Onko puhelimet SIM-lukittuja

ihmettelee.

Onko noi kytkypuhelimet aina sim-lukittuja?
Haluaisin uuden puhelimen mutta itse liittymällä en tee mitään, itsellä töissä puhelinetu, jossa firma maksaa puhelut.

Voisinko vaihtaa Soneran liittymän esim. DNA:lta ostettuun kytkypuhelimeen?

Vielä kiinnostaa, kuka sen puhelimen sim-lukitsee,
tekeekö sen operaattori tietokoneelta vai joku siitä itse puhelimesta?

13

4662

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tosiaan sim lukitus

ja siinä ei toimi,kuin alkuperäinen sim kortti ei edes prepaid sonerat.Elisan,saunalahden kytkyissä toimii saunan ja elisan prepiadkit,muttei soneran ja dna:n.Dna:sta en tiedä.

• edelliseen

Itseasiassa kytkypuhelimessa ei toimi kuin se sim-kortti joka kytykyliittymän mukana tuli.
        Esim. omaan kytykypuhelimeeni ei käy muiden perheenjäsenteni saman liittymäntarjoajan sim-kortit tai prepaidkortit.

• Muttei muilla
        edelliseen kirjoitti:

Itseasiassa kytkypuhelimessa ei toimi kuin se sim-kortti joka kytykyliittymän mukana tuli.
        Esim. omaan kytykypuhelimeeni ei käy muiden perheenjäsenteni saman liittymäntarjoajan sim-kortit tai prepaidkortit.

Soneralla oli ainakin kytkyjen alkuaikoina tosiaankin asia niin, että kytkypuhelimet oli lukittu kytkyliittymiin. Tämä oli Soneran tapa tehdä rahaa, sillä kytkyliittymät oli varsin arvokkaita. Muilla operaattoreilla ei yhtä tiukkaa lukitusta ole ollut.

• Elisalla
        Muttei muilla kirjoitti:

Soneralla oli ainakin kytkyjen alkuaikoina tosiaankin asia niin, että kytkypuhelimet oli lukittu kytkyliittymiin. Tämä oli Soneran tapa tehdä rahaa, sillä kytkyliittymät oli varsin arvokkaita. Muilla operaattoreilla ei yhtä tiukkaa lukitusta ole ollut.

Sama lukitus on Elisallakin, kytkypuhelimeen ei käy kuin liittymään avattu kortti...

• soneran juttu

Avasin kytkypuhelimessa olevan liittymän osaksi multi simmin, ymmärsin, että se multi simmi kortti toimis myös siinä kytkypuhelinlaitteessa

• buusaman
        Elisalla kirjoitti:

Sama lukitus on Elisallakin, kytkypuhelimeen ei käy kuin liittymään avattu kortti...

Mulla oli elisan kytky ja siinä toimi kolumbuksen liittymä et silleen.

• kytky
        Elisalla kirjoitti:

elisan kytyky puhelimeen ,käy tällä hetkellä toiset sim kortit,vaikka on sim-lukitus,minulla ainakin toimii,,,

• slkjrg
        Elisalla kirjoitti:

ei muuten pidä paikkaansa, kyllä elisan puhelimet on verkkolukittuja, ainakin mun elisan kortti käy mun siskon elisan kytkyyn..

• kytkytys

Ainakaan saunalahden kaikissa kytkypuhelimissa ei ole sim-lukitusta, itselläni nokian7390 ja se toimii ainakin kaikilla liittymillä!

• Strawberryfields

on aina ollut vapaitakin kytkyluureja.Mistäs ne sit ottaa hillot ? Onks kk-maksut suolasia ??

Eihän nekään hyväntekeväisyyttä harrasta. ;D

• 318
        Strawberryfields kirjoitti:

on aina ollut vapaitakin kytkyluureja.Mistäs ne sit ottaa hillot ? Onks kk-maksut suolasia ??

Eihän nekään hyväntekeväisyyttä harrasta. ;D

Puhelinten hinnat ovat kytkystä huolimatta aika kalliit, eli tuskin paljonkaan alle omakustannushinnan.

Pieni lisäetu syntyy siitä, että jos ottaa puhelimen niin silloin ei tarvitse maksaa 2 vuoteen liittymän kuukausimaksua: o.66 x 24 = 15.84, eli aika mitätön etu.

Bastulla tekevät hillot soitetuilla ja vastaanotetuilla puheluilla sekä muilla palveluilla, kuten tavallisestikin.....

• jaya

Sim-kortti lukituksen voi poistaa Thaimaassa markkinoilla matkapuhelin kojuissa. Hinta 600-1000 bahtia. 15-25 euroa.

• paljonko?

Ja paljonkohan lentoliput maksaa?:P Takuukin taitaa raueta siinä touhussa...:D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet

Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.
      Sinkut
      28
      2823
    2. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      65
      2633
    3. Kemijärven festarit 2025

Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️
      Kemijärvi
      15
      1704
    4. Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!

Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      1428
    5. Tekikö mieli laittaa viesti?

Miten on? 😌
      Ikävä
      102
      1417
    6. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      105
      1399
    7. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      24
      1197
    8. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1106
    9. Kalateltta ja Siipiteltta

Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la
      Kuhmo
      14
      1093
    10. Jännä tunne kun ekaa kertaa elämässään tuntuu siltä

Että on tarkoitettu jollekin. Saattaahan tuo olla että on sekaisin kuin seinäkello, mutta silti tunne yhteenkuuluvuudest
      Ikävä
      59
      1005
    Aihe