bensarahat es pois.?

      nuorosi-ohjaajan palkka vaihtelee, liikkuu kuitenkin siinä 1300-1500 välissä. Ne jotka tekee ilta- tai viikonloppuhommia, tulee lisiä- Itsellä työaika on 9-15, poikkeuksin.

      Palkan ei pitäisi laskea! :) menoja siulle ei itselle tule mitään.

      • lisäys...

        palkkaasiaan lisäys, tuo palkka 1405e, on alan pohjapalkka, taisi ola 3 tai 4 palkkaluokkaa, jossa neljäs oli jo toiminnanjohtajan palkka. Itselä se ei nose kuin yhden pykälän, eli joitain kymppejä vain. Kurssikaverin tyänantaja maksaa tuosta palkasta vain 90% ja kun valmistuu, saa sen 100%, heilä on käytössä eli työehtosopimus ja vähän eri palkkakin. Hänellä on huonompi kuin minulla. Meillä työnantaja lupasi maksaa 50,50e. Itselle ei jää mitään.


    • -äiti-

      Hei

      Mihin kannattaa hakeutua töihin / oppisopimuskoulutukseen, jos haluaa nuoriso-ohjaajaksi? Eli missä nuoriso-ohjaajat työskentelevät? Kunnan palveluksessa?

      • tyhmä

        Sitä mäkin yritin etsiä, mutta en löytänyt mistään. Olisi jo aikakin mennä opiskelemaan, ja vanhemmat ei vaan tykkää että istun päivät pitkät koneella. Tuleehan se aika tylsäksi kun kaikki kaverit on koulussa ja töissä päivisin. Siis nuoriso-ohaajan oppisopimus koulutuksesta olisin kiinnostunut. En vain tiedä kuka niitä palkkaa ja missä O.o


    • Miä

      Kyllä mulle ainakin nuoriso-ohjaajana maksetaan 1900€kk peruspalkkaa

      • Avot! Mahtaa se olla hyvä duuni.


    • Oppisopimus eli "Oppari" on työsuhteen tapainen koulutus, jossa sinä opiskelet ko. tutkinnosta jopa 85% ihan käytännössä eli "töissä". Ajattelin vastata, kun ammatinvaihto kiinnostaa minuakin. On kiinnostanut jo hyvän aikaa, kun ei täälät Jokistatista millään tunnu löytyvän töitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      41
      7954
    2. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      83
      4656
    3. Mies sinä olet kaunis katsella

      Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne
      Ikävä
      67
      3331
    4. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2186
    5. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1719
    6. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1687
    7. Miksi suomussalmelaiset haisee niin pahalle?

      Kaupassa käydessä huomaa, miten monet ihmiset haisee todella kammottavalle. Eikö täällä osata käydä pesulla tarpeeksi us
      Suomussalmi
      17
      1576
    8. Persut tyrmäsivät Suomen osallistumisen Ukrainan jälleenrakentamiseen

      Siinä meni sitten kokoomusyrittäiltä bisnekset sivun suun putinistipersujen takia. Jälleenrakentamiseen osallistuvat mu
      Maailman menoa
      358
      1518
    9. Miksi miehet pelkäätte jotain naista?

      Iskeekö ujous, paniikki ja hävetys. En ole niin pelottava miltä vaikutan vink vink.
      Ikävä
      58
      1209
    10. Nuorisojoukko ryösti merkkikengät teinipojan jalasta Helsingin Itäkeskuksessa.

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010709501.html Muun muassa näidenkin rikosten huomattavan suurista kasvamismääristä vi
      Maailman menoa
      279
      1108
    Aihe