Terve
olen tässä pähkäillyt että miten ms-dossiin tehtiin valikko?
olen edennyt näin..
olen c: aseman juuressa, kirjotan edit valikko.bat,
valikko käynistyy, sinne kirjotain näin=
@echo off
cls
goto alku
echo halutko poistustua windowsiin?
echo (k/e)
choice /c:ke
if errorlevel 2 goto e
if errorlevel 1 goto k
goto alku
:2
cls
:1
exit
elikkä noin olen kokeillut mutten saa sitä toimii:( osaisiko joku neuvoa minua mitkä käskyt on väärin ja mitkä puuttuu? apu olisi iso. netistä on vaikea löytää,varsinki ku kaikki on eglantia.
kiitos jo valmiiksi
ms-dos "valikon teko"
dossi
2
781
Vastaukset
- näinnikkästeen:
echo off
cls
:alku
echo halutko poistustua windowsiin?
echo (k/e)
choice /c:ke
win
if errorlevel 1 goto exit
goto alku
if not alku goto exit
:exit
echo Tehty mika tehty, Vintoosa kaynnistyy- Dossari
... saako W98:aa uudempaa käynnistymään tuolla. Muistaakseni W2k ja XP eivät käynnisty DOS-tilasta. Ihan satavarma en ole, mutta tarkistapa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2082605
Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!
En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,971829Varattais lähihotellista
🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää2171621Nyt jäi velat perimättä
Mikä idea se talo oli polttaa ja velalliset sisällä nyt jäi rahat saamatta141485Martinan aussikulta, missä?
Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!2761345Ellen Jokikunnas muistelee Reino-koiraa - Ralph-poika koskettavalla tavalla esiin: "Kiitos, että..."
RIP Reino. Lämmin osanotto suureen suruunne Ellen, Jari ja Ralph. Reino tuli tutuksi monelle suomalaiselle Unelmia Ita461194- 471116
- 106991
Meneekö eläinpuiston johto vaihtoon vaalien jälkeen?
Ähtärissä kuhistaan ja kuiskitaan, että perussuomalaiset esittävät vaalien jälkeen, että eläinpuiston hallitus uusitaan53893- 85875