Mitä on piehtarointi?

nuori mies.

Mitä on piehtarointi.
Minun tyttöystävä sanoi, että ensin on hevosten
annettava piehtaroida, sitten...

18

4434

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hevosmies

      Kun hevonen esim kovan työsuorituksen tai vaikka ravauksen jälkeen vapautetaan valjaistaan, niin se mielellään menee maahan kyljelleen, mutaan, muraan, lumeen tai ruohikkoon ja tekee kuperkeikkoja sivusuunnassa puolelta toiselle. Lienee tarkoitus hieroa selkää ja raapia kutinaa, hikeä tms vastaan.Piehtaroituaan tarpeeksi hevonen hypähtää jaloilleen ja yleensä ravistelee roskat itsstään.

      Muistakin eläimistä käytetään samaa sanaa. Ihmisten piehtarointi tarkoittaa yleensä sängyssä peuhaamista... tavalla tai toisella.

      • hevosmiehen tyttö

        minulla veljeni kanssa oli hirveä riita piehtaroinnista.
        Veljeni väitti että hevonen kellii ja minä että hevonen piehtaroi!


      • Anonyymi
        hevosmiehen tyttö kirjoitti:

        minulla veljeni kanssa oli hirveä riita piehtaroinnista.
        Veljeni väitti että hevonen kellii ja minä että hevonen piehtaroi!

        Molemmat oikeassa


    • mitä ihmettä

      tekee nuorimies kasikymppisten palstalla, en minäkään tänne kuulu muutta ihmetytti kysymys, taidat itse piehtaroida omassa tyhmyydessässi.

      • elma05

        Tietää,mitä on piehtarointi.Minulle sana on tuttu jo lapsuusajan mummulasta .Oli" heppoja" ja ne pietaroi!Piehtaroimme kyllä sisarustenkin kanssa ,vai oliko se "sylipainia"?


      • Anonyymi

        Mut mikä sun ongelmasi sit on?? Tyhmä ei ole se joka kysyy, vaan se joka luulee. Ja sinä ainakin näytät luulevan itsestäsi jotain parempaa, kun osoitat oman tyhmyytesi arvostelemalla toisia. Mitä se sulle kuuluu, mistä ihmiset täällä keskustelee?.


      • Anonyymi
        elma05 kirjoitti:

        Tietää,mitä on piehtarointi.Minulle sana on tuttu jo lapsuusajan mummulasta .Oli" heppoja" ja ne pietaroi!Piehtaroimme kyllä sisarustenkin kanssa ,vai oliko se "sylipainia"?

        Yksi heppa on 1,3 kw
        Kaksi heppaa piehtaroi Sillon kun ne astutaan


    • hevosten vapautumista

      vapautumista pilttuunsa ahtaudesta ja katkusta.Aivan kuin sinäkin vapautusit joskus anoppisi neulansilmiltä,ajaessasi mersullasi välillä katsomaan naapurin emakkoakin.

    • asialla

      miten konin kanssa piehtaroisi..

    • KT3

      voipi kuulemma piehtaroida, mutta sitähän vältämme vimoiseen asti...

      • näin on

        voi piehtaroida ja nimitella muita tyhmäksi.


    • Anonyymi

      Sana kertoo sen sisällön aika hemmetin hyvin. Mielestäni.

    • Anonyymi

      Muistan hyvin, kun meidä hevonen Varma nimeltään oli sota.aikana sotahevosena siellä Karjalan kannaksella.
      Sitä oli kova ikävä, sitten vuosien kuluttua pääsi sieltä pois, tuotiin rautateitse asemalle ja sieltä kotia kohti.
      Hän muisti tien ja kotinsa, juoksi kuin varsa pihaan, meni suoraa juottopaikalle, siiten kun oli juonut vettä ahnaasti ja paljon laittoi maahan ruohikkoiselle nurmelle ja piehtaroi oikein kunnolla ja hartaasti!
      Tämä on jäänyt mieleeni ihanana jälleennäkemisenä!

      • Anonyymi

        Mukava tarina ja kiva, että se selvisi sodasta ehjänä ja hengissä.


    • Anonyymi

      Täällä piehtaroidaan valituksissa ja pahansuovissa kirjoituksissa.

      • Anonyymi

        Onhan täällä mukaviakin kirjoituksia, ei aina jakseta valittaa.


    • Anonyymi

      oikein kun muistelen niin naisten kanssa tuli nuorempana piehtaroitua, olikoha jotain esileikkiä muistaakseni

    • Anonyymi

      Okei mä harrastan Ratsastusta se on mun koko elämä ja olen tippunut yli 10 kertaa olen 11 v

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvästi, mies

      Tulen nyt tänne harvoin. Lakkasin unelmoimasta meistä. Päästin irti tästä meidän välisestä tilanteesta. Vaikka mitään ei
      Ikävä
      27
      2351
    2. Sä saisit kenet

      Sä vaan haluaisit
      Ikävä
      79
      1736
    3. Oikein hyvää perjantai päivää

      Hyvää huomenta ja kaikkea hyvää. ☺️🤍🍁✨🧡
      Ikävä
      222
      1062
    4. Hiihtäjälegenda Juha Mieto avautuu Farmin "leidien" käytöksestä - Tämä yllätti: "Me miehet oltiin.."

      Juha Mieto on mukana Farmi Suomi: Revanssi -realityssä. Tsemppiä Farmille, Mietaa! Lue Juha Miedon haastattelu: https:
      Suomalaiset julkkikset
      18
      989
    5. Semmonen juttu, että..

      ..ikävä iski. Mietin kaikkea sitä, mitä sä antaisit mulle ja mitä mä antaisin sulle. Millasta meillä olisi yhdessä, kos
      Ikävä
      28
      934
    6. Nuorempi mies, vanhempi nainen

      Olen aivan sekaisin itseäni n. 20 vuotta vanhemmasta naisesta. En saa häntä mielestäni millään, vaikka olen yrittänyt. E
      Ikävä
      61
      911
    7. Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea

      Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea? Ikivanhan aloituksen provosoimana mietin m
      Sinkut
      122
      891
    8. Mennäänkö sitten mies

      Naimisiin joskus? Haluaisitko?
      Ikävä
      43
      829
    9. Mietin vain sua

      Kuinka saat pään ihan pyörälle. Oltaisiin hyviä yhdessä. Joku uskomaton kemia meidän välillä. Ulkopuolisista varmaan näy
      Ikävä
      11
      771
    10. On ilta jälleen joten

      Uusi iltaketju tähän. Mukavaa iltaa vaan. Susi se täällä aina yksin tallustaa. 😊🐺🌃🌙☕🧡
      Ikävä
      118
      720
    Aihe